Rodina

Když hlídá babička

Už v jednom článku na téma žena a kariéra jsem se zmiňovala o své sestřenici Pavle, kterou velice obdivuji. Podařilo se jí totiž skloubit roli maminky nejdříve s náročným studiem na právnické fakultě a později s náročnou prací. Zároveň je ovšem dokonalou maminkou téměř dvouleté Dominičky.

Chtěla jsem vám ji trochu přiblížit a zároveň z ní "vytáhnou", jak to všechno zvládají...

Prvně bych se chtěla zeptat, kolik bylo Domči, když jsi začala pracovat? Kolik jí bylo, když jsi dělala státnice na výšce?
Dominička se narodila na konci května roku 2002, kdy jsem studovala na vysoké škole čtvrtým rokem. Takže v období mých státnic měla Dominička rok a pár dnů. Po státnicích jsem si dala chvíli oddechu a věnovala se jenom Dominičce a rodině, ale uvědomovala jsem si, že to nebude na dlouho. Do práce jsem nastoupila, když měla Dominička rok a půl.

Proč jsi šla do práce tak "brzo" a ne třeba v Domčiných třech, čtyřech letech, po skončení rodičovské dovolené?
To je těžká otázka, na kterou se špatně odpovídá. Já jsem si vybrala pro studium obor, ve kterém (alespoň já to tak cítím) nemůžete zůstat doma. Já potřebuji pro svou práci odbornou praxi a tu bohužel doma nezískám. 

Co teď děláš? V kolik začínáš, končíš?
Pracuji ve státní instituci a jelikož máme pružnou pracovní dobu, tak si začátek a konec pracovního procesu určuji sama, což je výhoda.

Jak to máte zorganizované přes týden? Kdo Dominičku budí, chystá snídani a jak ten den pokračuje dál? Jak často u babičky zůstává přes noc?
Přes týden vstáváme všichni společně. Já s manželem o něco dříve, ať si stihneme všechno nachystat, a Dominičku budím až tak deset minut před odchodem. Dominička snídá až u babičky, kam ji vozí manžel.
Dopoledne si hrají, chodí na procházky, vaří. Pak poobědvají a jdou si lehnout. Jakmile se Dominička vzbudí, většinou již na ni čeká tatínek a odváží si ji domů.
Dominička zůstává u babičky na noc jenom ve výjimečných případech (stávalo se nám to většinou v zimě, když bylo nepříznivé počasí a hrozilo riziko, že nedojedou nebo pokud musíme být oba s manželem déle v práci).

Jak trávíte víkendy?
Na víkendy se vždycky strašně moc těším, protože se všichni sejdeme, jsme spolu, nikam nemusíme, dlouho vyspáváme a tak. Prostě o víkendech je u nás pohoda a my si ji užíváme. Chodíme na procházky (teď když už začíná být teplo, tak se chystáme objíždět všechny ZOO), jezdíme ke známým, příbuzným. Máme určitě stejný program jako jiné rodiny s malými dětmi.  

Jak se na to dívá tatínek? Nevadí mu, že nemá "ženu v domácnosti", ale pracující vytíženou manželku?
Manžel se k tomu staví velice rozumně. Věděl, do čeho jde. Bavili jsme se na toto téma ještě před narozením Dominičky. To víš, že by byl radši, kdybych byla s Dominičkou doma, ale stejně tak bych byla radši já, kdyby s ní byl doma on. Oba víme, že ani jedna z variant není možná a máme velké štěstí, že se můžeme spolehnout na naše příbuzné, kteří se Dominičce věnují. Tímto bych jim chtěla poděkovat.

 

   
02.06.2004 - Těhotenství a porod - autor: elly

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [107] šája [*]

    Meryl: Já se musela rozčílit, zamrzelo mě, jaká se tu strhla odsuzující smršť.....opravdu se mi až zamlžily oči. A z toho, jak mě najednou utěšuješ, mám pocit ještě horší. Kdyby se nikdo neozval, byly by takové výpady v pořádku?

    superkarma: 0 04.06.2004, 06:47:18
  2. avatar
    [106] risina [*]

    Meryl: Mám ráda jasno Ale už mlčím.

    superkarma: 0 03.06.2004, 14:34:11
  3. avatar
    [104] risina [*]

    Meryl: A proč by si ta maminka nemohla najít na to "párkrát týdně" práci?

    superkarma: 0 03.06.2004, 14:17:07
  4. avatar
    [101] risina [*]

    Meryl: Ale proč si myslíš, že být s dítětem pořád a co nejdéle je ideální řešení?

    superkarma: 0 03.06.2004, 12:32:58
  5. avatar
    [98] Lesana [*]

    Andula: no jo, teď už je to OK a já žasnu, jak se můj dokáže postarat o děti... dokonce sám od sebe chodí mej malý zadek po velkým e-e, což u něj hodnotím jako vrchol sebeobětování

    superkarma: 0 02.06.2004, 23:30:00
  6. avatar
    [97] Andula [*]

    Lesana: tak ale snad už se zapojil, ne? :)) Ale neboj, toho mého po čase zase skrouhla deprese, ač nechtěl, to taky nebylo dobré a krize to byla dost.

    superkarma: 0 02.06.2004, 23:26:56
  7. avatar
    [96] Lesana [*]

    Andula: :o( Můj nééé :o( Toho zapojila až manželská krize, kdy to vypadalo na rozvod :o(

    superkarma: 0 02.06.2004, 23:20:39
  8. avatar
    [95] Andula [*]

    risina: ano, to je přesné, můj muž se určitě zapojoval dost.
    Já jsem pracovala vlastně i v době, kdy se narodili, ale zároveň jsme oba dva roky kojila, takže jsem se od nich skoro neodlučovala.

    superkarma: 0 02.06.2004, 23:15:00
  9. avatar
    [94] risina [*]

    Ještě bych řekla, že v rodinách, kde jde maminka "dřív" do práce, se tatínek většinou stará o dítě víc, než v těch, kde je maminka dlouho na mateřské - jen tak podle toho, co pozoruju v okolí.

    superkarma: 0 02.06.2004, 23:09:38
  10. avatar
    [93] Nanet [*]

    Meryl: 2x -3x týdně chodím vypomáhat do firmy, ne že bych se bála o kariéru, ale v současné době, je to pro nás jediné přijatelné řešení. Přesto, že jdu tak na 4 hoďky ne víc, zoufale se mi od prcka nechce.
    A když se mi babička onehdy předváděla, že umí ukázat jak je velkej, tak jsem to

    superkarma: 0 02.06.2004, 23:04:48
  11. avatar
    [92] risina [*]

    petruška2 + šája: Já jsem s vámi! A mám 3 děti a nemyslím, ž ebych je ošidila. Možná nejsvíc se ode mě "odtahuje" (nebo má ten ne vřelý vztah, jak psala daisy) teď v (post)pubertě ta prostřední, se kterou jsem byla "na plný úvazek" doma skoro do tří let. A do práce jsem chodila a chodím nejen kvůli penězům, al ei prtot, ž eji mám ráda a cítím se tem dobře - stejně jako doma s dětmi (a manželem, samozřejmě )

    superkarma: 0 02.06.2004, 23:00:33
  12. avatar
    [91] Andula [*]

    šája: já jsem to dělala hodně podobně jako ty a rozumím ti, rozhodně si nemáš co vyčítat. Já už to neřeším a moje děti považují za normální, že máma i táta taky pracují.

    superkarma: 0 02.06.2004, 22:59:31
  13. avatar
    [90] šája [*]

    Meryl: U obou dětí jsem šla po roce do práce - jak píše Petruška, donutily mě k tomu půjčky, rozestavěný byt a jeden podprůměrný plat...nepřišla jsem ani o první krůčky ani o komín, který nespadnul. Při čtění většiny příspěvků se mi chtělo brečet....ano, dala jsem děti do jeslí a šla do práce...NO A CO????? Obě jsem vyzvedávala už v 15:00 a do večera jsem se od nich nehla. Byla (a jsem) jsem to já, kdo jim večer četl pohádky, kdo s nimi chodil odpoledne do parku na písek a do ZOO. Proč mám neustále pocit, že to musím někomu vysvětlovat? Proč mám divný pocit, že to musím vysvětlovat holce, která je super máma na mateřské, ale dítě šoupne babičce, protože chodí cvičit, k holiči a na dovolenou BEZ DĚTÍ!!!! To bych nikdy neudělala, to raději žádná dovolená..
    Všechny jste tak dokonalé, dítě je přece nejdůležitější...máte pocit, že matka, která je doma, ale je permanentně otrávená a dítě šoupne v 8:00 k telce na Teletubies je lepší než za, která se jim věnuje jen odpoledne?
    Stejně to nepochopíte...Jsem tady v menšině, tak si mě klidně sežerte...Do práce chodím, protože jinak bychom nemohli dětem dopřát ani ZOO ani kolo ani třeba spousty knížek, co mají...Asi jste finančně někde úplně jinde. A najvíc mě baví žřeči těch, co děti nemají...jak budete doma do tří let....Jo, teď to jde, rodičák se zvedá, můžete si přivydělat...já nemohla
    nemá to cenu, fakt je mi z toho nanic, jdu spát, abych byla ráno fit na malou...Mimochodem, jsem s ní doma, je nemocná

    superkarma: 0 02.06.2004, 22:36:53
  14. avatar
    [89] Lubar [*]

    Meryl:

    superkarma: 0 02.06.2004, 18:01:37
  15. avatar
    [88] Irka1 [*]

    petruška 2: v tom je asi ten problem, proc si nazorove nerozumime.

    Protoze pokud jde jen o HLIDANI, tak si muzu poridit psa nebo kocku a nemusi to byt dite. Dite jsem si poridila proto, abych mu predala moje hodnoty, nazory, naucila ho co je pro mne dulezite.
    Takovy zvite rano vyvencim, hodinu po prichodu z prace se mu budu venovat, podrbu ho za uchem, vykartacuju kozich,nakrmim, vyvencim a muzu byt spokojena, ze jsem se mu plne venovala. Jenze DITE neni pes a jestli si nekdo mysli, ze mu staci stejna pece, tak je mi vas skutecne lito.

    Hezky napsany, Meryl.

    superkarma: 0 02.06.2004, 17:09:51
  16. avatar
    [85] *daisy* [*]

    Natalie: rozhodne to neni tak jednoduchy jako v rodine, kde je mama s ditkem do urciteho veku Ale rozhodne to nebylo o tom, ze VSECHNY deti...

    Proste se mi nelibi argument "ve svete" Kanibalove taky pojidali mrtvoly svych nepratel v dobre vire, ze sila protivnika prejde do nich.
    Ale zase bych nerada, aby to vyznelo proti hlidacim panim
    Proste jen to tvrzeni, ze se nekde neco dela a je to tam bezna praxe neznamena, ze je to bezproblemovy a spasny reseni.

    A kdyz nekdo chce, tak i kdyz ma pani na hlidani, tak si to dite vychova, a kdyz nekdo nechce, tak si s nim muze byt doma a stejne mu ten cas neda ...

    superkarma: 0 02.06.2004, 16:38:20
  17. avatar
    [82] Ladia [*]

    Na tomhle přeci není nic obdivuhodného Rodiče vydělavájí, věnují se své práci, o dítko se stará babička, jak prosté

    superkarma: 0 02.06.2004, 16:04:55
  18. avatar
    [81] Vivian [*]

    Žábina: máš pravdu už se nehádám

    Lesana: promiň

    Andula: ty kuš, pojď radši dát XOXOX

    superkarma: 0 02.06.2004, 15:41:44

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [80] Žábina [*]

    holky nehádejte se, stejně si to každá musíme prožit sama...to se nedá někomu vnutit...
    pojďte radši na vlákninu, tam je větší sranda s BB...

    superkarma: 0 02.06.2004, 15:27:16
  2. avatar
    [79] Andula [*]

    Vivian: jasně, že plánuju, ale už taky vím, že někdy jsou všechny plány na houby

    superkarma: 0 02.06.2004, 15:14:53
  3. avatar
    [78] Lesana [*]

    Vivian: Smajlíkuju jak divá a stejně... Ale fakt je ten, že před porodem druhého mimča jsem si uvědomila, že jaksi nějaké plánování šlo u mne do háje. Prostě nechávám život jen tak plynout a žiju tím, co je :o) Samozřejmě, vím zhruba KAM by měl ten život plynout, ale v podstě je mi jedno, jestli pojedu z Prahy do Bratislavy přes Brno nebo přes Vídeň ...

    superkarma: 0 02.06.2004, 15:11:03
  4. avatar
    [76] Vivian [*]

    Lesana: neber si to osobně, mě tenhle postoj se*e tak nějak obecně... ty si teda teďka už nic neplánuješ, nemáš žádné představy o životě, protože "stejně bude všechno úplně jinak"...?? Kde se, probůh, ve vás bere tenhle defétismus??? Za to můžou vaše děti?

    superkarma: 0 02.06.2004, 15:00:06
  5. avatar
    [75] Lesana [*]

    Vivian: kdepák my Ale TY DĚTI nám s tím nějak zamíchaly...

    superkarma: 0 02.06.2004, 14:42:06
  6. avatar
    [74] Vivian [*]

    Lesana: malovaly? a kdo vám za to může? kdo může za to, že "to nevyšlo"? zlý osud? pánBůh? nebo ostatní lidi?

    ...nejste to náhodou vy samy...?

    superkarma: 0 02.06.2004, 14:40:31
  7. avatar
    [73] Lesana [*]

    Vivian: CO nás žere? Možná jsme zklamané z toho, že s dětmi je všechno jinak, než jak jsme si malovaly

    superkarma: 0 02.06.2004, 14:36:17
  8. avatar
    [72] risina [*]

    daisy 70: Já ke svým rodičům měl/mám vztah dobrý, přestořeže šla mamka do práce, když mi bylo 5 měsíců. A maminky většiny mých vrstevníků taky. Tenkrát se to tak prostě dělalo. Snažím se jen říct, že láska a vztah se automaticky nerovná množství času, které stráví žena na mateřské. Každá rodina to má jinak.

    superkarma: 0 02.06.2004, 14:36:17
  9. avatar
    [71] Vivian [*]

    *Kotě*: buď ráda že seš ráda a sklapni, vždyť ještě NEMÁŠ DĚTI

    Milé zasloužilé Matky, co zas máte? Co vás žere?

    superkarma: 0 02.06.2004, 14:25:42
  10. avatar
    [70] Deja [*]

    Každá máma /většinou/ chce být dobrá máma, každá k tomu má různé podmínky a možnosti.
    Na tom článku je jediné co mi vadí ta prezentovaná "dokonalost".

    superkarma: 0 02.06.2004, 14:19:32
  11. avatar
    [69] *daisy* [*]

    risina: no, ja nevim, jestli je ohaneni se "pani na hlidani" tim pravym Nic proti tomu, nekdy to opravdu jinak nejde, kdyz rodina nevyjde z platu manzela (nebo manzelky, kdyz je doma muz), ale prece jenom... Sice je to ve svete bezny, ale ve svete je taky docela bezny, ze deti k tem rodicum nemaji vztah (no, u nas nebyvaly hlidaci pani ale jesle, takze taky to neni tak zhavy)... Ono to je vzdycky o tech konkretnich lidech, takze nerikam, ze nikdy nebudu mit "hlidaci pani" nebo tak.. Ale nerekla bych to jako jednoznacny pozitivum

    superkarma: 0 02.06.2004, 14:06:21
  12. avatar
    [68] risina [*]

    Jště bych dodala, že podle mě by měla Pavla s manželem babičce za hlídání platit. Pokud vím, naši mé babičce platili, když hlídala mě a ségru. To bylo v době,kdy byla placená mateřeská jen půl roku a děti se pak dávaly do jeslí - a mluvilo se o štěstí, když byly hlídací babičky, dnes se to tady odsuzuje. Zvláštní...

    superkarma: 0 02.06.2004, 13:58:51
  13. avatar
    [67] risina [*]

    Já šla poprvé do práce, když bylo synovi 14 měsíců, platili jsme polovinu mého platu paní na hlídání, mnažel dělal na 3 směny, takže před odpolední hlídal on, po noční, když se vyspal, tak taky... nemyslím, že by syn necítil dost lásky a péče. Dítě přece není jen matky, proč by u něj měla beustále být jen ona? My jsme zvyklí, ž emateřská je 3-4 roky, ale vím, že ve světě to tak není, rodiče se u mimin střídají nebo je svěřují placeným "hlídačům" - nepřipadá mi to zavženíhodné. Stejně jako mi nepřipadá méněcennné, když někdo chce být "rodičem na plný úvazek".

    superkarma: 0 02.06.2004, 13:56:28
  14. avatar
    [66] Olina [*]

    Petul (35): to mi připomnělo jednu písničku: něco v tom smyslu dcera mi přivedla žábu, ať se taky postarám, ať prý chvíli dělám bábu, já však jiný plány mám. Léto na ostrově Capri, k tomu semtam drink... nevím jak už je to dál :-)))

    superkarma: 0 02.06.2004, 13:12:58
  15. avatar
    [65] Lubar [*]

    sunnynka: Ten anonym jsem nechtíc byla já ...
    Víš, to, že si tatínek odveze malou domů, to neznamená, že tam máma je a že se jí věnuje ... Pružná pracovní doba není žádný spasení, ono tam těch 40 hodin týdně prostě být musíš, akorát, je-li potřeba, tak by mohla z práce odejít dřív, aby tam jindy byla dýl. Rozumím-li tomu dobře, tak Pavla dělá většinou od 8, to znamená, že (při započtení přestávky v práci) končí plus mínus v 16,30. Jestli nepracuje ve vedlejší ulici, tak doma před pátou, čtvrt na šest není ... Takže společnýho času přeci jen moc nemají.

    superkarma: 0 02.06.2004, 12:24:06
  16. avatar
    [64] Lubar [*]

    Kotě : Já Pavlu nepovažuju za krkavčí matku... a nemyslím si, že je špatný, když máma pracuje, jen mi ve článku spousta věcí chyběla k tomu, abych si mohla myslet, že to Pavla dokonale zvládá.
    Pokud jde o to, jak dlouho má být máma s dítětem doma, tak neexistuje minimální doba, kterou máma doma být musí, abych jí nepovažovala za krkavčí matku. Já sama to nemám rozhodnutý, jak dlouho budu skutečně doma a kdy začnu něco dělat ... Možná, že zjistím, že nebude ani rok a bude mě všechno nutit, abych šla pracovat, a možná se mi doma bude líbit a budu tam několik let (dovolí-li korunky). Ale jedno vím určitě, nebudu mít babičku, ke které bych mohla dítě odkládat každý den a v klidu si chodit do práce (a občas tam dítě zapomenout přes noc). Takže budu muset hledat jinou alternativu, třeba práci z domova, třeba střídání s manželem, třeba chůvu, ale rozhodně nemůžu dítě hodit někomu na krk a zapomenout, že ho mám, proto si taky dítě můžu dovolit až teď, když jsem připravená na to se o něj skutečně postarat sama (maminy, nesmějte se mi a nechte mi moje iluze, ju)

    superkarma: 0 02.06.2004, 12:19:17
  17. avatar
    [63] sunnynka [*]

    anonyme: kam asi tatínek odváží Dominiku až se vyspí u babičky?

    Deja: ne, tatínek začíná v osm, učí ve škole. Maminka má pružnou pracovní dobu.

    superkarma: 0 02.06.2004, 12:10:23
  18. avatar
    [62] Lesana [*]

    Andula: sestřenice říkala, že prý se stát (teda jako Holandsko) zasadil o rozvoj míst na snížený úvazek. Úlevy pro zaměstnavatele, nebo tak něco...

    superkarma: 0 02.06.2004, 12:01:56
  19. avatar
    [61] Andula [*]

    Lesana: no to tedy :o)))

    superkarma: 0 02.06.2004, 11:53:05
  20. avatar
    [59] Lesana [*]

    Moje sestřenice mi jednou vyprávěla o dvou svých kamarádkách z HOlandska. Mají to v rodině zařízené zhruba tak, že PO+ST+Pá pracuje muž, ÚT+ČT+PÁ pracuje žena. Po-ČT hlídá ten, co zrovna nepracuje, na PÁ mají chůvu :o) Oba pracují na zkrácený úvazek. Takovou organizaci práce bych si taky dala říct

    superkarma: 0 02.06.2004, 11:47:09
  21. avatar
    [58] Deja [*]

    sunnynka: to oba pracují na zkrácený úvazek? Protože ve čtyři bych byla doma, kdybych začínala pracovat v 5.00???

    superkarma: 0 02.06.2004, 11:24:52
  22. avatar
    [57] Deja [*]

    Chtěla bych vidět, jak by Pavla byla dokonalá matka, kdyby neměla babičku a kdyby otec Dominininičky nebyl ochoten se také starat. Proto, že jsem byla s kluky doma šest let, měla jsem výčitky, že je dávám do školky a že nestíhám, lítám a snažím se, abych /nuceně/ přispěla do rodinného rozpočtu, proto jsem byla špatná resp. nedokonalá matka?.¨
    Nemůžu si pomoct, ale mně to připomíná články o zasloužilých soudružkách, které dokonale zvládaly péči o děti a domácnost, zaměstnání, funce v SSM, KSČ, Svazu žen, Svazu včelařů apod. a ještě měly hodnotné koníčky.

    superkarma: 0 02.06.2004, 11:23:21
  23. avatar
    [56] sunnynka [*]

    Taky nevím z čeho jste pochopily, že je Pavla s Dominikou jen deset minut ráno. Po poledním spaní si ji vyzvedne tatínek, doma bývají tak od čtyř hodin a až do večera se o ni starají rodiče. Takže jsou všichni pohromadě.

    Sama bych od Josífka do práce nešla. Ani teď a ani to v brzké době neplánuju. Mám štěstí, že můžu pracovat doma, většinou po večerech, nebo kdy Pipin spí. Ale Pavla je jiná, jako píše Kotě. A podle mě je pro dítě lepší mít doma spokojenou maminku, se kterou je sice jen odpoledne, než mít doma naštvanou a frustrovanou maminku, která cítí, že jí role maminky v domácnosti nesedí. Tak je holčička část dnes s milující babičkou, tetou a prababičkou, které se o ni vzorně starají a odpoledne je s rodiči, u kterých se má stejně dobře. Nevidím na tom nic špatného.

    superkarma: 0 02.06.2004, 11:13:11
  24. avatar
    [55] medved [*]

    risina: no pokud je slecna zacinajici pravnicka, tak si bud jista, ze dceru vidi tak deset minut pred tim, nez jde spat ...tedy pokud tu karieru fakt bere vazne

    superkarma: 0 02.06.2004, 10:52:37
  25. avatar
    [54] Andula [*]

    Žábina: 50 souhlasím, že první tři roky jsou základ, nicméně nemyslím, že dětem uškodilo, když byly tu a tam v jeslích, až do dvou a něco let chodily tak jendou za x dní, pak častěji, ale ani tak ne denně.

    superkarma: 0 02.06.2004, 10:52:26
  26. avatar
    [52] risina [*]

    Dobrá matk amůže být i da, která není s dětmi 24 hodin denně. Proč myslíte, že se maminka z článku stará o dceru jen ráno? Vždyť odpoledne přijde domů a je s malou až do té doby, než jde spát. Tatínek je s ní přibližně stejně dlouho a jeho obdivujete, zatímco matku za to odsuzujete. A rozhodně je lepší, když jezdí k babičce, než aby ji vláčeli do jeslí.

    superkarma: 0 02.06.2004, 10:39:36
  27. avatar
    [51] medved [*]

    dominicka...vrrrrrr
    plne souhlasim s prispevky dole...pavla neni ani zdaleka dokonala matka...skoro bych to videla na skoro nedokonalou matku...vrazit dite prarodicum je strasne jednoduchy

    superkarma: 0 02.06.2004, 10:36:22
  28. avatar
    [50] Žábina [*]

    podle mě jsou nejdůležitější první 3 roky v životě dítěte a už se to nikdy nebude opakovat....myslím že ani Pavlu z článku by nezabilo být doma 3 roky a poté se vrátit do práce...z jejího pohledu na mě čiší sobeckost a pohodlnost...a možná taky ztráta finanč.prostředků, se kterou by se asi neuměla vyrovnat...

    superkarma: 0 02.06.2004, 10:35:34
  29. avatar
    [47] iwy [*]

    Já už jsem s doma 2 roky a jsem velmi vděčná, když ho občas! babičky pohlídají. Maminky, které spěchají do práce sice respektuju, ale myslím že se samy okradou o ty nejkrásnější chvilky s prckem.

    superkarma: 0 02.06.2004, 10:18:47
  30. [44] xenie [*]

    Dominička v každé větě ...vrrr A tu poslední otázku by také chtělo tesat do kamene, takovou volovinu vypustit z pusy (klávesnice) v roce 2004 - odpověď je správná, "To víš, že by byl radši, kdybych byla s Dominičkou doma, ale stejně tak bych byla radši já, kdyby s ní byl doma on"

    superkarma: 0 02.06.2004, 10:00:06

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?
Anketa pro maminky

Náš tip

Doporučujeme