Většina z nás odpočinek bere jako přepych, jež si nemůže nebo nechce dovolit. To je špatně. Den co den prochází naše tělo situacemi, které nás obírají o energii fyzickou i psychickou. Právě z toho důvodu odborníci radí, abyste si vždy našla alespoň malou chvilku sama pro sebe, kdy se bude koncentrovat jen na svou osobu. Nárazový odpočinek, který praktikujeme jen párkrát do roka, může tělu více uškodit než pomoci. Vyzkoušejte si tedy měsíc, kdy budete každý den dělat nějakou relaxační činnost. Uvidíte, jak se na konci výzvy budete cítit báječně, jako znovuzrozená. A to stojí za to!

Foto: Shutterstock.com

31 každodenních relaxací

  1. Přečtěte si alespoň jednu kapitolu v knize.
  2. Poslechněte si 30 minut oblíbené muziky.
  3. Udělejte si kratší či delší procházku do přírody.
  4. Alespoň půlhodinová lekce jógy je lék. Videa můžete naleznout i na internetu.
  5. Po příchodu z práce vypněte telefon minimálně na hodinu.
  6. Dopřejte si nerušený koupelový rituál. Chybět nesmí voňavá pěna.
  7. Najděte vhodné místo, sedněte si do trávy a koukejte do zeleně.
  8. Užijte si zkrášlující hodinku za pomoci pleťové masky, peelingu, tělového mléka, regeneračních vlasových přípravků atd.
  9. Luštěte osmisměrky nebo křížovky.
  10. Poskládejte si puzzle.
  11. Vymalujte jeden obrázek v antistresových omalovánkách.
  12. Zkuste napsat text k vlastní písni.
  13. Napište si dopis, kde se svěříte se všemi bolístkami, ten pak spalte.
  14. Namalujte milované osobě obraz.
  15. Uvolněte svaly v obličeji. Instruktážní videa naleznete na internetu.
  16. Lehněte si na pohodlné místo a zkuste dvacet minut na nic nemyslet. Představte si tlustou čáru, přes kterou myšlenky nemohou.
  17. Pozvěte nejlepší kamarádku a drbejte o sto šest.
  18. Masturbujte.
  19. Pusťte si oblíbený film a nerušeně na něj koukejte.
  20. Vytřiďte šatník a nenošené oblečení odneste potřebným.
  21. Pusťte si nahlas nějakou divokou muziku a tančete. Vůbec nevadí, že to neumíte.
  22. Prohlédněte si fotky z minulosti.
  23. Vyzkoušejte aromaterapii.
  24. Každý den dělejte dřepy. Začněte 3x 20 dřepů, každý týden zvyšujte počet cviků.
  25. Představte si vše, co vás v životě trápí, vezměte si polštář a mlaťte s ním o zem či zeď.
  26. Pusťte všechny své pocity ven. Smějte se, plakejte, křičte, …
  27. Kupte si svou sladkou neřest a celou ji bez výčitek snězte.
  28. Dejte si odpoledního šlofíka.
  29. Uvařte oblíbené jídlo, které si následně vychutnáte u sklenky dobrého vína.
  30. Veďte si deníček, kam si budete každý den zaznamenávat své pocity.
  31. Oddávejte se slunečním paprskům, postačí 15 minut denně.

Uložit

Reklama