Rodina

Když dítě trpí poruchou učení

Karolína byla od malinka nesmírně chytrá holčička. Šikovná, pozorná, krásně mluvila od jednoho roku, zpívala, tančila, číst se naučila ještě předtím, než šla do školy. Čísla ji, pravda, moc nebavila, ale ono se to srovná, mysleli si rodiče.

Jenže ouha, s počítáním měla Karolína obrovský problém - zatímco v jiných předmětech byla za jasnou jedničkářku, při matematice se nesmírně trápila a po pravdě řečeno, její výkon byl občas na čistokrevnou pětku. Rodiče naštěstí zbystřili a vzali dívku k odborníkovi, který stanovil celkem záhy diagnózu: dyskalkulie, v případě Karolíny poměrně těžká.

Nakonec nezbylo, než změnit školu - ne proto, že by dítě s touto poruchou učení nemohlo chodit do běžné školy, ale bohužel paní učitelka odmítala dívčin problém brát vážně a začala jí za nezaviněné potíže dávat pětky, aniž by se snažila pomoci jí problém překonat. A to přesto, že rodina chtěla se školou spolupracovat, což ani zdaleka není vždy zvykem.  

Pokračování je nicméně dobré: podařilo se najít školu, která rodině vyšla vstříc a dívku  - zatím, ve třetí třídě  - z matematiky neznámkuje podle běžné klasifikační stupnice, ale pouze slovně. Když se píší písemky, mívá jiné zadání a také nemá časový limit, protože ten ji svazuje tak, že nenapíše ani čárku.

Z Karolíny geniální matematik nebude nikdy, čísla a jejich systém jsou pro ni do jisté míry neproniknutelná, ale pomocí rodičů a speciálního doučování se pomalu učí taje matematiky zvládat, ne kvůli školním výsledkům, ale zejména proto, aby obstála v praktickém životě. Omezení v počtech se musí brát v potaz také při výběru budoucí školy, ale rozhodně neznamená, že by Karolína nemohla absolvovat střední a vysokou školu. Naopak, ostatní její školní výsledky ukazují, že na další studium rozhodně má.

Karolínin příběh je typický i atypický zároveň. "Dětí, které mají podobné potíže, přibývá," potvrdila psycholožka Kateřina Thorová s tím, že někdy bývají spojeny s poruchou pozornosti a chování. Jen ne všechny děti se specifickými poruchami učení mají potíže s matematikou, ale třeba se čtením. Ostatně právě potíže se čtením, odborně dyslexie jsou zřejmě nejčastější a každopádně neznámější poruchou učení. Atypický pak v tom, že zatím zdaleka ne všem dětem se dostane takového pochopení a podpory, některé nadále prolézají základní školu se čtyřkami a nálepkou hlupáka.

Příčina? Mozek těchto dětí funguje trochu jinak, a proto nejsou často schopny se naučit číst, psát nebo počítat pomocí běžných metod. Před časem vyčíslila počet postižených předsedkyně České společnosti dyslexie docentka Olga Zelinková: nějakou poruchou učení trpí zhruba pět až deset procent žáků, z toho zhruba polovina má vše ještě v kombinaci s poruchou pozornosti a hyperaktivitou. Potíže jsou do jisté míry dědičné a častěji postihují chlapce. Naproti tomu nijak přímo nesouvisí s inteligencí.

Víte, o čem všem je řeč?

Specifické poruchy chování:

LMD - lehká mozková dysfunkce, od používání tohoto pojmu se ustupuje. Mimo jiné proto, že ve skutečnosti často u těchto dětí žádné poškození mozku najít nelze. Pojem LMD je navíc poněkud nepřesný, zahrnuje jak poruchy chování, tak poruchy učení, a mezi nimi je třeba rozlišovat.

ADD, ADHD - anglické zkratky postupně nahrazují název LMD. První označuje poruchu chování spojenou s problémy se soustředěním, druhý zahrnuje navíc i hyperaktivitu.

Specifické poruchy učení:

Projevují se při osvojování a užívání řeči, čtení, psaní, naslouchání a matematiky. Jsou důsledkem poruch nervové soustavy.

Dyslexie - porucha čtení.

Dysgrafie - porucha psaní, často souvisí s dyslexií a někdy se ani neoznačuje samostatně. Písmo je nečitelné, dítě si obtížně pamatuje písmena.

Dysortografie - porucha pravopisu, vyskytuje se často spolu s dyslexií a dysgrafií. Děti s touto poruchou nejčastěji zaměňují krátké a dlouhé samohlásky, nerozlišují slabiky di-dy, ti-ty, ni-ny, vynechávají, přidávají, zaměňují písmena či celé slabiky.

Dyskalkulie - porucha matematických schopností, obtíže s orientací na číselné ose, záměnami číslic (6 a 9) a čísel (209 a 290), početními operacemi.

Dyspraxie - nešikovnost. Dítě bývá nemotorné, pomaleji se učí praktické činnosti, jako je zavazování tkaniček, oblékání. Není to typická porucha učení, spíše jde o potíže s motorikou.

-----

Právě proto, že potíže úzce souvisí s učením, projeví se většinou až ve škole, na rozdíl třeba od hyperaktivity, na niž se podle Kateřiny Thorové dá přijít  třeba i v batolecím věku, byť potvrzující vyšetření se dělají v dalších letech.

Má vaše dítě poruchu učení? Případně máte podezření, že by jí mohlo trpět? Čtěte celý tento týden články na toto téma na magazínu Žena-in.cz. Dočtěte se, jak se jednotlivé poruchy projevují, jak spolu souvisí  a také o tom, kdy je čas na odborrné vyšetření a jak najít odborníka právě pro vaše dítě. Věděli jste, že děti s poruchami učení se stávají častěji třídními otloukánky a oběťmi šikany? A víte, že má smysl dítě podporovat, ale nikoli ho stále omlouvat?

 

           
   
19.09.2005 - Učení - autor: Anna Příhodová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [54] Meander [*]

    Mahara: Já už vím, že jsem zdravá. Ale o tobě začínám vážně pochybovat

    superkarma: 0 20.09.2005, 11:00:51
  2. [53] a.... [*]

    Esťa: jasně, ale bereš v úvahu, že snad na všechny VŠ se dělají zkoušky z jazyka????Myslíš, že je schopna je udělat???Nemyslím to nijak zle, ale musíte si uvědomit,že takovýhle blok je skutečně velký handicap a neznamená to, že by jí někdo díky papírům od psychologa něco odpustil.Rozhodně ať to zkusí, ale upřímně-nedovedu si představit, že udělá přijímačky...

    superkarma: 0 20.09.2005, 09:13:31
  3. avatar
    [52] Esťa [*]

    aaa...já Péťu ke studiu na VŠ rozhodně nenutím. Možná jsem se špatně vyjádřila, ale ona má stres jen z angličtiny. Já vím, že jazyky jsou důležité, ale přece jen, dkyž chce jít dál, nebudu jí v tom bránit. Ona už i ted při SŠ chodí hodně na brigády, takže ví, co to je makat...takže i proto zřejmě chce být ještě student...a co si budem vykládat, to vzdělání se ti jednou zůročí a Péta tohle pochopila

    superkarma: 0 20.09.2005, 08:34:11
  4. avatar
    [49] sara.l [*]

    Amálie: je to možné,ale já se přiznávám,že mě to nějak nenadchlo,ale pokud to pomůže a jsou viditelné výsledky tak proč ne...

    superkarma: 0 19.09.2005, 18:04:04
  5. avatar
    [48] Meander [*]

    Amálie: To bude šrumec

    superkarma: 0 19.09.2005, 17:05:05
  6. avatar
    [47] Meander [*]

    To jsou mi technologie... Já původně myslela, že mám roztroušenou sklerózu. Proto ten kolaps.

    superkarma: 0 19.09.2005, 17:04:40
  7. avatar
    [46] Amálie [*]

    Meander: taky už si chystam lahvinku k lahvince a v momentě, kdy mi přivezou , jsem u tebe

    superkarma: 0 19.09.2005, 17:04:04
  8. avatar
    [45] Amálie [*]

    sara.l: u EEG Biofeedbacku je strašně důležité, kolik zkušeností má lékař.

    Velmi jednoduše se to dá popsat jako učení mozku vlastními signály, tzn: na principu počítačové hry, kdy dítě "vyřeší" věc správným postupem a mozek dostane "odměnu". V téhle fázi strašně záleží na tom, kdo tohle nastavuje a vyhodnocuje, jak často chodí dítko na sezení a jak pravidelně.

    superkarma: 0 19.09.2005, 17:03:18
  9. avatar
    [44] Meander [*]

    Amálie: Mám toho ještě spoustu v záloze

    superkarma: 0 19.09.2005, 16:58:46
  10. avatar
    [43] sara.l [*]

    Amálie: nevím na EEG byly děti a bohužel bez výsledků snad jenom,že peněženka byla prázdnější,teda nebyly to moje děti,ale ze školy

    superkarma: 0 19.09.2005, 16:48:14
  11. avatar
    [42] Amálie [*]

    Meander: jooo drahá, dovedu si tě živě představit Hlavně po vyprávění o škumpě a podobných akcích

    superkarma: 0 19.09.2005, 16:45:19
  12. avatar
    [41] christee [*]

    Mám u dcery diagnostikovanou ADHD. Letos šla po ročním odkladu do školy, tak čekám, kde se to projeví...

    superkarma: 0 19.09.2005, 16:28:11
  13. avatar
    [40] Meander [*]

    Amálie: Mám za sebou už i takový menší kolaps, kdy jsem křičela, brečela a propiskou cupovala blok na kusy, protože jsem nebyla schopná přepsat krátký odstavec.

    superkarma: 0 19.09.2005, 16:22:48
  14. avatar
    [39] Amálie [*]

    Meander: Nyotaimori: Já vim, co bych dělala, kdyby klávesnice neexistovala... Přestala bych psát, páč by to ručně po mně nikdo nepřečetl

    superkarma: 0 19.09.2005, 16:20:11
  15. avatar
    [38] Amálie [*]

    Na téma LMD jsem loni psala kamarádce 2 seminárky. Tenhle článek jsem jen tak prolítla, ale byla tu zmiňovaná možnost léčby formou EEG Biofeedback?
    Možná bude v příštím díle...

    superkarma: 0 19.09.2005, 16:18:45
  16. avatar
    [36] sara.l [*]

    peguša: my jsme taky byly v poradně několikrát,protože škole jeden papír nestačí,ale mě nejde o to mít něco na papíře,ale spíš hledat způsoby jak děcku pomoct,jenomže školu zajímají hlavně ty papíry a já mám pomáhat což teda pomáhám,ale dalo mě to hodně přemáhání učit se co jsem nenáviděla,ale zase jsem na stará kolena pochopila zlomky a jiné srandy jinak je pravák,ale zase má zkřížené vidění nebo lateritu teď nevím jestli jsem to napsala správně,takže taky sranda...ale hlavně klid,je šikovná na spoustu jiných věcí a to je důležité..taky držím palečky a přeju hodně chápajích učitelů

    superkarma: 0 19.09.2005, 14:52:39
  17. avatar
    [35] olafka [*]

    moje řeč, hlavně že se to dá opravit. Já jsem matiku ze srdce nenáviděla, protože to byla vskutku "španělská vesnice" ač jsem matikáře měla ráda a chtěla mu udělat radost, nešlo to. No a co mě živí - účetnictví a více než dobře. Moje děti našly mý maturitní výzo a pak už jsem byla takhle maličká , když jsem jim chtěla číst levity

    superkarma: 0 19.09.2005, 14:29:14

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [34] Meander [*]

    Nyotaimori: Děkuju pánubohu a všem jeho andělům za klávesnici! Tam to sice přehazuju taky, ale dá se to opravit a hlavně přečíst

    superkarma: 0 19.09.2005, 13:41:50
  2. [33] a.... [*]

    Jájja: bylo tam řečeno, že jí škola značně stresuje, což by bylo na VŠ několikanásobně horší, kromě toho jazykové zkoušky potřebuje na každé VŠ a fakt netuším, jak by je někdo, kdo téměř propadá na střední, udělal. Pokud sama chce studovat, ať to samozřejmě zkusí, pokud se na to ale necítí, tak bych jí nenutila,

    superkarma: 0 19.09.2005, 13:34:43
  3. avatar
    [32] peguša [*]

    Jájja:

    superkarma: 0 19.09.2005, 13:16:49
  4. avatar
    [31] Jájja [*]

    a....: A proč ne VŠ? POkud to chce holka zkusit, tak ať do toho jde. Já jsem taky na SŠ válčila s jazyky, ale vybrala jsem si VŠ s přírodovědným zaměřením, a zvládla jsem jí v pohodě. Pokud půjde studovat to co jí jde a co jí baví, tak to určitě zvládne.

    superkarma: 0 19.09.2005, 13:14:39
  5. avatar
    [30] peguša [*]

    sara.l: My jsme původně navštívili pedagogicko-psychologickou poradnu. To bylo, když dceři bylo asi 5. Používala obě ruce stejně, ale preferovala levou. Tak jí zkoumali, jestli má být pravák nebo levák. Jelikož když jí něco psychol.šeptala, nastavila levé ucho a při koukání kukátkem, to bylo levé oko, doporučila, nechat jí psát levou. I do míče kope levou a tak by prý měla potíže s tzv. zkříženou lateralitou, kdyby psala pravou. Nakonec se potíže stejně objevily, ale s lateralitou to prý nesouvisí. A ta psycholožka a pedagožka na škole je super. I když teď mě napadá, že nevím, jestli tam jsou i letos? Psycholožka snad jo, ale pedagožka.....? V červnu šla stará ředitelka do penze a ta pedag. byla její dobrá známá. Dcera zatím žádné informace ohledně nápravy nepřinesla. Budu se muset pozeptat. Každopádně vám držím , abyste to zvládaly co nejlépe.

    superkarma: 0 19.09.2005, 13:05:59
  6. [29] a.... [*]

    Esťa: dceři bych VŠ nedoporučovala, nepsala jsi, které předměty jí jdou- co by chtěla dál studovat.To, že jí jazyky nejdou tak dramatickým způsobem považuju za hodně závažnou poruchu.Když se k tomu přidá to, že jí škola velmi stresuje, neměli byste jí do dalšího studia nutit.

    superkarma: 0 19.09.2005, 13:01:48
  7. avatar
    [27] sara.l [*]

    peguša: taky výborně čte a dokonce jsme vybrousily i písmo,ale gramatika je prostě boj a přehazování čísel taky...u nás není ani náprava ani psycholožka,takže jsem to řešila tak,že díky kamarádce učitelce tady na ženě-jsme dělaly konzultaci přes internet a jsem ji za to moc vděčná

    superkarma: 0 19.09.2005, 12:39:24
  8. avatar
    [26] sara.l [*]

    Meander: já se zase dozvěděla,že přehazování písmenek a číslic je taky normální a nejsem tak úplně blbá to je síla co..když ti na základce celé roky opakují,že jsi neschopný a na staré kolena tím myslím moje kolena se dozvíš něco o LMD peguša: pro nás je to taky boj a prázdniny jsme měli pokažené dokonale,ale nedá se nic dělat,důležité aby jsme dětem pomohly-i a měly v nás oporu,protože ve škole ji nenajdou,teda aspoň tady u nás ne

    superkarma: 0 19.09.2005, 12:36:03
  9. avatar
    [25] Meander [*]

    sara.l: Já na to přišla skoro ve třiceti. Docela se mi ulevilo. Měla jsem strach, že neschopnost psát rukou, aby se to dalo přečíst, a přehazévání písmenek ve slovech je příznakem nějaké nemoci.

    superkarma: 0 19.09.2005, 12:15:58
  10. avatar
    [24] peguša [*]

    sara.l: Máš pravdu, taky bojujem.
    Dřív to bylo jiné. Když dítě nezvládalo, bylo uznáno za blbce a šup s ním do zvláštní školy. Jsem ráda, že dneska se už o LDM leccos ví a tak mají ty děti šanci. Problém je v tom, že existují tabulky, kde je uveden počet žáků a k tomu příslušný počet učitelů. To není dobré. Vidím to u dcery. Je v páté třídě a protože jich z loňska zbylo jen 16 (z toho 3 s LMD), rozdělili je do zbylých dvou tříd. Teď je jich 29 a kdyby úča dělala, co chtěla, nemůže se dětem s poruchou individuálněji věnovat, přestože se stále mluví o tom, že by to tak být mělo. Počet maximálně do dvaceti je podle mě ideální stav.

    superkarma: 0 19.09.2005, 12:13:34
  11. avatar
    [23] sara.l [*]

    šája: určitě se to dá diagnostikovat u dospělých,ale fakt je,že to asi moc na nějakou nápravu nebude

    superkarma: 0 19.09.2005, 12:13:24
  12. avatar
    [22] sara.l [*]

    Meander: no právě,třeba se jim to vrátí na dětech

    superkarma: 0 19.09.2005, 12:11:36
  13. avatar
    [21] peguša [*]

    Taky máme se starší dcerou problémy. Ale zatímco se s dyslexijí celkem úspěšně poprala a dnes čte docela dobře a hlavně moc ráda, s dysgrafií a hlavně s dysortografií se ještě nějaký čas prát budeme. Je to někdy fakt na nervy, když něco, co mě připadá samozřejmé a jasné, ona ne a ne pochopit. Přiznám se, že někdy mi tzv.rupnou nervy a začnu na ní ječet. Vím, že to není správné, ale někdy to prostě nevydejchám. Naštěstí má naše škola jak svou psycholožku, tak i svou speciální pedagožku, které se těmto dětem věnují a ty pak mohou docházet na tzv.nápravné hodiny. To nám, myslím, hodně pomohlo.

    superkarma: 0 19.09.2005, 12:06:35
  14. avatar
    [20] šája [*]

    Esťa: vidím, že stejné potíže, jako máš ty s dcerou, já mám se svým mužem. Jenže on mě na rozdíl od tvé dcery neposlechne

    superkarma: 0 19.09.2005, 12:04:29
  15. avatar
    [19] šája [*]

    Zajímalo by mě, zda se takováto porucha dá diagnostokovat u dospělého člověka. Manžel začal dálkově studovat střední školu - na druhý pokus. Ten první skončil nezdarem, když mu češtinářka půl roku před maturitou řekla, že ho k maturitě z češtiny nepustí. Ze školy tehdy odešel. Bohužel jeho zaměstnání vyžaduje minimálně maturitu. Je strašné, jak se s češtinou trápí, nedokáže napsat jedinou větu bez gramatických chyb typu "víplata". Navíc se musí učit i cizí jazyk a tam je to úplná katastrofa. Na psychologické vyšetření odmítá jít a já se obávám, že jeho maturita z češtiny skončí jako před lety a navíc vyhozené peníze za školné

    superkarma: 0 19.09.2005, 12:03:14
  16. avatar
    [18] Esťa [*]

    já mám téměř 19-ti letou dceru u které taky zjistili nějakou poruchu, nejdou jí jazyky..čeština a spol. Jinak známky v pohodě, má svoje 2-3.S angličtnou válčí už drahně let a až má "papír" z poradny, ne všichni učitelé jsou ochotni toto respektovat a na jedné SŠ jí učitelka nechtěla pustit do dalšího ročníku. Změnili jsme tedy školu, z angličtiny má za 4..ale ted je v maturitním ročníku a uvidíme, jak se s ní popere.Doufám, že to bude OK, protože si nemyslím,že by kvůli angličtině neměla mít středoš.vzdělání.Navíc by chtěla pokračovat na výšce.Takže poradte, jak na to..aby to zvládla..navíc má z ní obrovský strach (bolesti břicha,hlavy..teploty)...

    superkarma: 0 19.09.2005, 11:45:35
  17. avatar
    [17] Meander [*]

    Andula: sara.l: A ti chytráci a líné lemry to kazí těm, kdo ten problém fakt mají, protože jim to nikdo nevěři

    superkarma: 0 19.09.2005, 11:41:36
  18. avatar
    [16] sara.l [*]

    Meander: právě,že jsem to poznala sama na sobě a škola je pro mě i po letech noční můra a chytráci,kteří si to najdou jako výmluvu se najdou všude a ve všem...

    superkarma: 0 19.09.2005, 11:38:56
  19. avatar
    [15] Andula [*]

    Meander: máš pravdu, někdo se na tovymlouvá, ale bohužel dětí, které tenhle problém mají, je fakt hodně.

    superkarma: 0 19.09.2005, 11:38:30
  20. avatar
    [14] Meander [*]

    sara.l: Každá současná star se holedbá, že má nějakou takovou poruchu. Neříkám, že nejsou lidé, co s tím mají opravdu problém, ale myslím, že je to většinou jenom lenost. Btw. sama jsem dysgrafik a ve škole jsem s tím měla peklo.

    superkarma: 0 19.09.2005, 11:36:48
  21. avatar
    [13] sara.l [*]

    Andula: je to hodně individuální jako děti

    superkarma: 0 19.09.2005, 11:32:13
  22. avatar
    [12] sara.l [*]

    Meander: víš dříve bych s Tebou i souhlasila taky jsem nechápala když chodil kluk na základku,že neco takového je problém,ale jenom do doby kdy začala chodit a teď bojujeme se školou jak se dá...proto se už nikomu nedivím ani nedsuzuju,protože mě to moderní nepřijde,jsou jenom problémy a starosti a nejvíce tím trpí dítě..takže dokud si každý nevyzkouší co taková modernost obnáší tak nesoudím...

    superkarma: 0 19.09.2005, 11:23:12
  23. avatar
    [11] olafka [*]

    Vím o čem všem je řeč Nejmladší dcera všecky tyhle dys...... zdědila z velké části po tatínkovi (jenže ten to neuznává) a možná i po mě. No tenkrát se to fakt neřešilo, když my jsem chodili do školy. Jo, měla ve škole trochu jiný přístup, vyšla ze základky s odřenýma ušima a největší úspěch byl, že si zlepšila čtyřku z chemie na trojku. Dostala pochvalu. Chodí na soukromou střední, kam ji přijali na základě talentovek, jinou zkoušku nechtěli a z první hodiny matiky přišla nadšená, protože začli s deskriptivou a ona je jedna z mála, která tomu rozumí. Nemyslím si, že kdo je na štíru s matikou, je na štíru i s logikou. Kdo nezná, nepochopí, že pro tyhle lidičky sečíst 155 + 9 může být problém a nějaký měkký i a tvrdý y jsou pro ně výplodem chorého mozku a noční můrou. Jo, dělali jsem si z ní legraci, že kdyby se odstěhovala do Chorvatka, aspoň v pravopisu by byla dobrá - tam se jí riba Já si pletu všechny děti včetně vnučky, než si vzpomenu na to správný jméno, tak už mě vztek přejde

    superkarma: 0 19.09.2005, 11:05:02
  24. avatar
    [10] Meander [*]

    Mít LMD je děsně moderní Copak jsem já zač, když si pletu 5 a P a naopak?

    superkarma: 0 19.09.2005, 10:51:42
  25. avatar
    [9] sara.l [*]

    Andula: u nás právě nejsou bohužel,ale zase tady máme Církevní školu na tu peníze zbyly

    superkarma: 0 19.09.2005, 10:49:51
  26. avatar
    [8] Andula [*]

    sara.l: někde tyhle tříd jsou dodneška, ale popravdě řečeno, názory na ně se různí, protože někdo je spíše zastáncem toho, aby dítě bylo od začátku v běžné třídě a necítilo se vydělováno pro svou jinakost

    superkarma: 0 19.09.2005, 10:31:08
  27. avatar
    [7] sara.l [*]

    Když nastupoval kluk do první třídy tak existovaly nulté prní třídy a taky třídy pro děti s poruchami učení což ocenil nejeden rodič a děti taky...od třetí třídy nebo někdy později se zařadily normálně mezi ostatní.Dneska když nastupovala před pár lety do první se zrušilo úplně všechno,protože nebyly peníze a to je velká škoda,ale s tím my bohužel nic neuděláme...ten kdo nezažil jaké to je mít dítě s jakkoukoliv poruchou učení nebo chování tak nepochopí...

    superkarma: 0 19.09.2005, 09:59:16
  28. avatar
    [6] Andula [*]

    Mahara: to, co píšeš, je jistě pravda, ale poruchy učení tkví ještě v něčem jiném. To dítě má velké potíže zvládat i běžné učivo, bez nějž se - třeba v pířpadě - počtů - neobejde ani v praktickém životě

    superkarma: 0 19.09.2005, 09:42:17
  29. avatar
    [4] svetluszka [*]

    MOje dcera má buď všechny, nebo je líná se učit... ....
    PS: Není to k nám starším trošičku nespravedlivý..? " Mi bili všdicky blbcy dobrý akorád do zvláční školi...."

    superkarma: 0 19.09.2005, 07:55:53
  30. avatar
    [3] Irka1 [*]

    Mam vsechny .

    superkarma: 0 19.09.2005, 00:57:38

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme