.

Kdybych to byl býval věděl, tak bych to dítě nechtěl

Vztahy

Kdybych to byl býval věděl, tak bych to dítě nechtěl

Vzali se před rokem. Jemu je čtyřicet čtyři, jí třicet. Řekli si, že je nejvyšší čas mít miminko. Na tom by nebylo nic  tak zvláštního, ale těhotenství s jejich vztahem pěkně zamávalo.

dite

Na první pohled naprosto pohodový pár. Dohromady je dala jedna velká láska: koně. Rozhodli se odejít z Prahy a podnikat v agroturistice. Veškeré své úspory vložili do koupě  venkovského statku a pozemků. Společnými silami dali dohromady obytný dům, postavili ohrady, stáje, a stádo koní se začalo rozrůstat. O vlastní hříbata, ale i o cizí koně, které mají ustájené za peníze, a z nich celkem slušný příjem.

Člověk neznalý by řekl, že mají závidění hodný život. Bydlí v krásné přírodě, obklopeni zvířaty, dělají práci, která je baví, a jsou pány vlastního času. Ano, i když to všechno obnáší dřinu od nevidím do nevidím, vypadají spokojeně a zdá se, že jim ke štěstí chybí už jen jedno. Nějaký malý capart. Koneckonců, mají nejvyšší čas. Jemu táhne na pětačtyřicet, jí na třicet. Na co tedy čekat? Vždycky je sice co vylepšovat na bydlení i na statku, ale nač to odkládat. Oba jsou zdraví, plni energie, tak to nějak zvládnou.

Před nedávnem oznámila šťastnou novinku, že čekají miminko. Má se narodit v srpnu, takže začalo velké plánování, co se do té doby ještě musí stihnout, aby dítě přišlo do „čistého“. Dosud se dokázali uskromnit a bydlet tak trochu v provizoriu. Stačila jim studená vlhká ložnice a nedostavěná kuchyň. Stejně většinu času trávili venku a domů chodili jen přespat. Ale s dítětem?

Najednou se ukázalo, že to trochu nedomysleli. A aby toho nebylo málo, miminko začalo „zlobit“ a připravilo mamince krušné chvilky v podobě nevolností. Řeknete si, že je to normální a brzy to přejde samo, jenomže ji totálně vyřadily „z provozu“. Doslova prozvrací celé dny, je slabá jako moucha, leží v posteli s lavorem v pohotovosti a není schopná dělat vůbec nic.

Veškerá práce na statku zůstala na něm. Bojuje se zamrzající vodou, rozkopanou podlahou, nedostavěnými stájemi a stádem koní, které potřebuje nakrmit a napojit. Chybí nejen jedny ruce, ale i finance z vyjížděk, kterých je v zimě poskrovnu.

Počáteční euforie a idylka se začíná měnit ve frustraci a beznaděj. Najednou mu začínají docházet síly a zmocňuje se ho panika z vlastního selhání. „Kdybych to byl býval věděl, tak bych to dítě snad ani nechtěl,“ říká sice s humorem, ale v jeho hlase je cítit jistá dávka hořkosti.

   
21.12.2010 - Ona s ním - autor: Dana Haklová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [47] kareta [*]

    diblice — #46 wow! Ty jsi úplná Ida Raskenová!!!Sml54

    superkarma: 0 25.12.2010, 20:38:18
  2. avatar
    [46] diblice [*]

    jo, v zemědělství to není jednoduchý, já byla ještě v šest ve chlívě a o půlnoci jela do porodnice, a z porodnice  se  vrátila zase do chlíva, měla jsem naštěstí pohodový těhotenství, no a dítě pak bylo všude s námi, ve třech měsícíh trávila léto v traktoru, seno se udělat muselo , já osobně bych asi zaměstnance nechtěla pro jejich nespolehlivost

    1. na komentář reaguje kareta — #47
    superkarma: 0 25.12.2010, 20:03:25
  3. avatar
    [45] Ringcoriel [*]

    Dallea — #31 je to kazdeho vec, ci chce alebo nechce mat dieta...

    superkarma: 0 23.12.2010, 09:29:58
  4. [44] jastura [*]

    Dallea — #31 proč by se měl zodpovídat těm, kteří dítě mít nemohou? Není to jeho vina a navíc si myslím, že to byl povzdech, když byl zoufalý.. .

    superkarma: 0 22.12.2010, 08:53:50
  5. avatar
    [43] Linde [*]

    sludka — #41

    "Práce se dohoní, ale dítě je ten nejkrásnější dar v životě."

    no to je sice fakt, ale s tímto heslem na rtech budou házet do kontejneru mrtvé koně, umořené hlady a pozmrzaná hříbata, to asi to dítě budou proklínat, že přišlo Sml80. Jsou situace, kdy ta práce nepočká a kůň uhyne.

    superkarma: 0 21.12.2010, 21:29:18
  6. avatar
    [42] Linde [*]

    Astřička — #13 no promiň, ale soudit situaci na statku, když tobě není v těhotensvtí zle mi přijde trošku odvážnéSml24.  Já byla těhotná dvakrát v životě a úplně bez nevolností, ale všehny moje kamarádky s tím měly větší či menší problémy, některé zvracely pouze půl dne, jiné problily s prominutím den celý a to po dobu tří měsíců. Takže hrdince článku bych vůbec nic nevyčítala a nevyjadřovala tady žádné pochybnosti. Prostě té situaci věřím a hotovo.

    Budou se s tím muset nějak poprat, ale většina té pracovní tíhy teď bude lpět na partnerovi, s tím nic nenadělá.Sml80

    superkarma: 1 21.12.2010, 21:26:18
  7. [41] sludka [*]

    Práce se dohoní, ale dítě je ten nejkrásnější dar v životě.

    1. na komentář reaguje linde — #43
    superkarma: 0 21.12.2010, 20:09:40
  8. avatar
    [40] syrrit [*]

    se probudil a zjistil, že už má po sezóně:-))). Nojo všechno má svůj čas, ono nejde začínat 10x znovu a lépe :-)).

    superkarma: 0 21.12.2010, 19:29:50
  9. [39] Rikina [*]

    Anai — #35 Zaměstnanci jsou drazí. Sml80 A tihle lidé se před rokem vzali a pak teprve se odstěhovali z Prahy a začali "podnikat v agroturistice". Úspory investovali, a zjevně to nestačilo, takže jedou v nějakém provizoriu. Silně pochybuju, že někdo z těch dvou sedl a udělal ekonomickou rozvahu, spíš měli hlavně to nadšení, jak budou na venkově a mezi koňma. Neuvědomili si asi, že v zimě ta turistika tolik nefrčí, ale koně žerou furt stejně. Nelze je odstavit, jako třeba lyžařský vlek, který se na léto holt vypne a zabalí do kůlny. Nemyslím, že by si mohli dovolit platit byť i minimální mzdu člověku navíc. To by znamenalo mzdové náklady přes 10 tisíc měsíčně, plus nutnou agendu spojenou se zaměstnáváním. V době, kdy si hodně lidí dvakrát rozmyslí, za co peníze vydat, patrně ta agroturistika netáhne ani v létě, takže rezervy si zřejmě nestihli vytvořit... Opravdu to není záviděníhodná situace. Sml80

    superkarma: 0 21.12.2010, 17:34:44
  10. [38] Karo Líná [*]

    marry.lu — #37 Souhlasím, to nemůže. Podle toho, co píšeš, doteď měli super život a oni si ho zkazí hypotékou, stavbou domu a dítětem Sml68

    superkarma: 0 21.12.2010, 16:33:52
  11. avatar
    [37] marry.lu [*]

    tak to bude i s mojí švagrovou, on 35 let, ona 31 let. platy po 20ti tisících. Žijou samy bez půjček, ale přesto neušetří. Jsou samé zábavy, lyžování, dovolené za 50 tisíc a víc, ona je zvyklá na kosmetické salóny, manikúry, kadeřníky atd.

    Nyní oznámili, že se pokouší o miminko a přitom koupili pozemek a budou stavět. Takže budou mít jeden plat jednu almužnu v podobě mateřské. Hypotéku, k ní malý uplakaný uzlíček. To nemůže dopadnout dobře. . .

    1. na komentář reaguje Karo Líná — #38
    superkarma: 0 21.12.2010, 16:32:18
  12. [36] Rikina [*]

    catcat — #34 jo, děti jsou odolné. Sml57 Ale rodiče už míň. Sml80 

    superkarma: 0 21.12.2010, 15:42:06
  13. [35] Anai [*]

    Mně tady nějak chybí plánování - pokud by manželce nebylo špatně, tak rozhodně za pár měsíců bude mít o náplň práce postaráno, přece si oba nepředstavovali, že s dítětem zastane práce stejně, jako předtím! Normální by bylo, kdyby si to naplánovali  finančně tak, aby mohli najmout nějakého pracovníka, ne? To to ten podnik tak špatně vynáší? Úspěšnost takového podnikání se dá přece odhadnout! Mně to přijde nějaký divný.... Jsou lidi, kteří se radši udřou, než by do svého podniku přijali další sílu a pak si paradoxně svých peněz nemohou užít, protože si nemohou vzít ani dovolenou. Prostě nedůvěřují nikomu. Ale tady to vypadá, že třou bídu s nouzí....? Proč do toho šli...?

    1. na komentář reaguje Rikina — #39
    superkarma: 0 21.12.2010, 15:40:57
  14. avatar
    [34] catcat [*]

    tak řekla bych, že když vypadne jedna pracovní síla, je to znát v jakémkoliv rodinném podniku, nemusí jít jen o koně.  A provizorium, do kterého se přivede miminko - jeje, to zná, myslím, spousta znás. Ne vždy se zadaří přivést mimčo do ideálních podmínekSml80 Ale ono to většinou přežije, děti jsou velmi odolnéSml30

    1. na komentář reaguje Rikina — #36
    superkarma: 0 21.12.2010, 14:58:42
  15. avatar
    [33] RenataP [*]

    Karo Líná — #32 souhlas, je to každýho věc, naprosto stejná jakože někdo touží po blonďatejch vlasech a štvou ho černý...

    je to osobních prioritách...i když některé můžeme vnímat hlouběji (dítě, víra, životní přesvědčení) a jiné jako povrchní...(vlasy)

    superkarma: 2 21.12.2010, 14:34:04
  16. [32] Karo Líná [*]

    Dallea — #31 A proč by jim to neřekl? Co to má neplodnost někoho cizího společnýho s jeho osobní situací? Sml80

    1. na komentář reaguje RenataP — #33
    superkarma: 2 21.12.2010, 13:52:49
  17. avatar
    [31] Dallea [*]

     „Kdybych to byl býval věděl, tak bych to dítě snad ani nechtěl,“ - to ať řekne těm, kteří se snaží o dítě už notnou chvíli... Sml15

    1. na komentář reaguje Karo Líná — #32
    2. na komentář reaguje jastura — #44
    3. na komentář reaguje Ringcoriel — #45
    superkarma: 0 21.12.2010, 13:25:53

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] monkee [*]

    Pokud bude průběh těhotenství relativně normální, z blicího období se přenese do etapy, kdy určitě aspoň s něčím bude moci pomoct. To jí přeju ze všeho nejvíc Sml22 Jestli ne, budou hledat, který příbuzný či kamarád jim na jaře a v létě bude moci vypomoct.

    superkarma: 0 21.12.2010, 13:11:37
  2. avatar
    [29] SNÍŽEK [*]

    nějak to nedomysleli,ale je nutné to zvládnout,i kdyby si tam měli nastěhovat rodiče.Sml80

    superkarma: 0 21.12.2010, 12:49:33
  3. avatar
    [28] Ginger20 [*]

    Zvláštní v tolika letech nevědět, co sebou těhotenství může přinést! Pro každou to zrovna není jen procházka růžovým sadem!Sml15

    superkarma: 0 21.12.2010, 12:48:54
  4. avatar
    [27] ToraToraTora [*]

    Chybí mi nějaká pointa toho článku, ukončení.....prostě něco. Nebo to má jen rozvířit dikuzi, jestli je ona lemra, on blb nebo oba naivní idioti? Sml80

    superkarma: 0 21.12.2010, 12:38:02
  5. avatar
    [26] RenataP [*]

    Sml24 maje — #23 je, tak to ségry nejsme..Sml52 ale to neva...

    superkarma: 0 21.12.2010, 11:51:25
  6. avatar
    [25] RenataP [*]

    maje — #22 šmarjá, já vím...mám taky dvě a nikdy víc!!! Tak protivná jsem nebyla, než když jsem byla v tom... a momentálně chápu naší vzteklou morčetici, protože to má za pár...soucítím s ní tak, že jsem pomalu ve stejném duševním rozpoložení....

    jo, občas si člověk řekne, že to stálo za to, to jo...

    ještě že jsem tehdá byla mladá, blbá a naivní, jinak bych do toho už asi nešla - vědět to, co vím dnes Sml57

    superkarma: 0 21.12.2010, 11:50:40
  7. [24] Rikina [*]

    No jo, no. Z výše uvedeného moc nevyplývá, jak dlouho na tom statku jsou - osobně tipuju, že tohle je první zima, kterou tam zažívají. Sml80 To chtělo aspoň jednu sezónu tam zažít celou, aby věděli, zač je toho koleno. Sml57 Romantika je hezká věc, idylka a euforie taky, ale že bude chybět jedna pracovní síla, a to ještě dlouho, to je napadnout mohlo. Silně pochybuju, že první dva roky bude paní pracovat u koní, nebo na opravách domu. Vůbec tomu chlapovi nezávidím, ani mu to nepřeju. Nakonec tam nejspíš zůstane i s koňma sám. Sml80

    superkarma: 0 21.12.2010, 11:12:24
  8. avatar
    [23] maje [*]

    RenataP — #21 promiň, jsem regulérní pako. Sml45 jestli renata není tvoje pravé jméno, tak kdo ví.Sml58Sml58 

    1. na komentář reaguje RenataP — #26
    superkarma: 0 21.12.2010, 11:11:10
  9. avatar
    [22] maje [*]

    RenataP — #21 to určitě ne, neb má sestra má drobky 2 a prý už nikdy více. Sml54 ale znáš to - odříkaného chleba,.. a jestli má být příští rok plný těch nežádoucích těhotenství,..Sml54 jinak jsem to nemyslela špatně. fakt buď ráda, že ti není špatně. a myslela jsem to upřímně, když jsem psala, ať to všechno dopadne na výbornou. těhotenství, porod, ... protože až ve chvíli, kdy jsem uviděla a pochovala si poprvé svoji dceru, tak mi došlo, jak obrovský zázrak to je.Sml22Sml22

    1. na komentář reaguje RenataP — #25
    superkarma: 0 21.12.2010, 11:07:37
  10. avatar
    [21] RenataP [*]

    maje — #18 nejsi moje ségra????Sml52

    1. na komentář reaguje maje — #22
    2. na komentář reaguje maje — #23
    superkarma: 0 21.12.2010, 10:55:08
  11. [20] Astřička [*]

    maje — #18 Děkuji za podporu, ten tón potěší. Sml31

    superkarma: 0 21.12.2010, 10:54:43
  12. avatar
    [19] RenataP [*]

    kareta — #17 to je pravda

    Karo Líná — #15 a to taky....Sml30

    superkarma: 0 21.12.2010, 10:49:26
  13. avatar
    [18] maje [*]

    Astřička — #13 já byla těhotná tak 2 dny a byla jsem pořád tak nasraná, že jsem štvala už i sama sebe. nemohla jsem si ale pomoct. jak jsem ráno otevřela oči, už jsem štěkala. a to mi špatně od žaludku nikdy nebylo. takže mě to rozhodně divné nepřijde. a ty buď ráda, že to dopadlo tak, jak to dopadlo. ale hlavně - ať to všechno dopadne na výbornou.Sml67Sml67Sml67

    1. na komentář reaguje Astřička — #20
    2. na komentář reaguje RenataP — #21
    superkarma: 0 21.12.2010, 10:48:03
  14. avatar
    [17] kareta [*]

    zas ale nebýt romantických pražáků, byly by mnohé nemovitosti neudatelnéSml57

    1. na komentář reaguje RenataP — #19
    superkarma: 0 21.12.2010, 10:46:08
  15. avatar
    [16] kareta [*]

    mandzarik — #12 bububu, půjdeš za to do pekla ty zláSml52

    superkarma: 0 21.12.2010, 10:43:24
  16. [15] Karo Líná [*]

    Quentinová z Montargis (Kentánová) — #6 Pointa je, nemnožte se. Už je přemnoženo až hanba.

    1. na komentář reaguje RenataP — #19
    superkarma: 2 21.12.2010, 10:38:21
  17. [14] Karo Líná [*]

    Není nad to si dítětem podělat vztah Sml57 Chlap v 45 má rád svůj klid, o dětech měl uvažovat před deseti patnácti lety nejpozději..... Teď si to pěkně vyžere.

    superkarma: 0 21.12.2010, 10:37:24
  18. [13] Astřička [*]

    hermiona — #7 Souhlas, přijde mi to taky divný. Já jsem 3 týdny po umělém oplodnění, které se povedloSml16, včera jsme se tu nádhernou zprávičku dozvěděli. A tak špatně mi zas není, abych nemohla vůbec nic dělat. Takže kdoví, jak to vlastně na tom statku je.    

    1. na komentář reaguje maje — #18
    2. na komentář reaguje linde — #42
    superkarma: 0 21.12.2010, 10:34:48
  19. avatar
    [12] mandzarik [*]

    kareta — #11 ehm Sml52 do snů mi vstupuje nightmare v podobě pražáka tč z Reissové Sml80 no jo, no

    1. na komentář reaguje kareta — #16
    superkarma: 0 21.12.2010, 10:20:44
  20. avatar
    [11] kareta [*]

    Midsummer — #9 Sml52Sml67

    1. na komentář reaguje mandzarik — #12
    superkarma: 0 21.12.2010, 09:17:49
  21. avatar
    [10] RenataP [*]

    bokul — #3 závěr bude za rok... a bude v něm vzpomínat na zlaté chvíle, kdy manželka blila do lavóru, protože u toho bylo aspoň relativní ticho a dalo se u toho v noci spát....

    Až se škvrně narodí, teprve začne čóro....Sml54

    superkarma: 0 21.12.2010, 08:38:36
  22. avatar
    [9] Midsummer [*]

    Lidi jsou dneska šíleně zhýčkaný, dřív bylo normální mít děti (i více) a přestavovat přitom barák včetně držení malého hospodářství (domácí hospodářské zvířectvo). A není to tak dávno. Jenže oni jsou ještě navíc původně z Prahy, že. Většina lidí z města si představuje, že odejít na venkov je jaksi úžasná romantika. Realita je pak poněkud těžce zaskočí... Sml80

    1. na komentář reaguje kareta — #11
    superkarma: 0 21.12.2010, 08:29:37
  23. avatar
    [8] maje [*]

    Quentinová z Montargis (Kentánová) — #6 pointa? poučení, že život není peříčko a chlap není pevný jako skála.Sml54Sml54

    superkarma: 0 21.12.2010, 08:24:17
  24. [7] hermiona [*]

    Ehm, miminko se má narodit v srpnu, teď je prosinec, takže je těhotná cca 1 měsíc a už se oba hroutí? Co budou dělat následujících 20 let?

    1. na komentář reaguje Astřička — #13
    superkarma: 0 21.12.2010, 08:20:59
  25. avatar
    [6] Quentinová z Montargis (Kentánová) [*]

    A pointa je kde ?Sml80

    1. na komentář reaguje maje — #8
    2. na komentář reaguje Karo Líná — #15
    superkarma: 0 21.12.2010, 08:08:32
  26. avatar
    [5] Věrulinka [*]

    OlgaMarie — #2 Sml22 souhlasím s tebou, měl by to být pro něj pohon, to ho to brzy skolilo na kolenaSml15, 44 let, to je přece chlap v nejlepších letech, plnej síly a energie Sml80

    To fňuká hodně brzy, první problém a už je celej vedle z toho Sml15

    superkarma: 0 21.12.2010, 08:00:14
  27. avatar
    [4] kareta [*]

    OlgaMarie — #2 ne ve věku dědečkaSml32.Sml80

    superkarma: 0 21.12.2010, 07:44:12
  28. avatar
    [3] bokul [*]

    Nevím, trochu mi u toho příběhu chybí "závěr". Jinak každé miminko dokáže své rodiče pořádně vysílit, ale stejně... je to ten největší zázrak a dar života!

    1. na komentář reaguje RenataP — #10
    superkarma: 0 21.12.2010, 07:34:48
  29. avatar
    [2] OlgaMarie [*]

    Kdyby se na dítě opravdu těšil, dodalo by mu to chuť a sílu.

    1. na komentář reaguje kareta — #4
    2. na komentář reaguje Věrulinka — #5
    superkarma: 0 21.12.2010, 07:27:54
  30. avatar
    [1] Heather [*]

    Myslím, že časem mu to mimčo vynahradí. Ono se to teď nějak zvládne. A určitě je lepší se omezit a trochu zabrat a přitom mít dítě, než si zaněkolik let říkat, jak úžasnej mám barák, ale mít potomka jsem nějak propásla...Sml80

    superkarma: 0 21.12.2010, 07:22:07

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?

Náš tip

Doporučujeme