Bulvár

Kdy přesně končí dětství?

O tom, že je člověk v různých státech dospělý v jiný okamžik, všichni vědí. U nás se stále udržuje hranice osmnácti let, i když je otázka, zda má člověk v tomto věku dost zodpovědnosti například na hlasovací právo. Británie se drží svých jedenadvaceti a podobně je to i v mnoha dalších zemích. S alkoholem to samé, pak je zde otázka řízení auta a sexu.

Jeden můj známý Američan prohlásil: „Vy můžete dřív legálně souložit než řídit? Co jste to za zemi?“ Když jsem se nad tím zamyslel, musel jsem mu dát za pravdu. Nebo snad nemáte pocit, že intimní vztah vyžaduje větší zodpovědnost než řízení automobilu?

Sex je u nás povolený od patnácti, ale řídit se smí od osmnácti. Hranici sexuální zletilosti chtěli dokonce posunout ještě níže. Předpokládá tedy stát, že děti jsou v těchto ohledech daleko dospělejší než v těch, které se týkají řízení? Zajímavá hypotéza.

Pak je zde další hranice dospělosti - čas, kdy končí studentské slevy. To je přesně ve dvaceti šesti letech. To znamená, že podle tohoto hlediska se dospívá až osm let potom, co můžete volit.

Nejzazší termín dospění (zde už spíše vyzrání) je u nás čtyřicítka. Dokud vám není čtyřicet, nesmíte kandidovat do senátu. Senátoři, rada starších, mají být dospělí a zodpovědní, takže se předpokládá, že už všechny mezníky jako sex, alkohol, studentské slevy mají za sebou a mohou se naplno věnovat politice. Řidiče dostanou také, hlavně aby se nerozptylovali.

Jenže to jsou všechno jen teorie. Ve skutečnosti každý z nás dospěje jindy, jinak a za jiných okolností. Ne vždy jsou to okolnosti veselé a téměř nikdy se nám dospělost nelíbí. Na dětství pak zapomínáme daleko rychleji, než bychom chtěli.

Jen si uvědomte, jak složité je pro vás rozumět vlastním dětem. Ten dojem, že tohle jsme přece nikdy nedělali, ten náhled na věci, který nám byl vlastní, ale dnes už vůbec nevíme, že jsme jej kdy měli. Kdy se to stalo? Kdy jste přestali být dětmi? Při odchodu z domova na studia, ve společné domácnosti s novým partnerem, při smrti někoho blízkého? Nebo prostě při potřebě být dospělý? Ve chvíli, kdy už nebyl nikdo, kdo by zvládl dospělé věci lépe než vy?

Já si poprvé uvědomil, že dospělost je tu, když začaly chodit účty s mým vlastním jménem, kdy jsem sám platil složenky ze svého a neříkal o peníze rodičům. Velice rád si přečtu, kdy jste se s dospělostí srazili vy.

Už jste dospělí?
Kdy se vám to vlastně stalo?
Pociťovali jste dospělost v osmnácti?
Nebo vaše nemá s daty narození nic společného?
Kdy jste si poprvé skutečně uvědomili, že jste už dospělí?

Napište mi na adresu redakce@zena-in.cz a já se vám odměním!

   
29.11.2006 - Společnost - autor: Richard Klíčník

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [76] DraMaH [*]

    Konec je až v krematoriu, a to taky není jisté.

    superkarma: 0 16.12.2006, 12:07:12
  2. [75] heledobr [*]

    V dubnu příštího roku mi bude 60 let někdy mám pocit, že jsem do dospělosti ještě nedospěla dodnes. Například pod stromečkem bych s nadšením uvítala kolečkové brusle. Sice nevím kde bych na nich trénovala, protože sousedé by asi mysleli že jsem se už dočista zbláznila ale ta představa že bych to uměla a proháněla se ladně po sídlišti mě fakt láká.

    superkarma: 0 06.12.2006, 10:46:53
  3. [74] Natálka73 [*]

    dospěla? tak to opravdu nevím,ale asi když se mi narodilo mimčo

    superkarma: 0 03.12.2006, 20:54:35
  4. avatar
    [73] mirienka [*]

    Občas mám pocit, že mě puberta ještě nepustila. Je to situací které se to týká a ráda na chvíli zapomnu, že už mi není nějakých krásných .....

    superkarma: 0 03.12.2006, 20:33:23
  5. avatar
    [72] Gamibo [*]

    Dětství končí jakmile na vás někdo přesune zodpovědnost,ať jsou to rodiče,sourozenci nebo přátelé.Čím větší ta zodpovědnost je tím dospělejší se stáváte.Proto se vůčí svým dětem zodpovědnosti nezříkejme ať mají své dětství co nejdelší a nejkrásnější,protože jejich čas teprve příjde.

    superkarma: 0 30.11.2006, 10:23:17
  6. avatar
    [71] RenataP [*]

    ještě mě napadlo, že dospělost přichází ve chvíli, kdy ztratíš oba rodiče - už prostě nejsi ničí dítě

    superkarma: 0 30.11.2006, 07:57:43
  7. avatar
    [70] medved [*]

    ja uplne presne vim, kdy jsem dospela resp. prestala byt ditetem...bylo mi 21 a stalo se to v den, kdy jsem pod vlivem vnejsich okolnosti doopravdy pochopila a prijala, ze moje maminka neni ani vsemocna ani vsevedouci asi mi to trvalo dyl nez ostatnim, ale nakonec se zadarilo

    superkarma: 0 29.11.2006, 22:33:39
  8. avatar
    [69] femme [*]

    malenina:

    superkarma: 0 29.11.2006, 21:14:20
  9. avatar
    [68] malenina [*]

    femme: to každopádně

    superkarma: 0 29.11.2006, 20:51:54
  10. avatar
    [67] femme [*]

    každý člověk by si měl v sobě po celý život zanechat trochu z dítěte, jinak se z něj stane suchar

    superkarma: 0 29.11.2006, 20:09:52
  11. avatar
    [66] malenina [*]

    ciberka: Kde je hranice? To musí poznat každý sám Ač mám těsně před 40 necítím se na to. Když se sejdeme se starou partou blbneme stejně jako před 20 lety. Ale hlavně jsem chtěla říct, že dospělost podle mě až tak nesouvisí s věkem

    superkarma: 0 29.11.2006, 16:52:11
  12. avatar
    [65] vininka [*]

    Skutečně dospělá jsem se začala cítit,když jsem v jednatřiceti začala vychovávat děti mého přítele,které jsou podstatně starší než má dcera.
    V osmnácti se cítí všichni strašně dospělí,ale většinou skutek utek...

    superkarma: 0 29.11.2006, 16:47:23
  13. avatar
    [64] Kuře [*]

    Kdy jsem dospěla? Asi nevím, asi ještě ne .
    Když jsem se vdala a začala se strat o domácnost, byl to krok k dospělosti.
    Když jsem přestala chodit na brigáddy a měla své první "pořádné" místo, tak druhý.
    A ty další?
    Když mi táta řekl, že mi nemůže pomoct, protože to už je pro něj moc složitý problém (pracuje ve stejném oboru).
    Když mi vážně onemocněl manžel a já bezmocně koukala, jak leží v bezvědomí.
    Když jsem odmítla potrat a řekla do očí lékař, že radši budu riskovat svůj život.
    Když jsem pak držela své mimi v náručí a věděla, že teď už musím být dospělá.

    A bylo toho víc a pořád mám pocit, že dospělost je někde tam v dáli. A já tam prostě potřebuju zatraceně rychle dojít, jinak někdo z dospěláků odhalí, že se jim v jejich světě potuluje mimino.

    superkarma: 0 29.11.2006, 16:32:07
  14. avatar
    [62] Vivian [*]

    Já myslím, že je v pořádku, že smíme dřív souložit než řídit... Souložení sice možná vyžaduje stejnou zodpovědnost jako řízení, ale na druhou stranu při souložení člověk může ohrozit maximálně sebe a svého souložníka, zatímco za volantem může ohrozit daleko víc lidí...

    superkarma: 0 29.11.2006, 15:09:12
  15. avatar
    [61] risina [*]

    Tobbi: V USA se ta hranice sexu liší stát od státu, ale ve většině je 16 let, ovšem souložit s někým pod 18, když je tobě víc než (a teď nevím, jestli taky 18, nebo to je 21?), je trestné.

    superkarma: 0 29.11.2006, 15:06:11
  16. avatar
    [60] risina [*]

    Kdy jsem se začla cítít opravdu dospělá? Hodně pozdě... Ani po maturitě, ani po svatbě, ani po státnicích, ani s nástupem do práce, ani po narození prvního/druhého/třetího dítěte. Asi až v tom roce, kdy mi umřel táta a kdy jsem měla velké starotsti s dospívajícím synem - a to mi bylo jednačtyřicet.

    superkarma: 0 29.11.2006, 15:04:44
  17. avatar
    [58] oalison [*]

    Jako správný filosof jsem ještě nedospěla a doufám že asi nikdy úplně nedospěju. Svoje vniřní dítě si budu hýčkat vždycky

    superkarma: 0 29.11.2006, 14:34:12
  18. avatar
    [57] Vivian [*]

    Mě dětství začalo opouštět po rozvodu

    superkarma: 0 29.11.2006, 14:14:14
  19. avatar
    [55] Meander [*]

    chuanita: Já taky. Toho fyzického. Najednou mě začali zdravit lidi jenom o trochu mladší.

    superkarma: 0 29.11.2006, 13:36:26
  20. avatar
    [53] Kelly [*]

    Jedná-li se o dospělost fyzickou, tu za nás provede příroda sama. Ale dospělost duševní je u každého jiná. Ta je ovlivněna okolnostmi v našich životech.

    superkarma: 0 29.11.2006, 13:23:59
  21. avatar
    [52] malenina [*]

    ciberka: Když jsi dospělá, neznamená to cítit se stará

    superkarma: 0 29.11.2006, 13:09:54
  22. [51] Tobbi [*]

    1) Američani mohou dříve řídit, protože je to u nich kvůli velkým vzdálenostem nutné.

    2) Sice smí oficiálně souložit od osmnácti, ale podle statistik začínají se sexem dříve než my.

    3) Hranice v patnácti tu není proto, aby něco zakazovala, ale proto, aby chránila dítě, které ještě není schopné dát k pohlavnímu styku kompetentní souhlas. Plus mínus v patnácti letech puberťák ví, o co jde. Od této chvíle přestává být dítě chráněno zákonem a začíná být chráněno svým "ne". Chránit zákonem osmnáctiletého člověka je blbost. Neznamená to, že je v patnácti nutno souložit. Průměrná hranice prvního pohlavního styku je u nás stejně mezi 17 a 18.

    superkarma: 0 29.11.2006, 12:43:32
  23. avatar
    [50] Meander [*]

    1. bohužel ano
    2. když mi během pár měsíců doslova vymřela rodina
    3. no jéje!
    4. ta v osmnácti pociťovaná nebo ta skutečná?
    5. viz bod 2

    superkarma: 0 29.11.2006, 12:24:51
  24. avatar
    [49] RenataP [*]

    kdy končí dětství?
    Nevěděla jsem, dnes už ano - prvním dítětem.
    1. protože porod je taková "rituální smrt" a to zažít je fakt zážitek
    2. protože s tím mrnětem už žijete dětství někoho jiného, ne to svoje....a taky je to fajn....

    superkarma: 0 29.11.2006, 11:37:29
  25. [48] tornado-lou [*]

    jinak pekne me se*e ta studentska hranice 26. je podle me desive neobjektivni. kdyz si predstavim, ze nez dodelam doktorat, tak to budou jeste aspon 2 roky, a stat uz me bude zivit jen 6 mesicu tak je to pekne naprd. postupuju studiem nejrychlejsim moznym zpusobem, a stejne je me to nanic. kdyz to srovnam s tim, ze stat stejnym zpusobem jako me podporuje i experty, kteri kazdy rok zacnou studovat jinou VS, udelaji z ni semsetr, zjisti ze je to tam nebavi, jdou na jinou a toto udelji treba 4x tak je to na v ocich statu jsou to porad studenti, maji vyhody do 26 let a jak je vyuzili?

    superkarma: 0 29.11.2006, 11:09:54
  26. avatar
    [46] Gabi [*]

    Dospělost?! Asi ve čtvrťáku na gymplu v době "sametovky", když mi došlo, jak se lidi dokážou měnit a jak se dá s kamennou tváří lhát Na VŠ už jsem v podstatě žila je sama za sebe, snad kromě finanční stránky (i když jsem si pak pořídila živnosták a snažila se i o samostatnost v tomto) a ještě před promocí jsem se vdala a odešla. Ale asi skutečná dospělost, tj. zodpovědnost nejen za sebe, se dostavila až narozením prvního dítka.

    superkarma: 0 29.11.2006, 11:05:37
  27. [45] tornado-lou [*]

    dospela jsem asi od doby, kdy jsem dostudovala. teda, ne ze bych si tak pripadala, ale definitivne jsem se odsthovala od rodicu, zivim se sama, deti mi vykaji, kdyz proparim noc, je mi blbe jeste dva dny potom... asi to bude ono. kruci. vubec se mi to nelibi. asi si koupim bublifuk, to mi vzdycky zvedne naladu a zase si budu pripadat na 4

    superkarma: 0 29.11.2006, 11:03:07

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [44] Janinas [*]

    Dospělá jsem se začala cítit po maturitě, když jsem nastoupila do svého prvního zaměstnání. Jenže jsem bydlela u rodičů a ti se o mě starali. Nejvíce jsem ale cítila dospělost, když se mi narodila dcera. Zažívala jsem nádherný pocit naplnění svého života, ale také velký pocit zodpovědnosti.

    superkarma: 0 29.11.2006, 10:35:50
  2. avatar
    [43] Ťapina [*]

    kareta: Já vím, on se pak zhoršuje zrak

    superkarma: 0 29.11.2006, 10:34:06
  3. avatar
    [42] kareta [*]

    Ťapina: neboj, budeš čím dál tím víc krásnější, a nejkrádnější budeš tak v 75 letech

    superkarma: 0 29.11.2006, 10:24:27
  4. avatar
    [41] Ťapina [*]

    Manx: Jejda, mně bylo 27 minulý týden a zrovna včera jsem si před zrcadlem říkala, že konečně ten můj ksicht začíná k něčemu vypadat. To už to zas půjde dolů, jo?

    superkarma: 0 29.11.2006, 10:15:44
  5. avatar
    [40] Ťapina [*]

    korytar: Vypadalo by to tak, že pár metrů před křižovatkou by se všichni zprčili a přejížděli z pruhu do pruhu jak pitomí. V obci ať se každý drží v tom pruhu, v kterém hodlá pokračovat, když nejede zbytečně pomalu, tak nezdržuje.

    superkarma: 0 29.11.2006, 10:12:58
  6. avatar
    [39] korytar [*]

    Ťapina: Jo a mimochodem neznamená, že když se má v obci jet padesát, že nemáš umožnit cestu rychleji jedoucímu vozidlu! Někteří lidé totiž taky můžou spěchat z dost vážných důvodů!

    superkarma: 0 29.11.2006, 10:11:28
  7. avatar
    [37] korytar [*]

    Ťapina:Nemysli si,že já výhradně predjíždím nebo tak.Jen zastávám názor,že kdyby lidi vjížděli do levého pruhu pouze za účelem předjíždění,tak by to na silnicích vypadalo uplně jinak.Nebyli by žádné posrané zácpy a tolik bouraček,protože by neměl kdo koho kam vytlačovat a podobně.Já osobně vjíždím do levého pruhu pouze tehdy když potřebuji předjet.

    superkarma: 0 29.11.2006, 10:09:21
  8. avatar
    [36] sanvean [*]

    Bóbika: nejlepší je, když vedle toho debila sedíš na místě spolujezdce. Stopem nikdy víc..

    superkarma: 0 29.11.2006, 09:59:46
  9. avatar
    [34] Ťapina [*]

    korytar: Nedovedu si představit takovou situaci, abych musela v obci na někoho blikat, ať uhne. Buďto si přejedu do pravého, když ten je volnější, nebo jsou ucpané oba a tím pádem nemám kam spěchat A ano, v obci se i v levém pruhu kupodivu jezdí 50 km/h

    superkarma: 0 29.11.2006, 09:56:30
  10. avatar
    [33] korytar [*]

    Bóbika: Ti jsou určitě nejhorší jelikož jde o lidské životy, kdež to u těch co jedou v levém pruhu 50km jen o psychické zdraví druhých

    superkarma: 0 29.11.2006, 09:53:59
  11. avatar
    [31] korytar [*]

    Bóbika: Ale já znám samé ucha co buď nemůžou být v mém případě oběktivní a nebo jsou to paka

    superkarma: 0 29.11.2006, 09:48:21
  12. avatar
    [30] korytar [*]

    Ťapina: není,ale když máš jen dvouproudou cestu? tak mě to prostě štve.Navíc když na něho blíkam ať uhne

    superkarma: 0 29.11.2006, 09:45:37
  13. avatar
    [29] korytar [*]

    sanvean: Souhlas.a víš co ještě miluji? když jede nějaký blbec v levém pruhu jak pos....a jede přímo vedle řidiče v pravém pruhu,takže nemáš šanci předjet a můžeš jen pěnit

    superkarma: 0 29.11.2006, 09:44:23
  14. avatar
    [27] Ťapina [*]

    korytar: No ale v obci není levý pruh určený pro rychlejší jízdu Taky za mnou jeden blbec v obci troubil

    superkarma: 0 29.11.2006, 09:39:35
  15. avatar
    [26] Beruška1 [*]

    Nejhorší je 80tiletý dědek v trabantu, který vjíždí na hlavní a ani se nepodívá, nezastaví, prostě si furt jede tím svým 30ti km tempem. A ještě se diví, že na něj ostatní troubí a nadávají mu. Tedy ještě že zrovna v protisměru nic nejelo a měla jsem se kam vyhnout, na místě bych dědka dobila.

    superkarma: 0 29.11.2006, 09:38:52
  16. avatar
    [25] korytar [*]

    Bóbika: To je takový zvláštní problém.Spíš by mě zajímalo jestli jsem v něm vyjímka a nebo jestli to tak cítí každý.Jo a když vidím jak tady vždycky každého v diskuzích sprdnou, tak nemám odvahu

    superkarma: 0 29.11.2006, 09:37:45
  17. avatar
    [24] sanvean [*]

    korytar: jestli myslíš dálnici, tak souhlasím, taky mě točí stádo ovcí v levém pruhu, když je pravý prázdný a v dohledu žádný kamion.

    superkarma: 0 29.11.2006, 09:34:34
  18. avatar
    [23] korytar [*]

    Ťapina: Přesně, ale jsou na cestách i takový idioti, kteří jedou z Ostravy do Brna a jelikož ví, že někdo před Brnem budou odbočovat do leva, tak se serou celou cestu v levém pruhu 50 km v hod. a nereagují na troubení řidičů za nimi a ještě se podivují co na mě ten blbec troubí

    superkarma: 0 29.11.2006, 09:33:55
  19. avatar
    [20] Ťapina [*]

    korytar: To mluvíš o jízdě v obci, předpokládám z toho odbočování doleva, což?

    superkarma: 0 29.11.2006, 09:05:54
  20. [19] Macek123 [*]

    já asi přestala být dítětem, když jsem se z kolejí nastěhovala do prvního bytu a začala pracovat a ze svého platu platila složenky za bydlení a jídlo.......a šetřila na pračku a ledničku. Ono se líp utrácí, když to platí rodiče. Studentské slevy taky skončily a vše už bylo za plný peníz. Pak se narodila dcera a já byla mámou a odpovědnost za dítě byla na mě. Myslím, že z dětství se člověk dostane, když začne pracovat a postaví se na vlastní nohy a k rodičům chodí na rady, ale rozhoduje už sám. U mě teda v 24 letech. Ale když je příležitost, tak se klidně chovám i trochu rozpustile a klidně na 16 let.......

    superkarma: 0 29.11.2006, 09:04:13
  21. avatar
    [18] Pentlička [*]

    Já jsem si poprvé uvědomila, že jsem dospělá, až když se mi narodilo dítě, ale vůbec žádnou slast jsem z toho nepociťovala. Bylo to spíš jako rána kladivem do hlavy.

    superkarma: 0 29.11.2006, 08:38:01
  22. avatar
    [17] korytar [*]

    Beruška1: Souhlas. Já mám takový názor, že nebezpeční nejsou agresivní řidiči, ale ti co jedou jak pos*aní v levém pruhu Bože proč? Nechápu to, proč se tam ti lidi se*ou!Že by proto, že budou za 10 km odbočovat do leva?

    superkarma: 0 29.11.2006, 08:36:55
  23. avatar
    [15] korytar [*]

    Bóbika: Já jsem se taky hrozně těšila až vypadnu od rodičů. Nemohla jsem se dočkat až budu v novém bytě spát první noc s přítelem Jenomže jsem byla tak nedočkavá, že jsem tam šla spát bez něho, měl totiž tenkrát noční No co, sama jsem si to tam taky užila.Ani postel ještě nebyla složena a tak jsem spala na zemi na madračce No ale teď upřímně mám občas chvilky kdy si říkám, že u rodičů bylo beztarostně a moc fajn , ikdyž mě někdy pekelně štvali Mám takový problémek a nějak si nevím rady

    superkarma: 0 29.11.2006, 08:31:40
  24. avatar
    [14] Beruška1 [*]

    Nevím, proč někoho udivuje, že dříve je povolen sex než řízení auta či volební právo. Při sexu je člověk de facto odpovědný sám za sebe, nikoho v okolí tím neohrožuje, takže ať si to provozuje od kdy chce. Řízení auta je dle mého nejodpovědnější činnost člověka, neboť tím ohrožuje množství lidí kolem sebe a nezodpovědnost bohužel končí v mnoha případech smrtí. A když se tak někdy koukám kolem sebe, tak některým lidem bych nedovolila řídit ani ve čtyřiceti, protože rozum jim asi jaksi nadělen nebyl. Ale sex ať si klidně provozují od dvanácti, když jim to nebude vadit.

    superkarma: 0 29.11.2006, 08:29:33
  25. avatar
    [10] korytar [*]

    No tak to já jsem si začala připadat jako dospělá v době kdy jsme se s přítelem odtěhovali do vlastního.Dneska je to přibližně půl roku,takže nic moc dlouho Každopádně už teď si říkám jak krásně mi bylo u rodičů Žádné starosti

    superkarma: 0 29.11.2006, 08:10:00
  26. avatar
    [9] Adalia [*]

    Dětství pro mě skončilo v deseti letech,když mě přestalo bavit si hrát s panenkama.Dospělá jsem si připadala (papírově jsem už byla) týden před maturitou,kdy jsem se nastěhovala do svýho bytu a začala žít s přítelem.

    superkarma: 0 29.11.2006, 07:56:13
  27. avatar
    [7] kareta [*]

    ano
    ve 3 letechano
    nemá, někdo nedospěje nikdy
    ve 3 letech (kecám, v 11ti) ...když jsem měla zodpovědnost za někoho jiného než za sebe. S ekonomickou nezávislostí dospělost nesouvisí- to by na světě nebylo moc dospělých

    superkarma: 0 29.11.2006, 07:37:40
  28. avatar
    [5] malenina [*]

    1. Jsem
    2. To už nevím, snad někdy mezi dvaceti a třiceti lety
    3. V osmnácti, jo, mohla jsem si bez obav dát v hospodě pivko, jinak ne
    4. Nemá s tím nic společného
    5. viz. 2
    Nemám problém rozumět vlastnímu dítěti, vždycky si vzpomenu co jsem prováděla já v jeho letech a co si se mnou užila moje máti. Jsem velice tolerantní a spíš mu dovolím to, co mně naši zakazovali

    superkarma: 0 29.11.2006, 07:33:21
  29. avatar
    [4] next_way [*]

    a zeme kde muzete nejdriv ridit a pak pit? zkuste si jit podvecer pred stredni skolu nejakeho mensiho americkeho mestecka:-)) ta uzasna mlades se uci pit a pritom se legalne vlastnim autem samoztrejme odvezou do i z hospody

    superkarma: 0 29.11.2006, 07:30:24
  30. avatar
    [3] Evikus [*]

    1. jak kdy
    2. možná tím že jsem se osamostatnila, odstěhovala a vdala jsem se stala trochu dospělejší
    3. v 18 ani náhodou to jsem byla největší pařmen a puberťák
    4. vaše co? věk? divná otázka
    5. ještě jsem si to neuvědomila

    superkarma: 0 29.11.2006, 07:08:14

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme