Zdraví

Kdy efekt cvičení nezávisí na věku?

Také jste se rozhodla překonat vlastní ostych, zbytečné obavy a pochybnosti a chcete konečně začít cvičit? Že trpíte únikem moči? Existuje celá řada pohybových aktivit, které vám přinesou řadu příjemných pocitů a zároveň zlepší kvalitu vašeho života. „Dříve než začnete cvičit, je nutné, navštívit odborného lékaře, který stanoví druh a stupeň inkontinence, a navrhne účinnou rehabilitační terapii,“ říká přední gynekolog a porodník, MUDr. Miroslav Smolík.  

Čím začít? Přece posilováním pánevního dna!

Věříte, že pánevní dno patří stále k nejvíce opomíjeným svalovým skupinám? Většina lidí a dokonce ani některé ženy netuší, že takové svaly v těle mají! Nevědí, kde jsou a k čemu slouží, často až do okamžiku, kdy se objeví problém v podobě inkontinence. A to má s poruchou udržení moči v různém období svého života každá druhá žena! „Pánevní dno má v lidském těle klíčové místo. Při jeho oslabení dochází k posunu umístění orgánů v malé pánvi, močového měchýře a močové trubice, pochvy, dělohy i konečníku, což může vést k narušení jejich funkce,“ vysvětluje MUDr. Smolík a upozorňuje: „Ženy s inkontinencí by měly posilování pánevního dna zařadit do každodenního programu, samozřejmě upravit životosprávu a podpořit léčbu vhodnou fytoterapií. Mezi nejlepší pomocníky současnosti patří Incovenal comfort, účinné fytoterapeutikum, obsahující výtažky ze lnu setého, tykve, přesličky, které posilují pánevní dno a zároveň zajišťují správnou funkci nervového systému.“

Způsoby posilování svalů v oblasti močového měchýře

Velmi účinné jsou cviky, které do léčby močové inkontinence zavedl v roce 1948 americký gynekolog Arnold Kegel, a které jsou i dnes první pomocí při léčbě úniku moči. Spočívají v rytmickém zatínání svalstva pánevního dna a následném uvolňování. Doba udržení stahu se pohybuje od jedné do sedmi sekund. Počet opakování se zvyšuje od 80 do 300 stahů za den. Celý trénink prochází čtyřmi základními fázemi. V té první žena si žena svaly uvědomuje, během druhé fáze se snaží vyloučit břišní, stehenní a hýžďové svaly, ve třetí se soustředí na izolované stahy svalů pochvy a ve čtvrté fázi už aktivně používá svaly pánevního dna. První výsledky se po pravidelném cvičení dostavují za 6 až 8 týdnů! Není bez zajímavosti, že Arnold Kegel dosáhl v populaci žen s různými typy močové inkontinence vyléčení u 84 % pouze pomocí tohoto cvičení!  „Tato léčebná metoda může u mnoha pacientek nahradit i náročnou operační léčbu, nebo ji může vhodně doplnit. Cvičení lze aplikovat v rámci prevence, léčby a také v pooperačním období,“ říká MUDr. Smolík a uvádí, že pro posílení svalového dna pánevního používají některé ženy také cvičení, která pramení z východoasijských škol, jako je taichi nebo sestava Pět Tibeťanů: „Efekt přináší i orientální břišní tanec, pilates, kalanetika, jóga a power jóga, ale také turistika, plavání, jízda na kole a on-line bruslení, které vás uvolní, zbaví stresu a budete se po něm cítit naprosto skvěle.“ Naopak jako nevhodné označuje odborník cviky v uvolněném stoji rozkročmo, skákání sounož nebo poskoky z jedné nohy na druhou. Tedy všechny sporty, při kterých se skáče: míčové hry, aerobic, gymnastika a bojové sporty.

Potíže s močením jsou známkou urologického onemocnění

IconevalMočíte často? Časté nucení na močení bývá spojeno s vymočením malého množství moči. Tento příznak může být projevem zánětu močových cest, ledvinné koliky či neurogenního močového měchýře.

Potřebujete neodkladně močit? Takzvaná urgence se objevuje v případě sníženého objemu močového měchýře a jeho zvýšené dráždivosti, jako například při zánětu močového měchýře, či u nádorů močového měchýře. Potíže s neodkladnou urgencí mohou rovněž provázet některá neurologická onemocnění (např. roztroušenou sklerózu nebo stavy po poranění páteře).

Máte při močení pocit pálení? Řezání a pálení při močení nebo při jeho dokončování - bývá typickým příznakem zánětlivého onemocnění dolních močových cest.

Budí vás během spánku nutkání na močení? Nykturie může být samostatným onemocněním, ale může souviset s neurogenním močovým měchýřem, ale provází například i cukrovku.

Trpíte únikem moči? Inkontinence neboli samovolný únik moči je tzv. stresová, urgentní a smíšená. Stresová inkontinence se projevuje zejména při kašli, smíchu či zvedání břemene a je dána nedokonalostí souhry močových svěračů při zvýšení nitrobřišního tlaku a poklesu pánevního dna. Smíšený typ inkontinence je dán souběhem stavů vedoucích k urgentní i stresové inkontinenci.

   
12.02.2015 - Inkontinence - autor: Komerční článek

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?

Náš tip

Doporučujeme