Dáváte přednost rannímu cvičení v brzkých hodinách nebo se raději zpotíte po práci? Co je lepší? Pokud stále váháte, třeba vám v tomto dilema pomůže několik následujících řádků.

Vstávat a cvičit

sport

  • Je to okamžité zvýšení energie. Co si budeme povídat, donutit se vstát o dobrou hodinu dříve než obvykle, je dřina a vyžaduje to dlouhé přemáhání. Ale! Jakmile vstanete a dopřejete si hodinový příval endorfinů, věřte, že neexistuje nic lepšího. Budete nastartovaní celý den.
  • Vydrží vám to. Podle odborníků lidé, kteří se pustí do ranního cvičení, mají větší šanci, že jim jejich zapálení a nadšení pro sport vydrží, na rozdíl od večerních sov.
  • A je to! Bod pro ty, pro které je cvičení nutné zlo. Tahle aktivní ranní hodinka totiž znamená, že už máte pro daný den hotovo. A to je výhra, ne?

Padla a cvičit

sport

  • Delší čas. Rána jsou ošemetná v tom smyslu, že většinu pracujících tlačí čas k odchodu do práce. Tohle večer nehrozí. A bonus je, že fitness centra už na opozdilce a večerní cvičence myslí a svou otevírací dobu jim přizpůsobují.
  • Tělo je připraveno. Vnitřní teplota těla je o poznání vyšší než ráno, což znamená, že budete i trošku lépe fyzicky připravení na sportovní nálož. Jinými slovy: funkce svalů a síla našeho těla ke konci dne vrcholí a vy tak třeba zvládnete o jedno až dvě opakování navíc.
  • Čistá hlava. Neexistuje lepší lék na přepracovaný mozek, psychickou zátěž a stres, než je právě sport. Tím, že se proběhnete, zaboxujete si nebo třeba uděláte pár jogínských póz, dosáhnete skvělého pocitu a celodenní vytížení bude rázem pryč. A to je prostě k nezaplacení.

Ranní skřivan versus noční sova

Ať už spatřujete plusy nebo mínusy v tu nebo onu denní dobu, uvědomte si, že existují dva typy lidí s odlišným nastavením biorytmů. Čas, v němž jsou lidé aktivní, má velký vliv na celkové účinky pro tělo. Jste-li tedy například ranní pták, večerní pohyb by vás mohl zbytečně vyčerpávat.

Zdroj fotografií: www.shutterstock.com

Nezapomeňte si přečíst:

Reklama