Vztahy

Kdo zahnul jednou, zahne i podruhé

nevěra

Vzala byste na milost muže, který vám byl nevěrný? Věříte tomu, že příležitost dělá zloděje, a kdo se jednou dopustil nevěry, nebude s tím mít problém ani příště?

„Je to už rok, co se mi přiznal k nevěře,“ napsala nám Adéla, čtenářka Ženy-in z Příbrami. „Byla z práce a dali se dohromady během dvoudenního školení. Jak říkal, jejich »flirt« se trochu protáhl a pokračoval i po návratu domů. Prý se tím ale trápil a chtěl se ke mně zachovat čestně. Proto se mi přiznal, aniž bych cokoliv tušila...“

Adéla sama neví, zda neměla radši žít dál v nevědomosti.

„Když jsem se trochu vzpamatovala ze šoku, samozřejmě jsem po manželovi chtěla, aby se rozhodl, jestli bude se mnou, nebo s ní, protože život v takové nejistotě mě ubíjel.“ Erik se manželce rozbrečel na rameni a ta se mu vyznala, jak moc ho miluje a jak moc si přeje, aby zůstali i nadále spolu. Ještě toho večera potom zavolal nové přítelkyni, že s ní končí...

„Jestli jsem mu jeho nevěru odpustila? Ano. I když zapomenout na ni rozhodně nemohu,“ hodnotí dnes situaci Adéla.

Její rozhodnutí vzít manžela zpátky a hodit jeho nevěru za hlavu je jistě obdivuhodné. Už jen proto, že 54 % českých žen přiznává, že by chtělo nevěrného partnera nadobro vymazat ze svého života.

Šrámy na duši nikdo nesmaže

Když jsme ale Adélinu situaci rozebíraly u kafe s přítelkyněmi, jejich názory se dost rozcházely.

♦ Štěpánka: „Nejdřív se vydovádět v cizích postelích a pak stát s prosíkem přede dveřmi a žadonit, abych ho vzala zpátky? Ani náhodou! Ať si vrže tam, kde si vrzal doteď!“ a doprovází plamennou řeč rázným gestem.

Znamená to tedy, že kdo se dopustil nevěry, nemá šanci na zpáteční jízdenku? Ne tak úplně.

nevěra „Kdyby se k nevěře přiznal sám, kdyby otevřeně a bez vymýšlení řekl, proč to udělal, co ho k tomu vedlo, pak bych uvažovala o tom, zda mu odpustit,“ oponuje Zuzana. Zároveň ovšem jedním dechem dodává, že by měla problém nalézt k nevěrnému partnerovi znovu patřičnou důvěru.

♦ To potvrzuje i Petra: „Obávám se, že bych pak v každém jeho slově hledala lež a faleš, že bych za vším, co udělá, viděla snahu znovu mě někde podvést. A to by asi bylo moc bolestivé.“

Proč ovšem k nevěře vůbec dochází? Jde jen o to zkusit si to s někým jiným? Většina žen spatřuje příčinu jinde.

„Nevěra je často známkou toho, že ve vztahu není něco v pořádku. V takové chvíli je ovšem důležité si o problému promluvit a neřešit ho hned nevěrou,“ shrnuje za všechny Zuzana.

Podle 75 % žen je partnerův návrat možný jen tehdy, pokud muž vztah se svou milenkou skutečně ukončí.

„Pokud by jí přede mnou řekl, že s ní končí, jsem ochotná mu nevěru odpustit,“ přiznává nakonec Štěpánka. „S tím jde však ruku v ruce to, že mě bude znovu dobývat, abych věděla, že o mě opravdu stojí a že se mnou nezůstal jen ze zvyku a ze své vlastní pohodlnosti,“ dodává.

Jisté však je, že i když partneři svůj vztah znovu obnoví, nikdy už nebude takový, jaký býval před tím. Partnerova nevěra zanechá na duši trvalý šrám a 72 % žen se shoduje, že na nevěru prostě zapomenout nelze.

„Myslím, že by mi vzpomínky na jeho nevěru pořád vrtaly hlavou. A navíc – když to udělal jednou, proč by to neměl udělat podruhé?“ říká Petra a celých 59 % žen s jejím názorem souhlasí.

Zaslouží si nevěra druhou šanci?

  • 80 % populace mezi 20 a 30 let nevěru odpustí, jen pokud pro ni bude mít partner rozumné vysvětlení
  • 72 % žen na nevěru nedokáže zapomenout
  • 69 % žen chce být znovu dobýváno
  • 59 % všech žen si myslí, že kdo zahnul jednou, zahne znovu
  • 54 % žen mezi 30 a 40 lety by partnerovi nevěru neodpustilo
  • 16 % všech žen je ochotných po nevěře pokračovat ve vztahu dál
   
10.06.2009 - Láska a vztahy - autor: Marie Šrámková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [47] orangutan [*]

    Sml22s tím plně souhlasím

    superkarma: 0 28.06.2009, 23:51:08
  2. [46] yavip [*]

    moozna to je jen muj predsudek - ale znam par takovych ve svym okoli, co slibovaly ze uz to neudelajji...

    superkarma: 0 28.06.2009, 21:33:13
  3. [45] yavip [*]

    tak s tim stoprocentne souhlasim

    superkarma: 0 28.06.2009, 21:32:46
  4. avatar
    [44] SENSITIVESKIN [*]

    souhlasím

    superkarma: 0 15.06.2009, 13:00:44
  5. avatar
    [43] grizzly [*]

    Lukáš Čejka — #42 Jo ale mít pak z domova z harému plného koček, domov důchodkyň v různém stádiu rozkladu ... Tak by mě zajímalo jak to řešili, co takhle speciál o harémech a mnohoženství?

    superkarma: 0 12.06.2009, 17:53:21
  6. avatar
    [42] Lukáš Čejka [*]

    grizzly — #41 to je jednoduche, musi proste starSml54nout pomaleji, nez ony

    1. na komentář reaguje grizzly — #43
    superkarma: 0 12.06.2009, 16:19:44
  7. avatar
    [41] grizzly [*]

    Lukáš Čejka — #40 No jo, ale ty následky. Představ si to v reálu.

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #42
    superkarma: 0 12.06.2009, 14:10:47
  8. avatar
    [40] Lukáš Čejka [*]

    grizzly — #39 dobrych veci neni nikdy dost Sml80Sml57

    1. na komentář reaguje grizzly — #41
    superkarma: 0 12.06.2009, 12:54:00
  9. avatar
    [39] grizzly [*]

    Lukáš Čejka — #24 Pozitivní?? No spíš si budujem harém. Takové malé stádečko obdivovatelek.

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #40
    superkarma: 0 11.06.2009, 17:51:48
  10. avatar
    [38] grizzly [*]

    risina — #36 Kdo umí ten umí. Jo když to ženě vyhovuje tak má i multi vztah a jednotliví trubci dokonce o sobě vědí. Naivní hlupáci si myslí, že někdo z nich vyhraje.

    superkarma: 0 11.06.2009, 17:49:24
  11. [37] Rikina [*]

    Ona se i nevěra musí umět provozovat s určitou elegancí a úrovní, a pečlivě zvažovat, co je možno si dovolit, neb lidé jsme různí, a každý má tu hranici jinde. Na to je ovšem potřeba partnera dobře znát, a mít zvládnutou komunikaci. Spousta lidí spolu vůbec neumí mluvit, natož o takových celkem důvěrných záležitostech, možná by se to mělo vyučovat, třeba by pak bylo méně neuvážených rozchodů a rozvodů. Sml57

    superkarma: 0 10.06.2009, 23:05:58
  12. avatar
    [36] risina [*]

    grizzly — #18 Vidíš, já mám opačný názor a zážitky z okolí - muži nechají častěji nevěru vyplavat na povrch, ženy "umí" paralelní vztahy.

    1. na komentář reaguje grizzly — #38
    superkarma: 0 10.06.2009, 22:47:02
  13. avatar
    [35] risina [*]

    Jaké je "rozumné vysvětlení" pro nevěru?

    superkarma: 0 10.06.2009, 22:42:16
  14. [34] orangutan [*]

    Sml15nadarmo se neříká jednou a potom pořád

    superkarma: 0 10.06.2009, 22:36:31
  15. [33] libuno [*]

    Přesně tak, jak je to v nadpisu. O tom není slov. Ale nejen lidé, jsou nevěrní i jiní živočichové vůči sobě. Co naplat. Jen včas rozpoznat, co v kom vězí.

    superkarma: 0 10.06.2009, 21:53:23
  16. avatar
    [32] wolves13 [*]

    masro — #31 Na to není slov, to je teda drsná zkušenost

    superkarma: 0 10.06.2009, 21:45:14
  17. [31] masro [*]

    Můj bývalý manžel se mi poté co mi přišla sms od jeho milenky přiznal k nevěře se slovy, že chtěl být čestný. Možná bych to ustála, ale co jsem nedala bylo že před ní zapřel vlastního syna, na kterého podle svých slov byl tak pyšný. No a poté co mi po měsíci řekl že se nemohu rozhodnout zda s ním budu nebo ne a bez sexu přeci nebude a má další milenku, tak už bylo vyřešeno a podala jsem žádost o rozvod.

    1. na komentář reaguje wolves13 — #32
    superkarma: 0 10.06.2009, 21:27:53

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] wolves13 [*]

    Myškomedvídek — #29 Sml61

    superkarma: 0 10.06.2009, 20:33:58
  2. avatar
    [29] Myškomedvídek [*]

    wolves13 — #11 tak to je moc dobrýSml59Sml36Sml75

    1. na komentář reaguje wolves13 — #30
    superkarma: 0 10.06.2009, 20:31:33
  3. avatar
    [28] wolves13 [*]

    Teď tak přemýšlím, co nasadí chlap ženské. U chlapa je to jasné - parohy, ale u ženské???Sml80

    superkarma: 0 10.06.2009, 19:12:02
  4. avatar
    [27] femme [*]

    Lukáš Čejka — #24 pozitivní? spíš jsou to líní řešit Sml37

    superkarma: 0 10.06.2009, 18:55:06
  5. avatar
    [26] kareta [*]

    No a co je teda ta nevěra??

    superkarma: 0 10.06.2009, 18:20:28
  6. [25] Fany08 [*]

    jiti — #21 Vím, že nevěra je výsledkem nefunkčního manželství, někde i té nudy. Nemusela jsem nikdy řešit, zda odpustit nebo ne, ale myslím si, že bych odpustila, zvlášť potom, co v životě zažijete mnohem horší věci, nevěra je pak proti tomu nic...

    superkarma: 1 10.06.2009, 17:08:12
  7. avatar
    [24] Lukáš Čejka [*]

    grizzly — #18 Zajímavá je blbost a zbabělost mužů, kteří neumí říci ne. - to neni blbost nebo zbabelost, muzi jsou proste jen od prirody pozitivni a tak proste vsechno hned neneguji Sml57

    1. na komentář reaguje femme — #27
    2. na komentář reaguje grizzly — #39
    superkarma: 0 10.06.2009, 16:28:36
  8. avatar
    [23] OlgaMarie [*]

    Mně není vůbec jasné, proč se přiznával. To si tak potřeboval ulevit nebo si dělal alibi pro případ, že to někdo nabonzuje?

    Každý, kdo zahne, je potencionální paroháč! Bude vědět, že když to mohl udělat on/ona, stejně tak může ujet i ona/on. Docela by mě zajímalo, zda ve vypořádání se s nevěrou hraje větší roli samotný akt nevěry nebo pocit, že to někdo další ví a podvedenému nebo podváděnému se vysmívá.

    superkarma: 0 10.06.2009, 15:51:34
  9. avatar
    [22] wolves13 [*]

    jiti — #21 To je fakt, neříkat a raději se rozejít, když to tak cítí, ale proč ubližovat víc, na co, z pomsty nebo jen tak pro jeho radost...

    superkarma: 0 10.06.2009, 15:14:45
  10. avatar
    [21] jiti [*]

    Nemyslím si že nevěra je výsledkem nefunkčního manželství, spíš nudy v něm. Kdyby se mi můj k tomuto přiznal, asi bych mu nadala proč mi to říká. Jestli se chce rozejít, nebo to byl jen úlet a chce mi teď ublížit. Ne nechci to vědět nechci nechci. Stát se to může každému ale v tomto případě mám raději white lay.

    1. na komentář reaguje wolves13 — #22
    2. na komentář reaguje Fany08 — #25
    superkarma: 0 10.06.2009, 15:11:23
  11. avatar
    [20] femme [*]

    wolves13 — #16 tak tak Sml22

    superkarma: 0 10.06.2009, 14:37:51
  12. avatar
    [19] prece ja [*]

    54 % žen mezi 30 a 40 lety by partnerovi nevěru neodpustilo

    hlavně je důležité ta věta, že by...., protože když dojde na věc, už to tak jednoznačné nebývá.

    superkarma: 0 10.06.2009, 14:37:29
  13. avatar
    [18] grizzly [*]

    Nevěra záležitost krachu vztahu, a to protože měl špatný základ nebo protože byl oslaben, nebo zanedbán. Pokud se toto nevyřeší a není ochota to řešit návrat nemá cenu.

    Zajímavá je blbost a zbabělost mužů, kteří neumí říci ne. Oproti tomu žena ta za sebou pálí mosty.

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #24
    2. na komentář reaguje risina — #36
    superkarma: 0 10.06.2009, 14:24:38
  14. [17] vopičková [*]

    jsme spolu 36 let a nevěra je asi jeho koníček jak jsem usoudila.Ale hlavní důvod je NUDA,přijde z práce a nemusí nic dělat od toho jsem přeci já která jsem doma,co bych ještě chtěla on je 8 hod. v práci.A chce se bavit a hrát si,neřešit problémy a starosti a kde to najde u milenky s tou je dobře on je zábavný,milý,pozorný a ona ho potřebuje protože má určitě doma nějakýho podobnýho vola s kterým se nedá vydržet.No nemám pravdu??????Sml44

    superkarma: 0 10.06.2009, 12:53:04
  15. avatar
    [16] wolves13 [*]

    femme — #15 To chápu, co s ním Sml45

    1. na komentář reaguje femme — #20
    superkarma: 0 10.06.2009, 12:41:58
  16. avatar
    [15] femme [*]

    wolves13 — #14  no, já osobně bych ho hnala svinským krokem a to nejlépe cestou z okna ve 4.patře, ať by ho napadla výmluva ta nejoriginálnější Sml37 Sml22

    1. na komentář reaguje wolves13 — #16
    superkarma: 0 10.06.2009, 12:18:25
  17. avatar
    [14] wolves13 [*]

    femme — #13 No vidiš Sml30 ono myslím, že jsou i originálnější výmluvy

    1. na komentář reaguje femme — #15
    superkarma: 0 10.06.2009, 12:12:28
  18. avatar
    [13] femme [*]

    wolves13 — #11  ahááááááá, tak to jo, to mě nenapadlo Sml37Sml30

    1. na komentář reaguje wolves13 — #14
    superkarma: 0 10.06.2009, 12:10:02
  19. avatar
    [12] denkas [*]

    Nevěra je zlá věc! A proč ten chlap se prostě s tou milenkou nerozešel a nemlčel! Proč měl potřebu se svěřit! a ublížit!

    superkarma: 0 10.06.2009, 12:06:41
  20. avatar
    [11] wolves13 [*]

    femme — #10 No že to byl omyl, že byla tma a on myslel, že je to jeho partnerka přece(a naopak), to je jasný né...Sml30

    1. na komentář reaguje femme — #13
    2. na komentář reaguje Myškomedvídek — #29
    superkarma: 0 10.06.2009, 11:43:45
  21. avatar
    [10] femme [*]

    "80 % populace mezi 20 a 30 let nevěru odpustí, jen pokud pro ni bude mít partner rozumné vysvětlení " - Sml28 ono snad existuje rozumné vysvětlení pro nevěru?? Sml80 

    1. na komentář reaguje wolves13 — #11
    superkarma: 0 10.06.2009, 11:38:49
  22. avatar
    [9] mmarianne [*]

    Ty kecy o tom, že ho to mrzí - chacha. Pánovi jde dle mého o to, aby si dala Adéla žádost o rozvod a on byl z obliga - jako že se přiznal a omluvil a ona je ta mrcha co mu vlastně chudáčkovi neodpustí. Zůstat, nepovolit, ždímat prachy a pak případně rozvod - až bude ona zabezpečená. Protože on se elegantně problému zbavil a přesunul ho na Adélu a to je podrazáctví nejvyššího kalibru.

    superkarma: 0 10.06.2009, 11:15:33
  23. [8] FAXÍK [*]

    to je pravda, kdo zahne jednou, podruhé..bude zahýbat celý život

    superkarma: 0 10.06.2009, 10:08:33
  24. avatar
    [7] wolves13 [*]

    Nevěru bych neodpustila, ničilo by mě to.. nemohla bych mu věřit, že jde do práce, nebo, že tam byly přesčas..nemá to smysl

    superkarma: 0 10.06.2009, 10:06:52
  25. [6] BUBLINKAKA [*]

    Neodpustila bych nevěru příteli i kdybych ho milovala sebevíc.Vztah už je narušený a důvěra téměř nulová.

    superkarma: 0 10.06.2009, 09:57:37
  26. [5] Lyoness [*]

    Asi bych prekousla neveru typu jednorazove se nekde s nejakou vyspat. Ale tezko nejaky deletrvajici milenecky vztah... Tam mi prijde, ze uz to zavani nejakou citovou vazbou a to bych si brala jako zradu daleko vic...

    Co oci nevidi.... Ale kdyby to vedeli vsichni kolem me a ja na to pak prisla... To bych asi taky nenesla lehce... Kdyz uz nevera, tak peclive utajena a ne ze se bude sverovat kamaradovi, ktery to povi te sve, ta to povi sve kamaradce atd...

    superkarma: 0 10.06.2009, 09:45:58
  27. [4] Anai [*]

    Já nejsem žárlivá v pravém slova smyslu, vzala jsem si kdysi dávno svého manžela i když vytrvale za 3 roky chození "chodil" i za jinýma a pak se mi svěřoval. V nevěrách jistě pokračoval i potom, ale to to rozhodně nebyl důvod k rozvodu - kdyby se ke mně choval hezky, tak by mu milenek dopřála, kolik by chtěl.... teď si myslíte, že jsem cvok, ale já v mládí byla hodně nešťastná a nesebevědomá a hlavně velmi nenáročná. Dnes tak nějak úplně opačně, naštěstí....

    superkarma: 0 10.06.2009, 08:55:54
  28. avatar
    [3] maje [*]

    i já mám s nevěrou zkušenosti. můj manžel mi ale zahýbal v době, kdy jsme spolu chodili (já to samozřejmě vůbec netušila), když se nám narodila dcera a když jsem si myslela, že jsme v pohodě. pak pil 1. ligu, já se snažila držet rodinu, on měl svoje pohodlí a zahýbal mi dál. dozvěděla jsem se to náhodou. když jsem na něj uhodila, všechno zapřel. vždycky. pak sice přestal pít, začal se o trošku víc zajímat o rodinu a já věděla, že ho pořád miluji, i když na to nedokážu zapomenout a pořád je to ve mě. nejhorší pro mě je, že jsem všechno ustála, pobřečela si, a když jsem byla z nejhoršího venku, tak ta láska nějak odezněla. takže teď spolu žijeme asi ze zvyku, mě je úplně jedno, jestli mě podvádí (ta důvěra je pryč). takže ne vždycky, když je něco v nepořádku, tak dojde na nevěru, ale může se to klidně stát i když je všechno klidný a v pohodě.

    superkarma: 1 10.06.2009, 07:25:48
  29. avatar
    [2] navia [*]

    Stalo se mi něco podobno ho jako Adéle - s tím rozdílem, že jsem na to přišla já. Začal se chovat tak divně, že bych musela být slepá a hluchá, abych si ničeho nevšimla. Další rozdíl byl, že řekl, že to s ní neukončí, mám počkat, jestli ho to "přejde"...Tak to jsem nedokázlala a zabalila jsem si kufry... Tu paní si 6 týdnů po našem rozvodu vzal... a půl roku poté se s ní rozvedl...

    superkarma: 0 10.06.2009, 07:08:26
  30. avatar
    [1] Dante Alighieri [*]

    Nerada to řeším, nerada o tom čtu, nechci aby se mě to týkalo a chodím kolem toho obloukem. Bléééé. Sml43 Smrdí to.

    superkarma: 0 10.06.2009, 00:17:21

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme