.

„Kdo z nás dvou že je větší sobec?“ ptá se Vanda

Vztahy

„Kdo z nás dvou že je větší sobec?“ ptá se Vanda

Někdo chodí do práce s nadšením, jiný proklíná každé pondělí. Chtělo by se říct, že je jen na nás, jak si to zařídíme. Jenže ne vždy jde v první řadě o to, co nás baví. Vanda (34) kvůli tomu považuje svého manžela za sobce.

„Před půl rokem se nám narodilo druhé dítě, takže jsem teď s nimi doma. Rodičovský příspěvek sice není žádná velká sláva, ale díky Šimonovu zaměstnání jsme s penězi celkem i vycházeli. S tím je ale konec. Rozhodl se totiž, že ho práce v pojišťovně nebaví a nenaplňuje. Prý chce dělat něco užitečného, na co by mohl být hrdý. A nezůstalo jen u nápadu,“ svěřuje se Vanda, která má na manžela pořádný vztek. Svou dobře placenou pozici totiž vyměnil za práci pro humanitární organizaci.

peníze

Zdroj fotografií: www.shutterstock.com

„Plat sice dostává, ale je o třetinu nižší! A to už je v rodinném rozpočtu sakra znát. Neříkám, že nemáme na rohlíky, ale žijeme od výplaty k výplatě. Vůbec si nedovedu představit, co by bylo, kdyby se nám třeba porouchalo auto, nebo přestala fungovat pračka,“ přemýšlí Vanda s tím, že jí manželovo rozhodnutí připadá jako obrovská nezodpovědnost.

„Když tu nabídku dostal, probírali jsme ji ze všech stran. Na můj nesouhlas ale nakonec stejně nedal. Prý je ode mne hrozně sobecké chtít po něm, aby chodil do práce s nechutí. Ano, uznávám, má svým způsobem pravdu. Jenže život není jen o tom, co ho baví a co ne. Jednou má rodinu, tak by se měl starat, aby byla zabezpečená. Nevím, kdo z nás je tedy větší sobec,“ dodává.

Co na to její manžel Šimon (39)?

„Chápu, že s tím má Vanda problém, ale myslím si, že přece jen trochu přehání. Tak se zkrátka uskrovníme, no. Někteří lidé jsou na tom finančně mnohem hůř.  Nepojedeme na dovolenou k moři, ale uděláme si hezký týden pod stanem na Šumavě, no bóže. A děti taky nepotřebují tolik zbytečností. Navíc, než půjdou do školy, bude vydělávat i ona. Já tohle místo zkrátka musel vzít, i když je mizerně placené. Konečně mám pocit, že dělám něco důležitého, na čem skutečně záleží. Nechci v důchodu jen trapně krčit rameny při otázce, co po mně zůstalo.“

Čtěte také:

   
26.04.2016 - Ona s ním - autor: Julie Hájková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [35] rychenza [*]

    Hmm, ve chvili kdy si poridim 2 deti a jejich matka je s nimi doma, tudiz nevydelava, musim prestat myslet na to, jaky ja jsem chudacek a jak me bude jednou v duchodu. Mel pockat, az pujde manzelka do prace. Malo placenou praci humanitniho smeru sezene lehce vzdyky. Povazuju tohle jednani za velice nespolehlive a brala bych to za podraz.

    Spis to dopadne tak, ze ve chvili, kdy Vanda nastoupi do prace a deti zacnou opravdu neco stat, tak Vanda zjisti, ze mileho nespolehliveho manzela vlastne nepotrebuje a je na tom financne lepe, nebo stejne, bez nej.

    Timto chci podekovat svemu muzi, ktery se vzdy choval jako chlap a ve chvili, kdy jsme to jako rodina potrebovali, nehledel na sebe, ale na nas.

    superkarma: 0 30.04.2016, 01:42:48
  2. avatar
    [34] Jandywoman [*]

    Keltka — #28 Sml22...tak, tak, kde je láska, porozumnění a vzájemná podpora, dá se vyřešit všechno.Sml16

    superkarma: 0 27.04.2016, 18:18:08
  3. avatar
    [33] ModráKočka [*]

    Taky vidím paničku jako trošku rozmazlenou fiflenku. Co bude dělat, až bude s dětma sama?

    Nebyla jsem na dovolený 11 let a daší roky se to nezmění, protože na to prostě nemám. Protože musím uživit děti a líp (zatím) nebude. Jak správně psala gerda, kdo má na JAKOUKOLIV dovolenou, měl by držet hubu a krok.

    Pánovi fandím, chrání si své zdraví, což je pro rodinu (a především pro děti, panička může za chvíli vypadnout ze hry) mnohem větší investice do budoucna, než pohodlí paničky.

    superkarma: 0 27.04.2016, 13:53:23
  4. avatar
    [32] AmeA [*]

    Sml30Sml30 kolik rodin žije od výplaty k výplatě Sml30Sml30 a důchodci škoda slov !!!!

    superkarma: 1 26.04.2016, 22:43:29
  5. [31] Keltka [*]

    Andreadornova — #2 Ano, myslím si to taky.

    superkarma: 0 26.04.2016, 22:41:42

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [30] Keltka [*]

    gerda — #7 To už jsou ale opravdu extrémy, i když také znám lidi, kteří na dovolenou prostě nejedou a dokonce znám takové, kterým to i vyhovuje nikam třeba dva roky nejet, ale pak si za to užijí nějakou "pořádnou" dovču do daleké země. Takže je to i o životním stylu-někdo potřebuje sluníčko, moře, aby načerpal energii, jiný se omezí, na druhou stranu Vandu chápu-kdy jindy touží žena víc po nějaké relaxaci, než zrovna na mateřské, kdy nevidí celé dny nic jiného, než plíny Sml16

    superkarma: 0 26.04.2016, 22:41:00
  2. [29] Keltka [*]

    bleblemcy — #17 souhlasím

    superkarma: 0 26.04.2016, 22:39:20
  3. [28] Keltka [*]

    Jandywoman — #22 S tím naprosto souhlasím. On má asi větší pravdu-jen je škoda, že nedal na manželčin názor a nepočkal, až na dobu, kdy ona nastoupí do práce. Chápu i jí - kdy víc chce žena "vypadnout" - například k moři (i když to třeba finančně zrovna není možné), za kulturou nebo někam na víkend, než když je na mateřské, celé dny doma a bez peněz-to k tomu na dobré náladě určitě nepřidává. Myslím, že oba mají pravdu:

    ON - se rozhodl pro svou práci srdcem a dělá něco užitečného, nemá asi ani tolik stresu, takže bude do budoucna asi i spokojený a zdravější a bude mít možná i víc času právě na rodinu, než při hektické práci. Navíc dělá něco, co mu dává smysl.

    ONA - vidí i potřeby nejen jeho, ale i svoje a celé rodiny (dětí) a na rovinu - potřeby rodiny jsou v dnešní době drahé. Pokud se lidé nechtějí omezit na úplné minimum, tak pak s nízkým platem + s mateřskou žijí skutečně od výplaty k výplatě.

    Mám několik kamarádek, které pracují jako ON - dělají smysluplnou práci, za málo peněz, ale k tomu ještě občas chodí na brigádu nebo dělají něco dalšího, co je baví a jsou za to finančně ohodnocené-například vedou kroužky pro děti o víkendu, apod., ale jsou svobodné. Jedna dokonce chodí po práci do McDonaldu, aby měla platový průměr.

    Jenže jsou svobodné, nic je nedrží, mají více času a nežijí na úkor rodiny. Já si osobně myslím, že se to zlepší, až půjde Vanda do práce. Může si zkusit sehnat i nějakou brigádu, i když z domova to není s dětmi moc snadné nebo by oba mohli zkusit něco společně-podnikat, i když tam je obvykle potřeba mít nějaké finance pro rozjezd podnikání.

    1. na komentář reaguje Jandywoman — #34
    superkarma: 1 26.04.2016, 22:37:08
  4. avatar
    [27] SNÍŽEK [*]

    oba mají svoji pravdu Sml80

    superkarma: 0 26.04.2016, 21:20:02
  5. avatar
    [26] peetrax [*]

    Uživí rodinu? Uživí. Je spokojený v práci? Je. A ještě budou mít na dovolenou na Šumavě. Sml67

    superkarma: 2 26.04.2016, 20:29:24
  6. [25] bobani [*]

    Maria28 — #4 kdyby jen v romské . pokud sledujeme média , tak víme o co jde . ale pán by v jeho věku už mohl sundat růžové brýle . mě se zdá hodně naivní a nezodpovědný .

    superkarma: 0 26.04.2016, 14:08:01
  7. avatar
    [24] Kadla [*]

    amphora — #21Tigerino neznám, ale používám Cats Best Öko Plus. Je výborná, dlouho vydrží, skvěle absornuje pachy, určitě moc nepráší, ale jestli je bezprašná úplně, těžko říct.. My nejsme alergici, tak jsem to neřešila. Neprašné by měly být silokonové podestýlky, ale třeba moje kočky nad tím ofrňovaly nos a nechtěly do toho vůbec chodit na záchod....

    superkarma: 0 26.04.2016, 14:05:48
  8. [23] Suzina [*]

    myslím, že mohl vydržet alespoň než půjde Vanda do práce. není to jen o něm, ale o celé rodině

    superkarma: 0 26.04.2016, 13:59:28
  9. avatar
    [22] Jandywoman [*]

    Tak tady bych se jednoznačně přiklonila na stranu pana Šimona. Nevím sice o kolik peněz svým rozhodnutím rodinu "připravil", ale za předpokladu, že jeho plat se odvíjel převážně od provizí za získané klienty, musel se asi v práci hodně snažit, neustále se usmívat a přesvědčovat lidi o něčem čemu třeba ani sám nevěřil, neustále dodávat nahoru perfektní splněné výsledky (známe pojišťovny), apod. Pak lze pochopit, že přijde rozhodnutí A DOST!, ...toto nechci, toto mě nenaplňuje, toto ani za cenu slušného výdělku už déle dělat nemohu nebo mě to celého vnitřně zničí. Reakcí dobré a milující manželky by mělo být: "skonči, běž jinam, neboj se, nějak to zvládneme." Já myslím, že je lepší mít doma klidného, vyrovnaného muže, který se stará o rodinu jak může, než nespokojeného neurotika.

    1. na komentář reaguje Keltka — #28
    superkarma: 7 26.04.2016, 11:34:54
  10. avatar
    [21] amphora [*]

    Sml16 holky, chovatelky koček, nezlobte se vím, že to tady nepatří, ale potřebovala bych velmi rychle pomoci. Pomůžete mi ???

    nemáte někdo zkušenosti s podestýlkou -Kočkolit Tigerino Canada ? Potřebuji hlavně vědět, jestli má opravdu skoro nulovou bezprašnost ? Píšou, že jen 1%, ale znáte to, ne vše je pravda.U nás doma je totiž docela velká alergie na prach z kočkolitu,doposud používáme - Brit Care Excelent Ultra Bentonite a ten práší i přes to, že píšou, že nepráší.A hodně ! Ještě jsem uvažovala o : Cat's Best Öko Plus.A taky ,jestli se tyto nějak moc nevynáší ven na tlapkách ? Má některá z vás s nimi osobní zkušenosti? Silikagelové nepřipadají v úvahu,kocour by ně nechodil. Poradíte mi...?? Díky a pěkný den

    1. na komentář reaguje Kadla — #24
    superkarma: 0 26.04.2016, 11:28:31
  11. [20] Boros [*]

    No, upřimně řečeno, tady jsou rodiny, kdy táta zoufale shání práci a máma je na RD. A to si myslím, že není moc na vyskakování.

    superkarma: 1 26.04.2016, 11:06:22
  12. [19] Boros [*]

    Rikina — #8 jo,. takové znám taky...

    superkarma: 0 26.04.2016, 11:03:56
  13. [18] mařinka [*]

    OlgaMarie — #15 Těžko říct, z textu se toho moc nedozvíme. Rozhodně souhlasím s tím, že je lepší odejít z práce, která člověka psychicky ničí (např. když je šéf uřvaný ***, který podřízené terorizuje). Ale je rozdíl mezi "nebaví" a ničí. Práce, která nebaví, se dá vydržet, člověk může zapracovat na svém postoji k práci. Jedna paní se takto rozhodla z práce odejít, až si najde něco lepšího, a ta vidina, že tam nebude už moc dlouho, jí psychicky pomohla - paradoxně ji práce postupně přestala ubíjet, pak ji i začala bavit, byla povýšena a nikam neodešla.

    superkarma: 0 26.04.2016, 10:32:09
  14. avatar
    [17] bleblemcy [*]

    Zajímavé je, že Vanda tvrdí, že nemají žádnou finanční rezervu a Šimon zase, že se jedná jen o to trochu se uskrovnit. Tam je možná zakopaný příslovečný pes.

    Pokud to spolu předem probírali tak asi nějak špatně, když by si spočítali kolik je přibližně nutná spotřeba pro domácnost a k tomu ještě alespoň nějaká finanční rezerva pro nenadálé události, pak jim muselo zákonitě vyjít jak to budou či nebudou zvládat. Takže buď spolu špatně komunikují a nebo je jeden z nich opravdu sobec, ale těžko říct kdo.

    1. na komentář reaguje Keltka — #29
    superkarma: 0 26.04.2016, 10:05:13
  15. avatar
    [16] Mickey Mouse [*]

    Tak Šimon není nezaměstnaný. Takže žádná katastrofa se nekoná. Zdá se, že i při změně práce za méně placenou přemýšlel a počítal, takže bych o jejich živobytí strach neměl. I když rozumím tomu, že slevit ze životního standardu je bolestivé, přesto si myslím, že Vanda přehání. A navíc manžel skutečně není jen stroj na vydělávání peněz, takže by se měla snažit také chápat a podporovat ona jeho, nejen vyžadovat "povinné" zabezpečení.

    superkarma: 4 26.04.2016, 09:56:27
  16. avatar
    [15] OlgaMarie [*]

    mařinka — #12 Myslím si, že myslel i na dopady jeho stavů z práce. Mohl i zkolabovat a to by byl tedy opravdu problém než

    se dočasně uskromnit.

    1. na komentář reaguje mařinka — #18
    superkarma: 0 26.04.2016, 08:55:52
  17. avatar
    [14] gerda [*]

    Rikina — #8Přesně. A tady mám dojem, že si mladá maminka zvykla na pohodlný život. Zatím neví co je to bída. Mít doma umořeného partnera, který chodí s odporem do práce, je mnohem horší, než "dovolená na Šumavě". Manželé by se měli taky trochu chápat, ne být jeden pro druhého zdrojem příjmu.

    superkarma: 3 26.04.2016, 08:47:03
  18. avatar
    [13] gerda [*]

    mařinka — #11Máš naprostou pravdu. Studenti na vysoké škole mají větší časovou volnost a hodně jich vydělává za kasou supermarketu, např. Jiní zas využívají nastudovaných znalostí a už pracují pro zaměstnavatele, který je vezme po vysoké škole. Není nad to naučit se samostatnosti, a tu peníze poskytnou. Myslím ty vlastní, vydělané, než přijaté od rodičů.

    superkarma: 3 26.04.2016, 08:41:40
  19. [12] mařinka [*]

    Přístup Šimona se mi nelíbí. Chápu, že ho práce nebaví, ale vydržet cca 3 roky, to není tak moc. Až bude moct vydělávat i žena, bude to jiné, ale když jsou závislí na jednom příjmu, měl by být zodpovědný. Zejména, jestli mají hypotéku. Říká se, že lidé by měli mít finanční rezervu minimálně na tuším 3 měsíce, kdyby se cokoli stalo. Záleží i na tom, jak vychází, jestli musí opravdu počítat každou korunu, nebo si odepřít některé radosti navíc typu kadeřník, méně provolaného času, tablety pro děti apod. Ale jestli se už nemají kde uskromňovat, tak je od Šimona nezodpovědné, že myslí na sebe a ne na celou rodinu.

    1. na komentář reaguje OlgaMarie — #15
    superkarma: 0 26.04.2016, 08:34:04
  20. [11] mařinka [*]

    rusalka2008 — #9 Jenže je rozdíl mezi dětmi předškolního věku a mladými na VŠ. V mém okolí je hodně lidí, kteří si na koleje/nájem a další nezbytnosti vydělávali sami, protože rodiče vše sponzorovat nemohli. A paradoxně ti, kteří pro studium museli něco udělat, měli lepší školní výsledky než ti, kteří využívali mama hotelu, a když potřebovali peníze, natáhli doma ruku. Není nutné děti na VŠ sponzorovat. Je-li to možné, tak finančně podpořit ano, ale studenti si na sebe mohou sami vydělat, tak proč by se měl rodič ničit v nevyhovující práci a riskovat, že se taková práce podepíše na jeho zdraví. Až bude na nemocenské, budou na tom všichni hůř, než kdyby rodič šel do hůře placené, ale pohodovější práce.

    1. na komentář reaguje gerda — #13
    superkarma: 0 26.04.2016, 08:26:33
  21. [10] Rikina [*]

    Jenže stav, kdy člověk chodí do práce nerad, ba dokonce s odporem, se brzo podepíše i na jeho zdraví. Sml80 A žádné peníze nestojí za to, aby si člověk ničil nervy při práci, kde je trvale ve stresu, má všeho po krk a nejradši by se viděl jinde. Vím, o čem mluvím, momentálně takovou práci mám, jsem tady dva roky, a to je rekord - zatím se tu kromě mne vystřídalo 5 dalších zaměstnanců, a nikdo z nich nevydržel déle než půl roku. Přičemž dvě kolegyně právě skončily na dlouhodobé nemocenské v řádu mnoha měsíců. Takže já pánovi fandím a trošku i závidím, že měl tu odvahu. Mně trvalo dlouho se odhodlat ke změně práce, kterou hodlám provést, a to nikoho neživím.Sml14

    superkarma: 7 26.04.2016, 08:15:18
  22. avatar
    [9] rusalka2008 [*]

    Při čerpání mateřské, kdy je rodina oslabena a žena fin. závislá na manželovi, není fér riskovat a měnit jen tak zaměstnání... Já taky musím zatnout zuby a vydržet v lépe placené práci, kde se mi už vůbec nelíbí, když chtějí děti studovat VŠ.

    1. na komentář reaguje mařinka — #11
    superkarma: 1 26.04.2016, 08:06:33
  23. [8] Rikina [*]

    gerda — #7 Sml22 a jiní, kteří si berou dovolenou, když onemocní, protože z nemocenské by nepřežili. A pak jim ten týden na skutečnou dovolenou ani nezbývá. Sml80

    1. na komentář reaguje gerda — #14
    2. na komentář reaguje Boros — #19
    superkarma: 3 26.04.2016, 08:06:26
  24. avatar
    [7] gerda [*]

    A ještě malý dodatek: kdo má na jakoukoliv dovolenou - i na té Šumavě výdaje budou - má se pořád dobře. Znám lidi, kteří si vezmou dovolenou na to, aby během ní pracovali na brigádě a měli další příjem.

    1. na komentář reaguje Rikina — #8
    2. na komentář reaguje Keltka — #30
    superkarma: 2 26.04.2016, 07:47:43
  25. avatar
    [6] gerda [*]

    Maria28 — #4Anebo v nějaké šikovné neziskovce a nakonec udělá finančně dobřeSml57Sml58 Však se do nich sype peněz dost.

    superkarma: 0 26.04.2016, 07:45:51
  26. avatar
    [5] gerda [*]

    Andreadornova — #2Možná by ta práce nečekala na něj, to je vždycky problém.

    superkarma: 0 26.04.2016, 07:45:00
  27. [4] Maria28 [*]

    Není tam napsáno, v jaké humanitární organizaci ten hoch pracuje. Jestli v nějaké romské, tak brzy vystřízliví...

    1. na komentář reaguje gerda — #6
    2. na komentář reaguje bobani — #25
    superkarma: 0 26.04.2016, 07:24:02
  28. avatar
    [3] OlgaMarie [*]

    Nedivím se mu, že ho práce v pojišťovně nebavila. Jeho plat se zřejmě odvíjel podle počtu nových klientů. Paní by se asi nelíbilo, kdyby chodil domů denně otrávený. To raději méně peněz.

    superkarma: 1 26.04.2016, 06:57:39
  29. [2] Andreadornova [*]

    Měli udělat kompromis a on měl tuhle práci měl vzít až po mateřské dovolené :-(

    1. na komentář reaguje gerda — #5
    2. na komentář reaguje Keltka — #31
    superkarma: 3 26.04.2016, 06:51:11
  30. avatar
    [1] gerda [*]

    Jsou dva světy lidí a tady se střetly. On je humanisticky založený, empatický, nechce pracovat jen pro peníze a nevadí mu skromné podmínky - ostatně teď se s nimi asi často setkává a může srovnávat, co vlastně člověk potřebuje a co je luxus...ona je zvyklá na standard, ze kterého nehodlá slevovat. To si ale měli vyříkat před svatbouSml58. On mohl mít člověka stejné krevní skupiny a naopak. Sobec není ani jeden, ale budou to mít se sebou těžké. Tu paní nelze přesvědčit k dobročinnosti, jeho zase převrátit ke konzumu.

    superkarma: 4 26.04.2016, 06:23:54

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme