Snídaně

Kdo snídá, má kvalitnější den

bebe

Jste od rána unavená, chce se vám spát, příliš se vám nedaří a musíte se přemlouvat, abyste se dokázala celý den soustředit na pracovní úkoly, což přivádí náladu až k bodu mrazu? Možná byste to svedla na podzimní depresi. Napadlo vás ale, že příčina může být někde jinde?

Jedna z možných příčin může být i ve vašem jídelníčku. Je proto důležité dbát na jeho správné složení už od samého rána. Snídaně má totiž pro kvalitnější den velký význam.

Doplňte energii

Tělo potřebuje po celonočním hladovění doplnit energii a váš organismus potřebuje zaměstnat, aby se po několika hodinách spánku pořádně probudil. Obojí může vyřešit zdravá vyvážená snídaně. Ta by měla obsahovat dostatek celozrnných obilovin, které poskytnou tělu vlákninu a některé důležité vitaminy. Obiloviny obsahují například cereální sušenky, vybírejte však sušenky s celozrnnými cereáliemi. Neméně důležité jsou bílkoviny, ty nám dodá mléčný výrobek, třeba jogurt. A aby byla snídaně kompletní, doplňte ji ovocem nebo zeleninou a dostatkem tekutin, může to být ovocná šťáva zředěná vodou nebo čaj. Správná snídaně by měla tvořit zhruba 20–25 procent denního energetického příjmu.

Ráno se tělo ocitá na samém dně svých zásob, pokud snídani vynecháte, nebude mít z čeho čerpat energii na svůj dopolední provoz.

Kdo nesnídá, je více unavený

bebe

Snídaně vám pomáhá zvládnout celé dopoledne, které bývá často nabité pracovními úkoly. Pokud svou snídani vynecháte a vaším prvním jídlem dne se stane až oběd, bude to mít negativní dopad na organismus, který ovlivní nepříznivým směrem celý váš den.

Studie, kterou prováděl tým z University of Cambridge, potvrzuje, že lidé, kteří nesnídají, jsou během dne méně výkonní, unavení, nesoustředění a letargičtí. To je nežádoucí nejen v práci a ve škole, ale i během mateřské dovolené, kdy jsou děti k neutahání, což se ale nedá říct o maminkách. A to zrovna v době, kdy se nemůžeme „dobíjet“ pod slunečními paprsky, určitě nechce nikdo.

bebeTím ale výčet nekončí. Další nepříznivé dopady „nesnídání“ se projeví až po určité době. Jedním z nich je tolik nenáviděné přibírání na váze. Pokud nesnídáme a začínáme obědem, prodlouží se doba hladovění organismu na šestnáct, dokonce někdy až dvacet hodin, organismus je ve stresu, zpomalí se metabolismus a tělo si vezme z jídla hlavně tuk. Vyvážená snídaně také „nastartuje“ podvědomý výběr potravin v průběhu celého dne. Převážně sacharidová snídaně bez dostatku bílkovin vede k rozkolísání hladiny krevního cukru. Výsledkem jsou pocity hladu a opět výběr sacharidových potravin. Pokud se takto stravujeme dlouhodobě, hrozí riziko vzniku nadměrné hmotnosti. Proto také přibíráme.

„Pokud naopak přijmeme ráno více kalorií a tím načerpáme potřebnou energii hned po ránu, budeme aktivnější a během dne více kalorií spálíme,“ míní cvičitelka Hanka Kynychová.

Tip Ženy-in na vyváženou snídani: Sušenky BeBe Dobré ráno, kelímek bílého jogurtu, jablko, ovocný čaj 250 ml – 1600 kJ. Výhodou je vyšší příjem vlákniny z celozrnných sušenek a ovoce. Důležité je nezapomínat na bílkoviny (jogurt, mléko, pro zpestření tvaroh), které spolu s vlákninou velmi dobře zasytí.

   
14.10.2009 - Energie - autor: Komerční článek

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme