dekor

Když se procházíte v obchodě mezi regály s oblečením, když obhlížíte výlohy, myslíte na to, co vidíte, nebo někdy přemýšlíte i nad zákulisím? V některých obchodech to totiž nejsou věci, vytažené z krabic a naházené bez ladu a skladu na jednu hromadu, jak jsem se docela nedávno sama přesvědčila.

Čekala jsem v kavárně na svého kamaráda, který se jako obvykle s několikaminutových zpožděním objevil ve dveřích. Dokodrcal se až ke mně a na stůl mu z náruče vypadl obrovský štos papírů a desek, kterých bylo víc než vypracovaných maturitních otázek velmi pilného gymnazisty.

„Tys vykradl policejní archiv?“ žertovala jsem. „Ani nemluv. To je jen část materiálů, které musím do zítřka prostudovat.“ Později jsem se dozvěděla, že k takové zásobě, že by si mohl otevřít papírnictví, se dostal ve značkovém obchodě s oděvy.

Abych to vysvětlila, dostal tam místo „koordinátora“ a jeho pracovní náplní bylo právě aranžovat regály, výlohy, věšáky a podobně. A všechny ty papíry popisovaly pravidla, jimiž se má při své práci řídit.

„Máme určeno, kolik centimetrů mají být široké a kolik vysoké komínky s poskládaným prádlem. Máme přesně určenou techniku skládání. Musíme do jednoho regálu vybírat několik kusů oblečení, ale vždy tak, aby k sobě všechny kusy vzájemně ladily…“ předčítal mi výčet těch nejdůležitějších zásad a ukazoval při tom názornou obrazovou dokumentaci.

„A zrovna nedávno jsem takhle musel koordinovat celé obchodní centrum. To je jako když vezmeš všechny obchody, vysypeš je na jednu hromadu, a to hromadu zase musíš poskládat tak, aby dobře vypadala a byla v souladu s trendy pro nastávající sezonu,“ pokračoval.

Tohle mě donutilo v obchodech nekoukat jenom na zboží, ale i na úpravu, nehodnotit jenom cenu a vzhled, ale i umění aranžovat.

Zamyslíte se nad tím taky? Jak vypadají regály v obchodech, kde nakupujete vy?

Reklama