Bulvár

Kdo by měl odstraňovat graffiti z domů?

Praha 2 chce pravidelně odstraňovat výtvory sprejerů z domů. Radnice tohoto pražského obvodu vypsala výběrové řízení na firmu, která by to prováděla. V současné době odstraňuje "malůvky" na zkoušku úklidová firma, která domy zároveň hlídá.

Nebylo by jednodušší zostřit ostrahu, třeba kamerovým systémem, a pak všechny náklady i čištění připsat na vrub "umělcům"?
Jaký na to máte názor, milé ženy-in?
Jaké by měly být postihy za sprejerství?
Poničili někdy i váš dům?
Jak se vám to podařilo vyčistit?
Nebo si myslíte, že se vás to netýká?
   
24.08.2006 - Společnost - autor: Dana Svobodová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [47] verca.fontanka [*]

    Ahojda. Jo, dala bych jim to zaplatit, hajzlíkům jedním. Sml31

    Nedávno jsme řešili tohle vandalství na svém baráku. Pozvali, jsme si na čištění fasád odborníci. Mohu jen doporučit.

    Ten kamerová systém není vůbec špatný ale zase na to asi nebudou peníze Sml31

    superkarma: 0 23.02.2017, 14:49:39
  2. [46] jitkamarsalkova [*]

    superkarma: 0 25.08.2006, 07:03:24
  3. [45] Olca [*]

    superkarma: 0 24.08.2006, 22:36:55
  4. avatar
    [44] ALUDNEV [*]

    Myslím že se to uhlídat nedá.

    superkarma: 0 24.08.2006, 22:13:20
  5. avatar
    [43] edith1975 [*]

    tornado-lou:to by byl dobrý vynález, nic jsem o tom ale neslyšela.

    superkarma: 0 24.08.2006, 19:50:11
  6. avatar
    [42] bonda [*]

    Když oni se ti mladí chtějí vyjádřit! Zrovna včera jsem byla na návštěvě jednoho rekonstruovaného zámku. Na krásné barokní bráně byly čerstvé černé nápisy: Miluju tě, Hani!Laďa P.
    pod tím odpověď:Ty kreténe, strkej si ho do jiné kun..!

    superkarma: 0 24.08.2006, 17:59:03
  7. [41] FAXÍK [*]

    jak to uhlídat,to je problém

    superkarma: 0 24.08.2006, 17:08:15
  8. avatar
    [39] zanetinka [*]

    takové problémy u nás nejsou,ale souhlasím s tím,že by si to po sobě měli uklidit sami a na vlastní náklady samozřejmě

    superkarma: 0 24.08.2006, 13:40:55
  9. avatar
    [38] Heisy [*]

    umejvali by to ti, co mají nařízené prospěšné práce + ti co se chytnou že malovali a ty by si na to pořídili za vlastní peníze náčiní, tak bych to řešila já...

    superkarma: 0 24.08.2006, 13:29:42
  10. avatar
    [37] femme [*]

    samozřejmě že "jsou"

    superkarma: 0 24.08.2006, 13:15:36
  11. avatar
    [36] femme [*]

    RenataF: podobné malůvky je i u nás v Praze v podchodu na Kačáku

    superkarma: 0 24.08.2006, 13:15:06
  12. avatar
    [35] RenataF [*]

    Kdo má zájem, podívejte se, jak vyřešili v Otrokovicích podchod ČD, pěkné, že?
    http://zusotrokovice.blog.cz/galerie/fotografie
    Doufám, že jim to tak pěkné dlouho vydrží.

    superkarma: 0 24.08.2006, 12:40:10
  13. [34] Januše [*]

    naštěstí u nás na malém městě žádného takového vykuka nemáme a tím pádem ani jeho "výzdobu"

    superkarma: 0 24.08.2006, 12:31:27
  14. avatar
    [33] aiša [*]

    já sem proto aby si sám sprejer po sobě dal fasádu do pořádku a né jim dělat místo když to odstraní jinej

    superkarma: 0 24.08.2006, 12:29:42

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [32] Vivian [*]

    tornado-lou: myslím, že asi ne, protože i tady v Praze je víc těch klikyháků než obrázků...

    superkarma: 0 24.08.2006, 12:27:27
  2. [31] tornado-lou [*]

    Vivian: jasne, podchod, betonovej najezd na most, promnezamne treba i serednej panelak, tam at si malujou co chcou.
    myslela sem si, ze sprejeri se mezi sebou tak nejak hlidaji, ze o sobe vi, veci si nepremalovavaji a kdyz se jim tam objevi nejakej zelenac co jim cmara po vecech tak si to s nim vyridi sami? ale to asi plati jenom ve vetsich mestech?

    superkarma: 0 24.08.2006, 12:19:12
  3. [30] tornado-lou [*]

    slysela sem, ze se omitka da nejak naimpregnovat, aby na ni spreje nedrzely. neznam bohuzel podrobnosti, asi to bude dost drahy. vite o tom nekdo neco?

    superkarma: 0 24.08.2006, 12:15:35
  4. avatar
    [29] Vivian [*]

    Některý graffiti jsou pěkný, pokud dotyčný umí opravdu malovat a vybere si k tomu vhodné místo (což není omítka renesančního domu, ale třeba nějaký podchod, nejlépe pokud si k tomu ještě obstará povolení majitele nemovitosti)...
    Třeba v Ústí nad Orlicí před nádražím (u Avionu) byl krásně vymalovanej podchod, myslím, že na to dokonce fakt měli povolení... z tmavý díry udělali příjemně barevný místo, bylo na tom vidět, že malovat fakt umějí... akorát jim to zanedlouho zničili ti čmáralové, co všude akorát píšou "podpisy", takže obrázky zmizely pod klikyhákama...

    superkarma: 0 24.08.2006, 12:14:23
  5. [28] Rikina [*]

    Vivian: vzhledem k tomu, že specializovaná firma šmudlala fasádu hadrem a ředidlem, tak to by snad zvládnul i autor díla. Ostatně to nesjsou "děcka" - to jsou dospělí mladí muži. Tedy dospělí věkem. Rozumem asi tak pětiletí.

    superkarma: 0 24.08.2006, 12:12:20
  6. avatar
    [27] Bětuše [*]

    ti , co to pomalujou nebo v rámci veřejně prospěšných prací

    superkarma: 0 24.08.2006, 12:06:18
  7. avatar
    [26] Dedida [*]

    tornado-lou:

    superkarma: 0 24.08.2006, 11:59:05
  8. avatar
    [25] Dedida [*]

    Tohle téma mě taky nadzvedává ze židle. Prostě taky nechápu, co je úžasné na udělání hnusné klikaté čáry na domě, soše, v autobuse apod. Třeba by nám to ti spratci vysvětlili. Rok šetříme na fasádu, brzy ji budeme dělat a už dopředu se klepu, jak dlouho vydrží "neozdobená".

    superkarma: 0 24.08.2006, 11:58:04
  9. avatar
    [24] Vivian [*]

    Odstraňovat malůvky z fasád by měla jednoznačně specializovaná firma (pochybuju, že by to ty děcka zvládly tak, aby to k něčemu vypadalo a zároveň aby tu fasádu ještě víc nezničily ), ovšem samozřejmě na náklady pachatelů (ev. jejich zodpovědných zástupců). V první řadě to ale chce, aby je vůbec někdo chytil...

    superkarma: 0 24.08.2006, 11:55:44
  10. [23] tornado-lou [*]

    teda to sem se zase vztekla

    superkarma: 0 24.08.2006, 11:53:25
  11. [22] tornado-lou [*]

    prachanti mizerni. kdyz vidim grafitti na nove odpravene fasade barokniho domu, tak bych autora nejradsi nakrajela na maly kousicky.
    reseni jasny. odpracovat, nikoliv nechat zaplatit. oni by na to totiz nekteri mohli mit, nebo jejich rodice, spreje nejsou lacinny, to nedelaji chudy deti. a hlavne si myslim, ze to delaji deti ktery nemaji roupama co delat.
    byt po mym tak milej sprejerek musi kazdou sobotu v sest hodin rano naklusat a nejmin osum hodin makat. a jeste bych mu vybrala nejakou hodne nerpijemnou praci, trideni odpadku treba. pomoc na nejake farme, kydat hnuj nebo neco podobnyho. a rekneme ne rok. ono by ho to parchanta preslo. zjistil by, ze prace boli, zjistil by jaky to je, muset nekde byt v urcenou hodinu a pekne by mu to narusilo patecni spolecenskej zivot. s kocovinou se blbe pracuje. troufam si tvrdit, ze potom by si zatracene rozmyslel, kam se podepise.

    superkarma: 0 24.08.2006, 11:53:08
  12. [21] Agentka.007 [*]

    A nebo samozřejmě ti co to udělali, jenže ty je těžké odchytnout, že?

    superkarma: 0 24.08.2006, 11:46:15
  13. [20] Agentka.007 [*]

    Měli by to dělat lidi, co jsou odsouzení k veřejně prospěšným pracím, pak by je ty zločiny třeba přešly, ne?!

    superkarma: 0 24.08.2006, 11:44:56
  14. avatar
    [19] femme [*]

    kdo?? no samozřejmě ti kreténi, co je pomalujou teda, když je chytnou

    superkarma: 0 24.08.2006, 11:40:18
  15. avatar
    [18] Zzuzzka [*]

    Ten kdo je namaloval

    superkarma: 0 24.08.2006, 11:36:48
  16. [17] Dana Haklová [*]

    isis :spreje na graffiti jsou prý kradené.Dokážete si představit, kolik by je taková zábava stála?Vždyť sprej není vůbec levná záležitost

    superkarma: 0 24.08.2006, 11:33:05
  17. [16] Rikina [*]

    georg: ani se nedivím. Družstevníci jsme si zaplatili komplet zateplení a novou fasádu paneláku, plno nájemníků si na to muselo vzít různé půjčky a úvěry, které budou léta splácet. Do měsíce byla ta fasáda pomalovaná, kam smradi dosáhli. To se neděje v noci, jak by si někdo mohl myslet, to se děje za dne bílého, dopoledne, když jsou lidi v práci, a doma zůstanou matky na mateřské a důchodci. Logicky nikdo z nich nebude honit sprejera, a žádný takový vandal si z toho nic nedělá, že ho někdo viděl. Protože to by ho musel někdo chytit na místě za pazouru a už nepustit, dokud to po sobě neumeje, kdyby měl u toho spratek strávit mládí. Fuj, to jsem se rozčílila, a zbytečně...

    superkarma: 0 24.08.2006, 11:25:12
  18. [15] georg [*]

    Radnice odstraňuje, vynaloží nemalý peníz, ale co mají dělat družstva? Už slyším některé družstevníky, jak brblají, že mají na něco přispět.

    superkarma: 0 24.08.2006, 11:15:13
  19. avatar
    [14] isis [*]

    A jiank ,když je chytnou, tak jim ruky urazit. Ale nechápu, kde se to v lidech bere. V Přerově kdysi chytli profesora na střední škole.

    superkarma: 0 24.08.2006, 11:10:16
  20. avatar
    [13] Kocicka [*]

    grázlíky pochytat a vystavit nanáměstí, aby si na ně každý plivl

    superkarma: 0 24.08.2006, 11:08:55
  21. avatar
    [12] edith1975 [*]

    sprejer, pořádné trsty na ně, bohužel se jich chytne málo

    superkarma: 0 24.08.2006, 11:08:17
  22. avatar
    [11] Kelly [*]

    Já mám také dotazy.
    Kolik tak v průměru stojí společnost tohle odstranění??
    Jaké jsou postihy pro ty, kteří jsou chyceni??

    superkarma: 0 24.08.2006, 11:07:59
  23. avatar
    [9] isis [*]

    Na spreje uvalit "čistící daň". A bylo by z čeho

    superkarma: 0 24.08.2006, 11:07:02
  24. [8] 005 [*]

    tvrdě je trestat, vědomě ničí cizí majetek

    superkarma: 0 24.08.2006, 11:00:11
  25. avatar
    [7] Stana55 [*]

    Kamerový system fajn.Chytnu a donutím vlastníma ručičkama svoji malůvko odstranit.Poté by asi ještě následoval trest ve formě prospěšné veřejnosti

    superkarma: 0 24.08.2006, 11:00:07
  26. avatar
    [6] Zuzana N. [*]

    markousek: souhlasím

    superkarma: 0 24.08.2006, 10:58:12
  27. avatar
    [5] lenkasegra [*]

    Pěkně by si to vyčistili chycení sprejeři jen prachy pak do nich strkat za to, že se potřebují najíst žít si v celách ve kvalitních podmínkách fuj to se pěkně šetří vždyť výjezd i těch strážníků kolik stojí - vše by odmakali až by se z nich kouřilo.

    superkarma: 0 24.08.2006, 10:56:27
  28. avatar
    [4] Žížala [*]

    My zrovna děláme zateplení včetně nové fasády na bytovce, stojí nás to dvě mega, jestli se nám tam hned nějakej idiot podepíše tak mě jebne!

    superkarma: 0 24.08.2006, 10:53:22
  29. [2] markousek [*]

    já bych to dala zaplatit a uklidit dotyčným,vždyt to nejsou malé částky

    superkarma: 0 24.08.2006, 10:50:00
  30. avatar
    [1] Žížala [*]

    Myslím že není v jejich silách mít u každého domu ve dne v noci lidi nebo instalovat všude kamery . A když už někde ty kamery jsou tak myslím že z těch nočních záběrů pachatele nepoznají. To by musela být připravená hlídka okamžitě vystarovat a zasáhnout. jenže takto by se bohužel muselo hlídat všechno - třeba tisíce aut co se kradou na parkovištích .

    superkarma: 0 24.08.2006, 10:49:56

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Dětský pokoj - zařizování, rekonstrukce

Náš tip

Doporučujeme