Rodina

Kde budu rodit?


Přístup českých porodníků k nastávajícím maminkám se podstatně změnil, a to směrem k lepšímu; přítomnost tatínků u porodu je už běžná, lékaři i sestřičky se chovají mnohem demokratičtěji, než to zažívaly ženy v minulých desetiletích. Maminky jsou také mnohem informovanější a poučenější než dříve a mají mnohé nastudováno díky literatuře a internetu.

Výběr porodnice je věc, kterou každá z nás řeší s velkým předstihem - už od prvních měsíců těhotenství. Vzpomínám si, jak jsem sama tápala a hledala všude možně i nemožně. S vyptáváním jsem začala - jak jinak - u kamarádek a jejich známých. Ovšem skoro každá z nich měla někde nějakého toho známého lékaře, primáře, zástupce ředitele, takže jen „ta jejich“ porodnice byla fantastická, úžasná a nejlepší. Vždycky když už jsem se skoro rozhodla, někdo mi řekl o dotyčném zařízení nějakou strašlivou historku, na moje těhotenstvím rozbouřené nervy měla vliv srovnatelný snad jedině s vlnou tsunami… Nakonec jsem šťastnou náhodou narazila na stránky občanského sdružení Aperio.

Co je Aperio? Lidé, kteří pro ně pracují, se snaží v oblasti porodnictví prosazovat právo žen na rozhodování, kde a jakým způsobem chtějí přivést své dítě na svět. Dále se snaží prosadit rovné zacházení se ženami a muži v rodině a na pracovním trhu. Sdružení Aperio proto provádí výzkumná šetření, zpřístupňuje informace a v neposlední řadě aktivně usiluje o prosazování legislativních změn. Aperio také přišlo s myšlenkou sestavit průvodce českými porodnicemi.

Hurá! Mají Průvodce!!!! První publikace Průvodce porodnicemi ČR vznikla v roce 2002 a pro budoucí maminky, a nejen pro ně přinesla přehled služeb v porodnicích Čech, Moravy a Slezska. Setkala se s velkým ohlasem u veřejnosti. Aperio proto připravilo i velmi užitečnou elektronickou verzi. Její hlavní výhodou je dostupnost a rychlá orientace. Pokud se vydáte na putování českými a moravskými porodnicemi, můžete si pročíst i zážitky rodičů, kteří již mají osobní zkušenost s porodem v tom kterém zařízení. To je další výhoda oproti tištěné verzi.

Zveřejněné údaje vám také pomohou nejen porodnici vybrat, ale také se seznámíte s možnostmi porodnické péče či si můžete dopřát ukázku úlevových poloh pro 1. a 2. dobu porodní. Služba je přínosná i pro samotná zdravotnická zařízení. Díky elektronickému katalogu mohou porodnice rychle aktualizovat či upřesňovat zveřejněné informace o nová data, které nejsou obsažena v zatím posledním knižním vydání Průvodce porodnicemi z roku 2004.

Aktuální informace z porodnic, které jsou v tuto chvíli dostupné, získalo Aperio dotazníkovým šetřením v období od září 2003 do ledna 2004. V České republice existuje 109 porodnických zařízení a průzkumu se jich zúčastnilo 102 (dvě porodnice jednoznačně odmítly údaje zveřejnit, dalších pět dotazník nezaslalo). Třiadevadesát porodnic uvedlo, že u nich došlo v době od posledního průzkumu v r. 2000 k významným změnám, devět porodnic konstatovalo, že se u nich situace v nabídce služeb v podstatě nezměnila.

Průvodce porodnicemi najdete na www.aperio.cz  

   
06.01.2006 - Těhotenství a porod - autor: Eva Rajlichová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [76] MALINOVÁ [*]

    všechny čtyři porody ve Vrchlabí.Vřele doporučuji.

    superkarma: 0 11.01.2006, 10:53:48
  2. avatar
    [74] Vivian [*]

    breberka: omg... nedokážeš se smířit s tím, že některý lidi prostě děti nemaj?

    superkarma: 0 09.01.2006, 13:15:30
  3. avatar
    [73] Meander [*]

    Angel79: A proč bychom nemohly?

    superkarma: 0 09.01.2006, 11:08:03
  4. avatar
    [71] breberka [*]

    Nyotaimori: A když si to jednou rozmyslíš, tak dej vědět

    superkarma: 0 08.01.2006, 13:44:57
  5. avatar
    [69] *Kotě* [*]

    Angel79: vždyť už je to takový místní folklór, mě by spíš překvapilo, kdyby se tu holky neobjevily

    superkarma: 0 08.01.2006, 12:02:00
  6. avatar
    [68] *Kotě* [*]

    Zcela souhlasím s Lubar, i moje zkušenost je taková, že mnohem důležitější, než porod, je pobyt na oddělení šestinedělí... porod jsem měla naprosto suprový a bezproblémový, ale z odd. šestinedělí u Apolináře si nesu trauma dodnes...

    superkarma: 0 08.01.2006, 12:00:06
  7. [66] Angel79 [*]

    Ve Vrchlabi maji taky super pruhlednou vanu, kdyz se mimco narodi vidite ho jak "vyplave", je to uzasne. Taky ma hned otevrene oci, protoze ma pritmi a nesviti na nej blbe zarivky. Taky se mi libi jejich moznost aromalampicek a hudby, prestoze ji maminka vnima jen podvedome. Moc tehle porodnici fandim.
    Akorat se na vratnici divili, ze jsme kamaradce na pokoj tahli vlastni periny a velkeho plysoveho soba

    superkarma: 0 07.01.2006, 22:04:11
  8. avatar
    [65] breberka [*]

    Nyotaimori: takových už jsem poznala, co říkaly, že ona mimčo nikdy mít nebudou a teď jich mají po třech kusech

    superkarma: 0 07.01.2006, 21:52:54
  9. avatar
    [64] breberka [*]

    superkarma: 0 07.01.2006, 21:51:00
  10. avatar
    [61] lilithheta [*]

    Angel79: Aha, já vždycky myslela, že diskuze by mělo být svobodné vyjádření vlastního názoru nebo postoje k danému tématu (ať už pozitivní nebo negativní). Co mi spíš vadí je, když se diskutuje pod zajímavým článkem o počasí nebo o přednostech francouzské manikůry (to není případ zeny-in).

    superkarma: 0 07.01.2006, 19:44:47
  11. avatar
    [60] breberka [*]

    Angel79:

    superkarma: 0 07.01.2006, 18:47:51
  12. [59] Angel79 [*]

    Lesana: Souhlasim a taky doporucuji Vrchlabi. Personal je opravdu fajn a provadi ruzne alternativni metody.

    superkarma: 0 07.01.2006, 15:23:39
  13. [58] Angel79 [*]

    Nyotaimori: Meander: Docela by me zajimalo, proc se holky u kazdeho clanku rozcilujete nad detmi. No dobre tak je mit nechcete. Jo ok. Nikdo vam skeblata nenuti. Ale proc to stale omilate u kazdeho clanku o porodnictvi ci o detech? Je to jako pest na oko. Ze by si tady chtel nekdo neco stale utvrzovat?

    superkarma: 0 07.01.2006, 15:20:44
  14. avatar
    [56] breberka [*]

    Já jsem rodila ve Frydku-Místku a až na stravu si nemůžu ztěžovat vůbec na nic.PA byly úplně senzační, ´porodní sály byly nové..prostě super.Akorád jídla bylo méně a taky pro kojící maminy ne moc vhodné: teplá bublanina na oběd, hrachovka apod.

    superkarma: 0 07.01.2006, 14:08:26
  15. avatar
    [54] Suzanne [*]

    Pojedu do Vrchlabí. Jsem ráda malicherná a chci si vybrat.

    superkarma: 0 07.01.2006, 01:56:36
  16. avatar
    [53] Meander [*]

    medved: Tomu bych i věřila, že je to teprve to předpeklí Mí bližní mě tuží veselými historkami už od útlého věku. Asi myslí, že okorám. Vtipálci

    superkarma: 0 06.01.2006, 22:57:59
  17. avatar
    [52] medved [*]

    Meander: a to kdybys vedela, ze porod je jen takova drobna neprijemnost v porovnani s dalsima "radostma" materstvi....

    superkarma: 0 06.01.2006, 22:47:40
  18. avatar
    [51] Gabi [*]

    khanka: jo komplikace a kolik by jich nebylo bez některých nevhodných zásahů personálu
    medved: Lesana: jasně, hlava je hlava
    P.S.: A víte jak se řešily přirozené porody v 80. letech? Prostě zavolala sanitka po porodu nebo v jeho závěru. Slyšela jsem vyprávět i bezva příběh, kdy saniťáci byli bleskový a rodička se přetahovala se saniťákem a nakonec za porodila na prahu kuchyně. Saniťák - chlap jak hora neměl šanci

    superkarma: 0 06.01.2006, 21:06:27
  19. avatar
    [49] Meander [*]

    Nádhera. Ať mi ještě někdy někdo zkusí říct, že bych měla mít děti. Vysochám si majzlíkem to dítě z něj

    superkarma: 0 06.01.2006, 20:08:55
  20. avatar
    [48] Danuna [*]

    Segra rodila pred tremi roky u Apolinare a lezele jeste pred porodem tam to bylo super ale po porodu lezela jinde a spina a fuj pokoj a sestry pekne zly ja rodila pred 17roky na Bulovce to byl tenkrat novy pavilon a pristup hrozny.sestra tlusta jako Ruzickova a zla a zacinal tam pan doktor Parizek poprve delat epidural.Ted je u Apolinare.Podruhe jsem rodila pred 14lety v Hradci Kralove ve fakultce a tez hruza.Na pokoji nas bylo 6 a vsude spina.deti myli v umyvadle na pokoji kde vylejvali kybl kdyz vytreli a v koupelne bylo rozbite okno a ja rodila v unoru takze pekna zima.A jeste me spatne zasili.Sili me 45minut a podebralo se mi to a mela jsem zanet a museli to otevrit.Strasny.Vubec jsem nemohla chodit.A na te Bulovce pan doktor prede mnou volal jineho doktora,ze si nevi rady a at netlacim nebo mi budou muset davat krev.Prisel druhej doktor a rikal to pujde.Mela jsem zkazenou plodou vodu a rodila jsem tak,ze sestra vylezla na zidli a skocila mi na bricho.Malej neplakal.Vzali ho a odnesli pryc a zhasli.Nikdo mi nic nerekl.Az pozdeji.Pry byl priduseny a nevedeli jestli ho vzkrisi.mel byt davno na svete prej ale to snad mela hlidat moje lekarka ne.Oba kluky jsem prenasela 3nedele.

    superkarma: 0 06.01.2006, 19:40:29
  21. avatar
    [47] Jana31 [*]

    Já jsem rodila obě děti v Motole starší dceru 1994 jěště ve starém a řekla jsem,že už nikd.Když jsem čekala druhé miminko 1998 tak už byl otevřený nový a tak jsem se nakonec rozjela tam.Už jenom proto,že je to nejblíš a nemůžu si vůbec stěžovat.Byla jsem se vším moc spokojená.Návštěvy mohli za náma na pokoj,kde jsme byly jenom dvě ženský na pokoji sestřičky se o nás krásně staraly a doktoři také.

    superkarma: 0 06.01.2006, 19:38:25
  22. avatar
    [45] Lesana [*]

    medved: můj porod se odehrává v hlavě - zatím jsem pokaždé "doopravdy" začala rodit až po příjezdu do porodnice, bez ohledu na to, jestli mi předtím kontrakce trvaly dvě hodiny nebo deset. A s tou JIP - byla velká pravděpodobnost, že ji moje děti potřebovat nebudou. Jistě, stát se může cokoliv - pak ale Vrchlabí důvěřuji natolik, abych věřila, že zvládnout poskytnout nutnou pomoc a přepravit dítě. Oproti tomu jsem u prvního porodu zažila, jak se z bezproblémového porodu může přístupem lékaře stát porod problémový, a šance, že se dítě dostane na JIP a já pod kudlu se tím zvětšuje Pak si vyber Ono u zdravých ženských s normálním těhotesntvím to není ani tak o vybavenosti nebo nevybavenosti nemocnice, jako spíš o tom, nakolik důvěřuje personálu dané nemocnice... Bych řekla.

    Vicki: měsíc před termínem bych do Vrchlabí nejela , tam je velká pravděpodobnost, že mimčo bude potřebovat JIP.

    superkarma: 0 06.01.2006, 15:06:49

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [44] Vicki [*]

    medved: naprostý souhlas . Moje známá chtěla za každou cenu rodit ve Vrchlabí, a když na ni přišly kontrakce měsíc před termínem, jela tam . Porodila prý v pohodě za dvě hoďky po příjezdu, ale malýho museli převézt na novorozeneckou JIPku do Hradce a ona tam zůstala sama a jak jí bylo smutno

    superkarma: 0 06.01.2006, 15:03:04
  2. avatar
    [43] medved [*]

    Lesana: to si nedokazu predstavit...ja po prijezdu do porodnice porodila za dve hodiny a to jsme tak jeli s tim, ze je to urcite plany poplach jet do vrchlabi, tak rodim po ceste ...a sedet pri tech zaverecnych kontrakcich pripoutana v aute, to musi byt lahudka
    krome vzdalenosti mi na Vrchlabi vadi i to, ze novorozenecka JIP je az nekde v Hradci...a clovek nikdy nevi ...to ja povazuju za prvotni..kde se dobre postaraji o dite...porodit se da klidne na schodech v metru, kdyz na to prijde

    superkarma: 0 06.01.2006, 14:48:58
  3. avatar
    [42] Lesana [*]

    lucis: já ve Vrchlabí byla v pohotovosti dva týdny předem... abych tam stejně nakonec jela v den porodu přes půl republiky Ale nelituju
    http://tehulka.cz/view.php?cisloclanku=2005090901

    superkarma: 0 06.01.2006, 14:43:50
  4. avatar
    [41] Lesana [*]

    Gabi: já ve Vrchlabí rodila 2003 a 2005 a s láskou vzpomínám stále

    superkarma: 0 06.01.2006, 14:39:34
  5. avatar
    [40] Lesana [*]

    evusche: no, já to chápu tak, že v roce 2002 vyšel první průvodce porodnicemi, v roce 2004 druhý a na webu navíc mají porodnice možnost zadávat i aktuální údaje, které v tom průvodci z roku 2004 nebyly zanesené...

    superkarma: 0 06.01.2006, 14:37:39
  6. avatar
    [39] Žábina [*]

    Smajlinka: myslím samozřejmě Slovany..neříkám že jsou vrcholem modernosti ale jsou tam odborníci na svých místech
    a to je myslím důležitější než mít 10 možností jak rodit

    superkarma: 0 06.01.2006, 14:33:52
  7. avatar
    [38] medved [*]

    Lubar:

    ackoliv v soucasnem babyboom je vyber porodnice dost iluzorni kdyz jsem rodila, tak jsem obvolala 4 porodnice v Praze, nez jsem nasla jednu (bulovku), kde byly ochotni me vzit...ostatni meli zavreno, malovali nebo meli plno...no a nakonec jsem rodila v Krci, kterou mam nejbliz, protoze na krizovatce u nemocnice jsem se s manzelem rozhodli, ze to asi nebude tak akutni, tak proc se tahnout pres celou prahu, ze me v Krci aspon prohlidnou...no prohlidli a ac meli stop stav, tak me diky pokrocilemu nalezu vzit museli ...jo a chtela jsem rodit v Podoli a byla tam i nahlasena

    to jen k vyberu porodnic....

    superkarma: 0 06.01.2006, 14:17:07
  8. avatar
    [37] Lubar [*]

    Výběr porodnice ano, ale po zkušenosti s jedním porodem já osobně říkám - přirozený porod stejně musí z 95 % zvládnout maminka s miminkem sama, když nastane malér, tak je důležitější kvalitní lékařské zázemí, než to jestli, jestli se sestřička usmívá ... a když máte schopného partnera, který vám bude dělat tiskového mluvčího i ve chvílích, kdy vám bude ouvej a rozhodně nebudete asertivní a milá, tak to trauma nenastane...
    Co je důležitý, to je to, co je pak - oddělení šestinedělí ... a to je bohužel bída ve spoustě porodnic, resp. strašně záleží na tom, jaké máte štěstí na sestry, na směny apod. ... Po dvou dnech, kdy už jsem v Podolí fakt prudila, mi na pokoj začaly docházet sestry zkušené, schopné a hlavně - komunikativní ... to předtím byla hrůza ... stejně jsem se nerozkojila plně, ale už ten pobyt byl snesitelnější ...
    Příště asi znovu budu vážně uvažovat o Podolí, ale rozhodně budu chtít nadstandard a budu se o něj neustále hlásit, a když nebude a budu mít problémy a smůlu na sestry, tak holt budu prudit dřív ... Jako druhorodička už budu vědět, co si můžu dovolit ...

    superkarma: 0 06.01.2006, 13:34:35
  9. avatar
    [36] olafka [*]

    Moje nevlastní dcera měla porodnici vybranou dlouho dopředu (Neratovice) aj tam stačila dojet, ale holčička se narodila koncem pánevním (což se vědělo dopředu) a tak je odeslali do Motola na JIPku. Tím matku, a pravděpodobně i dceru, vynervovali natolik, že několik měsíců po porodu se od sebe pořád nemůžou odtrhnout. Moje prostřední jela do Motola rovnou, porod bez větších problémů v pohodě (byla jsem s ní) a měla na tu nemocnici úplně jiný názor. Já rodila holky za totality a poslední na Vánoce 89 u Apolináře a jediná záležitost mě vadila - že mi nedali děti hned po porodu ke mně. To je úžasný pocit, když se narodí a můžete si ho pochovat, cítít to teplíčko a zázrak života. Kurňa, když si na to vzpomenu, mám i po těch letech slzy v očích Přeju všem nastávajím i budoucím maminám, aby všechno bylo dobré, ať to bude kdekoliv

    superkarma: 0 06.01.2006, 13:16:43
  10. avatar
    [33] Mirrule [*]

    Ještě dodatek...je to přesně na den 3 roky, co jsem ve Vrchlabí rodila...

    superkarma: 0 06.01.2006, 12:31:19
  11. avatar
    [32] Mirrule [*]

    Obě děti mám na císaře. Ale druhé jsem se rozhodla rodit přirozeně a jela do Vrchlabí..bohužel ani tam se nepovedl přirozený porod, ale velice mě překvapil přístup lékařů, sestřiček i pana primáře k maminkám (rodičkám), tatínkům i miminkům. U nich je spokojenost maminky a miminka na prvním místě...pak dlouho nic a pak teprve koukají na vlastní potřeby...Nikde jinde už bych rodit nechtěla...Před vánoci (21.12) tam rodila kamarádka a byla také velice spokojená. Myslím si, že každému vyhovuje něco jiného a podle toho by měl vybírat. Tak všem přeji ať vybere tu pravou porodnici pro sebe i své miminko....pa pa

    superkarma: 0 06.01.2006, 12:24:26
  12. avatar
    [31] Smajlinka [*]

    Žábino, jakou porodnici v Plzni máš na mysli, že je dobrá? Mě přijdou všechny dost zkostnatělý... nevím.

    superkarma: 0 06.01.2006, 12:05:17
  13. avatar
    [30] tyrkys [*]

    Matiee: také se m ůžete mrknout na http://www.emimino.cz/modules.php?name=Content Vysvědčení pro porodnice.

    superkarma: 0 06.01.2006, 11:41:16
  14. avatar
    [29] Gabi [*]

    lucis: k Bulovce - původní CAP samozřejmě neexistuje, ale i v nové CAPu byly příjemné asisstentky. Rozdíl byl ale hlavně v tom, že ty původní byly na mobilu 24 hod. denně, ale v novém už byly denní služby (cca od 7 do 19) - kdo se trefil mimo, měl smůlu - CAP se nekonal. Na oddělení šestinedělí si stěžovaly i PA, nejlepší je (podle nich) vzít si nadstandard v jiném patře a nic po dětských sestrách nechtít. Dobrý je MUDr. Dvořák, někdo chválí i Záhumenského. Bulovka získala špatný zvuk někdy krátce po otevření nového pavilónu (zboření Štvanice) někdy v 80. letech. Mnohokrát se tam vrátily různé infekční epidemie a býval tam velký nápor romských rodiček. Ale teď už je vše jinak.
    Stejně tak blbý zvuk mělo kdysi Podolí - právě kvůli neonatologii. U Apolináře se zase bojovalo mezi Levou a Pravou stranou kliniky (dříve dva přednostové) a takoví experti jako Doc. Hájek nebo Prof. Doležal měli opravdu svérázné názory. O Motolu se říkalo, že je to továrna. Vinohrady zase byly jedni z posledních, kdo nebyl schopen zajistit rooming-in. Prostě všude je něco ... Pražské kliniky se dříve vždy semkly proti Bulovce, pak ale přišlo Vrchlabí apod. a tak mohou mít všichni společného nepřítele.

    superkarma: 0 06.01.2006, 11:38:36
  15. avatar
    [27] Gabi [*]

    Ťapina: jediné, co ti mohu k Vrchlabí říci, že to tam byla neskutečná pohoda, klepalo se (i uklízečka), všichni ochotně komunikovali, nekastovalo se (ty jsi dětská a ty ženská sestra), když nebyla po ruce uklízečka, tak lékařka vzala hadr a kýbl a umyla mi koupelnu, manžel nebo i děti nebyl problém - to prostě v Praze nezažiješ (rodila jsem tam skoro před 4 lety).

    superkarma: 0 06.01.2006, 11:28:24
  16. avatar
    [26] Gabi [*]

    Mě tedy jak a kde budu rodit malicherné nepřijde. Pokud ženy zažijí nějaký traumatický porod, nesou si to v sobě celý život. Zvlášť vražedný je takový ten pocit - "já jsem selhala ...". Tak proč se nesnažit možným negativním zážitkům předejít.
    Jenže ono to dá dost práce zjistit si podstatné informace, osobně si vytipované porodnice objet, ověřit si, zda to co se nabízí na webu je opravdu skutečnost, k tomu najít nějaký dobrý předporodní kurz apod. Informace, které budoucí rodička dostane, jsou velice různorodé, každý zdravotnický ústav má své priority a svou hlavní linii názorů a do toho se míchají individuální názory jednotlivých členů personálu. Nikde jsem nenarazila jak mezi odbornou tak laickou veřejností na podobné "zmatení jazyků" jako okolo porodů a kojení.
    Je prostě na mamince a jejím doprovodu, jaké si stanoví priority a jak se na jejich dodržení domluví s personálem apod. Nelze rozhodně podcenit i to, jak si kdo s kým "padne do oka" (ještě dost zdravotníku se neumí chovat profesionálně i k lidem, kteří jim "nesednou") apod.
    Ale já se spíš setkala ve svém okolí s tím, že „proč někde běhat a něco zjišťovat, pan doktor mi řekne, co mám dělat, tak půjdu nejblíže“.
    Říci, že „nejlepší v Praze jsou porodnice Apolinář, Motol a Podolí“ je hezké, ale ony jsou hlavně největší co do počtu porodů za rok.
    To, že by někdo nedojel pár kilometrů do vybrané porodnice, je dost nepravděpodobné, to by musel být opravdu překotný porod.

    superkarma: 0 06.01.2006, 11:23:22
  17. avatar
    [24] evusche [*]

    No škoda že na tom aperio.cz jsou ty informace z roku 2002

    superkarma: 0 06.01.2006, 11:09:06
  18. avatar
    [22] Vicki [*]

    Lucis: na Bulovku bych nešla i když to mám z domova nejblíž. Pokud vím od kamarádek doktoři celkem ok, takže porod by ještě šel, ale s oddělením šestinedělí nebyla spokojená ani jedna, sestry jim nic neukázaly, problémy s kojením atd. Takže pokud Bulovka, tak jedině pro druhorodičku, která už ví, jak s mimčem zacházet a tak Já rodila u Apolináře a naprostá spokojenost

    superkarma: 0 06.01.2006, 11:01:27
  19. avatar
    [21] lucis [*]

    Ťapina: Já si neumím představit, jak to pak probíhá v praxi. Na ženskou to příjde a jede přes půl republiky do Vrchlabí? Nebo už je tam v "pohotovosti" několik dnů před termínem dopředu? Nechápu

    superkarma: 0 06.01.2006, 10:51:19
  20. avatar
    [20] koza roza [*]

    Ťapina:

    superkarma: 0 06.01.2006, 10:47:55
  21. avatar
    [19] Ťapina [*]

    Žábina: To máš stejné, jako si ženské z celé republiky plánujou, jak pojedou rodit do Vrchlabí. Možná se o Vrchlabí hodně mluví, ale myslím si, že porodnice s pokrokovým přístupem je dneska už v každém větším městě.

    superkarma: 0 06.01.2006, 10:39:18
  22. avatar
    [18] lucis [*]

    Já uvažuju o Bulovce, mám termín v půlce června - rodila tam některá z vás? Nic o té porodnici zatím nevím

    superkarma: 0 06.01.2006, 10:38:07
  23. avatar
    [17] Žábina [*]

    koza roza: naprostý souhlas

    superkarma: 0 06.01.2006, 10:25:24
  24. avatar
    [14] koza roza [*]

    Teda připadá mi hodně malicherné řešit jestli budu rodit tam nebo tam...možná je to jen zkušenost z totalitní doby,nevím...jeden takový střípek za všechny na ukázku...tenkrát když jsem rodila podruhé byly dvě v noci,nepřála bych nikomu zažít chování paní doktorky,kterou kvůli mému porodu museli vzbudit,to že byl listopad a tudíž teplo nic moc,přesto sestřičky klidně otevřely okno na sále...žádná se ani po půl hodině neobtěžovala okno zavřít,naštěstí přišla paní uklízečka a když viděla jak se klepu zimou,tak mi okno zavřela...to že byly dvě sprchy a dvě toalety na celé oddělení ani nemluvě....když jsem si to šla po x letech zopakovat...joj to byl rozdíl...sestřičky hodné,usměvavé,příjemné a ochotné,ač bylo k páté hodině ranní...to,že na štěstí bylo tak brzy ráno a tudíž žádný provoz,tak jsme stihli dojet...jinak nevím...asi by tady ten náš malý cvrček nebyl...měl omotanou šnůru natolik,že nám ho ani neukázali a ihned ho dávali do inkubátoru a pod kyslík...doktor mi pak řekl,že uvidíme do večera jestli ano nebo ne...naštěstí měl obrovskou chuť být tady s námi...mě po dvanácti hodinách dovolili se jít na něj podívat...jsme šťastní,že je tady a neřešila bych porodnici jestli je taková nebo maková...vždycky můžeme narazit na člověka,který bude mít jiný přístup než jsme čekali...

    superkarma: 0 06.01.2006, 09:47:50
  25. avatar
    [13] Žluťásek [*]

    *Monka*: hóóódně

    superkarma: 0 06.01.2006, 09:44:05
  26. avatar
    [12] Žluťásek [*]

    myslím, že je to hodně o lidech kolem. Já rodila 2x ve stejné porodnici, ale díky různýmu přístupu porodních asistentek se to nějak nedá srovnávat

    superkarma: 0 06.01.2006, 09:42:46
  27. avatar
    [9] Žábina [*]

    zet169: já nejsem z Prahy, ale slyšela jsem že je Motol dobrý....

    superkarma: 0 06.01.2006, 09:09:12
  28. avatar
    [8] Žábina [*]

    moje kolegyně kvůli přirozenému porodu jela od nás 90 km do Kadaně...nakonec stejně rodila klasicky na stole, při porodu se natrhla a miminku zlomili klíční kost
    trochu nechápu, proč se hnala kvůli tomu 90 km, v Plzni máme výbornou porodnici a troufám si tvrdit, že by tam porodila možná s menší újmou
    navíc riskovala že to na ní přijde po cestě - miminko mělo nadvakrát šňůru pevně kolem krčku, takže to by asi byl průser jak vrata
    některé ženy fakt nechápu

    superkarma: 0 06.01.2006, 09:08:11
  29. [5] hblaziko [*]

    Pavlačková: No pokud budeš rodit jak já, tj.13 hodin, tak to stihneš v poho .
    Mě to čeká až za 4 měsíce, ale jdu tam, kde jsem byla poprvé, do brněnských Bohunic.

    superkarma: 0 06.01.2006, 08:36:37
  30. [4] Pavlačková [*]

    Problém, kde budu rodit jsem neřešila. V blízkosti mého bydliště je jen jedna. Do další je to hodinu jízdy autem a to bychom nemuseli stihnout.

    superkarma: 0 06.01.2006, 08:08:34

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Dětský pokoj - zařizování, rekonstrukce

Náš tip

Doporučujeme