Kurz zdravého životního stylu absolvovala letos čtenářka miuka. Ta nám popsala svůj stravovací režim a pro vás přidala i jeden recept.

Oběd vypadá moc dobře, i to, co jste nám napsala. Moc Vám děkuju za inspiraci, milá miuko, a přeju krásný den.


Dobrý den,

dnešní téma je pro mě celkem aktuální. V dubnu jsem absolvovala kurz zdravého životního stylu (chtěla jsem zhubnout pár kil), kde nás výživová poradkyně naučila správně jíst, pomohli nám najít ideální pohybové aktivity a dodržovat pitný režim. Takže opravdu jím 5x denně, téměř každý večer si poctivě sestavuji jídelníček - mám vypočtenou svojí denní potřebu kJ, tuků, bílkovin i sacharidů, takže na to jdu odborně :-) Ale v dnešní době to není tak strašné, stačí mít na internetu ten správný program, kam tyto hodnoty zadáte, pak už jen doplňujete buď celá jídla nebo jednotlivé ingredience a ono se vše samo počítá. Snažím se i dodržovat stejné časy, kdy si jednotlivá jídla dám. A už se dostavují první výsledky, kalhoty jdou sundat i zapnuté. Sice si všechny porce vážím, ale stojí to za to! Většina jídel je stejně rychle hotová, lidé si občas myslí, že to zabere spoustu času, ale tak to není. Vždyť někdy mi příprava stravy zabere míň času, než kdybych vařila jeden klasický český nedělní oběd. Pokud musím na cesty, snažím se mít sebou svačiny a jelikož už si toho z mého jídelníčku dost pamatuji, není problém si správně vybrat i v restauraci. Samozřejmě teplé obědy mívám téměř denně, pokud se mi to někdy nepovede, nestojím celý den za nic :-D A s ubývajícími stupni na teploměru to platí dvojnásob. To teplé jídlo prostě potřebuji. Pro představu vám popíši jeden můj stravovací den: ke snídani chléb celozrnný žitný a k němu domácí fazolovou paštiku, na svačinu tvaroh s ostružinami, k obědu krůtí prsa, brambory a zeleninový salát, k odpolední svačině zákys bez příchutě a k večeři polévku z mrkve, červené čočky a tofu.

Přikládám i fotografii s jedním mým obědem - tofu směs se zeleninou a celozrnné těstoviny. Je to velmi jednoduché - papriku, cibuli, hrášek a tofu orestujeme na pánvi, okořeníme, občas přidám lžíci kvalitního kečupu a je hotovo. Uvařím těstoviny, směs dám na ně, posypu bylinkami. Samozřejmě zeleninu do směsi lze obměňovat, jak kdo má rád. A pokud má někdo nepřekonatelný odpor k tofu, lze ho v tomto receptu nahradit kuřecím masem.

tof

Dobrou chuť :-)

miuka

Pozn. red.: Text neprošel redakční korekturou.

Téma dnešního dne: Jak jíte přes den?

  • Jak jíte po celý den?
  • Dodržujete pravidelné a menší dávky?
  • Dáváte si ráno vydatnou snídani?
  • Jíte teplý oběd?
  • Nebo máte radši teplou večeři?
  • A co svačiny?
  • Co si myslíte o tom, že jedno teplé jídlo denně stačí?

Napište mi, budu se těšit na vaše příspěvky. Jedna z vás získá dárek: knížku Svět na pánvi (Roman Dolejš, nakl. Smartpress) a balíček od firmy Maggi (ochucovadlo Vegga, Maggi Nápady a Nudle z pánve). Pište do dnešních 14.30 hodin na adresu redakce@zena-in.cz, heslo je JÍDLO. Moc děkuju!

jid

Reklama