Magie

Karmu si musíme odžít


Je to nedílná součást každého z nás. Takové malé soukromé cestovní zavazadlo, které může, a nebo nemusí být těžké. Problém bývá někdy v tom, že ne vždy víme přesně, co v něm máme, dokud to nespatříme…


Když jsme minule psali o nekonečném množství alternativ budoucnosti, jejíž podoba visí víceméně na nás, zmínili jsme na konci článku jakési pilíře, které měnit nelze. Totiž karmu. Zajímala vás a zajímavá je, posuďte sami.

Má ji za sebou každý

Termín osud nemám moc ráda, protože to zní jako něco, co jde mimo nás, a to není pravda. Vypadalo by to, jako by někde seděl někdo se soudcovským kladívkem a hodnotil naše minulé činy. A to si také nemyslím. Tak jako si můžeme takříkajíc zprasit jednu alternativu, přesně stejným způsobem si lze udělat z vlastní karmy dost nepříjemné břemeno. Rozdíl je v tom, že příčinu karmického dluhu si nemusíme vždy pamatovat. Jenže…

Fakt, že si to nepamatuji, ještě neznamená, že jsem to neudělal

Tedy oni mě ti svědci viděli a průmyslové kamery natočily, jak vybírám banku, ale já si to celé vůbec nepamatuju, takže po mně nemůžete chtít náhradu a nemůžete mě obvinit.“
Těžko vám takovouhle obhajobu někdo slupne, i kdyby to byla nakrásně pravda. Prostě jste tam byli, peníze si odnesli a pokladní z toho teď má šok.
Že jste to zapomněli, je sice mrzuté, ale nevinného to z vás neudělá v očích nikoho.

Hodně jsem to zjednodušila, ale s karmou se to má podobně. A vůbec nezáleží na tom, kdy k čemu došlo. Naše skutky, respektive aktivity naší podstaty, nás dostihnou bez ohledu na čas, který je v případě karmy a z pohledu universa jen hodně relativní pojem. Nechme ho chvilku stranou jako věc nepodstatnou.

Nic se neděje bez příčiny

Všechno, co nás potkává, co se děje, má svůj prapůvod v minulosti. Logicky, protože jakákoli akce vyvolá nějakou reakci. Úplně každá. I nepatrná drobnost.
Tak funguje vesmír a my jsme jeho součástí. Díky nějaké pradávné akci, jako reakce na ni, tady vůbec jsme. Bylo by tedy nesmyslem si myslet, že tomu v případě našich akcí bude jinak.

Začátkem je myšlenka
Právě své myšlenky, byť je pokládáme za bezzubé, bychom paradoxně měli hlídat nejvíc. Proč? Protože na základě myšlenky teprve jednáme – akce. A v ten moment jsme položili základ nezvratné reakce.
Jsou to tedy právě naše myšlenky, co v konečném důsledku formuje jednak naše alternativy budoucnosti, a jednak potažmo vytváří karmický dluh.

Dluhy se platit musí
Když si vzpomenete na včerejší soutěž na Ženě-in Víte, kdo jsem? a podíváte se na celý život a smrt této ženy, neubráníte se otázce: Kde vzala takový „osud“?
Celé si to nepřinesla, jen začátek. K mnoha alternativám bohužel přispěla svými myšlenkami, na jejichž základě pak jednala. Věci její karmy dobře rozpoznáme u těch, které zdánlivě ovlivnit nemohla. Tou první je určitě to, kam a komu se narodila, z čehož pramenilo celé její smutné dětství. Karma, kterou si ještě neodžila, a tak si ji přinesla.

Dál už to bylo o tom, kam se její bytost naklonila. Mnoho už nemusela, leč udělala, a následovaly nutně reakce, které přijít musely, jestliže byly vyvolány. Na jejím pohnutém „osudu“ můžeme dobře vidět, že nic nezůstane bez odezvy – zpětné vazby. A jak je snadné si doslova podělat celý život.
Byla by hloupost teď polemizovat nad slůvkem „kdyby“, protože jistě umíte poznat, kde a v jakých momentech dávala základ všemu, co později následovalo.

Čím dřív, tím líp
Jestliže se vám vaše skutky vrací ještě ve chvíli, kdy jste schopni rozpoznat jejich původ, jestli jste vůbec ochotni tímto směrem přemýšlet, pak patříte mezi ty jednoznačně šťastnější.

Čím dříve si odžijeme tu kterou věc, tím dříve je po ní. Pustí nás to dál.
Jestli je naše duchovno natolik vyspělé, že máme na to si chyby uvědomit a přijmout, pak logicky lépe ohlídáme chyby příští.
Pakliže si na tomto podkladě ohlídáme své myšlení, a tím pádem i jednání, logicky si do života naprojektujeme úplně jiné události než naopak.

Jak si nasekat co nejméně dluhů?
S faktem, že každý z nás si něco z minula přinesl, co je potřeba přijmout a odžít, už asi nic neuděláme. Nejsme vybaveni takovou pamětí, abychom si všechno pamatovali, je spíše namístě jednak doufat, že jsme nespáchali nic hrůzného, a jednak události, pro které nemůžeme najít odpovídající odpověď, prostě brát jako jakousi platbu, kterou se čistí naše konto.
Nikdo nejsme čistý jako slovo Boží. Spíše bychom si neměli vyrábět další problémy, a to lze. Celkem snadno.

Základním modelem je přemýšlet dopředu s vědomím, že cokoli udělám dnes, to dostane v budoucnu nějakou tvář, do které budu muset nahlédnout. Uvidím v ní vše, co svým jednáním způsobím v okolí. Čili to nebude jen holá podoba původního, ale celý balík všeho, co jsem tím rozpohybovala.

Logicky nelze úplně přesně vědět, jaký efekt vyvolám, ale odhadnout to jde.
Vždy, než se k něčemu rozhodnu, a tady jsme u té myšlenky, bych si měla uvědomit, že za mé jednání a všechno, co způsobí, jsem plně odpovědná! Ani bezděčné chování není omluvou.

- Pakliže ublížím, bude mi ublíženo.
- Pomohu-li, totéž se ke mně dostane zpět. (Za předpokladu, že předtím jsem nechodila a neškodila, což také nikam nezmizelo.)
- Tak, jak smýšlím o druhých, budou oni smýšlet o mně. V závěsu jde chování k nim.
- Moje motivace k jednání bude i motivací druhých ve vztahu ke mně. (…a potom se dobrem tím na člověka proměním – nefungovalo to, až do chvíle změny motivace.)
- Jdu-li po povrchu, nemohu očekávat hloubku.

Je to strašně těžké a bylo by to na mnoho článků. Nejsem mentor všeho znalý. To, co se snažím vysvětlit, je osobní zkušenost. Čili jen to, v čem už sama netápu. Nevětším učitelem je člověku život sám.
To, co pokládám za největší dar v životě, je právě okamžitá zpětná vazba a možnost některé souvislosti včas vyhodnotit a poučit se. Velmi za to děkuji, ač vlastně nevím komu.

Udělala jsem velkou řadu chyb a také za ně zaplatila. Určitě se ještě mnoha dopustím a zaplatím. Jen doufám, že tím co nejméně ublížím druhým.

Nelze se stát ze dne na den vzorem ctnosti, protože za námi jsou naše minulé skutky. Lze si ale do života a životů následujících poslat dobrou karmu. Očůrat tyhle věci nelze. Lhát si do přítomnosti znamená žít se lží v budoucnu a model „po mně potopa“ znamená jen topit sebe ve dnech příštích.

Snad ničím se nevraždíme tak efektivně jako lhostejností.

   
04.03.2009 - Astrologie - autor: Michaela Kudláčková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [134] Avilo [*]

    zajímavé rady. Určitě mají něco do sebeSml22

    superkarma: 0 28.06.2009, 19:59:54
  2. avatar
    [133] denca18 [*]

    karma,povodca osudovej rany,žiadna moc,len a len človek sám.Ak osoba vykonala v minulosti nejaku pričinu,jej dôsledky znáša omnoho neskor.Aj keď sa na to už zabudlo.slovo karma vlastne suvisi s znovovteľovaním sa človeka. dosť zaujimave,keď sa človek nad tým zamyslí,na mnoho vecí príde... Sml16

    superkarma: 1 25.04.2009, 13:05:43
  3. avatar
    [132] Myškomedvídek [*]

    kdo ví jak to s karmou je

    superkarma: 0 22.04.2009, 11:23:27
  4. avatar
    [131] ZZZdena [*]

    Jsem přesvědčená, že můj/náš život probíhá podle jisté karmy, ale když se jí (karmou) začneme zabývat, zjistíme, že vstupujeme na imaginární terén a skoro nic se zde nepodobá něčemu co známe... pro "nepošpinění" své karmy se dá říct:Čiň co chceš, pokud to nikomu neublíží!!!

    superkarma: 0 20.04.2009, 18:46:21
  5. avatar
    [130] cristy.crow [*]

    OlgaMarie: u řecké mytologie bych to spíš spojovala s přírodnými jevy, než s nějakým nestarndartním Honzou, co jde světem a trousí blesky.Ale souhlas, důkazy nejsou. Pravda mýtu se opírá o důvěru, které je cizí jakékoli prověřování.

    superkarma: 0 08.03.2009, 13:05:43
  6. avatar
    [129] cristy.crow [*]

    michaela.kudlackova: Oka. Prostě na to máme každá jiný názor. ÓM MANI PÄME HUNG :)

    superkarma: 0 08.03.2009, 12:58:28
  7. avatar
    [128] shb [*]

    átéčko107:
    OlgaMarie 120:

    holky gentiana - jak to tak sleduju- se vždy striktně snaží neprojevovat city- asi k tomu má své důvody (pravděpodobně v minulosti a tipla bych v rodině- jen hádám) nicméně na toto téma se podle mně bez citu až tak bavit nedá, můžem se tu ohánět citáty apod. nicméně některé věco slovy popsat nejdou- např. Trinii- taky si myslím, že se nepovyšuje, ale prostě některé věci jinak popsat nejdou.....můj názor.

    superkarma: 0 06.03.2009, 09:52:24
  8. avatar
    [127] OlgaMarie [*]

    átéčko: Jedno upřímné odpuštění vydá za 10000 životů.

    superkarma: 0 05.03.2009, 20:36:26
  9. avatar
    [126] Altamora [*]

    átéčko: V případě dalajlámy ty životy jdou za sebou. Když dalajláma zemře, vypraví se hledat dalšího a hledají ho mezi hochy, kteří se narodili do jeho smrti. Tak jsem to alespoň četla. A vlastně to tak bylo i v tom filmu o současném dalajlámovi.

    superkarma: 0 05.03.2009, 17:15:01
  10. [125] Nestyda [*]

    átéčko 123: já v tanku nebyla, protože mám klaustrofobii.
    átéčko 124: čtrnáct životů pro vyspělost duše je opravdu . Ale tohle prostě někdo nepochopí nebo si to vysvětluje moc jednoduše. Ale neříkám, že to jsou hlupáci nebo nevyspělé duše, prostě teď v tomto životě si nemají duši zatěžovat duchovními věcmi, prostě jim teď nebudou rozumět a i kdyby sebevíc chtěli, nepůjde to. Jako já i kdybych sebevíc chtěla, už se nestanu materiálním člověkem, prostě to nejde, nejsem tak založena, od malička pro mne byly důležité city, to nedokážu změnit... Ale v příštím životě třeba budu hroznej mamonář a skrblík a budu se posmívat lidem okolo. Nikdo neví, kterou částku z celkového obrazu, už vyplnil a kolik z celku mu ještě zbývá, aby byl obraz hotov. Nehledě k tomu, že obraz občas je nutné přemalovat!! ... ???

    superkarma: 0 05.03.2009, 16:42:23
  11. avatar
    [124] átéčko [*]

    Altamora: 14 životů je opravdu hodně málo na to, aby člověk stal osvíceným. Tohle opravdu nejde. Je to složité, ale ty životy nejdou po sobě tak, jak si myslíš a jak měříme pozemskýn časem

    superkarma: 0 05.03.2009, 16:29:54
  12. avatar
    [123] átéčko [*]

    lukas.cejka: Tak to nemáš pravdu , protože v tanku je tak málo místa? Že se tam nepořádek prostě nevejde! Byl jsi někdy v tanku?

    superkarma: 0 05.03.2009, 16:27:44

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [122] Meander [*]

    OlgaMarie: A ty máš svá tvrzení ověřená? No, ono je to jedno. Není nutno tě brát vážně, na to si stačíš sama

    superkarma: 0 05.03.2009, 15:11:21
  2. avatar
    [121] Michaela Kudláčková [*]

    lukas.cejka: Tak tedy tohle jsem nevěděla a ani by mě to nikdy nenapadlo. Zaznamenávám si!

    superkarma: 0 05.03.2009, 14:26:09
  3. avatar
    [120] OlgaMarie [*]

    gentiana: Chceš-li být vědeckou pracovnicí, svá tvrzení si ověřuj. Hlavním znakem idiomu je jeho nepřeložitelnost do jiných jazyků.
    A fool, unless he knows Latin, is never a great fool.

    superkarma: 0 05.03.2009, 12:56:51
  4. [119] Nestyda [*]

    lukas.cejka:

    superkarma: 0 05.03.2009, 12:14:29
  5. avatar
    [118] Lukáš Čejka [*]

    Bordel jak v tanku - to ma naprosto realny zaklad - driv pouzita munice, resp. prazdne nabonice koncily na podlaze strelecke veze - po otevreni uzaveru proste vypadla na podlahu veze, nikdo ji nikam neuklizel, protoze byla znacne rozpalena a navic ,protoze nebyly zadne automaticke podavace streliva, tak mela obsluha dela jinou praci - zalozit novou strelu. Takze pri boji pak tancovali mezi prazdnyma nabojnicema ...

    superkarma: 0 05.03.2009, 12:06:06
  6. avatar
    [117] kareta [*]

    michaela.kudlackova: já mám taky lenivý období

    superkarma: 0 05.03.2009, 11:36:30
  7. avatar
    [116] Michaela Kudláčková [*]

    kareta: Už brzo, mám spoustu restů a jsem strašná. Já vim. Každý večer si říkám, že už zítra to stihnu. Pak je dvanáct a já už nemám sílu...

    superkarma: 0 05.03.2009, 11:18:24
  8. avatar
    [115] kareta [*]

    michaela.kudlackova: míšo, kdy bude pokračování horoskopů?

    superkarma: 0 05.03.2009, 10:55:48
  9. avatar
    [114] Michaela Kudláčková [*]

    gentiana: 105 skvělá myšlenka

    superkarma: 0 05.03.2009, 10:49:37
  10. avatar
    [113] Michaela Kudláčková [*]

    Altamora: Já si spíš myslím, že jde o nějaký vývoj každého jednoho vědomí (duše nemám ráda). Sbírá zkušenosti a hlavně může někam směrovat druhé. Učit je. Takový Hitler, Pol pot, Mengele...nebyli tady nahodou...ale ani Kopernik, Galileo, Cicero...
    ...bude to zřejmě složitější, než tušíme, ale fakt, že tušíme, nebo chceme poznávat je to, co nás vede dál. K poznání k touze na sobě pracovat.....

    Termín staré duše jsem už hodně slyšela i četla...možná jde o lidi, kteří už za své životy hodně zažili.Jsou tu dlouho..jo kdybychom věděli všechno a na všechno uměli odpovědi.......jen nevím, komu bychom to pak vůbec mohli sdělovat, kdo by chápal? Třeba někam postupujeme i jako celek...

    superkarma: 0 05.03.2009, 10:48:43
  11. avatar
    [112] Altamora [*]

    Takže když se tak zamýšlím nad tím pojmem staré duše, dospěla jsem k závěru, že staré duše patří lidem, kteří se v dobách, kdy byly mladé duše dopouštěli takových lumpáren, že tady musejí trčet hodně dlouho, aby to odčinili. Proč tady ale musí setrvávat třeba dalajláma? Kdy se jemu dostane možnosti skončit v nirváně, či kde to ti dokonalí končí? Copak čtrnáct po sobě jdoucích životů není dost na to, aby se konečně dočkal osvícení? Vždyť je přece považován téměř za svatého. Něco mi s těmi karmami nehraje.

    superkarma: 0 05.03.2009, 10:05:21
  12. [111] Nestyda [*]

    Trinii: stává se, že lidé nemají "cit" pro psané nebo mluvené slovo... Neumějí tzv.číst mezi řádky. A někdo se to ani v životě nenaučí, ale ne proto, že by nechtěl, prostě na to nemá "buňky". To je stejné, jako bych se já chtěla učit malovat, nikdy to nedovedu... A navíc jsou také lidé vztahovační... Nic neobhajuj, stejně by to bylo házení perel sviním. :-) To se nesnažím nikoho dotknout, jen prostě vím, že někdo nedovede "naslouchat" a "pochopit", tak to prostě je. Každý jsme jinak založený, někdo více "lidsky", někdo zase dává přednost "hmotě" a někdo se zase rád oddává "duchovnu". Není člověk ten, aby se zavděčil lidem všem, to je holá pravda.

    átéčko: na mě nedělá dojem, že je nejchytřejší, na mě dělá dojem, že chce ubližovat :-(

    superkarma: 0 05.03.2009, 09:56:38
  13. avatar
    [110] Trinii [*]

    Anouk: opravdu se nepovyšuju a nemyslím si, že jsem lepší než někdo. Ale vůbec jsi nepochopila, co jsem chtěla říct, nebudu to obhajovat, vysvětlovat. Já sama osobně se snažím být dobrý člověk, to je všechno.

    superkarma: 0 05.03.2009, 09:44:29
  14. avatar
    [109] Heduš [*]

    S gentianou v něčem souhlasím!

    superkarma: 0 05.03.2009, 09:14:44
  15. avatar
    [108] Heduš [*]

    "osudové" je v podstatě souhrn všech známých determinujících faktrorů. Ale to osudové je také to, na čem se teprve může projevit lidská svoboda, je to výzva člověku, který svému osudu, na rozdíl od zvířete, může dát odpověď dle své vlastní svobodné volby, ale musí za ni, také narozdíl od zvířete, nést zodpovědnost." Viktor E. Frankl

    superkarma: 0 05.03.2009, 09:12:52
  16. avatar
    [107] átéčko [*]

    gentiana: Myšlenky jsou jako svaly. Některé můžeš ovládat a některé ne. Prostě když dostaneš průjem, můžeš CHTÍT, ale je to zbytečné!
    Proč chceš dělat dojem, že jsi tady nejchytřejší?
    A pokud skutečně ano, nenudíš se tady mezi náma blbečkama, co nic neví??
    Pod články by opravdu měli psát ti, co je téma zajímá.

    superkarma: 0 05.03.2009, 09:10:54
  17. avatar
    [106] kareta [*]

    rýpete se tu v hovadinách a machrujete, kdo je sečtělejší a pamatuje si víc citátů. Bravo

    superkarma: 0 05.03.2009, 08:59:16
  18. [105] gentiana [*]

    OlgaMarie: ráčila milostivá někdy slyšet o idiomech? Ne, jak se tak koukám.

    michaela.kudlackova: "Doborovolná blbost jest hříchem proti Duchu Svatému." Jan Křesadlo.

    superkarma: 0 05.03.2009, 08:51:36
  19. avatar
    [104] OlgaMarie [*]

    gentiana: V příspěvku č. 97 Píšeš nepravdu. Bordel jak v tanku? Buď jsi v něm nikdy nebyla a papouškuješ, to znamená hlouběji nepřemýšlíš nebo jsi v něm byla a cíleně, záměrně lžeš. Přísloví říká, že jedna lež plodí druhou. Sama si odpověz, zda tě lze brát nadále vážně.

    superkarma: 0 05.03.2009, 07:42:00
  20. avatar
    [103] Michaela Kudláčková [*]

    Nestyda:

    superkarma: 0 04.03.2009, 23:39:56
  21. [102] Nestyda [*]

    citát od Eduarda Petišky na dobrou noc všem: "Dokud jsi živ, může tě kdekoliv přepadnout kterýkoliv díl tvé minulosti."

    superkarma: 0 04.03.2009, 23:04:10
  22. avatar
    [101] Michaela Kudláčková [*]

    gentiana: opr.:příspěvku 90.

    superkarma: 0 04.03.2009, 22:54:44
  23. avatar
    [100] Michaela Kudláčková [*]

    gentiana: Paní gentiano, termín myšlenka má vícero možných podob.
    "Život nepodrobený zkoumání nemá cenu žít" to je prosím myšlenka. Konkrétně Sokratova.

    "Nejlépe by bylo, kdbych každého odsoudil, nikdo pak nestihne zkoumat, zdali sám nejsem k odsouzení" to je myšlenka z jedné jedné knihy. Konkrétně z knihy "Proti bohům a osudu.

    Tolik názorný příklad myšlenek myšlených v příspěvku 99.

    V článku se hovoří o druhu myšlenek, kterými formujeme svou budoucnost, rozumějte konání, vždy nastartované tím, nač a jakým směrem myslíme. Kdo kontroluje své myšlení, kontroluje své chování. Nemyslím, že v tom mám až takový chaos.
    Jen možná, a teď si dovolím vlastní myšlenku, je těžké mluvit k tomu, kdo nenaslouchá.
    Nemám v úmyslu Vás, či kohokoli kamkoli tlačit.
    Pokud jste si všimla, nikdy jsem Vás neodsuzovala, ani nenapadala, za opačný názor. Pokud mě paměť neklame. To proto, že dříve, než cokoli vyslovím, vč.psané formy - přemýšlím o dopadu svých slov. Přeji Vám krásnou a klidnou noc.

    superkarma: 0 04.03.2009, 22:48:48
  24. avatar
    [99] Irena1 [*]

    gentiana: myslím, že chytáš za slovíčko jen proto, abys Míšu na něčem nachytala....naprosto zbytečně. Co se snažit pochopit, jak to myslela, namísto hledání chyb?

    superkarma: 0 04.03.2009, 22:22:49
  25. avatar
    [98] Irena1 [*]

    Anouk: vylepšuje sama sebe - to nebude srovnání s ostatními

    superkarma: 0 04.03.2009, 22:20:45
  26. [97] gentiana [*]

    michaela.kudlackova: Vy se vytrvale dopouštíte logických kotrmelců ve stylu Sokrates a kočka a vůbec vám to nevadí. Náboženství, státní příslušnost, těhotenství, to jsou příklady věcí, které se prostě nedají dělat jenom tak trochu. Nebo, dají, ale pak postrádají smysl.
    Kromě toho, máte v tom bordel jak v tanku. V článku se dalekosáhle rozepisujete, že každý je zodpovědný za své myšlenky a musí se hlídat, aby si nemyslel něco zléhho a v komentáři 90 píšete, že ne všechny naše myšlenky pocházejí z nás samých.

    superkarma: 0 04.03.2009, 21:45:11
  27. avatar
    [96] Anouk [*]

    Nestyda: Tento dojem ve mne zanechal prispevek Trinii c. 37. Mimo jine v nem pise:
    "A ten člověk, který je dál (říkám tomu tak, stará duše), tak ten by měl mít to pochopení, protože on je napřed a ví víc (zní to strašně:) ... jsem každý den lepší člověk a ostatní už beru jací jsou"

    superkarma: 0 04.03.2009, 21:36:34
  28. [95] Leidy [*]

    Míšo: moc děkuji za odpovědi.
    Je to vše moc zajímavé a dá se o tom furt diskutovat.
    A jinak moc děkuji za tvé články. Furt mi něco dávají.

    superkarma: 0 04.03.2009, 21:10:21
  29. [94] Nestyda [*]

    Anouk: Jak jsi na tohle přišla???

    superkarma: 0 04.03.2009, 21:09:42
  30. avatar
    [93] Anouk [*]

    Trinii: Proc si myslis, ze jsi napred a ze jsi lepsi nez ostatni?

    superkarma: 0 04.03.2009, 20:44:33

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie