Mé srdce, tentokrát řidičské a ne šumařské, přímo zaplesalo! Kapch funguje! Heuréka! Aspoň že tak, mnu si ruce a doufám, že se provoz na dálnici D1 aspoň trochu omezí.

Ano, mělo to tam být už aspoň dva roky, hned od vstupu do EU, ano, dodatky ke smlouvě s firmou Kapsch, která i takhle dostane cca 4 % ze zisku mikrovlnek, jsou podivné, ano, zase si určitě namastil kapsu kde kdo, ale konečně to funguje! Pokud jste v posledním roce jeli po D1, víte, proč mám radost. Pokud jste nejeli, určitě jste viděli reportáže z katastrofálních nehod a zpoždění jimi způsobenými.

Já říkám, že zacpaná dálnice je jediný jasně viditelný důsledek našeho vstupu do EU. Nic si nemůžete na vlastní kůži ohmatat jako dvouhodinovou zácpu na D1. Od našeho vstupu do EU se totiž kamionová doprava zvedla o cca 50 %.

Kdykoli se někdo snažil vystoupit proti developerské klice, byl záhadně umlčen. Tedy nebyl umlčen, dostal dostatek informací, aby se přesvědčil, že zdaleka nehrozí takové krize, jako to vypadalo. Pochopitelně že NEdostal úplatek, prostě změnil názor.

A teď konečně funguje mýtné. Přiznávám, že jsem byl zcela skeptický, ale prý jede na 99,25 %. Netuším, jak došli k tomuto číslu, ale Kapsch si chce přijít na nějaký ten milionek a tohle aspoň víme, za co je.

S neplatiči si prý také poradí, zdá se, že si na ně došlápnou. Teď zůstává otázka, co se stane. Budou se řidiči vyhýbat Česku? Nebo budou jezdit po okreskách a ucpávat místní komunikace? Nebo budou prostě platit? Včera v osm večer měl Kapsch vybráno už skoro 11, 5 milionu. Dobrá práce. To už je na opravení pár desítek metrů dálnice! Jen by mě zajímalo, jak měří tu úspěšnost...

A jedno negativum přece jen – zdražují autobusy. O cenu poplatku. Je to pochopitelné, i když pro cestující značně nemilé. Praha-Brno bude stát asi o 30 Kč víc. Ale zase je to dopravce od dopravce.

Šumařův blog je TADY. Informace jsou použity ze serveru aktualne.cz

Reklama