Rodina

Kantoři si v průměru vydělají 22 tisíc, školníci polovinu

Učitelé v regionálním školství si v loňském roce platově polepšili o 3,4 procenta. Průměrně si v roce 2008 vydělali 22 395 korun, nepedagogičtí pracovníci 11 499 korun, píše ve svém pátečním vydání deník Právo s odvoláním na údaje Ústavu pro informace ve vzdělávání.

Pokud by do průměrného učitelského platu byly započítány i platy řídicích pracovníků, pak by platy ve školství dosáhly 24 661 korun. To je jen o něco více, než je celorepublikový průměr, který podle Českého statistického ústavu činí 24 282 korun.

Pokud se ale platy řídicích pracovníků do učitelských výplat nezapočítají, pak průměrný měsíční plat zaměstnanců regionálního školství za loňský rok činil 84,4 procenta celorepublikového průměru.

V roce 2008 pracovalo ve školství 271 400 zaměstnanců, což je nepatrně méně než v roce 2007. Ve veřejných vysokých školách loni pracovalo 37 100 zaměstnanců. Ti si vydělali v průměru 30 535 korun.

Platy zaměstnancům ve veřejné sféře by se ale mohly od 1. června zvýšit o 3,5 procenta.

Jsou podle vás platy učitelů dostatečné, nebo naopak?

   
24.04.2009 - Finance a práce - autor: MediaFax

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [74] d..tyna [*]

    Ale to jsou ty jejeich "průměry". zdravotní sestry mají průměrně taky takový pěkný peníze, ale není mi jasný, kde to berou. jsem ráda,když dostanu 12 tis na ruku a to sloužím noční, víkendy, svátky.

    superkarma: 0 29.05.2009, 06:49:42
  2. avatar
    [73] liduskaa123 [*]

    Já bych učitelku nedělela ani za padesát tisíc, jo a učitelé nekončí se zvoněním, dělala jsem ve škole jako ten zajitovací personál a to jsem hleděla co zlatíčka žáci dokážou a učitelé nesmí na ně ani přísně pomalu kouknout...Sml68

    superkarma: 0 14.05.2009, 19:13:55
  3. [72] Slávek [*]

    lochny — #44 Jo tak vyčítat učitelům, že mají ve státní svátek volno, to je mazec Sml30.  Možná bych se musel na potravní řetězec taky mrknout předem, ale opovažuji se tvrdit, že základní info bych mohl odvyprávet z hlavy. Jako všude, tak i mezi učiteli jsou dobří, velmi dobří, průměrní i horší pracovníci. A každé zaměstnání má svoje výhody i nevýhody. Znám velmi dobrá úrovni několik pC programů a jejich znalost si musím neustále zdokonalovat, vč. samostudia, protože škola mi zaplatí zákl.kurz (pár hodin), skripta si sežeň, konzultace si zařiď a makej....  Neztěžuji si, kdy chce učit ať učí, a kybicové  neučitelé: udělejte si VŠ, získejte praxi v oboru, doporučuji min. 6 let, udělejete si 2 roky VŠ k získání ped.způsobilosti, nechte se najmout jako učitel, pro příznivce adrenalinu  vhodné na SŠ a užijte si to.....

    superkarma: 0 06.05.2009, 09:51:15
  4. avatar
    [71] honuska [*]

    Vše tady v průměru, určitě jsou jiné požadavky na učitele ZŠ a jiné na vyšších stupních. 

    Každé povolání je nějak náročné a zodpovědné a mělo by být ohodnoceno podle odvedené práce. Pokud je možné ohodnotit práci cenou je to jednoduché, ale jak hodnotit službu? A pokud se jedná o vzdělání našich potomků, kvalita se zjistí až za nějakou dobu.

    Tak jak ohodnotit kantora? Každá z Vás má určitě nějakou zkušenost s dobrým a špatným učitelem a přitom oba dostanou stejně. 

    Ale stejně si myslím, že za to množství prázdnin, svátků projektových dnů  nebo ředitelských volen, mají dost.

    V soukromém sektoru si nemůžete otevřít pusu ani na 20 hodinovou prac.dobu a přestávka na oběd, co to je?

    superkarma: 0 05.05.2009, 00:08:57
  5. avatar
    [70] bookcase [*]

    asi opustím knihovnu a vystuduju učitelstvíSml32

    superkarma: 0 04.05.2009, 15:24:30
  6. [69] rae [*]

    risina — #63 no jo, je to nepoměr - i když nikdo nerozklíčuje, zda ten průměr nesnižují lékařky matky, které si neberou noční a víkendy a u ošetřovatelů - na patologii se slušnými příplatky zase na ženskou nenarazíš (teda živou) No a v příplatcích za služby je třeba hledat i rozdíl v  platech ve školství a zdravotnictví. Museli bysme porovnávat základní tabulkové platy.

    superkarma: 0 04.05.2009, 14:27:20
  7. avatar
    [68] Lucimo [*]

    valesovavera — #65 Ty tupá, celou dobu se tu píše o hrubých platech. Tak tedy 16 tisíc hrubého docela odpovídá 12 tisícům čistého. BOže, do čeho jsi duši dal?!

    superkarma: 0 04.05.2009, 07:45:27
  8. avatar
    [67] valesovavera [*]

    Já přeji správním zaměstnancům ať se jim přidá na platech,ale nemělo by to být na úkor učitelů.Slyšela jsem v televizi , že to na některých školách budou muset tak udělat,proto že nemají na to peníze.

    superkarma: 0 28.04.2009, 15:59:22
  9. avatar
    [66] valesovavera [*]

    Je divné ,ale to že na př.úředníci v bankách mají vyšší plat než ten učitel který je všechno naučil.Myslím ,že by se to mělo změnit.

    superkarma: 0 28.04.2009, 15:56:33
  10. avatar
    [65] valesovavera [*]

    Sml71KDE JSTE TO VZAli takové platy okamžitě tam půjdu učit .Tady má uč. Mateřské školy 12000 čistého .Záleží na počtu dětí v MŠ.

    1. na komentář reaguje Lucimo — #68
    superkarma: 0 28.04.2009, 15:36:51
  11. avatar
    [64] risina [*]

    risina — #63 U sester je to omylem napsané naopak - i tam si víc vydělávají muži...

    superkarma: 0 27.04.2009, 11:52:12
  12. avatar
    [63] risina [*]

    Co mi ovšem připadá tristní, je rozdíl ve mzdách mužů  a žen ve stejném povolání - například 27 413,-/22 245,- (učitelé) nebo 38 689,-/31 395,- (doktoři) nebo 18 156,-/22 374 (ošetřovatelé a všeobecné sestry).

    1. na komentář reaguje risina — #64
    2. na komentář reaguje rae — #69
    superkarma: 0 27.04.2009, 11:50:55
  13. avatar
    [62] risina [*]

    ova9 — #61 souhalsím s tebou a myslím, že platy ve zdravotnictví ty školské převyšují.

    Plat zdravotních sester pro intenzivní péči: 21 697,-

    Plat zdrvotních sester pro péči o děti: 18 497,-

    Plat pedagogů předškolní výchovy (vzděláním srovnatelné se zdr. sestrami): 16 162,-

    Plat učitelů všobecně vzdělávaích předmětů: 22 245,-

    Plat lékařů-ordinářů: 31 395,-

    zroj: http://www.platy-mzdy.cz/mzdovy-kalkulator-porovnani-platu

    superkarma: 0 26.04.2009, 22:55:04
  14. [61] ova9 [*]

    Plat ve zdravotnictvi je se skolskym nesrovnatelny urcite by se mely alespon vyrovnat..nebo prevysit?

    1. na komentář reaguje risina — #62
    superkarma: 1 26.04.2009, 20:24:16

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [60] cicinka [*]

    Některým učitelům bych plat taky spíš ubrala.Aby se snažili.Jiným bych naopak přidala.Těch si vážím a velebím do nebe,že se dokážou zamyslet nad duší dítěte,které prostě není robot.Ale jsou exempláře,u kterých uvažuji o tom,že by potřebovaly přes pazoury.Jednomu exempláři se chystám poradit,aby šel dělat raději bachaře.To by mu asi vyhovovalo.

    Myslím,že by se takový učitel měl nad sebou zamyslet,když jeho žák mluví o tom,že se raději zabije,že na to nemá atd.To už o něčem svědčí.

    superkarma: 0 26.04.2009, 18:14:26
  2. avatar
    [59] Olynth [*]

    FAXÍK — #53 hele, vedle jsi psala, že jsi nezaměstnaná. oběhni školy a někde tě určitě vezmou. takový prachy za minimum práce a každou chvíli nějaký prázdniny (podotýkám placený!!!) - no neber to.

    superkarma: 0 26.04.2009, 14:30:49
  3. [58] Sasa [*]

    risina — #57 Já  myslím že argumentace jsou zbytečné....to už j folklor. Jak jde o naše bebí, tak to jo, přidat a všem. Jak jde o "oplégry", tak to né, kantorům ne....za co, že? Vždyt nic nedělají....

    Zase jsem se nechala unést a reagovala....:-)

    superkarma: 0 26.04.2009, 13:44:45
  4. avatar
    [57] risina [*]

    risina — #55  - vypadlo mi, že jsme s tvořily atd. s kolegyní

    1. na komentář reaguje Sasa — #58
    superkarma: 0 26.04.2009, 12:37:04
  5. [56] hexehexe [*]

    Avilo — #48 A zdravotní sestry jsou všechny andělé? A bez učitelů na všech stupních by zdravotní sestry ani nebyly.

    superkarma: 0 26.04.2009, 12:35:13
  6. avatar
    [55] risina [*]

    FAXÍK — #53 Vem si týden dovolenou a pojď mě "stínovat", třeba změníš názor... Ale to bys musela nejen ve škole, ale i doma, protože nepracuju od-do, ale mnohdy děkám věci do noci nebo o víkendu (například včera 3 hodiny opravování maturitních písemenk, jejichž zadání jsme předtm několik hodiny tvořily, ověřovaly, upravovaly a pak 25x kopírovaly - celkem tipuju, že na tom každá z nás strávila cca 10 hodin.

    1. na komentář reaguje risina — #57
    superkarma: 0 26.04.2009, 12:35:00
  7. [54] hexehexe [*]

    FAXÍK — #42

    Myslím, že by bylo dobré přestat závídět ty obrovské peníze a jít to taky dělat. Ale jednodušší je všechny učitele kritizovat a nezkusit si to. Potom bys možná mluvila jinak. Já po roční zkušenosti ve školství bych to nedělala ani za 100 000 tisíc čistého měsíčně. Nechci si komplikovat život rozjívenými všeho schopnými spratky, důležitými rodiči, kteří všechno znají, všude byli a kam přijdou, rozdávají moudra. Takže pokud někdo kantorům závidí, má možnost si to zkusit a pak teprve má právo kritizovat.

    superkarma: 0 26.04.2009, 12:33:33
  8. [53] FAXÍK [*]

    Avilo — #48 s tím naprosto souhlasím Sml22

    1. na komentář reaguje risina — #55
    2. na komentář reaguje Olynth — #59
    superkarma: 0 26.04.2009, 09:56:42
  9. [52] FAXÍK [*]

    Dante Alighieri — #47 bez komentáře

    superkarma: 0 26.04.2009, 09:55:53
  10. avatar
    [51] Sydnay [*]

    OlgaMarie — #50 No já myslím, že to co tenkrát předvedla Buzková, mluví samo za sebe.

    superkarma: 0 26.04.2009, 09:39:31
  11. avatar
    [50] OlgaMarie [*]

    Sydnay — #31 A zabývá se někdo ve školství také tím, proč děti s učiteli zametají? Stále to jsou jen steskyplesky, co si děti a jejich rodiče k pedagogům dovolí  a každý se bojí převzít odpovědnost za rázné čelení tomuto jevu. Vrchol byl, když někdejší ministryně š. dala své dítě do soukromé školy. Jen nevím, zda ti učitelé v soukromých školách nejsou větší vazalové než ve státních.

    1. na komentář reaguje Sydnay — #51
    superkarma: 0 26.04.2009, 07:35:41
  12. avatar
    [49] peetrax [*]

    Cinderela — #37 V podstatě dobrý příspěvek, akorát na jednu věc. Ne všichni si bohužel roky na gymnáziu a na VŠ "odsedět" mohli, ač chtěli. Např. moji rodiče, kteří patřili do rodin nepohodlných minulému režimu. Takže tento tvůj argument je poněkud blbý a akorát mě rozčílil. :-/ Mamka chtěla být lékařkou a hádej, jak to dopadlo. :-/

    superkarma: 0 25.04.2009, 21:03:33
  13. avatar
    [48] Avilo [*]

    Více by měli dát zdravotním sestrám a ne učitelům ...

    1. na komentář reaguje FAXÍK — #53
    2. na komentář reaguje hexehexe — #56
    superkarma: 0 25.04.2009, 19:21:31
  14. avatar
    [47] Dante Alighieri [*]

    FAXÍK — #42 To, co tady plodíš, je výjev někoho, kdo asi nikdy do školy nevkročil.

    1. na komentář reaguje FAXÍK — #52
    superkarma: 0 25.04.2009, 16:31:03
  15. avatar
    [46] Dante Alighieri [*]

    Prošla jsem ZŠ, SŠ, VOŠ a VŠ... Čím vyšší studium, tím více jsou žáci a studenti neukáznění. Na ZŠ byl v hodinách relativně klid. Na SŠ a VOŠ bylo mírné až střední ševelení. Na VŠ je ŘEV, ŘEV, ŘEV jak na trhu. Někdy se za své dospělé spolužáky stydím a kolikrát jsem z přednášky i odešla, protože mi i za ně bylo neuvěřitelně trapně a stejně jsem z hodiny nic neměla.

    Co se týče platů, někteří učitelé si zaslouží všechno zlato světa za to, co musejí vydržet.

    superkarma: 0 25.04.2009, 16:29:58
  16. avatar
    [45] Olynth [*]

    lochny — #44 co k tomu dodat? ty asi narozdíl od paní učitelky poznáš rozdíl mezi myší a hrabošem a navíc potravní řetězec medvěda ti také není cizí. já být tebou, letím za ředitelem, jestli by tě nevzal místo ní. byl by blázen, kdyby to neudělal.

    PS: bacha na CAPS

    superkarma: 0 25.04.2009, 14:12:53
  17. [44] lochny [*]

    MAJÍ PĚKNÝ PLAT A MALÉ ZNALOSTI. MYSLÍM ,ŽE JSOU DOSTI DOSTATEČNÉ / PODOTÝKÁM NA ZŠ/.

    KONKRÉTNĚ NA NAŠÍ ŠKOLE JE VELICE SMUTNÉ ,ŽE PANÍ UČITELKA NEVÍ POTRAVNÍ ŘETĚZEC MEDVĚDA / UČIVO PRO 2.ROČ. ZŠ/ A TÝDEN BROUZDÁ NA INTERNETU, ABY NĚCO ZJISTILA. TAKÉ ANI NEZNÁ ROZDÍL MEZI MYŠÍ A HRABOŠEM.

    NAVÍC SI MYSLÍM, ŽE TEN KDO CHCE DĚTI UČIT, TAK BY SÁM MĚL MÍT URČITÉ VZDĚLÁNÍ, KDYŽ UŽ CHCE TAKOVÝ PLAT.

    POVOLÁNÍ UČITELE JE VELMI NÁROČNÉ , ALE Z HLEDISKA ZVLÁDÁNÍ AUTORITY U DĚTÍ, NÝBRŽ NE U VÝUKY. ANO MAJÍ SVÁZANÉ RUCE, ALE ŘEDITEL MUSÍ VIDĚT, NE PŘEHLÍŽET.

    A PRÁZDNINY NEMAJÍ JEN 2 MĚSÍCE, MAJÍ I V DOBĚ VÁNOC, VELIKONOC, STÁTNÍ SVÁTKY, JARNÍ ,....MYSLÍM, ŽE TO TAK VYJDE NA 3 MĚSÍCE.

    1. na komentář reaguje Olynth — #45
    2. na komentář reaguje Slávek — #72
    superkarma: 0 25.04.2009, 13:45:31
  18. avatar
    [43] Sydnay [*]

    FAXÍK — #42 Prosím tě, přečti si tu to, co píšou lidé, kteří ve školství pracují. Podle tvých slov soudě, že o tom víš opravdu kulový Sml80 A mimochodem, když je toto povolání pro tebe tak skvělé: málo práce, hodně peněz, proč tedy nejdeš učit?? Hmm?

    superkarma: 1 25.04.2009, 12:17:36
  19. [42] FAXÍK [*]

    Sama1 — #35 za ty hodiny co mají týdně a samé prázdniny, mají královský plat 22 tisíc

    1. na komentář reaguje Sydnay — #43
    2. na komentář reaguje Dante Alighieri — #47
    3. na komentář reaguje hexehexe — #54
    superkarma: -4 25.04.2009, 11:39:42
  20. [41] Sasa [*]

    Vždy, když se píše o tom, jak rostou platy učitelům, si tu diskusi musím přečíst celou.....pravdu je to k pobavení. Průměrem se myslí HRUBÝ plat, ne že bereme 22000 čistého, v tom průměru možná, ale nespadlo to jen tak....ale to už tu popsáno bylo.

    Mrzí mne, že neučíte své děti sami, když jsme tak neschopní a zbyteční. Fakt je, že když tyto své názoy řeknete doma, ak pak je jasné, jak se to dítě dívá na učitele ve škole....vždyt je to kráva a kdyby něco, naši dají sponzorskej dar

    superkarma: 2 25.04.2009, 10:53:55
  21. avatar
    [40] OlgaMarie [*]

    Cinderela — #37 Závidět bankovním úředníkům? Oni jsou tlačeni bankou, tedy zaměstnavatelem, do bankovních produktů, o kterých sami vědí, že nejsou to pravé ořechové. Čím víc z klientů pro banku vyrazí, tím lépe jsou hodnoceni. Klient se později dozví, že si měl lépe prostudovat, případně nechat podrobně vysvětlit obchodní podmínky.

    Ke každému z nás se budou lidi (i děti) chovat tak, jak my sami jim to dovolíme. Bít děti je pod úroveň, ale dát čenichovku rodičům by občas neuškodilo.

    superkarma: 0 25.04.2009, 08:36:57
  22. avatar
    [39] Mischela [*]

    mám v rodině učitele na učilišti,má mnohem menší výplatu než tady napsaná částka. Když vidím kolik mají toho papírování atd. Kolik času tráví v práci a kolikrát musí na nějaké školení když je volno ve škole a nemůže si vzít dovolenou během školního roku, vůbec jim ty prázdniny nezávidím.A navíc potřebují to volno aby se vzpamatovali,protože ta dnešní mládež je, no, neuvěřitelná, hrozná.

    superkarma: 2 24.04.2009, 23:43:25
  23. avatar
    [38] Anouk [*]

    Tedy vrazit do jednoho clanku ucitele a skolniky :-D to by priste mohli srovnavat treba primare a uklizecky ...

    Pobavilo me, jak je nekterym jasne, jak to je s tim prumerem :-) Ehm, jak muzete na zaklade jednoho ci dvou prikladu tvrdit, ze prumer je nesmysl? Ja si naopak myslim, ze ten prumer u ucitelu ma celkem rozumnou vypovidaci hodnotu, rozptyl platu neni nijak obrovsky, coz je videt i na tom, ze kdyz se zahrnou reditele, stoupne jen o 2 tisice.

    superkarma: 0 24.04.2009, 22:52:47
  24. avatar
    [37] Cinderela [*]

    Baví mě číst ty různé názory .Jsem taky učitelka, letos učím již 44. rok, mohla bych tedy vyprávět.Že se velice změnila úroveň žáků i rodičů, je snad viditelné, že práva získali pouze žáci a učitel, bez jakýchkoli práv,  je ten nejmenší, na koho si rodiče i děti " vyskakují", to snad postřehne každý trochu uznalý člověk.Z tu dobu jsem si už zvykla na  řeči kolem toho, co máme volna.Dříve jsem reagovala slovy, že si taky mohli "odsedět" roky v gymnaziu a na vysoké škole, a nemuseli nám to závidět. Teď se jenom usměji a nereaguji.Těm, kteří nám to stále předhazují,ty bych posadila na jeden den do školy, možná by stačila jedna vyučovací hodina, a určitě by změnili názor.Tito lidé nevidí ty další hodiny, které jsou mimo těch povinných věnovány škole - opravy písemností, přípravy na  každou hodinu, vyhledávání materiálů a programů pro výuku, přípravy na projektové dny, v mém případě i dobrovolné doučování několika  žáků, kteří o učení zájem,péče a doplňování třídní dokumentace, neustále projednávání s rodiči, velmi často s odborem sociálních věcí, psychologickými poradnami, občas i se soudy, zodpovědnost za svěřené děti.....Dovolenou si vzít nemůžeme, svůj čas musíme někdy na úkor rodiny věnovat škole.Ale to je zbytečné nošení dříví do lesa.Ten, kdo trochu "přičichl" ke školní práci , bude se mnou souhlasit.Jediné, s čím souhlasím je to, že existují učitelé dobří a špatní.Jenomže dnes, když po dětech vyžadujete nějakou práci, plnění  povinností a slušné chování , tak jste ten nejhorší, protože" nemáte k dětem přístup a přetěžujete je".A těch 22 tisíc, o kterých se v článku mluví, je taky jen vize.Závidět by se mohlo tak bankovním úředníkům nebo lidem v jiných podnikatelských  sférách, kteří  mají jen střední školy a jejich platy se s našimi vůbec nedají srovnat.

    1. na komentář reaguje OlgaMarie — #40
    2. na komentář reaguje peetrax — #49
    superkarma: 6 24.04.2009, 22:51:11
  25. [36] rae [*]

    Kantoři v průměru strávili svým vzděláváním 16 let, školníci polovic

    - kantoři by měli dostat Nobelovu cenu míru

    - a uvedené platy - vždycky se mluví o HRUBÉM příjmu a průměru od absolventů po důchodce nebo skorodůchodce - vzhledem k tomu, že jsou odměňováni dle tabulek, které rostou s odučenými roky a mladí učitelé do škol nenastupují, průměr stoupá.

    superkarma: 3 24.04.2009, 22:24:17
  26. avatar
    [35] Sama1 [*]

    FAXÍK — #30 Ty opravdu nevíš o čem mluvíš .... samozřejmě existují učitelé, kteří mají letité přípravy, písemky si opraví v hodinách jiných tříd .... a pak odcházejí domů hned po doučení a žádnou práci si domů nenesou - ale těch je tak mizivé procento .... kdepak, ty peníze mají zaslouženě, sleduji jejich práci velmi zblízka už 13 let a nedělala bych to ani za zlaté Sml21. Jsem ráda, že se přidává i ostatním pracovníkům ve školství, protože tady mzdy stály zhruba 5 let. Sice se mne to teď netýká, protože jsem na mateřské, ale až se vrátím ....

    1. na komentář reaguje FAXÍK — #42
    superkarma: 1 24.04.2009, 21:52:56
  27. avatar
    [34] risina [*]

    Sydnay — #29 Základ a případěn přesčasy musí dostat každý, osobní ohodnocení se na většině škol (aspoň pokud vím) dává podle určitých pravfidel, která jsou aspoň zhruba známa všem.

    superkarma: 1 24.04.2009, 21:17:43
  28. avatar
    [33] risina [*]

    FAXÍK — #30 Pracovní doba učitele je 42,5 hodiny týdně.

    superkarma: 1 24.04.2009, 21:16:06
  29. avatar
    [32] Ni-ka [*]

    Dokud jsem nedělala ve školství,tak jsem si taky myslela,mají volno,2 měsíce prázdnin,doma brzo....Teď vidím u učitelů tiky,stres,.....Ty dva měsíce ani nestačí na zregenerování organismu:))Prostě a jednoduše každá práce má své pro a proti.Nikomu práci nezávidím a peníze už vůbec ne.No a za další to co je psáno v novinách taky není vždy pravda.

    superkarma: 3 24.04.2009, 20:37:24
  30. avatar
    [31] Sydnay [*]

    FAXÍK — #30 Běž do školy učit. Počkej na výplatní pásku. Pracuj doma po vyučování. Denně se "raduj" z toho, jak děti s učitelem zametaj a učitel nesmí skoro nic. Až tohle budeš mít za sebou, napiš znovu svůj názor.

    1. na komentář reaguje OlgaMarie — #50
    superkarma: 2 24.04.2009, 20:36:35

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?

Náš tip

Doporučujeme