.

Kamarád mi řekl pravdu do očí: Už se neumíš bavit, zestárla jsi!

Vztahy

Kamarád mi řekl pravdu do očí: Už se neumíš bavit, zestárla jsi!

Když vám nejlepší kamarád řekne, že jste se hodně změnila, a to k horšímu, moc dobře se to neposlouchá. Ale je zapotřebí se někdy podívat pravdě do očí.

Duševní zralost, nebo stárnutí?

Divocí kluci se promění v přísné fotříky, mladé kočky v usedlé maminy. Čas nezastavíš, ale proč ho alespoň nezpomalit?

Když jsem se seznámila se svým budoucím manželem, nešlo se neseznámit i s partou jeho hudebních kamarádů. Brali mě. Líbilo se jim, že poslouchám rockovou hudbu, že umím „zapařit“ jako oni, že je se mnou legrace a že jejich kamaráda v ničem neomezuji.

Vždycky jsem si více rozuměla s kluky, protože ti si nic nezávidí a vzájemně se nepomlouvají, což se o holkách v mém okolí rozhodně říct nedalo. Našla jsem mezi nimi kamarády, kterých jsem si vážila, protože mi dokázali říct pravdu do očí, a to i později v dospělosti. Anebo nedávno.  

Harry

Mezi rockovými fanoušky má přezdívku Harry, vlastně se mu tak říká odjakživa.
Pamatuji, když mi ho manžel před mnoha lety představoval jako svého nejlepšího kamaráda, tak řekl:
„To je Harry.“
„A jak se jmenuješ normálně?“
zeptala jsem se tehdy.  
„Harry,“ odpověděl, a tak jsem se už dál neptala.
Bral mě jako manželovu holku a stali se z nás skvělí kamarádi.
Moc mě potěšilo, když například tomu mému řekl:
„Máš fakt správnou babu!“

Strašně jsi zestárla

Pak jsme se odstěhovali a už jsme se tak často nevídali. Až teď nedávno jsme se sešli o prázdninách u nás na chalupě. Manžel pozval celou partu hudebních kamarádů na grilování, samozřejmě včetně Harryho.
Těšil se, až se všichni zase uvidí, zabrnkají na kytary a vzpomenou na staré časy. Dva přišli i se svými manželkami, dva sami. Seděli jsme, povídali, byla fajn atmosféra, ale já, aniž bych si to uvědomovala, pořád jsem něco uklízela, mlela, že bychom se měli ztišit, že už bychom mohli i pomalu končit a podobně.

Harry mi několikrát řekl:
„Prosimtě, uklidni se, co tady pořád šůruješ? Co pořád řešíš? Se trochu uvolni, ne?“
Ale já nic. Navíc jsem manželovi neustále naznačovala, že druhý den máme jet pro stavební materiál.
„Jeden den to počká, ne?“
To už jsem byla naštvaná, že nepočká.
sakrazivotA pak jsem dostala onu studenou sprchu. Harry, můj nejlepší kamarád, kluk, kterého řadím téměř na stejnou příčku s mým manželem, mi najednou povídá:
„Strašně ses změnila. Kde je ta skvělá holka, kterou jsem znal? Od té doby, co jsi v Praze, pořád jenom něco řešíš, někam spěcháš, neumíš se pořádně bavit. Strašně jsi zestárla.“ 
Urazila jsem se:
„To není pravda, já jsem pořád stejná. Hlavně, že ty jsi mladík.“
„Tak se neurážej. Já nemyslím, že jsi zestárla fyzicky, ale duševně. Podívej, celý večer tady lítáš jak papírový pytlík, plánuješ na zítra, hergot, tak se na to vys… , práce ti neuteče. Bav se, ne?“

Uvědomila jsem si, že má pravdu. Pomalu duševně stárnu. Neumím se uvolnit jako dřív. Stres a starosti vytěsňují bezstarostnost mládí. Sakra život.
Čas nezastavím, zkusím ho tedy alespoň zpomalit. A pro ten stavební materiál můžeme zajet klidně až pozítří.

Čtěte také:

   
28.08.2012 - Ona s ním - autor: Alexandra Stušková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [49] danulikj [*]

    čeká to asi každého

    superkarma: 0 03.09.2012, 21:44:19
  2. avatar
    [48] Irad [*]

    čas od času je fajn zapomenout na věk a bavit se "jako za mlada"

    superkarma: 0 30.08.2012, 20:09:49
  3. avatar
    [47] capkova [*]

    JO UŽ TO NENÍ JAKO VE 20...Sml59Sml59Sml59

    superkarma: 0 30.08.2012, 19:00:40
  4. avatar
    [46] medulka [*]

    Čas nikdo nezastaví a je jasné, že se všichni vyvíjíme a chováme se jinak ve 20 a jinak ve 40...ale na druhou stranu člověk by se měl umět bavit a když už se pořádá nějaká akce, posezení, tak by se měl uvolnit a užít si to a ne pořád jen uklízet a ostatní kibicovat...to by mě asi taky trochu rozčilovalo, kdyby kolem mě pořád někdo lítal s hadrem a ještě mě pořád nabádal, ať jsem potichu... to se pak takové akce nemusejí pořádatSml80

    superkarma: 1 29.08.2012, 10:25:38
  5. [45] Jala [*]

    Saši, vůbec se neměň, jen možná trochu zvolni a přenes zodpovědnost taky na druhé!

    Stejně myslím, že manžel ví, koho vlastně doma máSml16Sml16Sml16.

    superkarma: 0 29.08.2012, 00:10:43
  6. avatar
    [44] nugyna [*]

    presne...clovek si to nekdy ani nechce priznat.Ale pravdou je, ze casem se meni kazdy, kdo ma deti a rodinu a povinnosti nejake

    superkarma: 0 28.08.2012, 23:52:36
  7. [43] Reni [*]

    Myslím, že nikdo nemládne. I když je starší, proč se nepobavit.

    superkarma: 0 28.08.2012, 22:57:37
  8. [42] Lydia001 [*]

    Ja jsem stale jeste mlada tak nevim, ale je dobre, ze jste si to dokazala priznat, ze ma Harry pravdu.

    superkarma: 0 28.08.2012, 22:09:36
  9. avatar
    [41] SNÍŽEK [*]

    tak to jsem na tom dobře,každý mi říká že jsem pořád stejná Sml22

    superkarma: 0 28.08.2012, 21:12:13
  10. [40] PEPI11 [*]

    V mém okolí jsme všichni vrstevníci sfotrovatěli, jak muži, tak i ženy. To bezstarostné mládí je prostě pryč. To ovšem neznamená, že se neumíme bavit, jen ta zábava se odehrává v jiných dimenzích. To,co nás kdysi rozveselilo, dneska už mi směšné nepřipadá. Bavíme se o věcech, které nás dřív nezajímaly ale prostor k zasmání tady je taky jen si ho více užívat

    superkarma: 0 28.08.2012, 21:04:24
  11. avatar
    [39] Dudlajlama [*]

    Zrovna ja mam napareno snad na nekolik zivotuSml58, ale zjistuju, ze kdyz nekdy narazim na kamarady z mladi, jevi se mi jako zaseknuti se v case. Jejich hlasky a srandicky se totiz za leta absolutne nezmenily a to, cemu jsme se za bricho popadali ve dvaceti, mi najednou tak treskute srandovni nepripada. I me vnimani zabavy a humoru se ke staru posunulo krapet jinamSml80.

    Taky uz je znat unava materialu a odpadavam drive nez v minulosti, kdy se to tahlo treba dva dny v kuse. Coz ovsem neni pripad Sasi, ta je jeste mladiceSml16

    superkarma: 0 28.08.2012, 18:10:54
  12. avatar
    [38] Jindriska8 [*]

    S lety se měníme a na tom se nic změnit nedá , jsem vic zodpověnější.Sml22

    superkarma: 0 28.08.2012, 17:04:21
  13. avatar
    [37] hubajda [*]

    Trefa — #32 presne oni jsou mladi a jen my starnem

    superkarma: 0 28.08.2012, 16:54:49
  14. avatar
    [36] daska59 [*]

    Je to pravda, občas by nás někdo měl upozornit že "fotrovatíme". Já mám naštěstí i v horoskopu "věčný puberťák" tak snad to vyjde Sml30

    superkarma: 0 28.08.2012, 16:35:41
  15. [35] Rikina [*]

    Klára Křížová — #34 v článku se píše - usedlé maminy Sml80 

    superkarma: 0 28.08.2012, 16:03:54
  16. [34] Klára Křížová [*]

    Rikina — #26 Zodpovědná přece není usedlá - pokud se to tedy nepřehání

    1. na komentář reaguje Rikina — #35
    superkarma: 0 28.08.2012, 15:58:46
  17. [33] Klára Křížová [*]

    Já bych to Sašo tak neprožívala.... to je jednoduchý říct, že jsi stará a nebavíš se, co je to prosímte za argument??? A už vůbec bych to nezkonstatovala, že měl pravdu. Včera jsem taky zapíchla večírek kolem půlnoci a jen proto, že jsem musela ráno vstát a jít do práce - ale udělala jsem to, protože nechci celé dopoledne řešit kocovinu a blbý stavy, zvlášť, když mám přes den 3 pracovní chůzky...to není stáří, to je smysl pro povinnost Sml30 ..  a když si byla mladá, tak jsi zase taky nemohla bez starostí pařit, když ses starala o dvě malý děti... tak jaký stará!!!! Sml67

    superkarma: 0 28.08.2012, 15:56:43
  18. [32] Trefa [*]

    Trefa:leta nam vsem pribivaji,to se neda nic delat.ale chlapci si mysli ze jsou stale mladi.

    1. na komentář reaguje hubajda — #37
    superkarma: 0 28.08.2012, 14:02:02
  19. [31] 1021965 [*]

    S přibývajícími lety je člověk zodpovědnější, ale nic  mu nebrání v tom, aby se uměl bavit a byl veselý.

    superkarma: 1 28.08.2012, 13:54:54

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] ToraToraTora [*]

    Rikina — #26 On ten věk nenese jen zodpovědnost ale i určitou moudrost a to, co jsem vyváděla ve dvaceti už holt nemusím. už taky vím, že chlast se nemícháSml30 Jenže ta doba, kdy musí být člověk neustále ve střehu je dlouhá a někdy to holt trvá, než se člověk naučí "přepnout" a užívat si. Je však potřeba se to naučit, protože naše druhá míza je přesně ohraničena věkem, kdy už nám takové juchání zakáže doktor nebo příliš nízký důchod Sml54

    superkarma: 0 28.08.2012, 12:40:31
  2. avatar
    [29] tajnostii [*]

    Nemůže to být pořád stejnéSml23

    superkarma: 0 28.08.2012, 12:36:19
  3. avatar
    [28] Suzanne [*]

    Rikina — #26 Souhlasím s tebou. On ten věčný pocit zodpovědnosti je totiž docela stresor, který valnou většinu času nic nepřináší. Zodpovědnost je vhodné zaměřit na něco konkrétního v určitou dobu.

    superkarma: 0 28.08.2012, 12:09:39
  4. avatar
    [27] Suzanne [*]

    Budu malinko v opozici oproti reakcím...

    Myslím, že schopnost bavit se není v rozporu se zodpovědností, ale spíše to souvisí se schopností oprostit se v danou chvíli od věcí, které s oním okamžikem nesouvisejí. To opravdu souvisí s věkem. Máme v hlavě spoustu myšlenek, co ještě musíme...

    Ono není na škodu si říct "teď mám volno" a opravdu se vykašlat na nádobí a další sebou určené povinnosti. On si člověk při té vší "zodpovědnosti" totiž ani neoddychne. Myslím, že odpovědnost si lze zachovat a přesto se velmi dobře pobavit, což činí dobře na duši a vlastně to souvisí s duševní hygienou.

    Úklid stolu totiž ocení pouze sama hostitelka pro svůj vlastní pocit, ale neformální návštěva nikoli. Sousedy je dobré "ošetřit" včasným upozorněním s laskavou prosbou o shovívavost, popř.poděkováním druhý den (funguje to). A do stavebnin jde zajet i odpoledne. A když si člověk jde v jednu lehnout, tak je druhý den docela fit.

    superkarma: 0 28.08.2012, 12:06:48
  5. [26] Rikina [*]

    Sml80 No ale - vás to, dámy, baví? Být usedlá a zodpovědná? Mě tedy ne, radši bych byla ten malej harant. Sml57 V podstatě 90% svého času strávím v práci, a tam musím být zodpovědná, nebo to aspoň úspěšně předstírat, jinak by mě brzo vylili. Takže mimo tu pracovní činnost, naskytne-li se příležitost nebýt chvíli zodpovědná, já to vítám a patřičně si to užiju. Nechci být stará a vážená osoba. Nevidím v tom žádný přínos. Ono mi teda časem nic jiného nezbude, až vypoví služby fyzická stránka osobnosti, a budu moct jen sedět, koukat z okna a tvářit se, ale na to se vůbec netěším. Sml80 Nebaví mě "řešit", plno věcí jednoduše odložím, že "až někdy" - a kolikrát se potom zjistí, že už není nutno řešit. Sml57 Že to nebylo tak horký a vlastně o nic nešlo. Sml80 Naopak s tím, jak běží čas, je mi čím dál víc líto toho času, který musím věnovat té zodpovědnosti. Sml15

    1. na komentář reaguje Suzanne — #28
    2. na komentář reaguje ToraToraTora — #30
    3. na komentář reaguje Klára Křížová — #34
    superkarma: 2 28.08.2012, 11:41:07
  6. avatar
    [25] kobližka [*]

    No jo,když on život není jenom jedna nekončíčí zábava a kdo to ještě nepochopil tak asi tvrdě narazí.V tom případě jsem taky asi zestárla....a možná je to tak dobře.

    superkarma: 0 28.08.2012, 11:35:11
  7. [24] magic11 [*]

    ToraToraTora — #3 LudPa — #6 Sml67 tak, tak

    superkarma: 0 28.08.2012, 11:31:27
  8. avatar
    [23] ladouch [*]

    Jsem na tom stejně, už se také neumím tak odvázat jako zamlada, jsem brzy unavená a také pořád něco řeším, jde to určitě s věkemu už se v 60ti prostě neumím chovat tak jako ve 30.Sml80Sml80

    superkarma: 0 28.08.2012, 11:19:35
  9. avatar
    [22] Léthé [*]

    ToraToraTora — #3 souhlasím s tvým názorem a není co k tomu dodatSml67.

    superkarma: 0 28.08.2012, 11:10:26
  10. avatar
    [21] gerda [*]

    free — #18 hlavně nechtěj být veselá a společenská násilím. Nech čas plynout...a najdeš se zas.Sml79

    superkarma: 0 28.08.2012, 10:59:41
  11. [20] Alexandra Stušková [*]

    free — #18 To je pochopitelné, to bych taky nedokázala - ani na něco takového nechci pomyslet ...

    Buďte silná... sice nezapomente, ale veřím, že začnete po čase znovu žít Sml22

    superkarma: 0 28.08.2012, 10:57:26
  12. avatar
    [19] lenig [*]

    free — #18 Sml79Sml79Sml79 přijmi ode mne pohlazení na dálku

    superkarma: 0 28.08.2012, 10:17:20
  13. [18] free [*]

    Já o sobě vím, že se v poslední době nebavím. Nedokážu se uvolnit od doby, co mi odešel manžel.  Jsem uzavřená a závidím stejně starým holkám, co se dokáží ve společnosti uvolnit a bavit se..... taky jsem ale bývala taková.

    1. na komentář reaguje lenig — #19
    2. na komentář reaguje Alexandra Stušková — #20
    3. na komentář reaguje gerda — #21
    superkarma: 0 28.08.2012, 10:08:13
  14. avatar
    [17] lenig [*]

    Nemám sice Haryho, ale zase jiné lidičky, taky mi občas někdo řekne, že jsem se změnila, jsem větší pedant, furt prej uklízím...atd...ale co se dá dělat, člověk se s věkem mění...Já si myslím, že v srdíčku jsem pořád stejná - otevřená, kamarádská, ochotná pomoci, ale některé věci prostě jdou dopředu, dál..a nejsem stejná ve všech ohledech..

    Více se mi ale ovšem líbí, když mi dost lidí říká, že od té doby, co jsem se znovu vdala, jen kvetu :-))) Sml22 to potěšíSml67

    superkarma: 0 28.08.2012, 09:39:07
  15. [16] Alexandra Stušková [*]

    Holky, děkuji za reakce - a tu zodpovědnost si teda nechám i nadále Sml16

    margot — #11 Ano, jako byste tam byla, Harry byl opravdu z těch, který přijel sám

    Krupová — #5 Sml16Sml16Sml16

    superkarma: 0 28.08.2012, 09:29:47
  16. [15] zzandaa [*]

    No na jednu stranu chápu, že jako hostitelka chtěla mít všechno skvělé, aby nic nechybělo. Ale na druhou stranu to nebrání více se bavit.

    superkarma: 1 28.08.2012, 09:13:11
  17. avatar
    [14] gerda [*]

    delfi.na — #13 Sml67Sml52

    superkarma: 0 28.08.2012, 09:00:17
  18. avatar
    [13] delfi.na [*]

    Holky ve svých komentářích to už řekly, každý stárne a má větší pocit zodpovědnosti, ale zase je fakt, že když už se pořádá nějaké posezení, tak by se práce měla naplánovat až na druhý den.

    Jo za mých mladých let jsem tři dny pařila a jeden den léčila, teď zapařím jeden den a tři dny se léčím Sml30

    1. na komentář reaguje gerda — #14
    superkarma: 1 28.08.2012, 08:58:57
  19. avatar
    [12] Hanula [*]

    Sml16 jsem dost optimistická a když se někdy netvářím vesele, tak se každý ptá - ty jsi nějaká smutná.... nejsem, ale nemám pusu od ucha k uchu.....

    superkarma: 0 28.08.2012, 08:56:08
  20. avatar
    [11] margot [*]

    však je to pravda, všichni stárnou nejen fyzicky, ale i duševně - prožitými zkušenostmi, zodpovědností, starostmi, co nás poznamenaly a ať se nám to líbí nebo ne, už nikdy se to prostě nevrátí. jo, chvíli se dá nic neřešit, ale bohémsky vytrvale neřešit je jen o nedospělosti a neodpovědnosti. Harryho bych jako kamarádka poslala kamsi, než aby měl v této situaci trochu pochopení, příp. nabídl nějaké řešení či pomoc, zvolil leda kritiku. on byl z těch, kteří přijeli bez partnera, že?

    1. na komentář reaguje Alexandra Stušková — #16
    superkarma: 0 28.08.2012, 08:51:23
  21. [10] Anai [*]

    Hm, tak v tomto směru (duševním) nezestárnu asi nikdy, zodpovědná jsem nikdy nebyla a asi nebudu a veškeré společenské akce miluju. Akorát zdraví už mi bohužel neslouží, takže pít už jenom opatrně a pařit max. do jedné ráno - jinak druhý den nevstanu z postele vůbec. A to je to pravé zestárnutí, zřejmě...Sml15 Brala bych radši to Sašino směrem k zodpovědnosti. Sml16 Ale ještě před cca 7 - 8 lety jsem pařila s o generaci mladšími divadelníky na přehlídkách první ligu, jéje, to byly úlety - uvolnění na maximum Sml30Sml30Sml30 Aspoň mám na co vzpomínat.

    superkarma: 4 28.08.2012, 08:42:39
  22. [9] step1 [*]

    S tím se nedá nic dělat. S věkem přichází zodpovědnost. U některých.

    superkarma: 0 28.08.2012, 08:28:21
  23. [8] Roland [*]

    Myslím si, že to není stárnutím, ale větší zodpovědností a smyslem pro povinnost.

    superkarma: 0 28.08.2012, 08:26:26
  24. avatar
    [7] gerda [*]

    chlapi to mají jednoduchý. Když se ožení nebo najdou stálou partnerku, kolikrát na ni hodí všecku odpovědnost za domácnost a pak není divu, že vypadá ustaraně, když na ní všecko leží.Sml80 Harrymu bych navrhla, aby nám se stavbou píchlSml57 a následně vrhla bych se do víru zábavySml52

    superkarma: 2 28.08.2012, 08:26:16
  25. avatar
    [6] LudPa [*]

    To jde s věkem, musí být i nějaká odpovědnost,nedá se jen blbnout.

    1. na komentář reaguje magic11 — #24
    superkarma: 0 28.08.2012, 07:54:55
  26. avatar
    [5] Krupová [*]

    Ale Sašenko to není stárnutím. Jen toho na tebe bylo moc a naplánovala sis během dovolené víc aktivit, než bys mohla stihnout. Za tu chviličku co jsem tě mohla poznat jsem naopak  v tobě cítila strašné množství energie, které kolem sebe rozdáváš. Jseš milá holka a zároveň maminka manželka a pomocný dělník na stavbě. Někdy je to na jednoho člověka už moc, zvlášť když ponocuje a ráno má budíček v podobě telefonu :)Sml79

    1. na komentář reaguje Alexandra Stušková — #16
    superkarma: 0 28.08.2012, 07:54:28
  27. avatar
    [4] Kytinkak [*]

    nojo, takový je život, nemůžeme být pořád stejní

    superkarma: 0 28.08.2012, 07:03:13
  28. avatar
    [3] ToraToraTora [*]

    Ale prd, velebnosti. Každá žena zestárne, tedy spíš zmoudří, vyzraje a akceptuje tíhu zodpovědnosti, která na nás padá s příchodem rodiny. Horší je, když se někteří pánové urputně snaží zůstat mladí a ještě v padesáti se chovají jak malí haranti. To už není vtipné.

    1. na komentář reaguje Léthé — #22
    2. na komentář reaguje magic11 — #24
    superkarma: 3 28.08.2012, 06:34:32
  29. [2] lidicka [*]

    Každý se během let mění a je více zodpovědný.Sml22

    superkarma: 0 28.08.2012, 06:30:00
  30. [1] kf [*]

    no, ja bych to nevidela az tak cerne, takovehle chovani muze taky znamenat jen to, ze vam navsteva vlastne vadi (byt treba jen podvedome)..za tu dobu, co jste se nevideli, jste kazdy zil jinak, kazdy se jinam posunul a holt dvakrat do stejne reky clovek nevstoupi..ale nemyslim si, ze je to nutne spatne..

    superkarma: 0 28.08.2012, 06:29:18

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa na téma osteoporóza
Anketa na téma: Zubní zdraví

Náš tip

Doporučujeme