Rodina

Kam s nimi? Kdo pohlídá naše děti tentokrát…

Být rodičem znamená být efektivní, zvládat časový managment, mít vytříbené organizační schopnosti, být na několika místech zároveň a hlavně, být za dobře s někým, kdo se vám postará o děti, když jsou prázdniny…

V počtech nevynikám, přiznávám na rovinu. Ale moje dovolená a dětské školní prázdniny mezi sebou nemají rovnítko ani náhodou. Já to zatím odkoukávám z povzdálí a v případě potřeby píšu SOS tchyni, ale kamarádka, která má doma hned tři „kusy“, to zažívá s plnou parádou.

kid

Začíná to podzimními prázdninami, kdy tiše úpí a doufá, že to budou jen dva dny z toho zbytku volna, co ještě mají s mužem k dispozici. Při vánočních prázdninách se modlí za dobrou konstelaci státních svátků, které mohou notně pomoci. Jarní a pololetní prázdniny jsou začátkem roku ještě přijímány s jistým optimismem. Pak přijdou Velikonoce a sem tam nějaké to ředitelské volno, které se přetrpí. A na závěr oříšek největší - letní prázdniny, jež představují naprostou časovou pohromu.  

Na ty se ostatně celá rodina připravuje už od února, kdy na stěně visí velký kalendář, kam se zapisuje, škrtá, přesouvá, kroužkuje a hlavně vymýšlí, kam s dětmi na dlouhých 8 týdnů.

Kdo by jim ale ty prázdniny nepřál? (A taky nezáviděl, že.)

Čtěte také:

   
27.10.2015 - Děti - autor: Vendula Kubalíková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [47] gerda [*]

    peetrax — #38mně připadá srandovní, když mi kluci říkají babíííííSml30 to je takový nečekaný titulSml30Sml30 , kolegyně v práci, když se očekával první vnuk a mně bylo teprve , mi kladla na srdce, abych se zásadně nechala oslovovat křestním jménemSml58. Tož tak ješitná jsem nikdy nebyla, abych si hrála na mladici až do sta let, tak mi babíííííí nikdy nevadilo. Však co, kdo se může v mladém věku pochlubit takovými frajery?Sml33

    superkarma: 0 30.10.2015, 06:53:32
  2. avatar
    [46] *Lefff* [*]

    denkas — #40 Čtyřicetileté matky novorozeňat nejsou pořád ještě, naštěstí, standard. Až budou, bude to mazec.

    peetrax — #45 V roce 2012 byla v ČR naděje dožití u mužů 75 let a u žen 81 let (viz Střední délka života ve Wikipedii). Tak proč si myslet, že když mám děti okolo třicítky a rodiče mě měli taky tak nějak, neměli by se dožít mých dětí, resp. jejich školního věku... Já vím, že realita bývá občas jiná, ale na to, že by se máma nemusela dožít školního věku svých vnoučat, jsem tedy při plození svých dětí fakt nemyslela. Věřila jsem, že se dožije i jejich plnoletosti.

    denkas — #44 Tohle si radši ani nepředstavuju, to muselo být strašné. Sml68

    superkarma: 0 28.10.2015, 22:55:11
  3. avatar
    [45] peetrax [*]

    *Lefff* — #39 já taky.

    1. na komentář reaguje *Lefff* — #46
    superkarma: 0 28.10.2015, 20:45:12
  4. avatar
    [44] denkas [*]

    Boros — #42Naši právě kvůli tomu,že sme bejvali doma,tak telefon pořídiliSml22 Když sme marodili,tak sme taky byli sami doma. Ale moc sme nemarodiliSml23 Já sem s mýma dětma si brala paragrafSml22. Ale zase po 90tým roce sem musela jít na dvě směny a nikoho nezajímalo,že sem sama a že mám 3 dětiSml80 Buď na dvě směny,nebo čauSml80 Nojo,když člověk musí,tak zvládne hodněSml22 a ty děti sou šikovnější,než si myslímeSml22

    1. na komentář reaguje *Lefff* — #46
    superkarma: 0 28.10.2015, 20:33:45
  5. [43] Boros [*]

    gerda — #2 No jasně, my byli samá pracovní sobota a když náhodou v tom měsíci nevyšla, navalili nám Národní směnu. A moje máma učitelka- kdysi měla opravdu jen těch 8 týdnů o hlavních prázdnínách, jinak musela chodit do školy, kde se pořádně netopilo a tam měli nějakou práci. Chytila jednoho dobrého ředitele, který pravil, že matky s dětmi mladšími 10 let dostanou práci na doma. Ale to už je dávno, co vím, tak teď maí práci doma a nebo náhradní volno (třeba za exkurze) učitelé všichni a já jim ho ze srdce přeju

    superkarma: 0 28.10.2015, 20:17:44
  6. [42] Boros [*]

    Rikina — #28 Jo, my byly taky doma samy a žádný telefon. Když mi bylo 6 let (přesně na narozeniny), dostala jsme zánět mozkových blan a byla jsem doma sama- měla jsem kliku, že jsem uměla hodiny a věděla, kdy si vzít jaku pilulku, kdy se změřit, najíst apod. Máma dělala 30 km daleko (na vlak 20 minut), telefon nebyl. Už jsem uměla číst, ale to mi tvrdě zakazovali...vůbec nechápu, jak jsem ten měsíc prožila, ale prý nebyl žádný problém. Svoje nemocné 6 leté dítě bych doma nenechala ani omylem.

    1. na komentář reaguje denkas — #44
    superkarma: 0 28.10.2015, 20:12:06
  7. [41] Boros [*]

    Rikina — #28 U nás jsme se ptali, jak by to bylo s družinou o jarních práznínách- vychovatelka by byla ochotná (aspoň ta jedna, ostatní nevím), ale děti by si musely donést oběd- mikrovlnku neměli. A hlavně, pracovní doba 7-15, to se tak zhruba kryje, ikdyž lepší, než nic. Já jsem na tom byla ještě dobře, protože v práci s ecelkem slušně dohodneme, po noční, před noční a kdo má děti velké, nebo je nemá, tak holt maká denní a pak se to zase prohází, ale ti, co dělají 7-15,30, ti musí setsakra počítat.

    superkarma: 0 28.10.2015, 20:08:13
  8. avatar
    [40] denkas [*]

    *Lefff* — #39No když si dnes pořídí dítě ve čtyřiceti,je měla mamka v 20-30,Tak pak ty školní dětičky moc naději na babičku nemajíSml80 peetrax — #38Tak jo,klidně mi řikej babiSml80

    1. na komentář reaguje *Lefff* — #46
    superkarma: 1 28.10.2015, 19:37:52
  9. avatar
    [39] *Lefff* [*]

    peetrax — #31 Počkej, já myslím babičku těch malých školkových a školních dětí, ne svou...

    1. na komentář reaguje denkas — #40
    2. na komentář reaguje peetrax — #45
    superkarma: 0 28.10.2015, 18:23:42
  10. avatar
    [38] peetrax [*]

    gerda — #36 no vidíš - já jsem si to taky malovala, jak budu mladá maminka (mě ta moje měla ve 20, jak to tak dřív bývalo) a furt nic, život to nějak zaonačil... budu ráda, když budu ještě i ve vyšším věku, hlavně, když vůbec budu. Ty (a nejen ty) musíte být fajn "babky". Já už žádnou nemám, tak si vás možná virtuálně adoptuju. Sml30

    1. na komentář reaguje denkas — #40
    2. na komentář reaguje gerda — #47
    superkarma: 0 28.10.2015, 14:55:21
  11. avatar
    [37] peetrax [*]

    denkas — #35 pět generací pohromadě, to už se dnes nevidí...

    superkarma: 0 28.10.2015, 14:53:44
  12. avatar
    [36] gerda [*]

    peetrax — #32já bych mohla taky teoreticky být, nejstarší vnuk má 22. Taky se u nás rodilo brzo - jak já, tak i dceraSml33 A pořád si myslím, že je lepší, když mají děti mladé rodiče i za tu cenu, že jsou prarodiče ještě v pracovním procesu na plný úvazek. Fyzicky je to lepší každopádně. Já nehlídala, nešlo to, kluci by teď, co už jsem konečně po 40 letech práce doma, o hlídání nestáliSml52Sml52Sml52 Ale zas mám bezva pocit, když jsem v jejich společnosti, jsou náramní fešáci a já pořád jak typická "babka" nevypadám.

    1. na komentář reaguje peetrax — #38
    superkarma: 1 28.10.2015, 05:54:50
  13. avatar
    [35] denkas [*]

    peetrax — #34 Sml30Sml30 Sml80 Brzo sem začla.Když teď mají děti až ve 40letech,tak to už opravdu si ty babičky je moc neužijíSml22 Pamatuju,jak bývaly ve Vlastě fotky pěti generací ženSml22 To já bych mohla i stihnoutSml22,ale to by si pravnučka musela hodně pospíšitSml30Sml30 Dobrou noc

    1. na komentář reaguje peetrax — #37
    superkarma: 1 27.10.2015, 23:38:38
  14. avatar
    [34] peetrax [*]

    denkas — #33 Sml29 Sml67

    1. na komentář reaguje denkas — #35
    superkarma: 0 27.10.2015, 23:25:17
  15. avatar
    [33] denkas [*]

    peetrax — #31a když nezemřou,tak těžko s nima budou hrát fotbal,na honěnou a jiný sportySml30. Takže jak píše kobližka,ty větší děti se už nudí. Sml22 peetrax — #32nojo,už je to tak,v prosinci ji bude 5letSml80

    1. na komentář reaguje peetrax — #34
    superkarma: 0 27.10.2015, 23:19:56
  16. avatar
    [32] peetrax [*]

    denkas — #27 ty že máš pravnučku? N e v ě ř í m!!! Sml2 Sml16

    1. na komentář reaguje denkas — #33
    2. na komentář reaguje gerda — #36
    superkarma: 0 27.10.2015, 22:47:37
  17. avatar
    [31] peetrax [*]

    *Lefff* — #6 ale při pořizování dětí se přece nedá spoléhat na babičky - u těch je, s odpuštěním, celkem vysoká pravděpodobnost, že zemřou...? Sml14

    1. na komentář reaguje denkas — #33
    2. na komentář reaguje *Lefff* — #39
    superkarma: 2 27.10.2015, 22:44:51

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] diblice [*]

    Rikina — #28u nás na vsi je družina až do 16 hodin, já od tamtud nemohla dostat dceru domů i když jsem vlastně byla doma, o malých prázdninách byla nabídnuta, ale nakonec nebyl zájem

    superkarma: 0 27.10.2015, 21:16:52
  2. avatar
    [29] kobližka [*]

    denkas — #25 Máš pravdu.Sama mám jen 17 a půl letou vnučku,tak se nemůžu k tomu moc vyjadřovat.Ale některých prarodičů a ovšem i těch vnoučat,je mi líto.On ne každý prarodič je aktivní tak,jak by se to vnoučatům líbilo,málokterý s nimi jezdí třeba na kole,po výletech,jede se s nimi koupat,sportovat.Mnohdy už bývají starší a tohle prostě neprovozují.A tak jsem letos vídala na sídlišti vcelu unuděné děti (vnoučata) se kteými šla babička jenom na procházku parkem.Rodiče ale mají zajištěno,že jejich potomek dostane najííst a že je o něj postaráno.Ale z prázdnin toho moc nemá.Zase je to jiné,když babička a děda mají domek,tam je vyžití přece jenom lepší.

    superkarma: 0 27.10.2015, 21:15:11
  3. [28] Rikina [*]

    V době, kdy byli mí potomci ve věku, kdy je bylo vhodné hlídat, byla dovolená dva týdny. Za celý rok. Takže jsme si ji brali s chotěm střídavě, když bylo vysloveně nutno. Jinak fungovaly družiny. Školky taky fungovaly celý rok, a když například jedna školka měla tři týdny volno, protože se tam malovalo, automaticky zajistili pro děti jinou školku. Tím pádem v podstatě nebylo co řešit. No a od 10 let už do družiny synci nechodili, prostě byli sami doma a hlídali sami sebe. Sml57 Za mého dětství pak bylo běžné, že byly děti samy doma a ty starší měly za úkol dát pozor na ty mladší. Což teda ty starší často nelibě nesly, ale měly smůlu, dostaly to rozkazem. Dneska družiny nejsou údajně proto, že o ně není žádný zájem a chodilo tam jen velmi málo dětí, takže dost dobře nechápu, proč se tady pláče. Sml80

    1. na komentář reaguje diblice — #30
    2. na komentář reaguje Boros — #41
    3. na komentář reaguje Boros — #42
    superkarma: 2 27.10.2015, 21:02:18
  4. avatar
    [27] denkas [*]

    anina4 — #26No já mám 7 vnoučat a jednu pravnučku. Těch prvních 5 ,ty sme měli pořád.To sme ještě pracovaliSml22Dovolená ,to byl týden pro vnoučata a týden náš.Aspoň jeden víkend v měsíce, všechny silvestry byly u nás,..Teď sou už velký,tak u nás bývají ty tři malýSml22Sml22 Užíváme si je,ale někdy už to je náročnýSml22 ,nojo,nikdo nemládneSml30. A taky je problém,že jsou přeci jen trochu dálSml22 Taky přes 100kmSml22

    1. na komentář reaguje peetrax — #32
    superkarma: 1 27.10.2015, 20:07:33
  5. [26] anina4 [*]

    denkas — #25to je pravda, moje tchýně měla 15 vnoučat, to pak hlídat nelze, taky nám pohlídala jen 1x,moje mamka měla 7 vnoučat a děti si ji pamatují už jako nemocnou babičku, která taky nehlídala, to pak bylo horší,já mám zatím 1 vnouče a ráda ho vidím, ikdyž bydlí 120 km daleko, tak se snažíme navštěvovat aspoň 1x měsíčně a někdy i když je to hodně potřeba a jinak to nelze/např, dokud dcera studovala, tak jsem častěji jezdila/

    1. na komentář reaguje denkas — #27
    superkarma: 0 27.10.2015, 19:13:39
  6. avatar
    [25] denkas [*]

    A taky jde o to,kolik těch vnoučat jeSml80 Když má někdo jedno,dvě,tak je to pohoda.Ale když je jich víc,tak taky už ty babičky na to nemusejí mít sílu. Třeba sousedka,celý léto hlídala vnoučata,už se modlila,aby bylo záříSml22Ale pro klid v rodině se neozvala. Sama si léto neužila a to taky není dobrý. Sml23 Mladí si toto neuvědomí a staří nechtějí fňukat.

    1. na komentář reaguje anina4 — #26
    2. na komentář reaguje kobližka — #29
    superkarma: 3 27.10.2015, 17:54:01
  7. avatar
    [24] diblice [*]

    tak první dvě děti mi hlídala prababička, s dalšími dětmi jsem měla takovou práci, kde se to řešit nemuselo, dneska hlídám vnoučka a do práce chodí se mnou a někdy ho podezírám, že ke mně chce jen kvůli tomu, aby mohl ke zvířátkům

    superkarma: 2 27.10.2015, 17:40:21
  8. avatar
    [23] *Lefff* [*]

    denkas — #20 Taktak Sml22 Vnímám rozdíl mezi pomocí, která je potřeba (například důležité vyšetření, uzávěrka v práci), a pomocí v případech, kdy pomoc není zoufale potřeba, protože jde o akce zbytné (například večeře v restauraci, divadlo...). Každopádně fungující rodina je poklad Sml67Sml16

    superkarma: 0 27.10.2015, 15:04:50
  9. [22] bobani [*]

    nezávidím mladým kterým nemá kdo pohlídat . já jsem typická hlídací babka a vyžívám se v tom . dlužno ale dodat , že mě mladí nijak zvlášť nevyužívají . Sml79

    superkarma: 0 27.10.2015, 14:55:08
  10. avatar
    [21] kobližka [*]

    Suzanne — #5 Sml52Sml52Sml52Sml67

    superkarma: 0 27.10.2015, 14:43:49
  11. avatar
    [20] denkas [*]

    *Lefff* — #18 Máš úplně pravdu. Sml22 Taky když můžu,tak pomůžu,to je jasný. Ano a nesmím zevšeobecňovat,taky to nemám ráda Sml30 Jen si myslím,že by si tý pomoci měli vážit , né nadávat,když nepomůžou,vždy,když si zamanou. Ale je jasny,že každy je jiný. Takže nehazet do jednoho pytle Sml22

    1. na komentář reaguje *Lefff* — #23
    superkarma: 0 27.10.2015, 14:28:07
  12. avatar
    [19] *Lefff* [*]

    *Lefff* — #18 Samozřejmě mluvím o případu, kdy rodina bydlí poblíž, v rozumné docházkové nebo dojezdové vzdálenosti.

    superkarma: 0 27.10.2015, 14:03:19
  13. avatar
    [18] *Lefff* [*]

    denkas — #14 Dnešní maminy si myslí... - Nemám ráda tohle zevšeobecňování. Dokud nedržím v ruce data z nějakého výzkumu, nehodlám dělat závěry. Nejvíc totiž zaujmou a emoce vyvolávají extrémy a člověk pak často má pocit, že je to (ať už je to cokoli) častý jev.

    Okolo sebe mám často rodiny, kde pomoc funguje, naštěstí. Kde obě strany mají zato, že když je pomoc zapotřebí, pomůže ten, kdo zrovna může. A teď nemám na mysli zjednodušování si věcí, jako že frknu děti na dva týdny k babičce, abych pokryla prázdniny (ačkoli by mohly být na táboře), ale že babička (v důchodu, zdravotně i jinak schopná) pohlídá a pomůže, pokud dítě v noci začne horečkovat a já jsem ráno objednaná na vyšetření, na které čekám půl roku.

    Vím, že tohle není nárokovatelné, ale v rámci rodiny mi taková pomoc přijde (při dobrých vztazích) naprosto normální a zcela namístě. Naopak absenci takové pomoci vnímám jako poukázání na to, že taková širší rodina nefunguje zrovna dobře.

    Každá si to musíme vyřešit sama a po svém, to rozhodně. A je to někdy hodně těžké řešení.

    1. na komentář reaguje *Lefff* — #19
    2. na komentář reaguje denkas — #20
    superkarma: 1 27.10.2015, 14:01:11
  14. avatar
    [17] ToraToraTora [*]

    Leena — #15 O volnu nerozhoduje město. Nalepit na svátek další volné dny je v gesci ředitele školy. Jako hradečák hradečáka tě mohu ujistit, že ne na všech školách je přemíra volných dní. Je to ústav od ústavu. A například náš pan ředitel volnem šetří.

    superkarma: 1 27.10.2015, 12:55:40
  15. avatar
    [16] Pentlička [*]

    Já měla naštěstí hlídací obě babičky, takže jsem byla o prázdninách bez problémů.

    superkarma: 0 27.10.2015, 12:48:39
  16. [15] Leena [*]

    V Hradci Králové jsou na neustálá volna učitelé vrcholný specialiti –loni to dohromady dalo 3,5 měsíce volna...

    Kamarádka učí v jiném městě a tam tolik volna nemají.

    Rozhodně je teď volných dní víc, než když jsem byla malá -tenkrát nebyl 17.listopad, Václav a neexistovalo, že když jsou dva dny volna, učitelé si z toho hned udělají týden Sml31

    1. na komentář reaguje ToraToraTora — #17
    superkarma: 0 27.10.2015, 12:15:00
  17. avatar
    [14] denkas [*]

    Sml50

    *Lefff* — #12 Tak to bylo spíš na vesnici. Já myslim,že nyní je hlavně problém v zaměstnavateli. Matce nevyhoví. A taky mi trochu připadá,že dnešní maminy si myslí,že by jim MĚL někdo pomáhat,že prarodiče sou od toho,aby se o vnoučata starali Sml80 Ale jak píše luneta,chci děti,tak jim musim něco obětovat Sml80 Vněčem je dnes péče o děti složitější,ale v něčem to mají o hodně jednodušší. Jedno je jistý,vyřešit si to musí sami Sml22

    1. na komentář reaguje *Lefff* — #18
    superkarma: 3 27.10.2015, 11:43:14
  18. [13] anina4 [*]

    luneta — #7 taky jsem to tak nějaký čas měla, se 3 dětmi to nešlo bez hlídání pracovat na plný úvazek, pak jsme si pořídili ještě 4 dítko a to se práce hledala asi nejhůře i na ten plný,nějak jsme to přežili a i tak prázdniny máme dovolenou na střídačku plus tábory ve městě

    superkarma: 1 27.10.2015, 11:37:29
  19. avatar
    [12] *Lefff* [*]

    luneta — #11 Tak to asi málokdo si pořizuje děti proto, aby "otravoval s hlídáním". Dřív to bylo tak, že rodiny bydlely častěji vícegeneračně a bylo samozřejmé, že si vzájemně pomůžou. Dneska platíme daň za samostatnost a bytí "paní ve svém domě" tím, že ta pomoc často není po ruce.

    1. na komentář reaguje denkas — #14
    superkarma: 0 27.10.2015, 11:22:49
  20. avatar
    [11] luneta [*]

    *Lefff* — #10složitější to je,to souhlasím,nejsou babičky v důchodu.A taky chápu,že tři děti by jste z jednoho platu asi neuživili.Já mám dvě,takže se mi líp mluví.Věděla jsem,že hlídání mít nebudu,tak jsme se dopředu domluvili,že kdyžtak zůstanu doma a nic neřešíme.Ale určitě jsem si děti nepořizovala na to,abych pak někoho otravovala s hlídánímSml80.

    1. na komentář reaguje *Lefff* — #12
    superkarma: 3 27.10.2015, 10:33:56
  21. avatar
    [10] *Lefff* [*]

    luneta — #7 Mám tři děti a rozhodně vidím jako problém najít práci na půl úvazku s možností občasné práce z domova (když některé dítě onemocní). Na OČR spousta zaměstnavatelů není zvědavých a neplacená volna taky nebývají dostupná. Hlídání prostě problém je a je to problém na několik let. Takže když má žena víc dětí a je doma na RD třeba 6 - 9 let (při třech dětech běžné), tak je pak na dalších pár let hendikepovaná při hledání práce. Zůstat doma, navíc po dlouhé RD, je profesněkariérní sebevražda.

    Prostě hlídání problém je a někdo má řešení snadné a po ruce, někdo se k němu musí dopracovat přes větší či menší nepohodlí a oběti. Jako u všeho. Trvám na tom, že v dnešní době je zrovna tohle daleko složitější než za dob socialismu.

    1. na komentář reaguje luneta — #11
    superkarma: 7 27.10.2015, 10:13:18
  22. avatar
    [9] denkas [*]

    Já co si pamatuju,tak když byly děti už školní,tak prostě byly sami doma Sml80 V létě byly 14 dní u našich,pak já dovolenou a zbytek museli zvládnout sami. Někdy jely na 14 dní na tábor. A přes rok mě nikdo nehlídal,vše sem musela zvládat i s nima.

    superkarma: 1 27.10.2015, 09:58:25
  23. avatar
    [8] misa.35 [*]

    *Lefff* — #6 Plný souhlas. U nás v HK navíc dali tento týden Po a Út ředitelská volna, takže děti mají celý týden volno. Nebýt babičky, která přijela, tak nevím Sml68

    superkarma: 0 27.10.2015, 09:37:05
  24. avatar
    [7] luneta [*]

    *Lefff* — #6já žádný hlídání nemám.Prostě si najdu práci na poloviční úvazek nebo zůstanu doma úplně.Na žádný babičky ani tábory se nespolíhám

    1. na komentář reaguje *Lefff* — #10
    2. na komentář reaguje anina4 — #13
    superkarma: 2 27.10.2015, 09:35:50
  25. avatar
    [6] *Lefff* [*]

    "Když jsme si děti pořizovali,tak jsme snad věděli,že s nima někdo musí být doma."

    To jsme jistě věděli. Ale nic z toho vědění přece nevyplývá. Dopředu člověk ví, že hlídání bude muset řešit a třeba i řešení dopředu vymyšlené má, ale za pár let může být vše jinak. Například jedna "plánovaně hlídací" babička zemře a druhá má zdravotní problémy vylučující hlídání vnoučat. Jeden z rodičů zůstane bez práce a najednou není dost peněz na více dětských táborů za jedno léto pro více dětí najednou.

    Děti mají skutečně víc volna během školního roku, než jsme kdysi mívali my (já pamatuju i občasné pracovní soboty a žádné podzimní prázdniny, žádná ředitelská volna apod.). K tomu je potřeba připočíst problematické léto, protože tábory dřív bývaly za hubičku a na tři týdny (běžně se jezdívalo za prázdniny na tři turnusy), zatímco teď je složité najít dobrý tábor, který by nebyl jen v prvním turnusu začátkem července) a který zároveň nevysaje rodinný rozpočet.

    1. na komentář reaguje luneta — #7
    2. na komentář reaguje misa.35 — #8
    3. na komentář reaguje peetrax — #31
    superkarma: 3 27.10.2015, 09:28:00
  26. avatar
    [5] Suzanne [*]

    A jak je ta "časová pohroma" ještě napsaná tučně, aby to jó vyděsilo Sml52 Děti jsou překážka - já bych to zakázala. Sml24

    1. na komentář reaguje kobližka — #21
    superkarma: 3 27.10.2015, 09:10:39
  27. avatar
    [4] luneta [*]

    Mě nějak připadá,že jste zapomněli,že jste do školy chodili taky.Vždyť jsme byli šťastní za každý den,kdy jsme tam nemuseli.Takže já jsem za každý volno ráda.A to nemám doma žádnýho andílka.A řešit jestli vyjde dovolená?Když jsme si děti pořizovali,tak jsme snad věděli,že s nima někdo musí být doma.

    superkarma: 4 27.10.2015, 08:46:21
  28. [3] Boros [*]

    lidicka — #1 My taky tak, školky byly v pohodě, ve škole jsme se museli střídat. jedna babička 400 km, ale o velkých prázdninách za ní děti jely na 3 týdny, druhá babička 20 minut pěšky, ale absolutní nezájem.

    Za našich mladých dob bývala ještě i družina, ale to teď není, aspoň tady.

    Já naštětstí dělám na směny, takže se to dalo.

    superkarma: 0 27.10.2015, 08:43:18
  29. avatar
    [2] gerda [*]

    Když ono je těch školních prázdnin jaksi pořád vícSml58. To se pak s dovolenou rodičů rozhodně skloubit nedáSml15 Volno ze školy mají děti každou chvilku a nevím, jestli je to tak správně. Když se to sečte...ovšem zase chápu učitele, že by jinak školní rok nepřežiliSml57

    1. na komentář reaguje Boros — #43
    superkarma: 0 27.10.2015, 06:36:25
  30. [1] lidicka [*]

    Když byla dcera malá, o velkýh prázdninách jsme si s manželem brali dovolenou na střídačku,jinak to nešlo. Jedna babička byla 300km, druhá cca 250.A o těch "menších prázdninách" chodila dcera na příměstské tábory. Školky bývají většinou o vedlejších prázdninách v provozu.

    1. na komentář reaguje Boros — #3
    superkarma: 0 27.10.2015, 05:49:27

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme