Je to lidské a naprosto přirozené. Ve slušné společnosti se o tom nahlas sice nemluví, přesto onu místnůstku každý z nás několikrát denně navštěvuje. Doma, v zaměstnání, na dovolené, na výletech, při delších cestách. Kdekoli a kdykoli se nacházíme, je toaletní mísa naší základní potřebou a všude se po té malinkaté kabince sháníme. Určitě každý z nás poznal na vlastní kůži ta nezměrná muka, kdy pocítil nutkavou potřebu a nebylo kde ji vykonat.

S těmito problémy bojují lidé co svět světem stojí. Snad jenom s výjimkou pravěku. Naši jeskynní předkové starosti „kde, kdy, jak a sluší se to?“ rozhodně neměli. Stačilo přidřepnout někde v křovíčku či alespoň za stéblem trávy, jako hygienickou pomůcku použít list z nějakého keře nebo stromu a bylo vykonáno.

Jenže jak se civilizace hrnula směrem kupředu, požadavky na hygienu, hygienická zařízení a hygienické pomůcky začaly nabývat na vážnosti. A i tak přízemní záležitost, se stala velmi důležitou a mnoho chytrých hlav namáhalo své mozkové závity, aby fyziologické potřeby člověka mohly být vykonávány důstojně, čistě a nebudily nechuť a pohoršení.

Tak bylo například zjištěno, že již ve staré Indii, Egyptě, Středním východě a v Římě byly používány primitivní sedací toalety. Asi to z dnešního pohledu nebylo nic moc, ale rozhodně to svědčí o kulturnosti těchto národů.

Čím se ovšem lidé utírali, je tak trochu obestřeno rouškou tajemství. Asi k tomu používali kde co a moc si s tím hlavu nelámali. Ale již v roce 1391 používal čínský císař první toaletní papír. Panečku, privilegia vskutku královská a tento luxus byl dopřán pouze císaři.

Problematika vykonávání základní tělesné potřeby mnohdy ležela na hlavách velmi významných a ctěných. Například vnuk královny Alžběty I. Sir John Harrington vynalezl splachovací klozet v r. 1596. Řekli byste to do někoho v jeho postavení? Já tedy rozhodně ne.

V průběhu staletí se toalety a toaletní papír neustále zdokonalovaly. První oddělené pánské a dámské toalety se tak objevily na plese v Paříži v r. 1739. Pro tehdejší společnost to musel být skutečně přelom.

Ale trvalo ještě dlouho, než se lidstvo dopracovalo až k současnému stavu. Víte, kdo je otcem toaletního papíru na roli? O tuto vymoženost obohatil svět Scott Paper již v roce 1890.

Jak je to jednoduché a samozřejmé – sáhnout do držáku, odmotat potřebné množství a vykonat, co je nutné. Dnes si můžeme vybírat z opravdu široké nabídky včetně vůně, barev, jemnosti a ceny. Záleží jen na nás, kterému papíru dáváme přednost.

V každém případě jsou naše toalety bez výjimky tímto výrobkem vybaveny a my několikrát denně saháme a odmotáváme...

A víte, kde jsou největší spotřebitelé? V Americe. Průměrný Američan užívá 57 listů toaletního papíru denně a 20 805 listů ročně a jenom v Pentagonu se denně spotřebuje 666 rolí toaletního papíru.

Jestliže vás váš oblíbený toaletní papír již nudí, vyzkoušejte něco nového. Značka KLEENEX® je ve svém oboru skutečnou jedničkou a v současné době uvádí na český trh novinku Kleenex® Veltie.

Novinka – KLEENEX® Veltie

Nový toaletní papír Kleenex® Veltie je k dispozici ve čtyřech oblíbených barvách – bílá, žlutá, růžová a modrá. Je dvouvrstvý s reliéfním potiskem motýlků. Velikost XXL značí celkovou délku jedné role, která je téměř o 20 % delší než u běžného toaletního papíru. Hlavním motivem a „mluvčím“ značky je známé štěňátko, které si podle výzkumů vybavuje téměř 20 % spotřebitelů v souvislosti s toaletním papírem Kleenex®, a to bez zásadní televizní podpory. Toaletní papír je k dostání v obchodech ve dvou typech balení – čtyřrolové balení přibližně okolo 35,- Kč a osmirolové okolo 65,- Kč. Osmirolové balení bude navíc v praktické tašce s uchem.

Možná, že si vybavíte značku Kleenex® také díky vysoce kvalitnímu toaletnímu papíru Kleenex® Velutess. Ten už je na našem trhu delší dobu a stejně jako Kleeenex® Veltie je spojován se symbolem roztomilého štěněte.

Reklama