Reklama


Milá redakce,

Tak dnes jste mě tedy pořádně šokovali... Ráda pročítám diskuse pod jednotlivými články, ale když jsem dnes otevřela článek „Interrupce ANO – interrupce NE“ a zahlédla první fotografii, dále už jsem nerolovala. I když by mě zajímalo, jaké mají čtenářky názor, nebyla jsem schopná číst dál a jednoduše jsem stránky zavřela.

Toto téma je hodně diskutabilní a namluvilo a napsalo se o něm již hodně.

Kam až jdou hranice „reklamy“? Je skutečně možné a nutné, aby na billboardech byly vyfoceny mrtvolky dětí? Je tohle vůbec etické? A jak na to budou reagovat malé děti? Vím jakou vlnu odporu spustila reklama na Fidorky v TV, holčička mrští panenkou po automobilu a paní v autě vytrhne Fidorku. Hodně se o této reklamě mluvilo s tím, že nabádá děti násilí. Ale co tyhle billboardy? Jak budete malým dětem vysvětlovat, co na té fotografii je? Opravdu mi to přijde odporné, protože interrupce je volba. Je to volba každé ženy. Neberu to jako vraždu. Pro každou ženu, která něco takového podstoupí to musí být strašně složité rozhodnutí a určitě si spousta z nich nese psychické následky celý život. Ale byla to jejich volba. 

Mám štěstí, že jsem nikdy nic podobného nemusela řešit, ale v mém okolí mám pár žen, které zákrok podstoupily. Vedla je k tomu většinou těžká životní situace. A to je ta věčná otázka? Je lepší, aby děti končily v dětských domovech, v horším případě pohozené mrtvé na skládkách?

Nedávno jsem četla soubor povídek Stefana Zweiga Amok, právě povídka Amok pojednává mimo jiné o ženě, která podstoupí potrat u jakési šarlatánky za příšerných hygienických podmínek a následně umírá. Odehrává se na začátku 20. století. To se chceme vrátit do „středověku“, aby si ženy byly nuceny pomáhat samy a pokoutně u šarlatánů? Jak tu již dnes někdo psal, aby museli používat pletací jehlice a jiné drsné způsoby a ohrožovaly tak svůj život? Nemusíme chodit daleko, ono stačí sousední katolické Polsko...

Můj názor je, že je to VOLBA každé ženy a „reklamy“ těchto organizací bych zakázala. Čeho tím vlastně chtějí dosáhnout? Zřejmě více odložených, nechtěných a nenáviděných dětí.

paviocko


 Milá Páví očko,

som rada, že sa zaoberáte problematikou reklamy. Máte pravdu, "drsná reklama na potraty" bola kritizovaná za jej surovosť, no na druhej strane, experti na reklamu tvrdia, že práve takýto typ reklám posobí na ľudí najviac...

Pravdou je, že malým deťom len veľmi ťažko vysvetlíte, čo je na obrázku... Je to nedomyslené. Bohužiaľ, v takýchto veciach majú častokrát peniaze vačšiu moc ako morálka a etika... Doteraz sa nevie, kto je darcom 5 milíónov, ktoré poskytol na realizáciu "drsnej kampane". 

 

Krásny deň :-)