V Číně, Japonsku, Koreji, ale i ve Spojených státech je to velice oblíbené ovoce s dlouhou tradicí. První záznamy o tomto plodu a jeho využití pocházejí už z osmého století po Kristu.
Možná nevíte, že tahle žlutá, někdy oranžovo-červená dobrota obsahuje velké množství vlákniny, až 80 % vody, spoustu vitaminů, stopových prvků a antioxidantů. Jen málo lidí je na kaki alergických. Možná i proto, že obsahuje málo kyselin. Lékaři ho pro jeho výživovou hodnotu také doporučují jako doplňkovou stravu při dietách a podobně.
Jeho využití je značně bohaté. Od konzumace za syrova, přes zavařené, kompotované a jiné. Výborné je kaki například k pudinku, nebo ke zmrzlině.

Pokud byste chtěli inovovat při přípravě minutkového masa, tady je recept.

3 ks kaki
1 citron
2 kapie
2 lžíce kečupu
2 rajčata

Kaki oloupejte a dužinu nakrájejte na kostičky. Přidejte na kostičky nakrájený citron, rajčata kapii a  dochuťte kečupem. Můžete podle chuti pokapat citronovou šťávou. Kdo má rád trochu ostřeší, může přidat kousek pokrájené feferonky. Nakonec promíchejte a „rozhňahnějte“ J.

Směs je výborná, například ke grilovanému nebo pečenému masu, různým minutkám a k pokrmům ze šunky. Chuť masa je pak taková zvláštní, nasládlá, ale ne sladká, a působí příjemně exoticky.

Kaki je dobré nechat hodně uzrát. Zkažené kaki poznáte tak, že je natrplké, a to by nemělo.

Reklama