.

K smíchu, nebo k pláči? Muži přiznali, proč nepomáhají v domácnosti

Vztahy

K smíchu, nebo k pláči? Muži přiznali, proč nepomáhají v domácnosti

Možná i vy se potýkáte s problémem donutit partnera, aby doma přiložil ruku k dílu. Někteří muži se domácím pracím zkrátka vyhýbají jako čert kříži. Napadlo vás někdy, v čem jejich neochota vězí? My se na to několika exemplářů zeptali narovinu.

muž

1) Nikdy nic neuděláme dobře

Za tenhle důvod si možná tak trochu můžeme samy. Sáhněte si do svědomí, nekritizovala jste i vy někdy svého partnera za to, že něco udělal špatně? Právě to zmiňuje ve své odpovědi i Karel (39): „Na pomoc v domácnosti jsem už dávno rezignoval. Ne snad že bych byl líný. Já snahu měl. Jenže se nesetkala s úspěchem. Moje žena remcala, že není pořádně vyluxováno, nádobí není uklizeno na správném místě, prádlo je špatně pověšené… Tak bych mohl pokračovat do nekonečna. No a proto se už raději nesnažím. Sice poslouchám, jak s ničím nepomůžu, ale to člověka nenaštve tak, jako když po něm někdo něco neustále předělává.“

2) Pořádek je pro blbce

Ano, jistě vás nepřekvapí, že si někteří muži libují v nepořádku. Stejně to má i Adam (41): „Nesnáším ty odporně sterilní domácnosti, kde máte strach, že vám cokoli upadne na zem. Nebo se bojíte sednout si na nažehlený gauč. Já se cítím dobře v nepořádku. Nedokážu to vysvětlit, ale děsně mě uklidňuje. Takže doma s úklidem manželce nepomáhám proto, abych kompenzoval její smysl pro pořádek a udržel tam alespoň nějakou míru chaosu.“

3) Jsme přece chlapi

Dříve by se nad laxností mužů, co se pomoci v domácnosti týče, nikdo nepozastavil. Pravidla byla jasně dána – domácnosti kraluje výhradně žena. To si myslí i Petr (54): „Nechápu, co někteří trubci vymýšlí za novoty! Chlap je tu přeci od toho, aby zajistil domácnost, ne aby zametal a vařil. To je jeho jasná degradace. Rovnou už může nosit zástěru. Můj táta by se v životě k něčemu podobnému nesnížil. A ani já nehodlám na tomhle pravidle nic měnit.“

Přejít na stranu:

 
   
29.05.2017 - Ona s ním - autor: Julie Hájková

Komentáře:

  1. [27] cilani [*]

    Gosi — #26tak dost dobře si nedokážu představit, jak na dospělého chlapa koulím očima Sml54 To by koukal.

    superkarma: 0 31.05.2017, 08:17:01
  2. avatar
    [26] Gosi [*]

    cilani — #25tak on je asi trochu říct: hele zlalto, docela dobrý, ale příště si po třech talířích vyměň utěrku, je to lepší... nebo jen takový to koulení očima a vzdychání při předělávání, ideálně to ještě okomentovat, jak je možný, že žiju s takovým jelitem, co nezvládne ani tak jednoduchou věc...

    ale máme myčku, máme pračku se sušičkou, máme vysavač, budem mít parní mop, uplně mi stačí, když na to a na provoz drahý vydělá... a vezme sem tam malou ke svý matce a já zbytek občas porovnám...

    1. na komentář reaguje cilani — #27
    superkarma: 0 30.05.2017, 12:28:40
  3. [25] cilani [*]

    pago — #15Takže mám chlapa pochválit za umyté nádobí, i když to je stále upatlané, protože co je mokré, to je čisté..?

    1. na komentář reaguje Gosi — #26
    superkarma: 0 30.05.2017, 09:04:50
  4. [24] Karo Líná [*]

    Já moc doma nepomáhám. Jenom když mám náladu a to není moc často. Například takové žehlení? Tak to jedině přes mou mrtvolu, něco jsem naposledy vyžehlila asi před 15 lety a už to nikdy nebudu opakovat. Naprostá ztráta času, kterého má zaměstnaný člověk už tak málo Sml68

    Za partnery (manžely) jsem vždy měla svéprávné bytosti, které se dokázaly postarat nejen o svoje potřeby, ale i o vše v domácnosti. Komu se zrovna chce vařit, uvaří. Když se nechce ani jednomu, namažeme si chleba. Když někomu z nás vadí nevyluxovaná podlaha, vyluxuje ji. Komu už se zdá, že není vidět přes skla ve sprcháči, umyje je. Nákupy si necháváme vozit a dbáme o to, abychom za sebou nenechávali svinčík. Jak už tu někdo napsal, vzhledem k tomu, že jsme oba pracující, není důvod trávit spoustu času úklidem, protože není co uklízet. A malé (už ani velké) děti doma dávno nemáme.

    superkarma: 4 29.05.2017, 19:19:49
  5. [23] bobani [*]

    to neřeším

    superkarma: 0 29.05.2017, 18:06:25
  6. avatar
    [22] diblice [*]

    denkas — #21no já mám chlapa za zadkem už 20 let skoro pořád 24hodin denně, pracujeme spolu, takže když onodpočívá, tak já taky, uklízet se dá, jen když na chvíli někam vypadne

    nechápu, jak se tu pořád mluví jen o uklízení, když většina dnešních domácností spočívá v tom, že se tam ráno nasnídají, pak na celý den vypadnou a večer jdou akorát spát, co je tam k uklízení, na víkend se většinou vypadne někam na výlet, u nás je v baráku pořád někdo, přes léto je práce na zahradě, tak co šílet s úklidem

    superkarma: 0 29.05.2017, 16:29:06
  7. avatar
    [21] denkas [*]

    diblice — #20 Přesně tak. Hlavně se nemá nic přehanět a nic hrotit. A pak to jde samo . Nejhorší je když chlap nepomáha,ale kritizuje. To bych nesnesla Sml15. Nebo by mi vadilo,kdyby měl spoustu jen svych zajmů a na rodinu by neměl čas.

    1. na komentář reaguje diblice — #22
    superkarma: 0 29.05.2017, 12:54:34
  8. avatar
    [20] diblice [*]

    OlgaMarie — #5tak s tím nesouhlasím, manžel je naučený, ale udělá jen v krajním případě, neřeším to, taky dělám jen když mám náladu, stačí nenadělat binec a není co uklízet, nádobí umyje myčka a vyluxovat stačí jednou za 14 dní

    1. na komentář reaguje denkas — #21
    superkarma: 1 29.05.2017, 12:25:06
  9. avatar
    [19] OlgaMarie [*]

    OlgaMarie — #5 Měla jsem sousedku a ta mi vyprávěla, že když její manžel doma oznámil, že se bude ženit, tak mu jeho máma řekla, že oženit se může, když se naučí vařit, prát, žehlit a uklízet, aby se uměl postarat, kdyby manželka onemocněla. Půl roku mu prý dávala lekce.

    superkarma: 2 29.05.2017, 12:19:20
  10. avatar
    [18] denkas [*]

    OlgaMarie — #5 Tak třeba můj muž vyrůstal na vesnici, takže měl dost povinností venku, seno,dříví,atd a dvě sestry,tak asi fakt ho maminka domací práce neučila Sml80. A přesto,když je potřeba,tak to zvládá.

    superkarma: 0 29.05.2017, 12:00:36
  11. avatar
    [17] denkas [*]

    Ale na druhou stranu chapu, že když mají děti,oba pracují, tak by i oba měli doma přiložit ruku k dílu. Sml80 .

    superkarma: 1 29.05.2017, 11:05:58
  12. avatar
    [16] denkas [*]

    Tak ja si nejraději vse dělám sama Sml80 I když jsem měla tři děti, chodila do prace, tak jsem to tak měla. Mě to tak vyhovovalo a vyhovuje. Přestože můj táta mamě pomahal i někdy vařil,nakupoval. A můj syn taky doma uklízí,vaří,nakupuje. Nevim proč, ale já nemám ráda,když to děla někdo jiný. Ale když jsem marod, zlámana ruka,nebo sem pryč.. Tak muž zvládne vše, uklidit, uvařit, vyprat i nakoupit.

    superkarma: 0 29.05.2017, 10:58:34
  13. [15] pago [*]

    Z mého pohledu 1 je pravdivá. Proč se snažit, když je to vždy stejně špatně.

    1. na komentář reaguje cilani — #25
    superkarma: 1 29.05.2017, 10:05:45
  14. [14] Bébina [*]

    lennulik — #13No jak který nemá na úklid buňky. Ten můj ano, uklízí mnohem líp než já. Třeba kuchyň, kde každý den udělám bordel, protože ač to nesnáším tak vařím. Má neuvěřitelný dar proběhnout místostí a za ním je pořádek. To já neumím. Ano myju okna, vytírám, luxuju, utírám prach, nakupuju, vařím, peru prádlo a žehlím, umývám koupelny a starám se o havěť (dětskou i zvířecí), to je vše co on nedělá, ale nedokážu uklízet povrchový bordel a dávat věci na jejich místo.

    A k článku. Že je potřeba dávat věci v kuchni na jedno místo? No ano, nechceme totiž půl hodiny hledat napařovák, struhadlo atd. A že je chlap po příchodu domů z práce unavený? To si nejspíš stěžuje kancelářská krysa, ne? Můj vozí pivo, poměrně fyzicky náročná práce. Byl v práci včera dopoledne(ano, v neděli, neb v neděli jsou chlastací akce a festivaly), pak uklízel celý den na zahradě, kde jeho tatínek dělá soustavně bordel. A večer šel zas do práce, neb akce skončila a sudy se musejí odvézt. Přišel domů v půl druhé a v šest vstával. Ať si nikdo nestěžuje, že je unavený z práce a nemá SÍLU na domácnost.

    superkarma: 1 29.05.2017, 09:46:23
  15. avatar
    [13] lennulik [*]

    Já mám moc hodného muže a pokud ho poprosím, aby něco udělal, tak to udělá, jelikož ví, že lítat kolem prcka a domácnosti, když ještě denně vařím, je záhul. Jenže chlapi prostě asi nemají na úklid buňky a já z toho vždycky rostu, tak si radši vše udělám sama Sml30 Když jsem už měla těsně před porodem a nebylo zbytí, poprosila jsem ho, aby pověsil prádlo. No způsob, jakým ho pověsil, to mě teda pobavilo. A potom ho sebral stylem zmuchlané klubko. Poděkovala jsem mu, ale prádlo věšel poprvé a naposled Sml30 Pouštím ho v podstatě jenom k vysávání, tam není co zkazit Sml30 Ale je fakt, že i snaha se cení Sml67

    1. na komentář reaguje Bébina — #14
    superkarma: 0 29.05.2017, 09:09:02
  16. [12] era [*]

    OlgaMarie — #5Tuto moudrost ti prozradila tvá snacha?

    superkarma: 1 29.05.2017, 08:50:25
  17. avatar
    [11] Pentlička [*]

    Výmluvy, výmluvy, výmluvy! Jediné, co uznávám, je, že jsou ženské, které si chtějí všecko dělat samy, protože ony to umí nejlépe. Ale i toho někteří chlapi zneužívají tak, že se schválně staví k domácím pracem jako motovidla, něco schválně rozbijí nebo zničí, žena je odežene a oni mají alibi, že nic dělat nemusí. Z chlapa, který v 21. století tvrdí, že domácnost má obstarávat žena a chlap se může válet, se mi zvedá kufr.

    superkarma: 5 29.05.2017, 08:46:46
  18. [10] setury [*]

    judi — #6 Sml16 zkus metodu dlouhej bič a malej dvorek Sml30Sml30Sml30Sml67

    superkarma: 0 29.05.2017, 08:34:24
  19. avatar
    [9] lenig [*]

    Nu tak souhlasím s tím, že když muž doma pomáhá, nesmíme mu říkiat, že to udělal špatně, ale tak nějak nenápadně si to dotvořit k obrazu svému...

    můj muž mi doma hodně pomáhá, zapne pračku, pověsí a sundá prádlo, stará se o myčku, rád vaří, ale to necháváme jen, když sám chce...

    má na starost panelákový úklid, já tohle dělám jen výjimečně...

    když třeba vrtá, tak si po sobě automaticky vysaje prach ze zdi...

    takže já si nestěžuji... více vařím, žehlím ráda, uklízím taky spíše já, ale vím, že když nebudu moci, tak je schopen imanžl..

    superkarma: 0 29.05.2017, 08:17:27
  20. [8] MARIE MATEJKOVA [*]

    Znám i takové,kteří to dělají podle nálady. Když je nálada na úklid,dokáží být i velice pečliví a výkonní,nepotřebují ani určovat co uklidit. Vezmou vše z gruntu.Ovšem to je tak 1x za měsíc. Jinak dokáží přehlížet jakýkoliv nepořádek a jsou k tomu naprosto imunní. Jsou však i tací,kteří mají i garáž,jako laboratoř,přímo sterilní a tak se chovají i v bytě. Nesnesou ani nesrovnané třásně na koberci. Neustále sami uklízí a to až sterilně. Také hrůza.

    superkarma: 1 29.05.2017, 08:12:48
  21. [7] cilani [*]

    No, tak k tomu nádobí - to se mám tvářit, že je to super, když je nádobí i po umytí mastné a špinavé? Sml80

    Jestli si chlapec myslí, že o domácnost se má starat ženská, tak by měl být schopen celou rodinu finančně dostatečně zajistit, aby žena tedy nemusela pracovat a mohla se v klidu věnovat rodině a domácnosti. Musí si ale k sobě najít ženu, které to tak vyhovuje...Sml80

    superkarma: 3 29.05.2017, 07:52:25
  22. avatar
    [6] judi [*]

    OlgaMarie — #5 Souhlasím ale už ho nepředělám.Sml80

    1. na komentář reaguje setury — #10
    superkarma: 0 29.05.2017, 07:26:51
  23. avatar
    [5] OlgaMarie [*]

    Muži nepomáhají v domácnosti, protože je to jejich máma nenaučila!

    1. na komentář reaguje judi — #6
    2. na komentář reaguje era — #12
    3. na komentář reaguje denkas — #18
    4. na komentář reaguje OlgaMarie — #19
    5. na komentář reaguje diblice — #20
    superkarma: 7 29.05.2017, 06:55:27
  24. [4] lahanzala [*]

    Naštěstí existují i jiní chlapi

    superkarma: 3 29.05.2017, 06:46:01
  25. avatar
    [3] man-mimo [*]

    Boros — #1 ano, pád Římské říše taky nebyl ze dne na den Sml24 Sml30

    superkarma: 0 29.05.2017, 06:33:57
  26. [2] Otazníček [*]

    Mít doma něco, co tvrdí, že o domácnost se má starat žena, tak to asi rychle ženu pryč. Sml80 Toto rozdělení rolí chápu, pokud jsou ti dva domluveni, že chlap vydělává a žena zůstane doma a pečuje o domácnost, nebo je velký barák a chlap kmitá kolem něj. Ale pokud oba chodí do práce a pán má pocit, že jedině on má nárok na odpočinek? Sml31

    superkarma: 4 29.05.2017, 05:48:34
  27. [1] Boros [*]

    Pro Petra:

    Před cca 120 lety byla žena- studentka na VŠ zcela nemyslitelná, před cca 35 lety se začínalo s tatínky u porodu- 1 za měsíc a dnes? Všechno se vyvíjí...

    1. na komentář reaguje man-mimo — #3
    superkarma: 1 29.05.2017, 05:43:32

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme