Bulvár

K půlce února bylo vykázáno 122 násilníků


Na základě zákona, platného od letošního ledna, podle kterého lze ze společného obydlí na deset dnů vykázat domácího násilníka, bylo ke 14. únoru 2007 vykázáno celkem 122 lidí (z toho 121 mužů a jedna žena). Vyplývá to z údajů Bílého kruhu bezpečí, který práci intervenčních center monitoruje spolu s agenturou STEM.
 
První vykázání bylo realizováno hned 1. ledna 2007, a to 2 hodiny po půlnoci. Nejvíce vykázání proběhlo v krajích Moravskoslezském, Jihomoravském a Ústeckém – celkem 68 osob (z toho nejvíce na Bruntálsku a v Karviné). Největší počet vykázaných doposud pochází ze vztahu manželského, následně 33 % ze vztahu druh a družka a v 17 % případů se jedná o tzv. transgenerační násilí (v rodině, například vnuk versus babička). Jedna čtvrtina ohrožených osob neprojevila zájem o pomoc intervenčních center. Ze 121 vykázaných mužů bylo několik podnikatelů vykázáno i z místa podnikání. Mezi vykázanými byli i vysokoškoláci. Určitou roli hrál také alkohol. Jedna třetina obětí podala předběžné opatření na prodloužení lhůty vykázání, v 70 % jim bylo vyhověno.

Co se týče přímo Prahy, ke 14. únoru 2007 bylo vykázáno deset lidí. V sedmi případech se jednalo o manžele, jež ubližovali svým ženám, v jednom o druha, v jednom o syna z domu rodičů a v jednom o ženu-matku, jež týrala svou babičku (to je zatím ona jediná žena v republice). Z uvedených 10 případů byly 7x svědkem děti. Oběti většinou kontaktovaly policii telefonicky. Stalo se, že za den proběhla i tři vykázání. Pražské intervenční centrum, provozované Městským centrem sociálních služeb a prevence Praha, poskytlo deseti obětem domácího násilí k danému datu 15x konzultaci, 2x ženám s dětmi umístění na krizový pobyt, 15x právní pomoc, 55x sociální pomoc a 6x psychologickou pomoc.


Zdroj: Tisková a informační agentura Gita, www.ta-gita.cz

Soutěž:

 

 

   
01.03.2007 - Společnost - autor: Markéta Breníková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [38] Eva_CZ [*]

    No tady to funguje. A jestli si to dotycny ( dotycna ) vymyslel, dojede na to. Nejdriv se ucini opatreni a pak probehne soud.

    superkarma: 0 04.03.2007, 17:36:15

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [37] DELCOP [*]

    vykazano bylo jen 122 lidi a dalsi tisice lidi trpi dal :-(

    superkarma: 0 01.03.2007, 22:14:03
  2. avatar
    [36] man-mimo [*]

    ad.astra: nevím Ale kdyby to bylo tak, tak je ta věta blbě formulovaná

    superkarma: 0 01.03.2007, 19:30:54
  3. avatar
    [35] ad.astra [*]

    man-mimo: tím vykázáno z místa podnikání asi bylo myšleno to, že hodně podnikatelů podniká z domova - takže, když nemají přístup 10 dní domů, neškrtnou si ani pracovně alespoň já to tak chápu, pokud chápu blbě, prosím o vysvětlení

    superkarma: 0 01.03.2007, 18:17:15
  4. avatar
    [34] Suzanne [*]

    cmelda: ono je to tak se vším Když to nadsadím - kytka v okně potěší tisíc kolemjdoucích, ale na jednoho může spadnout.

    superkarma: 0 01.03.2007, 16:37:53
  5. avatar
    [33] cmelda [*]

    Suzanne: ale jo, pisu, ze tohle samozrejme je krok vpred a urcite pomuze. ale holt nekdy i tem nepravym. ale to je asi vsude

    superkarma: 0 01.03.2007, 16:35:50
  6. avatar
    [32] Suzanne [*]

    cmelda: "zapracovat" může partner kteréhokoli pohlaví, ale jak píše Manx, teď má oběť možnost to řešit.

    superkarma: 0 01.03.2007, 16:30:41
  7. avatar
    [31] Suzanne [*]

    man-mimo: záleží na úhlu pohledu

    superkarma: 0 01.03.2007, 16:29:44
  8. avatar
    [30] cmelda [*]

    Manx: no vzhledem k tomu, jak jeho "zena" zapracovala na jeho okoli, tak uz nema co resit... a nema kam hloubeji spadnout

    superkarma: 0 01.03.2007, 16:21:38
  9. avatar
    [28] cmelda [*]

    Manx: no v te dobe jeste neplatil tento zakon .. ale znam

    superkarma: 0 01.03.2007, 16:10:21
  10. avatar
    [27] man-mimo [*]

    Suzanne: já vím Ta šaríja funguje nesrovnatelně déle, i ji uznává nesrovnatelně více lidí

    superkarma: 0 01.03.2007, 16:05:05
  11. avatar
    [26] Suzanne [*]

    man-mimo: srovnáváš nesrovnatelné

    superkarma: 0 01.03.2007, 15:42:10
  12. avatar
    [24] Amálie [*]

    kareta: Moje právní zástupkyně pro ten můj případ řekla doslova: Na Policii sama nic nezmůžete, protože je to snůška lenochů, kteří si vymýšlejí milion věcí, aby nemuseli nic dělat. Moje zkušenost s PČr byla taková, že jsem jim poděkovala za jejich přístup. Uvidíme, jak povedou vyšetřování pro státního zástupce.


    sala: Ano, mašinerie je spuštěna. Kupodivu se mi ohromně ulevilo. Taky je výhoda, že si můžu dovolit dobrého advokáta a tím to PČr nemůže jen tak zamést pod koberec.

    superkarma: 0 01.03.2007, 15:18:20
  13. avatar
    [23] man-mimo [*]

    Suzanne: v jiných zemích funguje i šaríja

    superkarma: 0 01.03.2007, 14:58:58
  14. avatar
    [22] cmelda [*]

    Vivian: chtela bych videt chlapa, ktery si na vlastni zenu, byt nasilnici, zavola policii by se studem propadl a proto radeji co? drzi hubu a necha se sam nazvat nasilnikem a vyhodit z bytu

    superkarma: 0 01.03.2007, 14:58:52
  15. avatar
    [21] Suzanne [*]

    man-mimo: v jiných zemích to funguje, tady to bude taky fungovat. Proč vymejšlet trakaře u každý dobrý věci

    superkarma: 0 01.03.2007, 14:37:51
  16. avatar
    [20] Vivian [*]

    A násilnice se taky vykazujou?

    man-mimo: to se mi taky nezdá...

    superkarma: 0 01.03.2007, 14:17:46
  17. [19] 1Jirina [*]

    Manx: Já s tím zákonem naprosto souhlasím. Myslím, že spousta lidí vůbec netuší kolik je kolem nich domácího násilí. Takhle to aspoň na ty praskne. Většina obětí na tenhle zákon čekala jak na smilování boží. Zatím tu vidím jen skeptické názory že to někdo zneužije. Já myslím, že je to to nejlepší co zatím naši politici vymysleli, co se týče pomoci obětem domácího násilí. A když se to dobře zaběhne, tak nevidím důvod, proč by to nemělo fungovat.

    superkarma: 0 01.03.2007, 12:42:28
  18. avatar
    [18] man-mimo [*]

    Manx: teď jsem si konečně přečetl celý článek, a třeba věta "Ze 121 vykázaných mužů bylo několik podnikatelů vykázáno i z místa podnikání" se mi zdá dost podezřelá.

    superkarma: 0 01.03.2007, 11:40:49
  19. avatar
    [16] man-mimo [*]

    Manx: ani schopnostem školených policajtů, ani tomu velkému nepoměru. Prostě předpokládám, že čím horší situace, tím menší pravděpodobnost, že se oběť troufne ozvat. Ale pro zneužití je to určitě dobrý.

    superkarma: 0 01.03.2007, 11:37:30
  20. avatar
    [15] cmelda [*]

    Manx: ja to nekritizuju, v nekterych pripadech to asi fakt pomuze, ale obavam se, ze to, kdy se bude jednat o zneuziti zakona, se mnohdy nikdo nedovi.

    superkarma: 0 01.03.2007, 11:30:59
  21. avatar
    [13] man-mimo [*]

    Manx: proč se mi tomu nechce věřit?

    superkarma: 0 01.03.2007, 11:18:55
  22. [10] a.... [*]

    Podle tohoto zákona se prý dají vykázat i děti, které týrají své rodiče. Důležitá informace!!!

    superkarma: 0 01.03.2007, 10:43:37
  23. avatar
    [9] cmelda [*]

    Z_U_Z_U: i tak se da. SPis ze je to kolikrat tvrzeni proti tvrzeni, at uz je vykazovan chlap nebo zenska.

    superkarma: 0 01.03.2007, 10:38:55
  24. [7] sala [*]

    Amálie: V diskusi v článku (myslím z pátku) o vztazích černoch versus běloška jsem četla tvé příspěvky o osobních problémech s partnerem. Pokud si pamatuju, tak jsi to chtěla v pondělí nějak rozlousknout, bála ses víkendu atd. Tak jak si dopadla?

    superkarma: 0 01.03.2007, 09:18:12
  25. avatar
    [6] kareta [*]

    Amálie: copak oni nemůžou zadržet násilníka za omezování, pokus o vraždu, napadení? Dát ho do vazby? Já myslím, že paragrafy na to jsou, ale policie si nechce komplikovat život. Ale nechci jim křivdit.

    superkarma: 0 01.03.2007, 09:13:39
  26. avatar
    [5] Z_U_Z_U [*]

    cmelda: myslíš jako ve stylu: paninka chce mít volnej kvartýr, tak sebou flákne o dveře, aby si udělala modřinu, cinknepolicajtům a další týden pořádá doma nerušeně orgie? Taky jsem si to představila

    superkarma: 0 01.03.2007, 09:13:35
  27. avatar
    [4] Amálie [*]

    Když jsem v lednu opět řešila s Policií svou situaci, pravili, že je škoda ( ), že mě nenapadl v lednu. Ihned by ho prý vykázali na 10 dní a já bych se mohla v klidu vyspat (člověk po útoku je velmi unavený), sbalit si věci a odstěhovat se.



    Bohužel většina žen s násilníkem zůstane. Za 10 dní se jim to rozleží a ještě se mu málem omluví (toť zkušenosti PČr). Po mých zkušenostech už rozumím jejich strachu, paralyzovanosti a neschopnosti se jakkoli rozhodnout v jednání proti "němu", ale stejně s tím nesouhlasím. Já jsem utekla okamžitě a PČr, státní zástupce, linka bezpečí i všichni kolem mě pochválili a podpořili. Díky jim za to.

    superkarma: 0 01.03.2007, 08:55:11
  28. avatar
    [3] sweety77 [*]

    To je teda síla

    superkarma: 0 01.03.2007, 08:31:29
  29. avatar
    [2] cmelda [*]

    ja nevim, prijde mi to dost zneuzitelne takove "Jak se zbavit nepohodlneho partnera". Asi to v nekterych pripadech urcite pomuze, ale neni to reseni.

    superkarma: 0 01.03.2007, 08:12:27
  30. avatar
    [1] ještěrka.ehp [*]

    Znáte někdo princip takového vykázání? Nějak nevím, co si pod tím představit

    superkarma: 0 01.03.2007, 07:49:16

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme