Rodina

Jsou to opravdoví šmejdi!

Máte nějaké zkušenosti s předváděcími akcemi pro seniory? Byly jste na nějaké akci vy samy, nebo někdo z vašich příbuzných? Já žádnou osobní zkušenost nemám, ostatně mě by tam ani nikdo nepozval. Nejsem totiž ta správná věková skupina, která by se dala snadno ovlivnit.

A to je hlavní smysl všech těchto předváděcích akcí: využít neznalosti a naivity starších lidí, kteří si koupí cokoliv, co jim někdo vychválí, nebo ještě lépe - co „vyhrají“. A hlavně: pak se bojí si stěžovat. Stížnosti a reklamace za ně často vyřizují jejich děti či vnuci, ale domoci se něčeho stojí skoro nadlidské úsilí.

senior

V rodině máme zkušenosti s nákupem „úžasného“ vysavače, asi za 20 tisíc. Babička s dědou, kterým v té době bylo 85 let, byli pozváni na předváděcí akci, kde získali skvělou slevu na vysavač. Něco tam rovnou zaplatili, zbytek měli splácet snad dalších 10 let po třech stovkách. Babička dostala štos složenek, které měla každý měsíc platit na poště. Celá rodina se divila, že mohla utratit takové peníze za vysavač, který se ještě k tomu asi za 14 dní rozbil. A pak to teprve nastalo: vyřizování reklamace, desítky telefonátů, vyhrožování soudem...

Zabýval se tím strejda. Nebudu to protahovat, nakonec se domohl jen toho, že babička mohla vysavač vyměnit za nějaké jiné zboží ve stejné hodnotě, a zaplatila ho rovnou hotově, aby nemusela běhat každý měsíc na poštu se složenkou. Naštěstí pak už se poučila a na žádnou podobnou akci se zlákat nenechala.

Pomůže jen papír od právníka

Tak to ale často nebývá, někteří senioři chodí na takové akce opakovaně, nechávají se nachytat a ještě si libují, jak dobře a levně pořídili. I v redakci s tím máme zkušenosti. Rodiče jedné kolegyně jezdili na předváděcí akce s firmou BECK a jednou jeli někam za Prahu ještě se sousedkou. Obě ženy byly šťastně „vylosovány“ a vyhrály speciální cenu! Musely odejít za plentu a podepsat papír o této výhře. Jenže teprve poté zjistily, že musí zaplatit daň, a to 30 tisíc Kč! Organizátoři jim sdělili, že už podepsaly papír, a tak se nedá nic dělat a peníze se musí zaplatit. Samozřejmě je ženy neměly u sebe, a tak si pro ně organizátoři přijeli až domů.

Když to zjistila kolegyně, začala se zajímat a snažila se vše reklamovat, chtěla vrátit peníze, protože žádné zboží nechtějí. A opět nastal problém. Ve firmě skoro nikdo nezvedá telefony, a když už se člověk dovolá, zrovna tam není osoba, která má tyhle věci na starosti. Kolegyně psala e-maily, po domluvě s právničkou poslala doporučený dopis, rozjela se dokonce na firemní centrálu, kam se jí druhý den podařilo dostat. Doslova si to vykřičela, hrozila právníkem a žalobou, a nakonec uspěla. Smlouvu zrušili a do 30 dnů měli vyřídit reklamaci a vrácení peněz. Peněz se dočkala až po 3 měsících... Ale aspoň to.

A takhle by se dalo pokračovat ještě dlouho, nejspíš znáte podobných historek dost. Jsem ráda, že se letos v kinech objevil dokumentární film, který tento problém odhaluje, jmenuje se Šmejdi. Jsou v něm zachyceny praktiky, které prodejci používají, včetně lží, manipulace, nátlaku a ponižování seniorů, kteří jsou nakonec tak vystresovaní, že podepíšou nákup úplně zbytečného zboží. A platí a platí...

Jaké máte zkušenosti s podobnými šmejdy? Napište nám o tom!

Tématem dnešního dne je: Šmejdi aneb předváděcí akce pro seniory

  • Co si o tomto tématu myslíte?
  • Navštívila jste nějakou předváděcí akci?
  • Jak to probíhalo?
  • Koupila jste si nějaký výrobek? A fungoval vám?
  • Pokusila jste se nějaký výrobek z předváděcí akce vrátit? Jaké to bylo?
  • Slyšela jste někoho o takové akci vyprávět?
  • Máte nějaké jiné zkušenosti z předváděcích akcí?

Pište, budu se těšit. Jedna z vás získá opět dárek, tentokrát knížku L. Byrnerové: Andělské poselství naděje a ohřívač hrnku k počítači. Příspěvky posílejte do dnešních 14.30 hodin na známou adresu redakce@zena-in.cz, předmět e-mailu: ŠMEJDI.

smejd

   
07.05.2013 - Příběhy - autor: Lucie Paličková

Komentáře:

  1. avatar
    [6] kuzle [*]

    duchodci by si ten film meli poustet misto vecernicka Sml22

    superkarma: 0 15.07.2013, 11:16:51
  2. [5] zepi [*]

    Byla jsem také na vícero předváděček a můžu s jistotou říct,že to jsou opravdu šmejdi,kteří vydělávají na důchodcích.I já jsem se nechala nachytat a je to téměř 20 let ,kdy to ještě nebylo tak známé.Prodávali titanové hrnce za 3 kusy jsem zaplatila 24000kč. a dnes by to nestálo ani polovinu jak jsem si všimla v obchodech.Hrnce jsou sice dobré,ale tak těžké,že v jedné ruce se nedá hrnec udržet.Na dalších jsem už nic nekoupila,ale všímala jsem si jak nehorázně jednají s lidmi,kteří si nechtějí nic koupit.Nesetkala jsem se na žádné předváděčce s korektním jednáním...vždyt jim jde jen o velké částky se zisku.ted už bych tam nikdy nešla.   Zdenka

    superkarma: 0 07.05.2013, 23:14:52
  3. [4] Jana 01 [*]

    My, mladí, jsme byli na jednom takovém (jinak velmi levném) zájezdu a to proto, že to bylo na místo, které jsme chtěli vidět a to je možné jen pro objednané organizované skupiny. Součástí byla předváděcí akce v hotelu i s obědem, nabízeli kvalitní zdravotní matrace (přesně na míru dle přání zákazníka) od Českého výrobce + pokrývku a polštář, vše z ovčí vlny. K tomu dárky - čistič vlny, sprchový gel atd. -  také od českého výrobce, oběd, výlet skoro zdarma. Myslím, že to stálo celé necelých 10 000 Kč. Protože dítě vyrůstalo z malé dětské postýlky, tak jsem mu to koupila. Možná, že byla cena přemrštěná, já jsem to nezjišťovala, protože nejsem na tom finančně nijak moc špatně, ale ani toho nelituji, nemusela jsem lítat po obchodech, vše dovezli až domů, kvalita je vynikající (dítě to už má přes 10 let), výlet byl super, prodejce moc milý a slušný. Jinak na takové akce nikdy nechodím a babičkám je zakazuji, ta nejstarší, přesto, že je velice šetrná, už se nechala vylákat kamarádkama a párkrát se tam dala napálit (žlutý kov koupila s tím, že je to velmi levné zlato, přitom ani prsteny vůbec nenosí, lisované sklenice (které nepotřebuje)s tím, že je to broušené sklo...). Bylo mi jí pak moc líto a zvlášť, když jí její děti nadávali, že je hloupá, plakala...   :-(

    superkarma: 0 07.05.2013, 09:57:48
  4. [3] Rikina [*]

    Zhruba před 15 lety mi předváděl jeden podomní prodejce vysavač nejmenované značky, a poměrně luxusní ceny. Krásně mi vyluxoval celý obývák včetně křesel a gauče, a to mu dalo dost práce, neb jsem v té době měla dva psy a chlupy byly všude. Sml57  Ovšem v té době jsem si nemohla dovolit dát za vysavač z mého pohledu malé jmění, a tak si ho pán zase zklamaně zabalil. Tomuto byl přítomen můj tehdejší přítel, a za několik dní mi připravil překvapení, neb mi tento vysavač dovezl a daroval, řka, že usmlouval jeho cenu o třetinu. Koukala jsem jako sůva z nudlí, neb jsem se slovem nezmínila, že bych o vysavač stála, a zdráhala jsem se přijmout takový dar. Ale nakonec jsem si ho vzala, když už to bylo zaplaceno, a nelituji. Celých 15 let slouží k mé spokojenosti, a kdykoliv jsem něco potřebovala, stačilo zavolat a firma, tedy výrobce, se postarala. Takže za mě - nejsou všichni lumpi a podvodníci. Nebo aspoň před 15 lety nebyli. Sml80

    superkarma: 1 07.05.2013, 09:20:44
  5. avatar
    [2] OlgaMarie [*]

    Přijala jsem pozvání na ochutnávku španělských vín. Byla to předváděčka litinových hrnců! Vydržela jsem a 3 lahve vína jsem si doslova vymohla, neboť je měli inzerované v pozvánce jako dárek a tam nebyla podmínka nákupu hrnců. Ještě mi pak firma volala domů, zda jsem tam byla a dárek obdržela a světe div se - hróóózně se divili, že jsem byla pozvaná na ochutnávku vín!Sml30

    superkarma: 0 07.05.2013, 08:55:51
  6. avatar
    [1] lenig [*]

    Když se před lety začínalo s těmito akcemi, chodili nebo mohli chodit všichni...pozvání bylo lákavé...jenže jen ti uvědomělí brzy zjistili, jaký je to všechno podvod a přestali chodit. Postupně na obědy, večeře, pití zdarma a dárečky začaly firmy lákat především důchodce...bohužel...ti, třeba aby nebyli sami, aby měli nějakou "kulturu", našli si známé apod. se těchto akcí účastní stále a dokola (někteří) se nechávají oblbovat a nakupují a podepisují smlouvy...smutné, že někdo (a není těch firem málo) se přiživuje na starých lidechSml68Sml68Sml68

    superkarma: 1 07.05.2013, 08:21:16

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme