Domácnost

Jsou rady veterinářky Žertové nebezpečné?

veterina

Páteční rady veterinářky Hanky Žertové tento rok končí. S Hankou se pravděpodobně opět v magazínu Žena-in.cz setkáte příští rok. Pokud by vás zajímaly další její rady, navštivte stránky www.zvirataazdravi.cz, nebo se dívejte v televizi na Polepšovnu mazlíčků.

V tomto článku Hanka Žertová radí čtenářce s nickem Hafátko, jak získat ztracenou důvěru k členu rodiny. Odpovídá i na jeden nepříjemný dotaz na její osobu a principy, které při výcviku používá.

Čtenářka Hafátko: Dobrý den, chtěla bych se paní doktorky zeptat. Máme doma půlroční šťěňátko srnčího ratlíka. Je to strašně živý pejsek, ale bázlivějšího pejska jsem snad ještě neviděla... Na cizí lidi vždy nejprve štěká, ale po chvíli si na ně už zvykne, ale trápí nás bázlivost skrz dědu. Děda ji držel v náručí první a druhý den, co jsme si ji ve dvou měsících přivezli, nikdy by pejskovi nic neudělal, předchozího pejska měl strašně rád, ale jakmile naše fenka uslyší jeho hlas nebo ho uvidí, utíká od něj strašně daleko, děda jí háže pamlsky, jednou jsem mu ji chtěla podat, aby ji pohladil, a strachy se počůrala. Všechny nás to strašně mrzí, nejvíc dědu. Lze s tím něco dělat? Veterinář říkal, že u tohoto typu pejska moc ne.
A ještě máme problém s přivoláním. I když vaše rady zkoušíme, tak se můžeme uskákat, umávat, ukřičet, ale pejsek stejně většinou dělá, že neslyší. Děkuji za radu!

Dědovi doporučte, ať si fenečky vůbec nevšímá, nemluví na ni, nedívá se na ni. Fenka potřebuje získat jistotu, že jí z jeho strany nehrozí žádné nebezpečí (což v jejích očích může být i to, že se k ní skloní nebo se pokouší na ni sáhnout). Teprve až dokáže kolem něho projít beze strachu, jí může hodit nějaký obzvlášť lákavý mlsík, ale směrem dozadu, za sebe.
Když se takto hozené pamlsky fenka odváží sbírat, je možné je házet vedle a postupně i dopředu, ale stále bez mluvení a dívání se na ni. Až když si začne o pamlsky sama říkat, může s ní děda začít tiše mluvit a postupně zkoušet i pamlsek podat na ruce. Nikdo jiný jí ale tyhle ohromné dobroty dávat nesmí. Bude to možná trvat dlouho, ale mělo by se to zlomit. Hlavně se děda nesmí dopustit žádné „zrady“, tedy např. snahy o pohlazení.
Přivolání je třeba nacvičit pořádně doma a pak přecházet do stále náročnějšího prostředí. Nepouštějte fenečku tam, kde to není bezpečné, a nevolejte ji, když je něčím silně zaujatá. Platí tu stará pravda, že opakování je matka moudrosti - přivolání byste měli cvičit zhruba 100x denně, pak teprve můžete čekat, že se vytvoří podmíněný reflex a začne to fungovat spolehlivě.

veterinar

Čtenářka Martina: Dobrý den, bylo by bezva, kdybyste přestali propagovat pořad Polepšovna mazlíčků a paní Žertovou vůbec - radí většinou nesmysly, někdy přímo nebezpečné věci (jak pro páníčky, tak i pro pejsky). Já sama mám dva psy, jednoho už skoro 12 let, a o výchovu psů se intenzívně zajímám. Paní Žertovou osobně neznám a je mi v podstatě lhostejná, jen kdyby neprezentovala absolutně nekompetentní a diletantské rady přes média, která jsou hodně sledována - škodí ve svém důsledku zlepšení podmínek chovu psů a naopak podporuje zavedené stereotypy v této oblasti, které nerespektují přirozenou povahu a založení psa. Většina pejsků, které tak zvaně převychovala v tomto pořadu, na tom po jeho absolvování byla určitě hůř. Podařilo se jí (snad ne úplně všude) ještě více otevřít propast mezi nimi a jejich pány. Nesmyslné trvání na místečku, vyhnání psů z postelí a ložnic, ba i z gaučů a hlavně zmatení psů omezením jakýchkoli bližších kontaktů s jejich pány - to je trestuhodné. Pes je smečkové zvíře, potřebuje nadevše sociální kontakt a snese lépe jakékoli nepohodlí než nevšímavost a odhánění. Hlavně pro štěňata je důležitý tělesný kontakt - my je odtrhneme od matky a sourozenců a namísto lásky a tepla jim vyhradíme „boudičku“ mimo nás - jak kruté vyčlenění ze smečky! Můžeme se jim divit, že ze stresu trhají, na co přijdou, teskní apod.? Tyto a další věci ale ve zmíněném pořadu nezazní, a to prostě proto, že to buď paní Žertová neví (a v tom případě zde nemá co pohledávat), anebo nemá ráda psy (a to už by tady neměla být tuplem).
Trochu jsem se rozepsala, ale toto téma mě nenechává chladnou. Vím, že sponzoři jsou pro vás důležití, ba klíčoví, ale nešlo by je lépe vybírat? Aby aspoň neškodili? Děkuji.

Těžko se odpovídá někomu, kdo má na věc úplně odlišný názor. Snad jen něco málo k tomu vyhánění psů z postelí a ložnic, na to dostávám nejvíce dotazů. Z postele rozhodně vykazuji psy, kteří jsou tam agresivní a na své pánečky tam vrčí, nebo je dokonce napadají. To vcelku každý chápe.
Ale vykazuji na vlastní místečko i psy, kteří trpí přílišnou závislostí na svém majiteli a nedokážou být chvíli sami. Je to významná součást terapie. Tam, kde se podaří naučit psa spát celou noc odděleně od svých páníčků, tam se většinou také podaří naučit jej snášet samotu ve dne, kdy jsou jejich lidé v práci.
Polepšovna je reality show, a nikoli naučný pořad. Z mnoha hodin práce se psem bylo sestříháno dvacet minut tak, aby byly především divácky zajímavé. Hlavním cílem bylo probudit v lidech více odpovědnosti v jejich vztazích ke psům a kočkám, nikoli naučit je řešit konkrétní problémy. Každý pes či kočka jsou naprosté individuality a vyžadují každý jiný přístup.

Polepšovna mazlíčků: Marcus

Čím byl tento díl výjimečný a kde mohou pánečci chybovat?
Marcus byl nádhernou ukázkou toho, jak moc psi potřebují pevný řád ve své smečce. Pokud smečka nemá vůdce a nikdo za ni nechce převzít zodpovědnost, ujme se toho pes. Pak samozřejmě očekává od svých „podřízených“ absolutní poslušnost, takže na jakýkoli nátlak vůči sobě reaguje agresí. Jakmile se pán ujal žezla, začal Marcus poslouchat a pracovat pro něho - dobrovolně, radostně, bez nutnosti použít sílu a fyzické tresty. Je obrovská škoda, že to vydrželo jen pár týdnů. Spousta lidí si myslí, že velká zahrada, popřípadě pohodlný gauč je to, co pes vyhledává a oceňuje ze všeho nejvíc. Ale je to úplně jinak - pes potřebuje svého vůdce a práci, kterou pro něho bude dělat. Pak je nejspokojenější.

Hanka ŽertováRady Hanky Žertové

Máte na Hanku Žertovou nějakou otázku? Napište ji do diskuze pod tímto článkem nebo lépe na e-mail: jakub.koci@zena-in.cz. Pro rok 2010 chystáme pokračování série článků, ve kterých Hanka radí čtenářkám magazínu Žena-in.cz.

   
18.12.2009 - Zvířátka - autor: Jakub D. Kočí

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [66] Scylla1 [*]

    Souhlasím s Monischou. Chtělo by to trošku citu pro psa a hlavně praxe. Díl se štěníkem Nikim bylo doslova utrpení sledovat a také to veselé a spokojené štěně dopadlo jako nejistý, zmatený a frustrovaný pes.

    superkarma: 0 13.01.2010, 15:55:36
  2. [65] Monischa [*]

    Aehm... http://www.psiskolafalco.cz/versus.htm#_polepsovna -  taky pár názorů ohledně Polepšovny, a souhlasím s nimi spíše než s polepšovnou... positivní na ní sice bylo, že aspoň lidem ukázala, že pes není bezproblémová hračka, ale že je potřeba se o něj starat.

    Tím veškerý přínos pro mě končí a začíná zbytečné odcizování se od psa a jeho nepochopení a často zcestné rady, které spíše ublíží než pomohou...

    Nebudu znova psát to, co je na výše uvedeném odkaze... Asi tak...

    superkarma: 0 23.12.2009, 02:44:26
  3. [64] Rikina [*]

    Ty pořady jsem nesledovala, a s některými radami a doporučeními, které byly zde v článcích, by se dalo mírně polemizovat, přinejmenším nejsou univerzálně použitelné pro všechny psy. Ale pokládám za přínosné a důležité, že tento pořad, byť pod rouškou reality show, říká lidem, že je potřebné psy vychovávat, že to nejsou hračky, a že mají své potřeby, ke kterým patří i dodržovat určitý řád. Aby byl pes pro radost. To si spousta lidí uvědomí až tehdy, když mají psa doma a začnou problémy, protože nezačali včas. Takže jestli to pomůže k lepšímu uvážení, zda si vůbec psa pořídit, jakého, a jak se s ním bude žít ve společné domácnosti, tak je to jen dobře.

    superkarma: 0 23.12.2009, 00:01:15
  4. avatar
    [63] kareta [*]

    Suzanne — #62 já mám štěstí na samé masochistické psy, i ten strředoasiat se mi vrhá k nohám a hází záda, abych ho podrbala a dala pár povelůSml52 jak nedám, vyvádí jak pominutej a kouše mi ruku- resp. žužlá, kdyby kousl, tak ji nemámSml54

    superkarma: 0 22.12.2009, 14:17:03
  5. avatar
    [62] Suzanne [*]

    kareta — #60 To sis dovolila dost! Takhle už 30 let trápit zvířátkaSml31Sml31Sml31Sml30Sml30Sml30

    1. na komentář reaguje kareta — #63
    superkarma: 0 22.12.2009, 14:06:13
  6. [61] dewil [*]

    vodfon — #59 tak to nevím, co je vám k smíchu... Psi mají práci rádi, protože pro ně je to zábava-jak kareta správně užila hlídání, myslivost a jiné. Pokud jde o záchranářské psy , se kterými dělá já, tak ti to milují. Jsou nadšení do každého, byť cvičného hledání a pokud jde o ostrou akci, jsou neskutečně zodpovědní a je z nich cítit velký zájem. Pachová stopa je jim předkládána nanejvíš 20 min a pak musí hodinu odpočívat, proto se psy střídají. Ale popravdě se jim to moc nelíbí, nejraději by byli v akci pořád - což nejde, protože stopování je pro ně fyzicky velice náročné. Je to práce a oni jsou pracovní psy, což je i rozdělení plemen, patří mezi ně vlčák, beagle, kokři, boxeři ale i retrívři. A pro nepracovní plemena je práce např. aktivity aj. Takže to jen ve zkratce pro "starého zkušeného chovatele", asi byste měla psy míň chovat a víc vychovávat. Možná pak vás budou mít psi tak rádi, jako mé kolegy

    superkarma: 0 21.12.2009, 22:42:10

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [60] kareta [*]

    vodfon — #58 psa mám a chovám je skoro 30 let. Střední a velká plemenaSml52

    1. na komentář reaguje Suzanne — #62
    superkarma: 0 21.12.2009, 14:55:24
  2. avatar
    [59] vodfon, kolie [*]

    kareta — #56 Teď jste mě rozesmála!!!!!!!!!Sml54Sml54Sml54Sml54To je vidět, že psa nemáte!!!! Nikdy si ho  hlavně nepořizujte!Sml15

    1. na komentář reaguje dewil — #61
    superkarma: 0 21.12.2009, 14:41:17
  3. avatar
    [58] vodfon, kolie [*]

    kareta — #56 Teď jste mě rozesmála!!!!!!!!!Sml54Sml54Sml54Sml54To je vidět, že psa nemáte!!!! Nikdy si ho  hlavně nepořizujte!Sml15

    1. na komentář reaguje kareta — #60
    superkarma: 0 21.12.2009, 14:41:09
  4. avatar
    [57] vodfon, kolie [*]

    M_artina — #54 Vy mi čtete z duše!!!!!!!!

    superkarma: 0 21.12.2009, 14:23:58
  5. avatar
    [56] kareta [*]

    M_artina — #54 pes miluje práci a nějakou funkci, normální je, že pes je pomocník člověka. Já zas  nemohu pochopit lidi, co mají psa "pro radost", ale pochybuju, že ti psi jsou spokojenější než pastevečtí psi někde na mraze na kavkazu nebo tažní na aljašce nebo lovečtí s myslivcem někde na revíru...a věřím, že pes mnohem snáz snáší mráz než střídání teplot při venčšení. jenže já nemám psa, já mám tele, co se mi ani pořádně do baráku nevejdeSml30

    1. na komentář reaguje vodfon — #58
    2. na komentář reaguje vodfon — #59
    superkarma: 0 21.12.2009, 13:53:42
  6. avatar
    [55] Suzanne [*]

    M_artina — #54 Vždycky existuje víc názorů a neznamená to, že ten jiný je špatný. Rady H.Ž. evidentně spousta kompetentních lidí považuje za profesionální. Oni se totiž někdy ani profesionálové neshodnou. To, že v reality show je vždy něco nebo někdo "zneužit", to je věc druhá. Těm psům to zřejmě neuškodí a lidi do toho jdou dobrovolně. Je zbytečné se rozčilovat, že někdo dělá něco jinak, než já chci, ale docela přínosné je, když člověk to něčí "jinak" přijme jako prostou součást světa, aniž by musel někomu spílat.

    superkarma: 0 21.12.2009, 13:28:59
  7. [54] M_artina [*]

    Musím reagovat, protože příspěvky se týkají mých výhrad k pořadu Polepšovna mazlíčků a k p. Žertové. Z některých příspěvků mám radost, jiné mne rozesmály a z dalších je mi spíš smutno. Je mi jasné, že se mnou nebudou souhlasit příznivci cvičáků a tedy taky většinou lidé, pro které je pes méněcenná bytost, otrok, sluha....To, že pes spí v posteli, neznamená, že je hierarchicky výše než jeho pán, to by nastalo v případě, že by pána do té postele nechtěl pustit. Je to zástupný problém, proto jsem ho zmiňovala. Autoritu si nevybudujete tím, že psa z  postele vyženete, ta se tvoří jinak a jinde. Takže - rozhodně nejsem ta, které její psi skáčí po hlavě a dělají si co chtějí, ale zároveň jsem pro ně parťák - a oni pro mne. Neléčím si přes psy své pochroumané ego a potřebu aby mě konečně někdo poslouchal (jako mnozí takypáníčci). Pokud se vrátím k pořadu, vím (minimálně ve dvou případech prokazatelně!), že psům nepomohl, jejich pánům taky ne, a de facto byli zneužiti pro trapnou reality show. A nemyslíte si, že by tak závažná věc, jako je výchova psů, neměla být už vůbec předmětem bulvárního pořadu?  Takže musím opakovat, rady p. Žertové jsou minimálně velmi nekompetentní, někdy škodlivé, někdy dokonce nebezpečné. A všimněte si: snad nikdy v tom pořadu psa nepohladila... to mluví za vše.

    1. na komentář reaguje Suzanne — #55
    2. na komentář reaguje kareta — #56
    3. na komentář reaguje vodfon — #57
    superkarma: 0 21.12.2009, 11:42:26
  8. avatar
    [53] vodfon, kolie [*]

    A  seriál veterinářce Žertové jsem viděla 2x a stačilo mi to!!!!! Její přístup a jednání se zvířaty mi vadí!!!!!!Sml15Sml80

    superkarma: 0 20.12.2009, 19:53:37
  9. avatar
    [52] vodfon, kolie [*]

    Oni ti odpůrci toho oblékání ,mají většinou ty svoje miláčky zavřené v kotci, tak  maličkém, že se v tom ani neotočí!!!!!!!!!Sml80Sml80Sml23To jsou ti co nejvíc vykřikujou!

    superkarma: 0 20.12.2009, 19:46:37
  10. avatar
    [51] Alka1 [*]

    wich — #50 To jsou tzv. přírodní lidé Sml8 - vysmívají se oblékání psů a odmítají kastrace koček, protože je to přece proti přírodě! Sml31  

    superkarma: 0 20.12.2009, 19:13:27
  11. avatar
    [50] wich [*]

    vodfon — #48 Všem, co nadávají na oblékání malých plemen, bych doporučila, aby se svlékli a zkusili se nazí válet ve sněhu Sml31 Tak podobně se cítí krysaříci, naháči, čivavy, kteří jsou obzvlášť u země náchylní Sml22 Teď v -13 naši venčí jinak velmi sportovní otrlou čívu také v oblečku a i tak je to jen na chvíli. Minulý týden se zkroutila v křeči, jak ji zábly nohy. Dostala hned psí neoprenové boty a teď se venku v klidu vyprázdní a není problém.

    1. na komentář reaguje Alka1 — #51
    superkarma: 2 20.12.2009, 19:01:17
  12. avatar
    [49] evusche [*]

    Martina přehání. Já mám zvířata moc ráda, ale psa, kočku či jiné zvíře v posteli??? To fakt ne Sml23

    Myslím, že doktorka Žertová radí dobře. Jak jinak odnaučit psa závislosti?? Ty zdevastované, pochcané a pos.... byty mluví za vše. Myslím, že tam pomoc paní doktorky fakt byla na místě.

    A souhlasím s dewil - vůdce smečky je vždycky pán a ne rozmlazlený pes, co se válí v posteli, na gauči atd. a ještě zdevastuje byt....Takoví páníčci, co toto dovolí, jsou pro mě absolutně nevhodní proto, aby měli doma psa.

    superkarma: 0 20.12.2009, 15:26:25
  13. avatar
    [48] vodfon, kolie [*]

    To je o velikosti plemene! Když jsme  měli kolii,  taky nespala v posteli,ani by se tam  chudinka velká nevlezla!Sml54 Ani by nás nenapadlo jí oblékat, v tom kožichu!!!Sml16Sml16Sml16 Teď máme kavalíry charles španěly,  postelí nespí, ale to oblečení na tuhé mrazy, které jsou nyní potřebuji. Během roku to nepotřebují!!!!!!!!!!Sml54 A jestli má někdo srnčího  ratlíka, nebo krysaříka,naháče, tak chápu, že je obléka celý rok!

    1. na komentář reaguje wich — #50
    superkarma: 0 20.12.2009, 14:14:10
  14. [47] helena don [*]

    Rady Hanky Žertové jsou prospěšné pro každého chovatele

    superkarma: 0 20.12.2009, 13:53:02
  15. avatar
    [46] Baraka [*]

    dewil — #45 naprostý souhlasSml67

    superkarma: 0 20.12.2009, 10:52:24
  16. [45] dewil [*]

    OlgaMarie — #42 mám na zahradě 2 psy (než jsem se nastěhovala do domku, byli se mnou v paneláku, ale ani tak do postele nesměli), mám činčily, kočku, ryby a zvířata miluju, nikdo mě tedy nemůže napadnout z nesnášenlivosti zvířat. Jsem ale velice silně proti tomu, aby pes ovládal rodinu, líhal v posteli a nosil se v kabelce, popř. nosil oblečky, chodil na manikůru a česání a nosil čelenky a obojky s diamantem. Pes je prostě pes ikdyž je nejlepším přítelem. při své záchranářské práci jsem měla tu čest se poznat s kynologem p. Ms. Jaroslavem Sedlákem u kterého jsem dělala zkoušku z kynologie. Je jeden z nejlepších v čechách, byl se svými psy např. i v Turecku po zemětřesení, má nespočet ocenění na mezinárodní úrovni. Takže tenhle pán o výchově něco ví. A můžu vám říct, že o stravu se s ní nedělí, v posteli mu boxerka nespí a přesto ho miluje a poslouchá tak, jak jste ještě neviděla psa poslouchat...

    1. na komentář reaguje Baraka — #46
    superkarma: 0 20.12.2009, 01:27:26
  17. avatar
    [44] fructia [*]

    wich — #43 Sml67

    superkarma: 0 19.12.2009, 19:43:37
  18. avatar
    [43] wich [*]

    Dante Alighieri — #40 Bratranci zjistili alergii na zvířecí srst. Když šel po několika letech na další testy, doktorka se ptala, jestli se vyhýbá kontaktu se zvířaty, protože mu alergie vymizela. On na to "ne, pořídil jsem si kočku" Sml58Sml30

    1. na komentář reaguje Fructia — #44
    superkarma: 0 19.12.2009, 13:21:52
  19. avatar
    [42] OlgaMarie [*]

    Lukáš Čejka — #20 Ještě rád byste se dělil o stravu, kdyby vám u nohou sedící pes dělal sliny takovou louži, že se po ní smeknete, chcete-li od stolu vstát...Sml30Vůbec nevíte, jak vám pes nádherně vyhřeje postel než si jdete k němu lehnout.

    1. na komentář reaguje dewil — #45
    superkarma: 0 19.12.2009, 07:52:27
  20. avatar
    [41] Suzanne [*]

    A sežerte si mě, pokud bych měla já nebo někdo z rodiny těžkou alergii, psa dám někomu milujícímu. Pokud bych měla psa, který by jakkoli ohrožoval moje dítě (nota bene mimino), dám ho pryč. Pes je zvíře, má mít láskyplnou péči, ale není ve smečce na úrovni člověka. Člověk pro mě bude vždycky přednější než kočka nebo pes. A neříkám, že zvíře vyhodím na ulici, nýbrž bych mu sehnala milujícího páníčka.

    superkarma: 0 19.12.2009, 03:31:53
  21. avatar
    [40] Dante Alighieri [*]

    wich — #28 Mně vadí i to, když se lidi zbavují zvířete kvůli alergii na chlupy. Jistěže jde o zdraví, ale člen rodiny přece znamená mnohem víc než... Škoda mluvit.. Kdyby existovala alergie mezi lidmi a byli bychom čistě náhodou alergičtí na své dítě, taky bysme se ho zbavili?

    Lidi sakra, vemte si Zyrtec! Sml31

    Nedokážu si představit, že bych dala pryč mého kocoura Teríska a maličkou Kašičku... Sml27 Nelze!!

    1. na komentář reaguje wich — #43
    superkarma: 0 19.12.2009, 02:56:16
  22. avatar
    [39] Introvertka [*]

    wich — #28 Někdo by si fakt zasloužilSml68. Nechápu jak se někdo může zbavit pejska, kterého má několik let. Mám kočku rok a bude se mnou za každou cenuSml22. I když bude mimčo, i když bude malý byt - prostě je to moje největší zlatíčko a nikdy ji neopustímSml25

    superkarma: 1 19.12.2009, 00:30:58
  23. avatar
    [38] wich [*]

    Monischa — #36 Viděla jsem jen pár dílů a ten tebou zmíněný mezi ně nepatří, čili se k němu nemůžu vyjadřovat.

    superkarma: 0 18.12.2009, 22:25:26
  24. [37] mamča123 [*]

    Proč polepšovna mazlíčků proč třeba není pořad polepšovna páníčků.V ždyt jaký pán takový pes já mám labradorku a nikdy si k nám nic nedovolila je to suprový pes,má ráda lidi a hlavně děti.Vždy říkám že kdyby mě někdo přepadl tak první veme psa .Je to strašně hodný pejsek.A když někdy vidím jak se jiní pejskaři  chovají ke svým psům tak je mi těch pejsků líto.není nic horšího než zlomený pes.Vás taky nikdo neláme  chce to trochu tolerance.A majitel který svého psa nezvládá si nejprve musí přečíst něco o původu psa a výcviku než si ho koupí

    superkarma: 0 18.12.2009, 21:28:34
  25. [36] Monischa [*]

    wich — #27 Aehm... co se týče upevňování vazeb - případ polepšovna - Archie - pinč - štěkal na pána. Neměl s ním dobrý vztah. Už logicky mě napadle - nemám s někým dobrý vztah - budu se s ním snažit komunikovat, aby mě poznal a zjistil že jsem ok, je se mnou legrace a já proti němu nic nemám! Řešení paní doktorky - ignorujte ho. Přijde mi to absurdní - jde přece o zlepšení vztahu, ne o ještě větší odcizení. Pokud jsem si také správně všimla, problém se nevyřešil. Že na konci neočúrával kanape? Jak by taky mohl, když k němu měl zamezený přístup. Že šel s pánem na procházku? V tu chvíli si všímal fenky paní Žertové oproti střihu na začátku, kde žádná fenka na rozptýlení nebyla. Ale to už si lidi nevšimnou, protože Nova to tak hezky sestříhá a vnutí lidem ve svém provedení a ti pak pějí ódy na Polepšovnu... Achjo...

    1. na komentář reaguje wich — #38
    superkarma: 0 18.12.2009, 19:58:29
  26. [35] Monischa [*]

    Žábina — #26 Ano,není to člověk, je to pes... AleNe ho drtit povely a rozčilovat se , když je napopadesáté neprovede. Pak je chyba ne v hloupém psovi, ale v nezodpovědném páníčkovi, který si pořídil psa aniž by měl snahu "mluvit po psím". My, když si říkáme páni tvorstva, bysme se měli naučit se psem jednat tak ,aby tomu rozuměl!! 

    Například jorkšír z polepšovny byl jasným příkladem, jak páníčci svému psovi nerozumí. PES NEPOTŘEBUJE CHŮVU, POTŘEBUJE VŮDCE SMEČKY a vědět, že je opravdu psem a ne miminem!!!

    superkarma: 0 18.12.2009, 19:50:43
  27. [34] Monischa [*]

    Lukáš Čejka — #20 Pardon, zapomněla jsem to dát do uvozovek... Myslela jsem že se pes opravdu necítí jako pes, ale třeba jako králík v přepravce...

    superkarma: 0 18.12.2009, 19:43:38
  28. [33] Monischa [*]

    RenataP — #24 Prosim? Pravidlo smečky je pes na posledním místě? Jestli máte psa, tak ho dost lituju!!!!!

    Smečka má držet pospolu a pomáhat si. Od toho je. Pes má být pro mě parťák, NE jenom obyčejný podřazený robůtek co má poslouchat na slovo!!!! Pes by mě měl respektovat jako autoritu ale zároveň by si měl zachovat svoje myšlení. Vždyť proto si pořizujeme psího kamaráda a ne robota, který by dělal to samé jako tisíc ostatních.

    superkarma: 0 18.12.2009, 19:41:06
  29. avatar
    [32] wich [*]

    átéčko — #29 Nezaslouží Sml23 A co potom ta nebohá psí dušinka. Naše fenka má teď 8 let a opravdu si nedovedu představit, že by šla k někomu cizímu - takové zklamání důvěry podle mne, nemusí některý pejsek ani přežít Sml15

    spiderlorka — #30 Tak že se naše mladá dívá, když jíme, mi rozhodně nevadí. Tak čučí, no a co Sml80

    superkarma: 0 18.12.2009, 18:12:48
  30. avatar
    [31] ekleinovka [*]

    Pejska mám,je trošku svéhlavější,ale to má v genech..poslechne,někdy mu to dá ale práci.Nikdy bych ho pryč nedala,je součástí lidské smečky.A dodává člověku hodně energie a nezištné lásky.Ti,kdo mají psy,chápou.Jsou to naši mazlíčči. Sml22

    superkarma: 0 18.12.2009, 17:44:17

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme