Cestování

Jsou myslivci hovada?

Letošní loveckou sezonu zahájil myslivec, který postřelil šestnáctiletého chlapce. Pravda, tentokrát nešlo o náhodného kolemjdoucího, ale o jednoho z honců, který vlastně s rizikem musel počítat. Alespoň to zelení mužíčci s velkými kvéry tvrdí. A nebezpečnost mysliveckého povolání potvrzují tím, že se čas od času navzájem „uloví“.
„Podle evidence jednoty jde jen o šest až sedm úmrtí,“ prohlásil kdysi právník z Českomoravské myslivecké jednoty František Kollár a tvářil se přitom, že se jedná o povolené ztráty.

Horší ovšem je, když se obětí čarostřelců stane „náhodný kolemjdoucí“. Sáňkující chlapec, houbař, turista... Také myslivci oblíbené střílení „toulavých psů a koček“ přináší úrazy nejen zvířatům – synovce jisté paní málem postřelil myslivec, který zabil její kočku pár metrů od plotu zahrady. Známé zase vyndávali broky z ruky a ramene po té, co se myslivec rozhodl, že její pes na vodítku určitě honí zvěř. Psa netrefil.

Nejen čeští myslivci jsou „šikovní“
Lovce v Iowě v USA postřelil pes jeho vlastní puškou. Sedmatřicetiletý James Harris totiž odložil nezajištěnou pušku na zem, aby mohl sebrat právě zabitého bažanta. Jeden ze smečky psů, která se pohybovala za lovci, náhodně šlápl na spoušť. Lovec skončil s více než stovkou broků v lýtku. Přitom prý nejde o nijak výjimečný úraz. Lovci prý často odkládají své zbraně nezajištěné.

Zdroj: AFP

Výše uvedené samozřejmě neznamená, že neexistují slušní a zodpovědní myslivci, kteří se o zvířata především starají, když potkají zatoulaného psa, pokusí se ho odchytit a předat majiteli, a zbraň berou do rukou zásadně střízliví. Otázkou ovšem je, jestli nejsou spíš výjimkou potvrzující pravidlo.

Jaké zkušenosti máte s myslivci Vy? Znáte spíš ty slušné nebo „hovada“? Myslíte si, že by se zákony v tomto směru měly zpřísnit? Máte pocit, že se situace od revoluce zlepšila, nebo je spíš horší?

   
30.10.2007 - Zahraničí - autor: Ivana Kuglerová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [140] Sluníčko sedmitečné [*]

    Na přesné zacílení jsou dobré puškohledy. Můj táta je má a chodí do lesa pozorovat zvěř.

    superkarma: 0 12.11.2015, 13:00:48
  2. avatar
    [139] Oři [*]

    vlcice: souhlasím s tebou. Můj táta je taky myslivec. Už od mala mě bral s sebou do lesa. Nikdy, opakuju nikdy nestřílel bezdůvodně. Střílí pouze nemocné a slabé kusy, které by umíraly 2 - 3 měsíce a jen by se neskutečně trápily.

    Příspěvky, které tady čtu, svědčí o tom, že spousta z vás o myslivosti ví akorát to, co řeknou v televizi. Jo jsou mezi myslivci "blbci", který střílí po všem co se kde šustne, ale to jsou myslivci, kterým jde jen o to něco zastřelit. Spousta z nich mají papíry jen díky tomu, že mají dost peněz.

    Nyotaimori: a zatoulaní psi v lese se střílí proto, že honí zvěř, kterou pak buď roztrhají za živa, nebo jí tak uženou, že zemřou na zápal plic.

    superkarma: 0 31.10.2007, 08:30:05
  3. avatar
    [138] Odemětobě [*]

    Včera na ČT ve zprávách mluvil nějaký odborník o obnově lesů hlavně v Krušných horách a Krkonoších.Jednak že smrkové monokultůry jsou chyba,ale že listnaté lesy se daří obnovovat jen obtížně neboť přemnožená srnčí zvěř jim výsadbu stačí sklízet.Jsem pro přirozenou regulaci.

    superkarma: 0 31.10.2007, 08:14:22
  4. avatar
    [137] vlcice [*]

    Toulavá kočka sice jelena neuloví, ale zvládne ulovit maldého zajíce. Viděla jsem na vlastní oči.

    Jinak můj táta byl kdysi myslivec, ten charakterní. Na hony většinou nechodil. Ale poctivě se staral o zvěř. Naučil mne toho hodně o přírodě a ekologii a díky němu jsem se začala o ekologii zajímat. Zároveň byl členem svazu ochránců přírody. Nakonec zůstal jen u té ochrany přírody. Díky zaměstnání neměl už tolik času se starat o zvěř, tak toho nechal.
    Myslivcem byl i můj strejda, ale ten se věnoval spíš těm honům.

    Jak je to s myslivostí dne, netuším. Jiné myslivce jsem neměla příležitost poznat.
    V Jeseníkách jsem se nachodila se svým psem (na volno) po lesích hodně (každý víkend a celé prázdniny). Párkrát jsem i nějakého myslívce potkala, ale jen kolem mne prošel.

    superkarma: 0 31.10.2007, 07:40:27
  5. [136] gentiana [*]

    Tak mě napadá, ať jsou povolenými zbraněmi pro lov zvěře naostřená plaňka a šutr do hmotnosti dvou kil. Prkno s hřebíkem pouze pro ženy a vozíčkáře. Pak se ukáže, kdo je pánem lesa.

    superkarma: 0 30.10.2007, 20:06:05
  6. [135] gentiana [*]

    pajda: Terry Pratchetta čteš? "Pro Silvera nepředstavoval lupič žádný problém. Silver byl ochotný sežrat tchoře a jednou taky strhnul vlka. Všichni v Lancre ho považovali za zákeřnou bestii, jenom Stařenka Oggová v něm viděla to malé huňaté koťátko,které se jí batolí u nohou"

    superkarma: 0 30.10.2007, 20:04:14
  7. avatar
    [134] pajda [*]

    Ťapina: no právě kvůli tomu budeme dávat větší okna...

    superkarma: 0 30.10.2007, 19:00:20
  8. avatar
    [133] Ťapina [*]

    pajda: Jelena ještě nepřivláčel, to mi netvrď. Jak by procpal to paroží ventilačkou?

    superkarma: 0 30.10.2007, 18:35:50
  9. avatar
    [132] pajda [*]

    Ťapina: idím, že Macka podceňuješ ale přidávám se k většině - taky to dělím na hajné, lesníky a myslivce a ty poslední bych zavřela do ústavů lidskou společností pro ně založených...

    superkarma: 0 30.10.2007, 18:33:14

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [131] Ťapina [*]

    Nyotaimori: Protože ohrožují zvěř. Taková toulavá kočka ti strhne jelena jako nic

    superkarma: 0 30.10.2007, 18:25:04
  2. avatar
    [130] Aktij [*]

    ...a že vím, o čem mluvím...alespoň u sebe...

    superkarma: 0 30.10.2007, 17:58:41
  3. avatar
    [129] Aktij [*]

    Nyotaimori: taky jsem pro přirozenou selekci...u všeho živého...

    superkarma: 0 30.10.2007, 17:53:58
  4. avatar
    [128] Sapita [*]

    No, kdy tady naposled byli vlci a medvědi!!!

    superkarma: 0 30.10.2007, 17:27:26
  5. avatar
    [127] Jupíí [*]

    Sapita: protože jsou vystřílení jako škodná. Tuhle nějaký ochránce vlků v Beskydech vyprávěl v radiu, že i když tam vlci přeběhnou jen někdy, j e tamní zvěř mnohem zdravější a v lepší kondici než všude jinde.

    superkarma: 0 30.10.2007, 17:19:40
  6. avatar
    [125] Sapita [*]

    Gabi: No, oni nejsou pro spoustu druhů zvěře přirození predátoři, tak ci s tím???

    superkarma: 0 30.10.2007, 16:45:23
  7. [123] Rikina [*]

    Meander: to jo, to já rozlišuji. Hajný není myslivec. Znám jednoho, co se stará o bažantnici, a je to slušný chlap, nikdy bych ho neurazila označením myslivec.

    superkarma: 0 30.10.2007, 15:58:32
  8. avatar
    [122] Meander [*]

    Rikina: Kolem mojí rodné vísky byly tři hájenky, kde bydleli opravdičtí hajní. Jmenovali se taky krásně typicky - Chroust, Cajs a Kolbaba. Každý měl na starost svůj příslušný les a byli to slušní lidé. Ale to holt nebyli myslivci.

    superkarma: 0 30.10.2007, 15:56:13
  9. avatar
    [121] Aktij [*]

    Taky souhlasím s Jupí...zrovna dnes jsem mluvila s jedním debilem (slušní myslivci, existují-li, prominou), který se chlubil tím, jak zakopává mělce v lese zbytky ryb a pak prý stačí počkat, divočáci se můžou zbláznit...Tak bych mu tu točavou patronu na ty divočáky přála do prdéééle

    superkarma: 0 30.10.2007, 15:53:22
  10. [120] Rikina [*]

    jifa: to nebylo jen jedno setkání, to bylo jenom to z nich nejhorší. Nepotkala jsem myslivce, co by se choval jako inteligentní jedinec s rozumnými názory, a jestli takový existuje, asi je zalezlý v noře a stydí se před světem za své kolegy.

    superkarma: 0 30.10.2007, 15:44:08
  11. [119] Rikina [*]

    Jupíí: to podepíšu.

    superkarma: 0 30.10.2007, 15:42:08
  12. [118] Bébina [*]

    Gabi: Tak tak, kdyby se na srnky vykaslali a nechodili je v zime prikrmovat (samozrejme ze se prikrmuje pod posedem), nemuseli by pak v lete strilet premnozenou vysokou.

    superkarma: 0 30.10.2007, 15:26:05
  13. avatar
    [117] Jupíí [*]

    Znám jen ty co si myslí , že les je jejich, že zvěř je jejich a nikdo jim do toho nemá co mluvit. Stačí si s nimi chvíli popovídat. A dělají to pro svůj prospěch a společné pobavení se s bandou stejných úchylů, rozhodně ne z lásky ke komukoliv a vůbec ne k přírodě.

    superkarma: 0 30.10.2007, 15:11:49
  14. avatar
    [116] Jupíí [*]

    gabra11:

    superkarma: 0 30.10.2007, 15:06:47
  15. avatar
    [115] Gabi [*]

    Myslivost jako sport nechápu. A držení zbraní je vždy rizikové. Je hezké, když svoje hony zdůvodňují "udržením stavu zvěře", když nebýt jejich umělých zásahů do přírody, žádné přemnožení by se nekonalo.

    superkarma: 0 30.10.2007, 15:01:05
  16. avatar
    [114] Meander [*]

    Amálie: Tak tak. A taky nenávidím do krve všechny, co proto, aby měli na co střílet, uměle přemnožují jelení potvory, které pak bivakují na silnicích. Novohradky, to je přímo jelení invaze.

    superkarma: 0 30.10.2007, 14:57:55
  17. avatar
    [113] Amálie [*]

    Nemávidím do krve všechny, kterým dělá dobře střílet do živého. Absolutně a bez výjímky. Z takových lidí je mi zle. Chápu pouze hajného, který musí kvůli nemoci či zranění odstřelit jeden kus, aby se netrápil.


    * Sousedce zastřelil vzorně vychovanou kolii, která sice neměla vodítko, ale od majitelky se nehla.
    * Znám jednoho, který je hajný a sám hony odsuzuje a nechápe, jak někoho může bavit střílet po zvěři.
    * Zákony neznám, nehodnotím.
    * ---

    superkarma: 0 30.10.2007, 14:49:21
  18. avatar
    [112] Žábina [*]

    no jeden magor v zeleným na mýho tuhle řval, že jestli si nedá na vodítko, tak ho zastřelí..

    superkarma: 0 30.10.2007, 14:40:34
  19. avatar
    [111] Japina [*]

    Taky mám na myslivce rozporuplné názory.
    Máme krmelec u lesa - cca 100 m od cesty, předešlou svinkou zimu, kdy bylo skoro 2 m sněhu, jeden takový myslivec "tělem i duší" přijel autem, opřel flintu o otevřené dveře a střílel srny u krmelce !
    Jiná dobrá myslivecká duše má na svědomí další můj "zážitek" - pes od sousedů napadl srnu, byla slabá a v tom sněhu se jí nedařilo utéct, zůstala poškubaná ležet u našeho plotu, vydávala hrozné zvuky, volala jsem do hájenky, ať si pro ni někdo přijede, přijel. Normální člověk by čekal, že ji hned dorazí, ať se přestane trápit, omyl, za nohy ji táhl do auta a ona chudák pořád řvala .
    Takže já hlasuju pro ty hovada!

    superkarma: 0 30.10.2007, 14:38:59
  20. avatar
    [110] kareta [*]

    gentiana: vždyť to říkám Podle mě to jsou frustrovaní nevojáci většinou s modrou knížkou Mužům by měla stačit základní vojenská služba a pak bych lov nechala ženám. Ty nejsou tak krvežíznivé

    superkarma: 0 30.10.2007, 14:34:54
  21. avatar
    [109] femme [*]

    zatím jsem měla "štěstí" jen na ta hovada

    superkarma: 0 30.10.2007, 14:32:32
  22. [108] gentiana [*]

    Jinak, máme huskiho. Zajíce by zamlada ulovila (teď je to stará dáma a má reuma), kdyby chtěla - ale ona je pouze předháněla, lovila akorát slípky (a pak donesla zakouslou slípkou, položila ji před dveře a pak seděla s krvavým čumákem, peříčkem na nose a tvářila se, že ona nic, ona nejradši mrkvičku). Když mi jednou vlítla do oné bažantnice, tak ty bažanty akorát děsila a smála se, že to jsou ale blbé slepičky, že ani nezdrhají. Podotýkám, že bažantnice byla oplocená totálně rozpadlým plotem s vyvrácenými vraty, myslivci se inu starali.
    Jednou jsem venčila Delany na poli za městem. A z nějakého křoví na mě vylítl zelený mužík s kvérem a začal mi vyhrožovat, že mi toho čokla zastřelí atd. Poslala jsem ho tam, odkud přišel a on se začal hádat, že on má právo, protože čokl volně pobíhá a kdyby byla zvěř, tak by ji určitě štval. Že to nebylo ani sto metrů od posledního plotu, pomíjím.
    Já teda na něho vytáhla pozemkový zákon a to jsem si napůl vymýšlela, ale jakmile poznal, že se nepodělám strachy z jeho velkého péra, pardon, kvéra, tak za chvilku dal pokoj. Za stálého nadávání na to, jak je dněšní mládež nevychovaná. Také mimochodem patřil do oné skupiny 60-smrt.

    superkarma: 0 30.10.2007, 14:28:52
  23. avatar
    [107] jifa [*]

    kareta: jojo, chlapi jsou chlapi . Ale né, fakt je hloupý házet je do jednoho koše. To by bylo nefér.

    superkarma: 0 30.10.2007, 14:20:20
  24. avatar
    [106] kareta [*]

    jifa: uvědom si ale, že jako žena nemáš atavistické choutky jako samec-lovec-borec. Skoro bych zbraně mužům nevojákům zakázala vydávat. Jsou značně nespolehliví

    superkarma: 0 30.10.2007, 14:12:52
  25. avatar
    [105] jifa [*]

    Rikina: Byla jsi rychlejší - měla jsi jít na tu policii, 100%. Správa národního parku to řešit nebude - není to v její kompetenci

    superkarma: 0 30.10.2007, 14:12:43
  26. [104] gentiana [*]

    No, moje máti vyrostla na dědině, kde se lidi tři sta let křížili mezi sebou (co to dělá, vysvětlí Ťapina) a taky všichni chlapi i několik ženských byli ve spolku místních ostrostřelců. Půkla z nich byli ožralové.
    No, a v obci si žádná kočka nebyla jista životem, čokli se stříleli pouze v sousedních obcích, protože Lojza by Frantu za zastřeleného křepeláka zbil, zatímco přespolní nezjistí, že paní Lojzová má z jeho psa límec nebo palčáky.

    Asi tak.

    superkarma: 0 30.10.2007, 14:12:12
  27. avatar
    [103] jifa [*]

    Rikina: A co jsi potom udělala? Jestli nic, tak teď už to neřeš. Měla jsi to ohlásit. Měla jsi to řešit, aby se to neopakovalo. Jeslti se to takhle stalo, bylo to ohrožování zbraní a nikdo by to pod kobereček nezametl. Přece když potkáš jedno "hovado" nebudeš podle toho soudit všechny ostatní? To by bylo dost jednoduchý a povrchní...

    superkarma: 0 30.10.2007, 14:10:58
  28. avatar
    [102] kareta [*]

    Rikina: šumava nebo krkonoše?

    superkarma: 0 30.10.2007, 14:09:28
  29. [101] Rikina [*]

    kareta: nejbližší policie byla cca 50km - nešla. Co bych si pomohla? Svědci nebyli, jenom můj pes. I kdyby se přišlo na to, kdo to byl, bude to jeho slovo proti mému, a jemu šest kamarádů dosvědčí, že byl v tu dobu s nimi ve vsi v hospodě... Šla jsem na správu národního parku, bylo to v jejich oblasti. Zapsali, pokývali hlavou, pravili, že se budou zajímat, neboť bezpečnost turistů je důležitá. Toť vše.

    superkarma: 0 30.10.2007, 14:07:00
  30. avatar
    [100] jifa [*]

    Rikina:

    superkarma: 0 30.10.2007, 14:01:35

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme