Děkujeme za další příspěvek, který nám na dnešní téma poslal Vladimír. Podělí se s vámi o své zkušenosti s reklamací notebooku. Taková anabáze, jakou zažil, by mnohého odradila, ale on se nevzdal a dotáhl reklamaci do zdárného konce.

Dobrý den,

nejsem sice žena, ale s reklamacemi zkušenosti mám. Nejpeprnější se odehrála před rokem a půl. Jednalo se o reklamaci mého notebooku, kde se objevila závada po roce a půl od koupě. Dostavil jsem se tedy do sběrného místa a bez sebemenších problémů notebook předal. Zhruba do 3 týdnů jsem si pro notebook přišel, doma zapnul (bohužel jsem neměl čas odzkoušet při přebrání) a zjistil, že závada není opravená. Notebook jsem tedy opět zaslal na reklamaci a po několika týdnech se mi vrátil - opět neopravený. Probíhaly různé telefonáty a poté jsem notebook opět poslal. Nestačil jsem se divit, když se mi zase vrátil - jak jinak - neopravený. Navíc se mi dostalo vyjádření, že po důkladném několika hodinovém testování nebyla nalezena žádná závada (ironie byla v tom, že nefungovalo nabíjení notebooku a baterie vydržela sotva 5 minut, takže hodiny testování byly nereálné).

Nechal jsem si tedy udělat znalecký posudek od soudního znalce a s další reklamací jsem jej předal. Byl přijat slovy "to vám stejně nepomůže, protože to není od autorizovaného znalce" - což mi nikdo předtím neřekl, i když jsem se o znaleckém posudku v emailové komunikaci několikrát zmínil. Notebook samozřejmě neopravili. Sehnal jsem si tedy právníka, který vše sepsal a dal této společnosti termín, do kterého mi mají vrátit peníze.

Ze strany firmy nebyla žádná reakce, telefon nikdo nezvedal - pouze jednou, a to ho hned položili. Nakonec to zkusila příbuzná ze svého čísla a byla úspěšná. Oznámila jim, že jsem měl mít už peníze dávno na účtě a že pokud tak neučiní, podáme na ně žalobu.

Odpověděli ji, že mám tedy notebook přinést a vystaví mi dobropis. Nakonec to tedy vyšlo a nechal jsem si samozřejmě proplatit i Znalecký posudek. Měl jsem nárok i na proplacení nutných nákladů spojených s dopravou (v mém případě jízdenka v ceně asi 150kč), ale tohle jsem už raději neřešil, protože 'hádejte se s blbcem'.

Pro shrnutí: notebook jsem reklamoval celý půl rok a po tuto dobu jsem byl prakticky bez něj - potřeboval jsem ho však ke studiu. Na reklamaci s tou stejnou závadou byl během této doby asi 6x. Firma nejspíš naschvál zdržovala, protože mi měla končit za půl roku záruka - ta taky skončila ještě před vyřešením problému, ale naštěstí jsem notebook posílal na svou první reklamaci již půl roku po koupi a o tyto dny mi byla záruka prodloužena. Společnost spoléhala, že to nechám plavat - ale já věděl, že pravda je na mé straně, tudíž jsem se nevzdal (navíc 20.000kč pro studenta je opravdu hodně). Pro zajímavost - vytištěné dokumenty k této reklamaci čítají něco kolem 30 papírů A4.

Setkal jsem se s opravdu arogantním pracovníkem, který si neodpustil při konečném vrácení notebooku a přebírání dobropisu poznámku "A já se ptám, stálo vám to za to?" (v místnosti byl ještě jeho spolupracovník, se kterým jsem komunikoval emailem). Na tohle jsem už opravdu neměl sílu odpovědět. A jestli se v této firmě ještě někdy po něčem podívám? NE, nikdy zde už nic nekoupím.

S pozdravem Vladimír

Pozn. red.: text nebyl redakčně upraven.

To mi připomnělo větu z Pelíšků. {Co tím chcete dokázat, komu tím prospějete, co?“ A není vám mdlo, když se na ten notebook podíváte? Já bych se třásla strachem, že se na něm zase něco (s prominutím) „podělá“.

Co vy na to, milé ženy-in? Máte důvěru k reklamovanému výrobku? Berete ho, jako by byl nový, nebo už máte obavy, že se vada bude opakovat? Máte podobnou zkušenost? Vzaly byste si na pomoc i právníka?

Napište nám na redakce@zena-in.cz

Reklama