Novinky

Jsme to, co jíme!!!

Tana M nakupuje velmi málo a radikálně změnila jídelníček. A spolu se mnou nechápe, proč se lidé přejídají a pak chodí k lékaři, aby je léčil. A já nechápu, proč takovým lidem přispívám na léčení.  Děkuji Tano M za zajímavý názor.

Hezký den milé čténářky.
Nevím jak to má většina lidí ve společnosti Česká republika, ale já jsem i s mojí rodinou ve stádiu, že nakupujeme velmi málo. Doma máme malou rezervu, cukru, mouky, rýže, brambor , medu,čaje , oleje a kávy.
Tím jak naše rodina , žije docela asketickým způsobem života, nepotřebujeme si dělat zásoby na „blízká setkání třetího druhu.“
Nemyslíme si že se blíží konec světa, a my musíme mít zásoby na přežití na jedno tisíciletí.
Docela nechápu jak lidé mohou nakupovat v hypermarketech potraviny za 3.000 korun. Pak se diví že jsou nemocní, mají vysoký cholesterol, vysoký krevní tlak, obezitu a podobně.Prostě civilizační nemoci.
Dnes po celém světe beží ozdravné programy na snižování obesity u dětí, která se stala výrazným zdravotním problémem vyspělých civilizací.
Celá rodina jíme zdravě, snídáme cornfleky, téměř jsme z našeho jídelničku vyřadili maso. Myslím tím maso vepřové. Občas si dáme rybu, jednou do měsíce máme kuřecí maso.Nejíme salámy,paštiky, rychlené potraviny se spoustou nezdravé , zabíjející soli, nejíme knedlíky. Miluje kvalitní rýži, většinou basmati, na všechny způsoby.
Taky mi připadá dost velká trapárna, aby se člověk přejídal, kupoval  zásoby a pak prosil doktora aby mu předepisoval léky na snížení cholesterolu.
Na závěr pár řádku... jsme to co jíme. Zásoby si neděláme, a snažíme se jíst zdravě...
Tana M
Text nebyl redakčně upraven


Kupujete raději české, nebo zahraniční potraviny?

  • Řešíte, zda je produkt dovezen z velké dálky, nebo zda je domácí?
  • Přijde vám normální jíst v zimě čerstvá rajčata, okurky a maliny a jahody?
  • Dáváte přednost sezónním potravinám, nebo nakupujete v supermarketech?
  • Když máte na výběr mezi cizím levnějším a českým dražší, čemu dáte přednost?
  • Rozhoduje o vašem nákupu kvalita a chuť, nebo cena?
  • Chápete tvorbu ceny potravin a souhlasíte s dotacemi do zemědělství?
  • Vadí vám česká „nesoběstačnost“ v produkci základních potravin?
  • Napadá vás k tomuhle tématu něco dalšího?

Pak mi to pošlete do redakčního mailu

redakce@zena-in.cz

a já jednu z vás odměním naloženým lanýžem. Protože právě on je potravinou, o které se dá říct, že je sem dovážena z ciziny, ačkoliv se dá nalézt i v našich lesích, ale nesmíme ho trhat, takže jinak než z dovozu se nedá sehnat. A jsem přesvědčen, že většina z nás o něm slyšela, ale v ruce ho nikdy nedržela a nikdy s ním nevařila…

   
27.03.2012 - Čtenářské příspěvky - autor: Radek Kříž

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [43] saruz [*]

    Tak my doma jíme vše,včetně masa,takový tataráček,to je dobrota,toho bych se nevzdala. Sml22

    superkarma: 0 27.03.2012, 22:50:21
  2. [42] Trefa [*]

    Trefa.veprove maso a kureci kupuju casto,hovezi malo,je moc drahe,to si radeji priplatim a koupim ryby nebo file,maso memusime kazdy den.

    superkarma: 0 27.03.2012, 22:26:58
  3. avatar
    [41] ekleinovka [*]

    Maso máme často,hlavně kuřecí,jinak tukům moc nedáváme,rýže Basmati je vynikajícíSml22.Knedlíky jíme,protože tu máme převahu chlapů a ti jsou věčně hladoví,všeho s mírou

    superkarma: 0 27.03.2012, 20:12:40
  4. [40] Roland [*]

    U nás doma se musí maso skoro každý den.

    superkarma: 0 27.03.2012, 17:25:50
  5. avatar
    [39] SNÍŽEK [*]

    my teda jíme maso téměř denně,ale celkem přiměřeně

    superkarma: 0 27.03.2012, 16:49:17
  6. avatar
    [38] blesksoft [*]

    člověk se má řídit vlastním rozumem - teď je na centrum.cz článek, že větší snídaně jsou zbytečné kalorie navíc a všude se říká, že snídaně má být větší jako základ dne  Sml80

    superkarma: 0 27.03.2012, 16:42:22
  7. [37] denisa23 [*]

    Chodím k nutriční terapeutce a ta mi kuřecí maso doporučuje i 3 x za týden ,ne za měsíc,to by mi rodina dala.

    superkarma: 0 27.03.2012, 16:22:05
  8. avatar
    [36] v.poho [*]

    Beruška1 — #28Jenže všichni nejsou rozumní, inteligentní, život nejde nalinkovat podle pravítka. Za spoustu věcí si můžeme sami a civilizovaná společnost se pozná i podle toho, jak se postará o své nejchudší, nejhloupější a nakonec i nezodpovědné a závislé nebo nadměrné jedlíky. Osobně si myslím, že na léčbu lidí, kteří si za své nemoci mohou relativně sami, se rozhodně vyplácá míň peněz než na předražené státní zakázky apod.

    A nakonec, každý vyléčený narkoman nebo alkoholik znamená, že bude platit daně a svoji léčbu splatí. A ten co se nevyléčí, no co, to snad jako společnost uneseme.

    Nikdo nevíme, co nás v životě čeká. Nakonec ani naše nejbližší. Nepřála bych ti, abys musela jednou svoje dnešní slova přehodnotit, protože budeš potřebovat pomoci ty sama.

    superkarma: 1 27.03.2012, 16:17:08
  9. [35] pinokio [*]

    mimochodem,hovězí maso má daleko víc bílkovin než kuřecí

    superkarma: 0 27.03.2012, 16:02:41
  10. [34] MaVy [*]

    cilani — #18 neumřela,víno pijem každý den,maso máme taky skoro každý den,ale hodně krůtu,rybu,ale i libové prase zavítá na gril,a dobrá čokoláda je u nás taky k máníSml16,jídlo máme rádi

    superkarma: 0 27.03.2012, 16:01:18
  11. [33] Danulka K. [*]

    Super článek, pobavila jsem se.- ode mne máš za jedna!!!

    superkarma: 0 27.03.2012, 15:59:31
  12. [32] cilani [*]

    dadma — #31 kurňa 6 táců mám pro dva na měsíc...

    superkarma: 0 27.03.2012, 15:56:05
  13. [31] dadma [*]

    Již i knám na malé město se dostala krabičková dieta.Ale nevím kdo si ji může dovolit.Jídlo na 24 dní pro ženy 6 tisíc a pro muže skoro 7 tisíc.

    1. na komentář reaguje cilani — #32
    superkarma: 0 27.03.2012, 15:55:24

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [30] dadma [*]

    Altamora — #13 Tak tohle navrhni ministrovi zdravotnictví a mají reformu jak vyšitou.Nebylo by koho léčit a hned by se ušetřilo.

    superkarma: 0 27.03.2012, 15:50:42
  2. avatar
    [29] kobližka [*]

    SStream — #20 Slohově perfektní,dávám jedničku a doma podepsat!Sml59

    superkarma: 0 27.03.2012, 15:48:25
  3. avatar
    [28] Beruška1 [*]

    v.poho — #21 Máš pravdu, není důležité to množství, já jen tím myslela, když se z toho stane závislost. Samozřejmě každý snese jiné množství alkoholu, ale když už je to závislák, který přestane fungovat jako osoba, jako rodič, jako partner, přestane chodit do práce, protože je stále namol, nepostará se o děti, stane se obtížným pro své okolí, pak si za to může sám a já nevidím důvod, proč mu platit léčbu. Když má dost peněz na alkohol, může si zaplatit léčbu. A vím, o čem je řeč. Setkala jsem se s tím v přibuzenstvu a také u kamaráda mé dcery, jeho maminka je alkoholička, platila se jí drahá léčba, stejně se k alkoholu vrátila, dneska je na ulici a ani pes po ní neštěkne. A narkomani, v dnešní době, když se o tom s dětmi mluví už od základní školy, mají preventivní přednášky, si to rozumný člověk odpustí a když si myslí, že to musí mít za každou cenu, tak pak ať si platí léčbu on, já mu nedala peníze na drogy, proč mu platit léčbu.

    1. na komentář reaguje v.poho — #36
    superkarma: 0 27.03.2012, 15:46:22
  4. avatar
    [27] kobližka [*]

    Altamora — #13 Dost jsi mě pobavila Sml59Sml67

    superkarma: 0 27.03.2012, 15:44:42
  5. avatar
    [26] kobližka [*]

    Ono s tím nakupováním za příkladné 3000kč to bude asi tak,že třeba moje známá takhle jezdí nakoupit 2X za měsíc pro 6 člennou rodinu.

    Jinak my taky neděláme zbytečné zásoby,ale jsem na vesnici s jední předraženým krámkem a tak doma něco mít musím.Taky se snažíme abychom jedli zdravěji,ale pochybuju,že by mému fyzicky pracujícímu manželovi stačila cornfleková snídaněSml28.Maso jíme,není důvod se mu vyhýbat.Rýži mám taky ráda,ale nezapřu,že po ní mám brzy hlad...

    superkarma: 1 27.03.2012, 15:42:26
  6. [25] cilani [*]

    SStream — #20 s tebou chci žít Sml32. Já si tu teď vyslintala kaluž na stole. Bože já chci kachnuuuu s červeným zelím a br.knedlíků pěknou kupu. Už umírám hlady a to se k jídlu dostanu tak za 2-3hodiny.  Doma na mě čeká prejt se zelím od včerejška a na zítra se těším na gulášek, ale ještě nevím jestli z brambor nebo z játry..

    superkarma: 0 27.03.2012, 15:14:25
  7. avatar
    [24] SStream [*]

    ToraToraTora — #23 taaaaaak to se dušička tetelí Sml22Sml16 Někdo má radost z nové kabelky, já když vidím dva kila hovězí kližky tak jsem úplně naměko. A hlavně to hňácání....

    superkarma: 0 27.03.2012, 15:00:35
  8. avatar
    [23] ToraToraTora [*]

    SStream — #20 Tý woe, to je dobrý mazec. Já včera měla makrelu s grilovanou zeleninou a opečenými bramborami. Jídlo to je moje. A nejlépe si všechno doma od píky uhňácat

    1. na komentář reaguje SStream — #24
    superkarma: 0 27.03.2012, 14:54:09
  9. avatar
    [22] v.poho [*]

    SStream — #20 Sml67

    superkarma: 0 27.03.2012, 14:43:50
  10. avatar
    [21] v.poho [*]

    Beruška1 — #19 Proč myslíš, že je rozdíl mezi jedním pivkem denně a flaškou rumu? Kdo bude určovat míru? Konkrétně sklony k alkoholismu jsou dědičné, někdo si návyk nepřivodí, i když bude mít denně ta piva 4 a k tomu panáka a jiný si ho přivodí už jen tím, že má to pivo pravidelně. Jsou tam prostě genetické dispozice. A to upozorňuji, že já jsem abstinentka. Přesto souhlasím, aby byla léčba závislostí placená.

    Proč bys neléčila narkomany? Proto, že neměli v 17i dost rozumu a měli ty správné dispozice? Tak proto už jim nedáš šanci? Potom ale pozor, může se to stát i tvému dítěti nebo vnukovi...., to nikdy nevíš.

    1. na komentář reaguje Beruška1 — #28
    superkarma: 0 27.03.2012, 14:42:25
  11. avatar
    [20] SStream [*]

    cilani — #18 já prosím taky zastřelit! Pro výstrahu všem Sml57 Vezmu to třeba od pátku: rybí polévka, kapr smažený na másle, restované žampiony, brokolice, bagety. Sobota: pokračování rybí polévky, kachna plněná jablky s majoránkou, sladko-kyselé zelí, br. knedlík, sladký rohlíček s povidly, neděle - naprosto brutální dojezd kachny s ještě trochu teplým, doma pečeným chlebem, bábovka.  Dneska máme bůček s kysaným zelím. Pracuju primárně proto, abych měla na jídlo, odvádím naprosto nechutné pojistné takže mě můj životní styl absolutně nepřivádí do rozpaků při pomyšlení na sociálně zodpovědné chování. Na dnešní téma jsem se těšila jelikož jídlem žiju. Ale jak tak koukám, do tématu jaksi názorově nespadám. Vidět maso z rychlíku třikrát měsíčně tak mě asi odvezou. Dámy, jídlo není hřích! I když to neustále všichni opakují...

    1. na komentář reaguje v.poho — #22
    2. na komentář reaguje ToraToraTora — #23
    3. na komentář reaguje cilani — #25
    4. na komentář reaguje kobližka — #29
    superkarma: 3 27.03.2012, 14:37:00
  12. avatar
    [19] Beruška1 [*]

    Altamora — #13 Vidím, že jsi nepochopila, co jsem myslela. Když se někdo narodí s vrozenou vadou, je to něco jiného, než když si zdravotní problémy způsobí přejídáním, nadměrným pitím alkoholu(je rozdíl mezi jedním pivkem denně a minimálně litrem rumu denně či ještě větším množstvím) a co se týče narkomanů, tak tam snad není co řešit, tady beru léčbu pouze u narozených dětí, které za to, že je porodila narkomanka a mají tudíž vrozenou závislost, nemohou.

    1. na komentář reaguje v.poho — #21
    superkarma: 0 27.03.2012, 14:13:09
  13. [18] cilani [*]

    malvina — #10 jéje, to byste mě měly, ženy, rovnou usmrtit.. piju alkohol (pokud mám slivovici tak denně), kouřím, neholduji sportu a děsně ráda jím..Sml30

    malvina — #9 mno ono to kuřecí taky nebude o tolik zdravější, pokud si slepice nechováš sama.. Navíc si nemyslím, že jíst jen 3x do měsíce maso je terno. Furt někde uvádějí, že ryba by měla být alespoň 1x týdně.Sml32

    MaVy — #12 u vás bych umřela hlady.. Jím všechno a tlustá nejsem Sml80

    1. na komentář reaguje SStream — #20
    2. na komentář reaguje MaVy — #34
    superkarma: 0 27.03.2012, 14:07:25
  14. [17] jija [*]

    Altamora — #13 pěkně jsi to vyjmenovala Sml22

    superkarma: 0 27.03.2012, 13:56:32
  15. avatar
    [16] Jindriska8 [*]

    Mně se to líbí,jak je článek napsaný,zeleninou a ovocem se můžu ládovat pořád,rýži mám ráda,knedlíky houskové nejím a snídám cerealie,ale manžel chce maso.Sml22

    superkarma: 0 27.03.2012, 13:55:09
  16. avatar
    [15] v.poho [*]

    Altamora — #13 ...a děti narozené s nějakou vadou bychom mohli utratit zrovna v porodnici.Sml80

    Mluvíš mi naprosto z duše. Líp bych to nenapsala.Sml59

    superkarma: 1 27.03.2012, 13:40:46
  17. avatar
    [14] v.poho [*]

    malvina — #9 Taky nejíme salámy a paštiky, ale nemyslím si, že by vepřové bylo nezdravější než kuřecí, obzvlášť pokud vezmu  kuřecí z obchodů.

    A jíst maso jen 3x měsíčně mi tedy zdravé rozhodně nepřipadá a ani na to nehodlám najíždět.

    Ono všeho s mírou. I toho asketismu.

    superkarma: 2 27.03.2012, 13:38:16
  18. avatar
    [13] Altamora [*]

    Beruška1 — #4 malvina — #10 Nejlépe neplatit léčení nikomu, že? Kdo je tlustý, má to z přejídání a nezaslouží si léčení. Kdo je vyzáblý, má to z nedostatečné výživy a nezaslouží si léčení. Dále si léčení nezaslouží kuřáci, feťáci, konzumenti alkoholu (to jsme skoro všichni), ti, co nehýbou vůbec a ti co, to s pohybem přehánějí, ti, co nepracují ani workoholici. Zbyl vám ještě někdo dospělý, koho by bylo možno léčit? Kvůli těm pěti lidem nemá smysl platit pojišťovny. A děti - co je nám do cizích, ty ať se léčí na náklady svých rodičů a prarodičů.Sml57

    1. na komentář reaguje v.poho — #15
    2. na komentář reaguje jija — #17
    3. na komentář reaguje Beruška1 — #19
    4. na komentář reaguje kobližka — #27
    5. na komentář reaguje dadma — #30
    superkarma: 4 27.03.2012, 13:35:05
  19. [12] MaVy [*]

    naprosto chápu,my se cpeme pohankou,rýží,na chut si dáme okurku,ředkvičky,olivy,sýr,tvaroh,chleba moc nejíme radši na toast upravenou tmavou bagetu,všichni jsme dokonale zdráví a štíhlíSml16

    1. na komentář reaguje cilani — #18
    superkarma: 0 27.03.2012, 13:29:41
  20. avatar
    [11] Dante Alighieri [*]

    malvina — #9 Není zdravý jíst maso jen 3x měsíčně. Počítám, že jste celá rodina pořádný sušinky bez svalů, pokud nedoplňujete bílkoviny jinak. Sml39

    superkarma: 3 27.03.2012, 13:29:00
  21. avatar
    [10] malvina [*]

    Beruška1 — #4 Beruško, naprostý souhlas. S tím placením  na léčbu fetkám, opilcům  s tebou plně souhlasím. A přispívat někomu na léčbu , že se  neunosně přejída, mě  připadá taky dost trapné . Je to vyhazování peněz z kapes  danových poplatníku..

    1. na komentář reaguje Altamora — #13
    2. na komentář reaguje cilani — #18
    superkarma: 0 27.03.2012, 13:23:38
  22. avatar
    [9] malvina [*]

    dasena — #6daseno, jíme maso, ale jen 3x do měsíce, jime ryby, kuřecí maso.... jen nejíme salámy, paštiky, ...... a ty pochoutky, které když necháš přes noc na stole do  rána zazelenají....

    1. na komentář reaguje Dante Alighieri — #11
    2. na komentář reaguje v.poho — #14
    3. na komentář reaguje cilani — #18
    superkarma: 0 27.03.2012, 13:19:05
  23. avatar
    [8] ladouch [*]

    Tak rýže už bych měla za týden asi plné zuby, neříkám, že se přežíráme, ale jíme od každého něco a nejíme toho tuny a také jímě hodně zeleniny a ovoce.Sml22Sml22Sml22Sml22

    superkarma: 0 27.03.2012, 13:18:26
  24. avatar
    [7] malvina [*]

    Kytinkak — #5 kytinkak , díky  za názor...

    superkarma: 0 27.03.2012, 13:14:53
  25. avatar
    [6] dasena [*]

    Ona se taky rýže nedá jíst pořád a nejíst maso si nemyslím, že je dobře, je plné bílkovin, samozřejmě, že né bůčekSml30 ale jinak, pokud se chce člověk stravovat zdravě, je to dost náročné na peněženku, já tedy na steaky nemámSml23

    1. na komentář reaguje malvina — #9
    superkarma: 2 27.03.2012, 13:09:18
  26. avatar
    [5] Kytinkak [*]

    Beruška1 — #4 tvůj příspěvek je parádní, souhlasím s tebou a napsala bych to taky takSml67

    1. na komentář reaguje malvina — #7
    superkarma: 0 27.03.2012, 13:00:49
  27. avatar
    [4] Beruška1 [*]

    My jíme tedy vše, ale tak, abychom si na tom pochutnali, ne abychom se přežrali, a žádné zdravotní problémy nemáme. Neřeším až tak zdravou výživu (co je dneska zdravé je otázka, nelze věřit ničemu, vše je umělé), jako dobré jídlo - takový dobrý hovězí steask má rozhodně něco do sebe. A s tím placením léčení lidem, kteří jsou nemocní díky přejídání, taky nesouhlasím. Ale já nesouhlasím ani s placením léčení alkoholikům a narkomanům.

    1. na komentář reaguje Kytinkak — #5
    2. na komentář reaguje malvina — #10
    3. na komentář reaguje Altamora — #13
    superkarma: 0 27.03.2012, 12:59:25
  28. [3] cilani [*]

    bez masa bych teda dobrovolně nebyla. Není nad gulášek, řízek, nebo aspoň nudličky k těstovinám. Párky a podobné nemusím, ale libové maso to můžu.

    superkarma: 2 27.03.2012, 12:53:28
  29. avatar
    [2] hubajda [*]

    tak to nakupuje a vari aj moje svagrova

    superkarma: 0 27.03.2012, 12:46:01
  30. avatar
    [1] Dante Alighieri [*]

    Až tak si od huby neutrhuju, ale pravdu máš.

    superkarma: 0 27.03.2012, 12:37:56

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Výzkum žena-in.cz – téma bolest, horečka a nachlazení
Trápí vás exém? Zapojte se do testování RadioXar

Náš tip

Doporučujeme