Bulvár

Jsme kluci. Máme se rádi, líbáme se. Zvykejte si


Poznali se před dvěma měsíci na Queer Parade v Brně, tedy historicky prvním české průvodu gayů a lesbiček. Během pochodu se zničehonic objevili ve stejné skupině lidí a okamžitě to na obou stranách zajiskřilo. Ještě ten večer trávili na kafi, kde se původní sympatie ještě prohloubily. Radek (18) z Jirkova, Michal (21) z Karlových Varů.

 

Program prázdninových dní, obzvlášť víkendů, byl jasný. Touha vidět se totiž v počátečním období zamilovanosti pochopitelně  narůstala. „Je normální, že když jsme šli ven, automaticky nám ruce vklouzly do sebe. Už první den jsem se ale setkávali s přinejmenším překvapenými pohledy. To ale nemluvím o hustých chvílích, když jsme potkali skupinu nácků, kteří nám pěstmi připomněli, že do Čech taková zvrácenost nepatří,“ povzdechl si Michal.

 

Zamilované kluky to však nemohlo odradit. „Náckové byli extrém, ale s nevraživostí, která dokáže pokazit příjemnou náladu už ve chvíli, kdy například vystupuju z autobusu a chci Radka políbit, se setkáváme pořád. Nechápu to, myslel jsem si, že tohle už je dávno pryč,“ řekl a dodal: „Přitom moje kamarádky, které jsou lesbičky, se setkávají s opačnými reakcemi.“

 

Rozdílnost přístupu společnosti k lesbičkám a gayům připouští i Martin Strachoň z Gay a lesbické ligy. „Je pravdou, že když to vezmu z pohledu homosexuální erotiky, lesbická je obecně přijímána, zatímco na gay se nahlíží s odporem,“ uvedl. „Naštěstí to má ale vývoj. A tak velká města jako Praha či Brno už tím trpí méně. Mnohem častěji se tu můžete setkat homosexuálním párem nejen lesbiček, ale i gayů,“ řekl Strachoň. „Nejhorší to mají kluci homosexuálové v konzervativnějších oblastech,“ poznamenal.

 

Aby pomohli trochu nabourat i tyto předsudky, vyvěsili homosexuálové z brněnské organizace Stud na svých webových stránkách následující dotazník. Při jeho tvorbě autoři nešetřili na nadsázce, na druhou stranu je jeho záměr naprosto seriózní.

Jak se chovat v případě setkání s gayi či lesbami:


1. Neutíkejte hned s výkřikem pryč. To se nesluší!

2. Pokud chcete odejít, učiňte tak pomalu a diskrétně.

3. Nemyslete si, že jste pro ně atraktivní.

4. Nemyslete si, že se jim nelíbíte.

3. Neočekávejte, že jsou stejně rozčilení z toho, že vidí heterosexuála, jako jste možná právě teď Vy, když jste zrovna potkali člověka s homosexuální orientací.

4. Nezačněte hned řečnit o své(m) přítelkyni (příteli) nebo manželce (manželovi), abyste dali najevo, že jste heterosexuální - to už o vás pravděpodobně vědí.

5. Neptejte se jich na to, jak se homosexuály stali. Zeptejte se raději sebe, jak jste se stali tím, čím jste.

6. Nepředpokládejte, že si s Vámi určitě chtějí povídat o tom, jaké to je být lesbou / gayem.

7. Neočekávejte, že o tom nebudou mluvit.

8. Nebagatelizujte jejich cítění domněnkou, že se u nich jedná pouze o jednu "postelovou aféru". Jsou homosexuální 24 hodin denně.

9. Nemyslete si, že chtějí, aby se s nimi jednalo, jakoby byli opačného pohlaví.

10. Pokud máte pokušení jim říci, že si život činí příliš jednoduchým, nedělejte to!


Dotazník pro heterosexuály:

(vychází z velmi častých naruby pokládaných dotazů homosexuálům ze strany heterosexuálů)

 

1. Co podle Vás způsobilo Vaši heterosexualitu?

2. Kdy jste si poprvé jasně uvědomili, že jste heterosexuální?

3. Je možné, že se přitom jedná jen o určitou fázi, kterou někdy v budoucnu překonáte?

4. Je možné, že je Vaše heterosexualita způsobena neurotickým strachem z ostatních lidí stejného pohlaví?

5. Jestliže jste nikdy nespali s osobou stejného pohlaví, je možné, že vše, co Vám schází, je dobrý homosexuální partner?

6. Komu všemu jste řekli o svých heterosexuálních sklonech? Jak na to zareagovali?

7. Proč mají heterosexuálové neustále tendenci přesvědčovat ostatní o správnosti svého životního stylu?

8. Proč pořád dáváte najevo svoji heterosexualitu? Nemůžete být prostě sami sebou a přitom o tom nemluvit?

9. Chcete, aby Vaše děti byly heterosexuální, když vezmete v úvahu problémy, které je čekají?

10. Neúměrně vysoký podíl odsouzených za pohlavní zneužití je heterosexuálních. Myslíte si, že je bezpečné vystavovat Vaše děti působení heterosexuálních učitelů?

11. I přes veškerou společenskou podporu, které se dostává manželství, roste stále míra rozvodovosti. Proč existuje tak málo stabilních heterosexuálních partnerství?

12. Proč heterosexuálům tolik záleží na sexu?

13. Když se člověk zamyslí nad přelidněním Země, jak by mohlo lidské pokolení přežít, kdyby byl každý jako Vy heterosexuální?

14. Můžete věřit v nezaujatost heterosexuálního terapeuta? Nemusíte se obávat, že bude ovlivněn svým vkusem?

15. Můžete se stát vyspělou vyrovnanou osobností, pokud se výhradně omezíte na heterosexualitu a nerozvinete a neprožijete přitom svůj přirozený zdravý homosexuální potenciál?

 

 

V antickém Řecku gayové bodovali

 

Traduje se, že už v antickém Řecku byl homosexuální styk mezi chlapci a muži naprosto běžný. A mnohdy považovaný i za citově čistější než sex se ženou (ten byl přeci jen za účelem početí potomka…). Dokládají to báje a mýty.

o Legendární básník Orfeus měl přicestovat do Thrákie a na svůj zpěv a lyru vábit chlapce, čímž naučil celý kraj tomu, co Řekové sami nazývali mj. thrácká láska, homosexualitě. Odnesl to. Matky svedených chlapců ho údajně ubodaly jehlicemi spínajícími šat.

o Proslulý bůh Apollón zas miloval Hyakintha, syna spartského krále Amykla. Bůh větru Zefýr jim však záviděl a zinscenoval smrt Hyakintha z rukou Apollóna.

o Zeus zas miloval prince Ganyméda, kterého v podobě orla jej unesl na Olymp, a zde z něj učinil číšníka. A když mohli bohové…


Za nepřirozenou začala homosexualitu považovat až naše judaisticko-křesťanská kultura. Odlišná sexuální orientace se pak často „léčila“ plameny na hranicích.

 

Vnímáte gaye jako naprosto přirozenou součást společnosti? Nebo se otřesete hnusem, když na ulici vidíte kluky, kteří si nějakým způsobem projevili city?

   
10.09.2008 - Společnost - autor: Jan Exner

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [40] rather.mad [*]

    Jeďte se podívat do Brightonu. To je město gayů a lesbiček a nikdo se tam nad ničím nepozastavuje. A to se mi vážně líbilo. A když tu tak čtu některé názory o tom, jak je nechutné sledovat jazyky a podobně, skoro mám pocit, že to tyhle lidi pozorovat baví. Vždyť, co je jednodušší než se prostě dívat jinam, což je taky věc, kterou většina normálních lidí udělá, když se jim něco nelíbí. A taky je to další věc. Komentář typu: proč si to nenechají na doma...jsou páry, které ať už z jakéhokoliv důvodu nemají šanci si to "nechat na doma". A na závěr: když mi přítel přijel po měsíci z ciziny, tak jsem se na něj taky vrhla a bylo mi vcelku jedno, co si o tom kdo myslí. ;)

    superkarma: 0 13.09.2008, 19:38:04
  2. avatar
    [39] Irad [*]

    Včera jsem dočetla knihu Šikovnej kluk. Docela zvláštní kniha o "této problematice". I když je ze 70 let, tak to člověk ani nepozná. Asi je tam něco, co platí pořád. Každopádně, když jsem si ju půjčovala v knihovně, tak se na mě paní docela nepříjemně koukla :-D

    http://www.sikovnejkluk.cz/

    superkarma: 0 11.09.2008, 15:42:54
  3. [38] jitka2 [*]

    luneta: tak se o pěkné chvíle neomezujte, ale sex na veřejnosti je pod pokutou 1000,-, tak aby se to zbytečně neprodražilo....a vydržet bez líbání několik minut než dojedete domu snad není problém ne? jestli ano, tak bych si myslela něco o vašem slušném vychování a inteligenci....

    superkarma: 0 11.09.2008, 13:37:25
  4. [37] jitka2 [*]

    nedávno jsem jela v metru, bylo asi tak deset večer, docela narvanej vagón. Jeli tam dva homosexuálové - pár. Ten jeden po druhym doslova lezl, oslintával mu ucho a osahával ho. Myslela jsem si, že si to tam na místě rozdaj. Oba byli uplně mimo - uslintaný, nechutný, vůbec se nesnažili to skrývat...když jsem je viděla tak se mi zvedl kufr..to samé by platilo taky o heterosexualnich parech.

    superkarma: 0 11.09.2008, 13:33:58
  5. avatar
    [36] Krustýna [*]

    Vnímám je jako přirozenou součást společnosti, ale ještě jsem se nesetkala na veřejnosti s tím, aby se dva kluci, či dvě ženy líbali.

    superkarma: 0 11.09.2008, 10:47:56
  6. avatar
    [35] átéčko [*]

    luneta:

    superkarma: 0 10.09.2008, 19:20:49
  7. avatar
    [34] Dante Alighieri [*]

    Když se na ulici někdo oblizuje, prostě se na ně nedívám, ať už jde o ženskou + chlapa, nebo chlapa + chlapa. Ale abych pravdu řekla, za svých 22 let jsem ještě nikdy neviděla muchlující se homodvojici na veřejnosti ani jinde.

    superkarma: 0 10.09.2008, 19:10:27
  8. avatar
    [33] Vlastka [*]

    Já se tedy otřesu hnusem

    superkarma: 0 10.09.2008, 18:05:31
  9. avatar
    [32] *Kotě* [*]

    luneta: a až budete jó nadržení, tak si to prostě na ulici rozdáte? Abyste se neomezovali o pěkný chvíle?
    Bože můj

    superkarma: 0 10.09.2008, 16:05:59

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [31] Bellana [*]

    luneta: A když se ti chce močit, tak na ulici močíš? Proč ne? To je taky naléhavá a přirozená potřeba.

    superkarma: 0 10.09.2008, 15:53:43
  2. avatar
    [30] Midsummer [*]

    luneta: si dávejte bacha, kam pojedete na dovolenou. Stále existují země, ve kterých platí zákon, že za polibek muže ženy na veřejnosti může být až trest smrti - a to i zde v Evropě

    superkarma: 0 10.09.2008, 15:44:35
  3. avatar
    [29] Kassy [*]

    luneta: Ano, já jsem si všimla, že jsou lidé, s kterými ty hormony mávají tolik, že ztrácejí soudnost...

    superkarma: 0 10.09.2008, 15:11:20
  4. [28] Pavla_b [*]

    luneta: tak si to užívejte, ale aspoň při tom na veřejnosti neslintejte a nemlaskejte jsou určitá pravidla slušného chování

    superkarma: 0 10.09.2008, 15:03:46
  5. avatar
    [27] luneta [*]

    Mám teď nového přítele a představte si,že existujou lidi,pro který je problém vydržet bez líbání než přijdou domů.Tak se na nás nedívejte.A kvůli vám se rozhodně nebudu omezovat o pěkný chvíle.Život je krátkej.

    superkarma: 0 10.09.2008, 14:53:56
  6. avatar
    [26] átéčko [*]

    JSOU naprosto přirozenou součást společnosti
    A vůbec se neotřásám hnusem, když se vidím kohokoliv líbat


    Jen jedno mi je líto. Proč o sebe nedbají více i heterosexuálové....
    Tihle kluci voní, jsou čistí a upravení...
    Proč to není samozřejmostí i u ostatních 96% mužů?

    superkarma: 0 10.09.2008, 13:07:01
  7. [25] xenie [*]

    souhlas s níže uvedenými příspěvky, pohled na jakoukoli olíbavající a ošmátravající se dvojici na veřejnosti, jedno jakého pohlaví, je mi poněkud nepříjemný... nevím kam s očima, zírat na ně je mi blbé a odvracet pohled ještě blbější

    superkarma: 0 10.09.2008, 11:57:28
  8. avatar
    [24] Kassy [*]

    1) Ano
    2) Ne, pokud si projevují city. Ano, pokud si KDOKOLI plete chodník se svou ložnicí.

    A zítra bych prosila polykat/nepolykat a pozítří holit/neholit. Chce to těch originálních témat víc.

    superkarma: 0 10.09.2008, 11:08:09
  9. [23] Pavla_b [*]

    Ano.
    Hnusem se neotřesu, nevadí mi to, ovšem vášnivé líbání s jazyky až u mandlí a mlaskáním mi na veřejnosti vadí u všech párů.

    superkarma: 0 10.09.2008, 10:58:48
  10. avatar
    [22] sanvean [*]

    Když se kousek ode mě začali v autobusu vášnivě líbat dva kluci, bylo mi to krajně nepříjemné. Stejně jako jakýkoliv jiný oslintávající se pár. Nejvíc cool byla opodál stojící děvčata, která si začala nahlas povídat o svých prima homosexuálních kamarádech.

    superkarma: 0 10.09.2008, 10:32:17
  11. [21] Etelkaa [*]

    jo jo je to hnus

    superkarma: 0 10.09.2008, 10:29:18
  12. [20] Draco [*]

    Proč "otřesete hnusem"? Pro mě je homosexualita nepochopitelná protože jsem hetero a neumím se do nich vžít, ani mě to nijak neláká. Beru to tak, že se prostě mají rádi a chtějí být spolu. Že si dají pusu nebo se vedou za ruce... no a? Jak už tu bylo několikrát řečeno, nejodpudivější jsou dvojice vyměňující si na veřejnosti tělní tekutiny a šmátrající si bůhvíkam a že jsou to v drtivé většině hetero Mě takoví puboši - provokatéři, třeba při čekání na autobus, zaručeně rozesmějou, a nahlas

    superkarma: 0 10.09.2008, 10:24:01
  13. avatar
    [19] gerda [*]

    líbání a objímání považuju za intimní činnost a nechápu hetero a homo, kteří se takhle předvádějí přede všemi. Podle mého názoru tím něco manifestují, ale pravá láska to asi není. Pravá láska obecenstvo nepotřebuje, zamilovaní přece chtějí být sami, nebo to už přestalo platit? Mně teda přijde nechutné koukat na zuřivě se okusující dvojici. To patří, když už, tak na lavičku do parku, pokud možno mimo hlavní trasu.

    superkarma: 0 10.09.2008, 10:18:14
  14. [18] Čírina [*]

    Když jsou oba mladí (ať už je líbající se pár homo či hetero) a v mezích pohlednosti, tak se to vydržet dá a někdy je to i roztomilé. Můj nejhorší zážitek s touto tématikou byl zprostředkován cca padesátiletou, opilou, poněkud zanedbanou paní s mastnými vlasy a jejím tlustým protějškem mužského pohlaví. Musela jsem vystoupit.
    Upřímě, radši bych se podívala na gay porno než vidět tyhle dva ještě jednou.

    superkarma: 0 10.09.2008, 09:38:26
  15. [17] Tini [*]

    Tak ja mam velice dobre pratele a jsou gayove...jsou to prima kluci a maji dobre srdce. Me teda gayove ani lesbicky nevadi, naprosto je respektuji a ani mi neprijde divne je videt se libat, drzet za ruce apod. ale tady je to vice na ocich nez v CR. Souhlasim s vetsinou, olizujici se a temer soulozici dvojice kdekoli na verejnosti jsou nechutne...ale jsou to jeste deti, takze se potrebuji ukazat... dospeli si vazi intimity mezi s sebou..

    superkarma: 0 10.09.2008, 09:20:50
  16. [16] Bellana [*]

    7kraska: Dnes už většina rodičů toleruje, že mladí souloží v dětském, zatímco oni se koukají na televizi. Taky existují hodinové hotely. Nemyslím, že je důkazem lásky oslintávat se na veřejnosti. Svým dětem jsem říkala, ať se dívají jinam, vnoučata asi budu navádět, ať na ně civí a povzbuzují je. Teď nemluvím o gayích, ale o všech, co nerozlišují soukromé a veřejné aktivity.

    superkarma: 0 10.09.2008, 09:07:48
  17. [15] mindulinka [*]

    Taky souhlasím s tím, že ať je to homo nebo hetero, ale oslintávání a prozkoumávání svých těl patří do soukromí.
    7kraska: zrovna v dnešní době si myslím,že mají víc možností než my. Rodiče věčně v práci a byt prázdný.

    superkarma: 0 10.09.2008, 08:54:34
  18. avatar
    [14] Dudlajlama [*]

    Kelly: ja bych nerekla, ze to jsou vzdycky pudy, kolikrat je to vylozene provokacka, mladi si proste mysli, ze libani a sex je jejich vynalez, pred nimi se lide mnozili bunecnym delenim.

    superkarma: 0 10.09.2008, 08:49:40
  19. [13] 7kraska [*]

    at se oblizuji na verejnosti, klidne...je mi to jedno

    a ty mlady lidi chapu, nemaji se kde schazet...v bytech to nejde, tak proste klasicky na zastavkach a nadrazich...stejne furt nekam jezdej, na internat, do skoly...

    superkarma: 0 10.09.2008, 08:48:50
  20. avatar
    [12] Kelly [*]

    Galadriel: cítím to stejně. Letmý polibek je milý, ale doslova mne rozčilují dementi, co neudrží své pudy na uzdě a i v MHD se oblizují i několik minut a mlaskají u toho jak u koryta. A to platí pro kohokoliv ...

    superkarma: 0 10.09.2008, 08:42:45
  21. avatar
    [11] RenataP [*]

    Lindaa: tak nějak a je jedno, jestli jsou to homo nebo hetero.
    Ale jinak, nejsem proti, hlavně, když se mají rádi. Asi by mi vadilo, kdyby se chlemtali jazykama přímo na ulici, ale držet za ruce, letmý polibek jako běžní milenci, proč ne???
    Když by to navíc byly dva hódně sexy chlapi, tak bych vydržela i ten francouzák

    superkarma: 0 10.09.2008, 08:34:36
  22. [10] Lindaa [*]

    At se líbá kdo chce s kým chce, ale je rozdíl mezi letmým polibkem (ten se muze konat skoro kdekoliv) a vzájemným zkoumáním mandlí (to bych jim doporucila nechat si do soukromý).

    superkarma: 0 10.09.2008, 08:31:39
  23. avatar
    [9] Dudlajlama [*]

    Bellana: A kdyby jenom ty, kolikrat ruka smatralka zajede i do jinych lovist , ty uslintane pusy mi ale vadi snad nejvic

    superkarma: 0 10.09.2008, 08:31:37
  24. [8] Bellana [*]

    Galadriel: zvlášť když si současně vzájemně hnětou hýžďové svaly

    superkarma: 0 10.09.2008, 08:28:54
  25. avatar
    [6] Dudlajlama [*]

    Osobne mne vadi, i kdyz se pul metru ode me na verejnosti zurive liba i kluk s holkou, huby dokoran, dokonala prace jazyku, neco malo(ci vice)slin, proste mi to prijde eklhaft, at uz tu svoji neodkladnou zamilovanost demonstruje kdokoliv.

    superkarma: 0 10.09.2008, 08:23:52
  26. avatar
    [5] Kiaruska [*]

    pardon, naruby, ne na Ruby

    superkarma: 0 10.09.2008, 08:18:56
  27. avatar
    [4] Kiaruska [*]

    To otázky na ruby se mi líbí, asi to dám přečíst kolegovi, který si myslí, že je to jen móda, být homo hlavně bod 3

    superkarma: 0 10.09.2008, 08:18:32
  28. avatar
    [3] Lotka [*]

    Takový články pro dospělé Nepatří to spíš na Alíka?

    superkarma: 0 10.09.2008, 08:05:53
  29. avatar
    [2] ŠTÍSTKO [*]

    je to jejich věc

    superkarma: 0 10.09.2008, 07:25:57
  30. avatar
    [1] *Kotě* [*]

    Ganyméda! Ne Ganymédése!

    superkarma: 0 10.09.2008, 05:35:51

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme