Bulvár

Jsi osmák? Jdi do sexu!

Legální sexuální styk. Věková hranice se má snížit na 14 let. Stejně jako u trestních činů. Řeknete si, vždyť je to jenom o jeden rok oproti současnosti. Nestavěla bych však do jedné roviny trestní zodpovědnost a začátek sexuálního života. Tak to totiž zdůvodnili někteří poslanci. Když mohou být trestány děti čtrnáctileté, ať mohou ve stejném věku mít i první sex. Povolený první sex.

Opět vypukly spory. Sexuologové a psychologové se bouří, že děti v tomto věku nejsou tak citově vyzrálé, aby mohly pochopit význam sexuálního styku. Bojí se zvýšeného počtu potratů a nechtěných novorozeňat.

Oponují politici i orgány trestního řízení – pokud budou přistiženy čtrnáctileté děti při sexu, v případě ponechání současné věkové hranice 15 let, páchají trestný čin. Když se dopustí trestného činu, bude jim hrozit vězení.

To je logické. Ale. Ale pokud zákon projde, budou spolu malé Julie a Romeové pohlavně žít už ve čtrnácti letech. Jenže věková hranice pro zplnoletnění zůstává stejná: 16 let (zde se zákon nemění). Takže když přivedou na svět dítě, nemohou si vyměnit prstýnky a co s mladinkou matkou, která může být zplnoletněna až za více než rok?

Další ale – podle průzkumů v České republice začínají mladí pohlavně žít až kolem 18. roku života. Pokud si přečtu zprávu, že byla zneužita čtrnáctiletá dívka, beru to jako sexuální násilí a zneužití, ne jako legální pohlavní styk. 

Nicméně podle několika anket většina dětí tuto změnu přivítala. To ovšem podle mého názoru svědčí o jejich nezralosti v oblasti pohlavního života. Mají radost z něčeho, co bylo zakázané. Ale neuvědomují si možný dopad.

Nechci moralizovat, pouze vyjadřuji svůj názor. Názor na to, že není problém mít oddělené věkové hranice pro trestní čin a sex. Bohužel dětští zločinci nečekají a jsou čím dál tím mladší, ale na první milování si mnozí počkají. Počkají si na to, až z toho budou mít rozum. A myslím, že ve velké většině rádi.

Ptám se Vás, sex ve čtrnácti: ano či ne?

   
08.12.2005 - Společnost - autor: Míra Šindrbalová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [62] Lilinka [*]

    Sarir: copak je zneužívání od určitého věku legální?

    superkarma: 0 10.12.2005, 13:33:36
  2. avatar
    [61] Vivian [*]

    Sarir: beztrestné s osobou mladší 14 let? Asi mi něco uniklo, ale ať už tomu říkáme jakkoli, tak pohlavní zneužívání ani znásilnění snad není a nebude beztrestné nikdy

    superkarma: 0 10.12.2005, 01:51:01
  3. avatar
    [60] Vivian [*]

    Alušík:

    superkarma: 0 10.12.2005, 01:46:50
  4. [59] Alušík [*]

    Nemyslím si, že se snížením věkové hranice se začne dřív souložit. Já osobně sem prožila první sex v osmnácti, i když sem legálně mohla už tři roky před tím a naopak znám holky, který začali už ve třinácti. Je to na člověku. Kouření a alkohol je taky povolen až od osmnácti a brání to těm děckám v něčem???

    superkarma: 0 09.12.2005, 17:15:00
  5. avatar
    [56] Jeremi [*]

    Ťapina: Ale pořád ještě zůstává přísněji postižitelná kategorie znásilnění mladistvých (tj. dnes od 15 do 18). Osobně si dost těžko představuju situaci, že by se snížila hranice trestní odpovědnosti na 14 let a hranice pro "legální sex" zůstala na 15 (byť jsem někde v médiích zachytila, že údajně v Německu to rozdílné mají a žádný problém).

    superkarma: 0 08.12.2005, 18:38:58
  6. avatar
    [55] Ťapina [*]

    Vivian: To jo, ale pohlavní zneužití dítěte je závažnější zločin, než "prosté" znásilnění.

    superkarma: 0 08.12.2005, 18:26:05
  7. avatar
    [53] Odemětobě [*]

    Taky jsem čekala článek o hlodavcích. Souložit jsou některé děti už ve 12,a je jim jedno,odkdy je to legální.Holka začala skoro v 17,klukovi bylo 16 a nic,má spoustu koníčků,tak vybíjí energii jinak.Taky jsem dceru brala pořád jako malé dítě,které přece něco takového nemůže provozovat,s tím se těžko srovnává každá máma.Spíš si říkám,že čím dřív začnou,tím dřív budou mít život zatížený další starostí.A třeba ve 30 holka přijde na to,co je ten pořádný sexuální zážitek,že v 16ti to byl jen slabý čajíček.A ten prožitek je daný vyzrálostí.Nebo ne?

    superkarma: 0 08.12.2005, 17:51:48
  8. avatar
    [52] Vivian [*]

    Ťapina: myslím, že zákonem stanovená věková hranice pro legální sex nikoho před zneužíváním nechrání a neochrání. Zneužít tě přece můžou i v pětadvaceti, a nebude to legální.

    superkarma: 0 08.12.2005, 17:38:05
  9. avatar
    [51] Ťapina [*]

    Vivian: O to, že hranice legálního sexu má chránit děti před zneužíváním dospělými a ne posílat do kriminálu náctileté za to, že se nemohli dočkat, až to zkusí.

    superkarma: 0 08.12.2005, 16:11:02
  10. avatar
    [50] Vivian [*]

    Ťapina: a v čem je problém?

    superkarma: 0 08.12.2005, 16:08:40

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [49] Ťapina [*]

    Vivian: Rozdíl je hlavně v tom, že když spolu čtrnáctiletá Julie s Romeem budou spát po posunutí hranice trestní zodpovědnosti, tak by se při stávající hranici legálního sexu oba dopouštěli trestného činu a byli za něj odpovědní, a o to tady hlavně šlo. To nikomu nedochází?

    superkarma: 0 08.12.2005, 16:00:51
  2. avatar
    [47] Meander [*]

    Vivian: To je asi další level po výměně telefonních čísel a tělních tekutin.

    superkarma: 0 08.12.2005, 15:26:24
  3. avatar
    [46] Vivian [*]

    "Takže když přivedou na svět dítě, nemohou si vyměnit prstýnky a co s mladinkou matkou, která může být zplnoletněna až za více než rok?"
    --- a tohle jsem už vůbec nepochopila... prstýnky hrají nějakou zásadní roli ve výchově dítěte? A co třeba náušnice?

    superkarma: 0 08.12.2005, 15:22:11
  4. avatar
    [45] Vivian [*]

    "Ale pokud zákon projde, budou spolu malé Julie a Romeové pohlavně žít už ve čtrnácti letech." - když budou chtít, udělají to bez ohledu na aktuální znění zákona. Nebo si opravdu myslíte, že všechny děti začínají se sexem hezky až od patnácti? A když nebudou chtít, tak spolu pohlavně žít nebudou, zákon to nenařizuje... Hranice prvního pohlavního styku se posouvá do vyššího věku, většina dětí na to stejně nevlítne hned po patnáctinách...
    A za druhé si nemyslím, že by mezi čtrnáctiletým a patnáctiletým dítětem byl až takový rozdíl (pokud jde o mentální a psychosexuální vyspělost). Někdo je na to zralý už ve čtrnácti, někdo dozraje mnohem později, to se zákonem nařídit nedá.
    Myslím, že posouvání věkové hranice pro první sex je zbytečné...

    superkarma: 0 08.12.2005, 15:18:53
  5. avatar
    [44] Suzanne [*]

    "Pokud si přečtu zprávu, že byla zneužita čtrnáctiletá dívka, beru to jako sexuální násilí a zneužití, ne jako legální pohlavní styk."

    Ale pohlavní zneužití není závislé na věku, je to zneužití i v 15 či ve 20!!! To je prostě násilí a je to tak v každém věku. S věkovou hranicí to nemá nic společného

    superkarma: 0 08.12.2005, 14:02:27
  6. avatar
    [43] Evik8 [*]

    Nikto nemôže nikomu nič zakázať,pretože ak deti budú chcieť sex,urobia to bez toho, či im to zákon povoľuje,alebo nie a rodičia ani nikto iný sa to nedozvedia,pokiaľ to bude bez následkov.Takže áno alebo nie? To prenechávam na každom jednotlivcovi jak sa rozhodne a na rodičoch,ktorý by mali vedieť kde sa ich dieťa pohybuje a s kým..

    superkarma: 0 08.12.2005, 11:55:46
  7. avatar
    [42] talenka [*]

    Markýza: ámen

    superkarma: 0 08.12.2005, 11:50:15
  8. avatar
    [41] Markýza [*]

    ach jo - sexuálně zneužitá za pomoci násilí může být i dospělá ženská, citově i pohlavně vyzrálá

    a k titulku - Jsi osmák? Jdi do sexu? - můj syn bude mít čtrnáct let letošní školní rok - je sedmák, v osmičce by mohl do sexu i podle staré právní úpravy, protže bude mít patnáct. pohlavně je naprosto vyspělý - nedávno jsme debatili o kondomech a ochraně při sexu. Takže to jestli dítě bude nebo nebude mít dítě je taky trochu starost rodičů a věková hranice to neovlivní

    superkarma: 0 08.12.2005, 11:18:51
  9. avatar
    [40] lumpici [*]

    A učí se vůbec ve škole něco o sexuální výchově? Ne že bych to chtěla nechat jenom na té škole, ale třeba já mám doma silně nekomunikativní, nesvěřovací dítko, které hovory na toto téma nic neříkají a je jí nepříjemné když se s ní o tom mám bavit já. Teď je v sedmé třídě a zatím jsem nějaké "učivo" na toto téma nenarazila. To samé co se týká drog, tam měli akorát jednu přednášku. Evka

    superkarma: 0 08.12.2005, 11:18:40
  10. avatar
    [39] Kelly [*]

    Hmmmm, měli to snížit ještě víc ... a učivo o sexuální výchově by mohli na ZŠ probírat "na ostro" ...

    superkarma: 0 08.12.2005, 11:09:03
  11. avatar
    [37] tyrkys [*]

    abadon: . Je kolem toho zbytečná hysterie.....

    superkarma: 0 08.12.2005, 10:54:44
  12. [36] r1911 [*]

    abadon: Souhlasím s tebou.

    Spousta lidí začíná se sexem později, někteří dříve. Tak to bylo, je a asi i bude. Ani zákon nic nezmění.

    superkarma: 0 08.12.2005, 10:47:15
  13. avatar
    [31] marcellina* [*]

    lumpici: ajo, blbe ctu dik

    superkarma: 0 08.12.2005, 09:56:34
  14. avatar
    [27] lumpici [*]

    Marcellina: nevím jak to počítáš, ale já to pochopila tak, že mamince je 38 let, její dceři je 16 a má miminko. Takže svým počítáním jsi přišla akorát na to, že matce bylo 22 když se jí narodila její dcera. Evka

    superkarma: 0 08.12.2005, 09:33:22
  15. avatar
    [26] Lhasa [*]

    Ten titulek zní jak reklama na kondomy

    superkarma: 0 08.12.2005, 09:30:37
  16. avatar
    [24] marcellina* [*]

    kapa: to minejak neštimuje: 38 - 16 = 22 a ne 14

    superkarma: 0 08.12.2005, 09:25:31
  17. avatar
    [23] paviocko [*]

    Hlavní by měla být ta osvěta. Kdo chce začít brzo, tak začne, i když bude "pod zákonem". Myslím, že ta věková hranice není až tak podstatná. Spíš mě štve, že zneužívání DĚTÍ (protože ve 14 letech jsou to ještě děti) se bude posuzovat podle jinejch měřítek. V tomhle případě bych tu hranici šoupla klidně na 16 let.
    Mimochodem, mojí kamarádce před pár lety odmítli dát antikoncepci v 17 letech, je to všechno o lidech

    superkarma: 0 08.12.2005, 09:18:27
  18. avatar
    [22] Gabi [*]

    Moc bych to nedramatizovala, tím, že "to bude povoleno" se počet sexuchtivých dětí nezmění . Já jsem také měla dvě spolužačky, které "to měly za sebou" mezi 13-14 rokem - a je to už dvacet let. Já jsem pesimista i v tom, že snížení hranice treství odpovědnosti bude mít globálním vlivu na počet tresných činů mladistvých . Co spíš prevence?!

    superkarma: 0 08.12.2005, 09:16:25
  19. avatar
    [21] Maši [*]

    Mám 14ti letou dceru a představa, že by už spala s kluky je pro mě děsivá. Na druhou stranu chápu, že děti dnes dospívají dříve a pokud to budou chtít dělat, tak jim v tom nikdo nezabrání. Takže pokud budou moct alespon užívat kvalitní antikoncepci, jsem pro.Ale rve mi to srdce...

    superkarma: 0 08.12.2005, 09:14:07
  20. avatar
    [20] velka-dasa [*]

    já jimm to přeju,když vidím ty 14-ti letý telata s holýma zádama a cigaretou na pantu,tak si myslím,že sex jim dodá ještě lepší image

    superkarma: 0 08.12.2005, 09:10:36
  21. avatar
    [19] Jupíí [*]

    zase jsem se nachytala... Nic pořádného o mých oblíbených hlodavcích .

    superkarma: 0 08.12.2005, 08:58:07
  22. avatar
    [17] Blues [*]

    Sarir: Když někdo zneužije 14-letou holku, je to trestné a bude i nadále (znásilnění). Tedy pokud to bude proti její vůli, samozřejmě.
    Pokud ji tzv. "svede", tedy ukecá, ale vlastní sex bude dobrovolný, tak jaképak trestání? Když je ve 14 letech zodpovědná za své tretné činy, je snad i dost zodpovědná za to, jak zachází se svým tělem, ne? O tom by ji měli poučit rodiče a daleko dřív, než jí bude 14..
    Na druhé straně, když se teď spolu vyspí dva 14-letí (a že se to děje), nejsou za to trestně zodpovědní. Po snížení hranice trestní zodpovědnosti by měli jít před soud - a za co? Že se "zneužili" navzájem? :-)

    superkarma: 0 08.12.2005, 08:50:19
  23. avatar
    [16] lumpici [*]

    Mě přijde snížení věkové hranice rozumné hlavně z důvodu páchání trestných činů, protože ty "děti" si moc dobře uvědomují co dělají a akorát využívali toho, že byli nepostihnutelní.
    Ohledně sexu se mi líbí že si dívky budou moct dojít pro antikoncepci a nebude to nutné řešit nějakými výmluvami nebo tím že si to nechá napsat mám a užívat to bude dcera. Pořád lepší když si vezmou antikoncepci ve 14 než když půjdou ve 14 na potrat. Mám doma dceru které bude v lednu 14 let a taky si jí neumím představit že už by teď se sexem začala, je hodně dětská, ale když by o antikoncepci zájem měla, tak s ní klidně k tomu doktorovi zajdu. I když na ní se to už vztahovat nebude, protože než zákon začne platit, tak jí už bude 15 :-)
    Evka

    superkarma: 0 08.12.2005, 08:47:30
  24. avatar
    [15] Lilinka [*]

    Sarir: pokud nějaký chlívák zneužije čtrnáctiletou holku, je to trestný čin stejně jako by zneužíval 18tiletou...

    superkarma: 0 08.12.2005, 08:43:28
  25. avatar
    [14] gerda [*]

    řekla bych, že kdo chtěl mít sex ve 14 v době, kdy to bylo zakázané, tak ho stejně měl. Nový zákon přece nenařizuje pohlavní styk, pouze ho přestává trestat.

    superkarma: 0 08.12.2005, 08:42:12
  26. avatar
    [10] Hysteria [*]

    Já jsem proti!Už o tom bylo napsáno hodně ale nebude víc Opočenských?Teď nám budou beztrestně prznit dcery další lumpové?!

    superkarma: 0 08.12.2005, 08:22:10
  27. avatar
    [9] Lilinka [*]

    No, pokud budou děti chtít souložit třeba už ve 12, tak to udělají, ať je to legální nebo ne...Přesto si nemyslím, že by ve 14 letech byly už vyspělé. Fyzicky možná ano, ale psychicky...

    superkarma: 0 08.12.2005, 08:20:28
  28. avatar
    [7] Tejfi [*]

    zlobítko: Souhlasím s tebou.

    superkarma: 0 08.12.2005, 08:13:04
  29. avatar
    [6] *modrá [*]

    Vzhledem k tomu, že mám právě 14ti letou dceru, tak SEX ve 14 NE!

    superkarma: 0 08.12.2005, 08:09:42
  30. avatar
    [5] zlobítko [*]

    Vzhledem k tomu, že jsem svůj první sex měla ve 14 letech, tak mi to až tak hrozné nepřijede. Někdo je vyspělejší dříve a někdo později a myslím, že je lepší to zlegalizovat, aby si holky mohli včas zajistit antikoncepci legálně, než aby zkusily zakázané ovoce bez ničeho a pak otěhotněly.

    superkarma: 0 08.12.2005, 07:44:15

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme