Vztahy

Jsem zastáncem tvrdší výchovy


 

 

Možná že se mnou nebudou některé čtenářky souhlasit, ale já jsem zastáncem tvrdé a důsledné výchovy.

 

Mám dva syny ve věku 11 a 9 let, a kdybych se s nimi měla nějak mazat, tak už se houpu někde na třešni. Jsou to kluci a zloběj opravdu dost.

 

A tak jsou i docela dost biti. A nemyslím, že dělám něco špatně. Aspoň mají hned jasno, proč a za co dostali. Něco jim řeknu maximálně dvakrát. Pak už přijde na řadu rákoska. To byste koukali, jak jsou pak hodní.

 

Nechápu rodiče, kteří svým dětem dokážou pořád dokola opakovat, aby si uklidili pokoj, vyčistili zuby atd. Poslouchat se musí. O tom se u nás nediskutuje.

 

Byla jsem tak taky vychovávaná a nemám pocit, že bych z toho měla nějaký trauma, jak se dneska všude píše. Táta mě řezal úplně za všechno a dneska jsem mu vděčná, že ze mě něco je. Mám dobrou práci a vím, co od života chci. Kdoví, jak by to dopadlo, kdyby mě naši nechali jako dříví v lese. Sice jsem se občas bála domů, když jsem třeba dostala špatnou známku, ale zase jsem vždycky věděla, za co jsem bita.

 

Proto se přikláním k tomu, dát dítěti klidně i pořádně na zadek, když se nechová tak, jak má. Kdyby to tak dělal každý, nebylo by všude tolik rozmazlenejch spratků.

 

Ale abyste si nemysleli – já se klukům jinak hodně věnuju. I se mazlíme. To jen aby si někdo nemyslel, že jsem zastánce nějakého šíleného teroru.

 

Dana

 

Milá Dano, já osobně Tvůj styl výchovy zrovna nepreferuji. Nemyslím si, že ten, kdo není pravidelně bit, musí zákonitě vyrůst v neschopného člověka. Jsem zvědavá, co ti na tvé výchovné metody řeknou čtenářky.

 

Dnes se bavíme o výchově a různých výchovných metodách. Pokud Vás dnešní téma zaujalo, pište mi na redakce@zena-in.cz . Těším se na všechny vaše maily. Některé z nich odměním hezkým dárkem.

 

A nezapomeňte si hlídat magazín... i dnes bude soutěž o balíček s překvapením.

   
01.08.2005 - Láska a vztahy - autor: Čtenářský příběh

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [46] Suzanne [*]

    Lucik007: jestli sem někdo píše články jenom proto, aby s ním všichni souhlasili, tak to má smolíka pacholíka Nebo máme i s kravinou souhlasit, aby neměla trauma, když už zřejmě jedno má?

    superkarma: 0 01.08.2005, 22:59:20
  2. avatar
    [45] Suzanne [*]

    Mám dobrou práci a vím, co od života chci a nikdo mě nikdy nebil ....někdo je holt tužší, Dano

    Btw: Hitler byl velmi poslušné dítě

    superkarma: 0 01.08.2005, 22:52:35

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [44] *Kotě* [*]

    "I se mazlíme"

    No to je věta roku, mazlení budou mít asi za odměnu, když je maminka nemusela celej den zmlátit

    superkarma: 0 01.08.2005, 22:49:03
  2. avatar
    [41] sara.l [*]

    Lucik007: a to ji máme jako pochválit,copak ty necítíš...co z toho článků dýchá...lituju ty kluky

    superkarma: 0 01.08.2005, 14:49:05
  3. avatar
    [40] kemy [*]

    Manx: no a tajto já nesnášim eště víc než to bití. znam hodně rodin, který vede otcova pevná ruka a maminka nesmí ani pípnout. ale co to je pak za mámu, respektive za plnoprávnou ženu, která mlčí jen aby se chlap nerozzuřil?? teda nic proti tvojí mámě, určitě je fajn ženská a nebylo to zas tak přehnaný. ale mam jednu kámošku a její máma jí třeba něco dovolí a když na to příde táta, dělá jakože nic, že to prostě nedovolila.

    superkarma: 0 01.08.2005, 13:06:53
  4. avatar
    [39] kemy [*]

    Manx: taky se na to těšim. ne, že by mě eště mlátili nebo něco.. ale mamka je zase moc starostlivá. já už z ní vážně teču! no považte. v půl osmý volá svý 18-tiletý dceři, kdy příde domu!!! když jí řeknu, že budu spát u , volá v eset znova, jesi už sme v posteli. řeknu, že ne, že sme na a ať mě neotravuje, že sem plnoletá. a ona se mi rozbrečí, že má o mě strach, a že mi tim nechce ubližovat. pak se nakonec hádá eště s tátou, kterej jí řekne, ať mě nechá na pokoji. a nakonec se mě druhej den ptá: "sem fakt tak hrozná? ale já tě mam ráda, víš? já ti nechci ublížit.." prostě hysterka. já vim, že to myslí dobře, ale nedá se to. takže se taky těšim, až budu mít hezky svoje pohodlíčko!

    superkarma: 0 01.08.2005, 13:03:58
  5. avatar
    [34] Meander [*]

    kemy:

    superkarma: 0 01.08.2005, 12:36:14
  6. avatar
    [33] Lenice [*]

    no potěš chtěla bych mít takovou maminku mě teda naši moc nebili, spíš když jsme třeba rozbili s bráchou okno a říkali , že nikdo, tak jsme dostali za to, že jsme lhali ale nebyl to trest, který by byl na denním pořádku, to určitě ne myslím si, že Dana je taková prostě proto, že jiný styl výchovy nepoznala a nemíní si připustit, že je něco špatně

    superkarma: 0 01.08.2005, 12:35:13
  7. avatar
    [32] kemy [*]

    no tak tebe bych tak chtěla mít za mámu!
    to je jako zbiješ, když jim řekneš dvakrát, ať si uklidí pokoj a oni to neudělaj? tak to potěš. já občas taky dostala, ale tohle je na mě příliš. a rozmazlený spratci? to si beru jako osobní urážku. sem totiž jedináek arozmazlená sem prej byla, ale nejsem žádnej spratek a kdybys mi to řekla do očí, tak ti asi oplatim tvojí mincí, abys nerostla jako dříví v lese. a eště bych ti to řekla, abys věděla, za co si bita! to mě totiž dostalo: Sice jsem se občas bála domů, když jsem třeba dostala špatnou známku, ale zase jsem vždycky věděla, za co jsem bita. když je to teda to nejdůležitější, tak pozdravuj kluky a vyiď jim, ať nezoufaj, že jednou od tebe budou moct odejít.

    superkarma: 0 01.08.2005, 12:28:20
  8. avatar
    [31] ema [*]

    Lucik007: Tak to pozor, pokud popisuje svůj způsob výchovy na těchto stránkách, asi to nebude kvůli tomu, aby ostatní nereagovali.
    Ano, kritizuje jiné způsoby . "kdyby to tak dělali všichni, nebylo by tolik rozmazlenejch spratků " - co Ty na to ?

    superkarma: 0 01.08.2005, 12:21:47
  9. avatar
    [30] Mirrule [*]

    Ema: Nás táta naštěstí moc nebil, protože kdyby na nás šáhnul, tak nás zabije....necítil ve vzteku míru....A ten manžel o kterém jsem psala já, naštěstí není můj, ale kamarádky....trochu se jí podařilo na něm zapracovat, ale jelikož si nepřizná, že jeho problémy jsou z výchovy jeho rodičů, tak se nemůže změnit....jinak mu myslím bude kolem 40....

    superkarma: 0 01.08.2005, 12:21:35
  10. avatar
    [29] Meander [*]

    Lucik007: Ona to ale špatně dělá. Na to přijdeš.

    superkarma: 0 01.08.2005, 12:18:47
  11. avatar
    [25] Meander [*]

    Lucik007: Když je to názor na blití, tak mu máme tleskat?

    superkarma: 0 01.08.2005, 11:45:03
  12. avatar
    [22] Hanela [*]

    Rodiče mě ani ségru nikdy nebili (když nepočítám jednu dvě přes zadek) a taky to přežili oni i my A nemám pocit, že by se ze mě stal bezdomovec.

    Ono to bude asi v něčem jiném, ale na to Dana asi nikdy už nepřijde

    superkarma: 0 01.08.2005, 11:35:19
  13. avatar
    [21] alifie [*]

    Na me rodice pouzivali varecku a remen. Na meho o 6 let mladsiho bratra pouze obcasne varovne placnuti, protoze (konecne) pochopili, ze vysilovat se tlucenim deti, je zcela zbytecne (na me nezabiralo). Z meho bratra vyrostl inteligentni, prijemny a ochotny mlady muz, ktery si ted dela doktorat. Takze mlatit deti je blbost. Jo a ja rozhodne nejsem rodicum vdecna, ze me tloukli.

    superkarma: 0 01.08.2005, 11:17:14
  14. avatar
    [20] sara.l [*]

    louže: i takové se najdou co děti nebijou

    superkarma: 0 01.08.2005, 11:12:36
  15. avatar
    [18] ema [*]

    Mirrule: Moje mamka se mnou taky za trest nemluvila, bylo to pro mě horší než bití. Táta mlátil a máma nemluvila, hezká dvojka.
    Podobně jako Tvůj manžel jsem měla dlouho problémy vyjádřit svůj názor, protože doma nikoho nezajímal, až na vejšce se to prolomilo. Asi budeš muset manžela trénovat, aby si vlastní názor utvořil. Ale nevím, kolik mu je, mně to trvalo skoro 10 let

    Jednou mě šokoval názor jednoho tatínka :" my doma syna nebijeme, to bych nikdy neudělal, my ho zavřeme na chvíli do sklepa !!!"
    Pak se divme, kolik násilí kolem nás je.

    superkarma: 0 01.08.2005, 11:02:13
  16. avatar
    [17] Stes [*]

    Moje výchova byla něco podobného jako ta, kterou preferuješ ty. Tedy . Taky mi máma třískala, jak mohla. Těch pohlavků, nadávek, stresu nepočítaně, psychický teror. Jen na rozdíl od Tebe se semnou nikdy nemazlila. Neměla jsem jí ráda. Pak jsem se začala učit sama (ve 3. třídě), nikdy mi s ničím nepomohla, na mě a bráchu neměla s učením trpělivost, a mám VŠ. Jen velmi pomalu jsme k sobě začaly hledat cestu. Teď mi moc pomáhá, jsem jí za to vděčná, ale to zničené dětství jí neodpustím. To mi totiž ničím nevynahradí!!!!!! Uvědom si to, až příště sáhneš pro rákosku. Nestačilo by třeba zakázat televizi nebo nekoupit oblíbené dobroty?

    superkarma: 0 01.08.2005, 10:59:36
  17. avatar
    [16] Mirrule [*]

    To jak je tvá metoda účinná ukáže puberta a dospělost. Kamarádky manžel prošel touto výchovou a jako životní partner je na nic....Neumí se rozhodovat, nic není schopný zařídit a vůbec si nevěří. Jako jediný ze tří sourozenců si nepřizná, že by ho tato výchova negativně ovlivnila a dodnes jezdí k rodičům se přesvědčit, jestli náhodou neudělal někde chybu...Je pracovitej, šikovnej a chytrej, ale neumí to uplatnit v životě....je stále malým klukem, kterýmu musí říct rodiče co má dělat aby náhodou neudělal chybu a nedostal "výprask"
    Já na zadek dětem taky občas dám, ale asi se to nesmí přehánět, protože na ty rány si člověk "zvykne".....Na mě to třeba vůbec nezabíralo spíš naopak, ale pak máma přišla na to, že mi mnohem víc vadí, když se mnou nemluví...to byl trest! TO BYLO PRO MĚ TO NEJHORŠÍ, CO MI MOHLA UDĚLAT...TŘEBA TÝDEN SE MNOU NEMLUVILA, KROMĚ NEJNUTNĚKŠÍCH VĚCÍ...VĚŔTE, ŽE BYCH RADŠI PŘISTOUPILA NA BITÍ...

    superkarma: 0 01.08.2005, 10:41:11
  18. [15] louže [*]

    Ema:
    Mně se spíš jen nelíbilo jak všechny maminky psaly, že by děti "nikdy" nebily. Mně se ani nelíbí to slovo někoho bít, je fakt, že rákoska a ještě k tomu za známky nebo úklid je neadekvátní, ale přesto si myslím, že občas je pár na zadek srozumitelnějších než tisíce řečí. Ale jestli je to u Dany doslova tak jak to píše (a co na to tatínek) ???

    superkarma: 0 01.08.2005, 10:40:19
  19. avatar
    [14] Meander [*]

    Dano milá, trauma z toho, že tě řezali, údajně nemáš, ale taky nemáš autoritu, když si ji musíš taky vytřískat

    superkarma: 0 01.08.2005, 10:39:44
  20. avatar
    [13] ema [*]

    palubka: souhlasím

    superkarma: 0 01.08.2005, 10:30:02
  21. avatar
    [12] ema [*]

    louže: Tak si její článek přečti ještě jednou - vezmu rákosku a to pak poslouchají - TO NENÍ OBČASNÉ PLÁCNUTÍ - To v pořádku není. A jak můžeš vědět, co chtěla říci ? Sama napsala, že je zastáncem tvrdé výchovy

    superkarma: 0 01.08.2005, 10:29:05
  22. avatar
    [10] janato [*]

    Já jsem tedy v šoku, v životě by mě nenapadlo použít na děti rákosku, to mi s prominutím připadá jako středověk. Tím nechci říct, že tělesné tresty zavrhuji,ale ruka myslím postačí.

    superkarma: 0 01.08.2005, 10:27:46
  23. avatar
    [9] risina [*]

    Já nevím, jestli bych se chtěla mazlit s mamkou, která mě předtím pořádně seřezala - i když bych věděla, za co to bylo...

    superkarma: 0 01.08.2005, 10:27:20
  24. avatar
    [8] sara.l [*]

    louže:nepovažuji se za moralistku...někdy je třeba upozornit děti a plácnout je,ale rákoska..to je teda příliš a pokud Dana děti takhle bije,tak je vidět,že je zakomplexovaná a líná se dětem věnovat,protože dobře mířená rána je přeci rychlejší a nemusí se u toho přemýšlet

    superkarma: 0 01.08.2005, 10:26:39
  25. avatar
    [7] sara.l [*]

    tééééda bylo mi vedro,ale z Tebe je mi zima,nevím jestli jsi opravdu taková jak píšeš,ale z článků na mě dýchá chlad a nenávist,proč jsi vlastně měla děti,chtěla jsi je..nebo to byl omyl?

    superkarma: 0 01.08.2005, 10:24:11
  26. [6] louže [*]

    Samé moralistky!! My děti nebijeme!! Možná to Dana napsala blbě, možná chtěla říci, dětem se věnuji, máme se opravdu rádi všichni vzájemně, ale prostě, když to jinak nejde neřvu, ale rovnou jednu plácnu a oni už vědí!! Předpokládám, že u Dany doma se žádný teror nekoná a obě strany děti i rodiče jsou takto spokojení, takže to bude asi v pořádku.

    superkarma: 0 01.08.2005, 10:21:41
  27. avatar
    [5] zonan [*]

    Dano, taky nejsem zastánce Tvé výchovné metody. Nikdy nepochopím, jak může člověk ubližovat, osobě, kterou nejvíce miluje.

    superkarma: 0 01.08.2005, 10:19:31
  28. avatar
    [4] renike [*]

    Ema: souhlasim

    superkarma: 0 01.08.2005, 10:10:46
  29. avatar
    [3] ema [*]

    Tak výrok :"i se mazlíme " mě dostal. Projevy mateřské lásky, ty něžné, by měly být samozřejmou součástí výchovy.
    Neodsuzuji nějaké to plácnutí přes zadek, ale rákoska ? Podle mě je Dana neschopná vychovávat své děti jinak, pokud je musí hned třískat. A měla by se zamyslet sama nad sebou, jestli nedělá něco špatně. Fyzické tresty by měly být až tím posledním a VÝJIMEČNÝM výchovným prostředkem.
    Pokud její děti vnímají pravidelné mlácení jako normální, ať Dana navštíví odbornou pomoc, to totiž není normální.
    Sama jsem byla v dětství bita za drobnosti, stála jsem v koutě, klečela na hanbě. Nechci toto utrpení předávat svým dětem - 6 a 4 roky. Jak může Dana vědět, že její syny tento způsob výchovy nepoznamená ? Jak časté jsou případy, kdy týrané /bité/ děti vybíjejí svou agresi a bezmoc na jiných, třeba slabších,nebo později svých dětech.

    Je mi z Tebe smutno, Dano

    superkarma: 0 01.08.2005, 10:06:56
  30. avatar
    [2] renike [*]

    ja rozhodne bit deti nebudu,i kdyz to nekdy delaji schvalne,nemyslim jsi,ze kdyz bud dostat na zadek a pak chovat se slusne je dukazem toho ze v dospelosti nekam dosahnou blba vychova

    superkarma: 0 01.08.2005, 10:06:30

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme