.

„Jsem vážně taková princezna, nebo on je škrt?“ polemizuje Iva

Vztahy

„Jsem vážně taková princezna, nebo on je škrt?“ polemizuje Iva

Snad každá žena se čas od času potěší něčím hezkým na sebe. Chceme se zkrátka líbit. To, že muži dámský šatník nechápou, není žádná novinka. Ivanin přítel je ale trochu větší „oříšek“. Nejen že nadává, když si domů přinese něco nového, co je horší, je prý velký škrt. Nebo že by snad Ivana byla rozmazlená princezna, jak ji on označuje?

Co na tom, že máme doma pět obdobných svetříků, každý se přeci hodí k něčemu jinému. Tohle je věc, kterou chápou jen ženy. Muži se většinou jen podivují, ale mávnou nad tím rukou. Ivanin přítel ale šatník své partnerky velmi řeší. Prý utrácí za zbytečnosti, místo aby šetřila na horší časy. „Už mě s tím vytáčí. Nenosím každý den domu plné tašky nových hadříků, ale když si občas něco koupím, ač je to maličkost, hned je oheň na střeše. Neřeknu, kdybychom strádali, ale tak to není. Došlo to tak daleko, že některé věci před ním i schovávám. Nechci se zbytečně hádat, což je vždy, když vidí něco nového.“ To ale není vše, co Ivaně na partnerovi vadí.

muž

Zdroj fotografií: www.shutterstock.com

Nenechte si ujít:


„To, že není až tak štědrý, jsem si všimla od začátku našeho vztahu. Třeba kytky dostávám opravdu jen k narozeninám a výročí, a to ještě většinou v květináči, prý je těch řezaných škoda, tolik peněz a brzy to odejde. Když vidím něco, co by se nám hodilo do bytu, hned to zavrhne. Podle něj máme hezký domov a není třeba dále utrácet. Takhle je to ve všem. Z dovolené žádné suvenýry, na masáž nesmím, raději mi ji udělá doma, neustále se ptá, jestli opravdu potřebuju tak drahou zubní pastu, kartáček, parfémy, atd. nějaké dárky pro mou radost? Neexistuje!“

Peníze ještě nikoho neudělaly šťastným.
Seneca

Zdroj: www.citaty.net

Ivana je jinak ve vztahu podle svých slov šťastná. Jako dva lidé si rozumí, jeho „škrťáctví“ je však vlastnost, která jí na příteli velmi vadí. Hodně ovlivňuje harmonii vztahu. „Často toto téma otevíráme, ale vždy s nezdárným koncem. Podle něj jsem rozmazlená princezna. To ale není pravda. On si stojí za svým, myslí na budoucnost. Já však zastávám jiný názor. Co víme, co bude zítra, proč si tedy takto utahovat opasky, když to není třeba? Nejvíc mě děsí vidina právě oné budoucnosti. Nechci, aby mé děti měly otce škrta, který jim bude brát od „pusy“,“ dodává Ivana na závěr.


Názor odborníka:

Petr Josífek, psycholog a psychoterapeut

„Souhlasím, že život s lakomcem není jistě vůbec jednoduchý, zvláště pak pro ženu. V tomto případě je dobře, že Ivana se svým partnerem mluví o tom, co jí vadí. Nicméně se zdá, že tato forma úspěch nemá. Očividně si její přítel stále stojí za svým. Pokud si je Ivana jistá, že její občasné nakupování „radostí“ nikterak neničí společnou kasu a ví, že partnera nechce opustit, měla by zkusit navrhnout odbornou pomoc. Neustále řešení finanční situace jistě není lehké ani pro něj. Lakomí lidé život často nežijí, ale přežívají. Svých činů si hlavně nejsou vědomi. Přijde jim, že takto je to správně. Klíč může být v rodinném zázemí, kde vyrůstal. Může to být pro něj naprosto přirozená věc, neutrácet za „zbytečnosti“.

Ivaně bych poradil, aby si s přítelem ještě jednou sedla a otevřeně si promluvila. Může zkusit navrhnout i již zmiňovanou odbornou pomoc. Otázkou zůstává, zdali on bude chtít. Pak je už na Ivaně, jak se s danou situací popere. Měla by se ale zamyslet, zda takto chce žít. Pokud ano, měla by být opatrná, toto chování může někdy gradovat až do psychického teroru.“

Čtěte také:

   
18.10.2016 - Láska a vztahy - autor: Markéta Škaldová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [33] peetrax [*]

    Lakomce se nezastávám, byť s ním souzním v otázce květin (taky pro mě řezané nemají smysl). Spíš mě zaráží věta "odborníkova": "...život s lakomcem není jistě vůbec jednoduchý, zvláště pak pro ženu." Takže když je žena lakomec, je to lepší? Má to muž lakomé ženy snazší? Sml6

    superkarma: 0 21.10.2016, 18:51:28
  2. avatar
    [32] eleniska [*]

    Proto, chci mít v budoucnu své peníze a ne společné. Pokud si ona na to sama vydělá má veškeré právo ci kupovat, co chce a za kolik chce, pokud to neškodí nikomu. Mě by osobně vadilo, kdyby mi chlap nakazoval, co nemám kupovat, kdž já osobně ráda nakupuji. Pokud jsou to její vydělané peníze a nemá nouzi o domácí povinnosti je to v pořádku, a odešl bych ze vzahu

    superkarma: 0 18.10.2016, 18:42:31
  3. avatar
    [31] Altamora [*]

    Slečna mluví o tom, že nechce, aby odtrhoval dětem od úst. Ono to tak ale může dopadnout, když si před narozením dětí nepořídí dostatečnou rezervu. Zatím to vypadá tak, že na zadní kolečka moc nemyslí. Vyzkoušela si zapsat, kolik utatila za "drobné radosti" za jeden měsíc? Nebo k tomu přistupuje jako kuřák, který si neodepře krabičku cigaret, i kdyby dítě mělo chodit v roztrhaných botách? Ono se to nezdá. Dvacet korun tady, stovka tam, a pět tisíc je fuč, jen to fikne. Pro někoho to samozřejmě nejsou peníze, ale pro ženu na rodičovské je to skoro celý rodičovský příspěvek.

    superkarma: 0 18.10.2016, 16:14:11

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] Altamora [*]

    Ve volném svazku bych se omezovat nenechala. Dohodla bych, co se platí ze společných peněz, kolik na společný účet budeme každý dávat a tím by pro mě diskuze o tom, co dělám s penězi, které vydělám, skončila. Samozřejmě bych nečekala, že mě bude partner živit, když přijdu o práci. V manželství je to jiná. Aspoň pro nás. Před svatbou jsme se dohodli, že budeme mít společný účet a že si každý bude mít stejné kapesné, které si může utratit dle libosti, aniž by mu do toho druhý mluvil. O společných penězích jsme se vždycky domluvili.

    S chorobným šetřílkem bych žít nemohla, ale s rozhazovačem taky ne. Představa nulového konta nebo dokonce dluhu (kromě úvěru na bydlení), je pro mě nepřijatelná.

    superkarma: 3 18.10.2016, 16:06:06
  2. avatar
    [29] SNÍŽEK [*]

    rezerva je nutná a na hospodaření se mají domluvit nebo jít od sebe Sml80

    superkarma: 0 18.10.2016, 15:44:58
  3. avatar
    [28] Mickey Mouse [*]

    Chybí mi víc informací, abych mohl přemýšlet, kdo z nich má pravdu. Nejlépe by se to ukázalo na nějakém rozpočtu: kolik obvykle vydělají, kolik utratí, kolik mají na účtu rezervu a jestli pravidelně spoří na nějaké dlouhodobé společné cíle (byt, auto, ...) Jinak jsou to všechno jen prázdné řeči. Sml80

    superkarma: 4 18.10.2016, 14:27:48
  4. avatar
    [27] gerda [*]

    Gosi — #25Nu, i takhle se to dá chápat. Trapnost vidí každý v něčem/někom jiném.Sml24

    superkarma: 0 18.10.2016, 12:05:35
  5. [26] Maria28 [*]

    Kadla — #15Jak přes kopírák...A ten můj ex ještě u televize látal ponožky (strojvedoucí) a nadával jak je všechno drahé.

    superkarma: 0 18.10.2016, 11:54:44
  6. avatar
    [25] Gosi [*]

    gerda — #21 jo, nadsazka byla pouzita starou tetou... tvoje reakce, nebyla nadsazena, ale trapna...

    1. na komentář reaguje gerda — #27
    superkarma: 3 18.10.2016, 11:40:26
  7. [24] bobani [*]

    rychle od něj pryč

    superkarma: 0 18.10.2016, 10:36:43
  8. [23] cilani [*]

    No, já osobně taky nemám pochopení pro pět podobných svetříků - k čemu by mi byly? No, asi jsem chlap.

    Když nevíme, jestli to slečinka kupuje ze svého, nebo ze společného rozpočtu, tak těžko soudit. Jestli je tam jediný vydělávající ten chlápek, tak se mu ani nedivím. Sml80

    superkarma: 3 18.10.2016, 10:35:06
  9. avatar
    [22] chanahd [*]

    S věkem bude hůř. Kamarádka měla takového manžela. A s ním bohužel dvě děti. Postupně se to stupňovalo. Oblečení jen ze sekáče, výlety a dovolené, to neexistovalo. Jídlo hlavně prošlé, co bylo za pár kaček. Později začal i prohrabávat kontejnery a nosit věci, "co se ještě hodí". Pak je nutil hlavně v zimě chodit, brzy spát, aby se zbytečně nesvítilo, v zimě skoro netopily... Pak od něj konečně odešla.

    Jinak jestli slečna v článku pracuje, na společnou domácnost odevzdává peníze rovným dílem co on, tak fakt nechápu, co jí má do toho co kecat, co si udělá se zbytkem. A opravdu bude časem hůř.

    Jako rozmlouvat jí drahé parfémy... to bych i chápala. Ale pokud už řeší i zubní pastu a podobně, tak to fakt normální není.

    superkarma: 1 18.10.2016, 10:33:39
  10. avatar
    [21] gerda [*]

    Gosi — #17Víš, co je nadsázka?Sml58

    1. na komentář reaguje Gosi — #25
    superkarma: 0 18.10.2016, 10:19:43
  11. avatar
    [20] gerda [*]

    kobližka — #19Máš naprostou pravdu. Ale ber prosím v úvahu, že tyto příběhy můžou být vymyšlené, takže brát je vážně?Sml80Sml80Sml80 S velkou rezervouSml24. Jsou nám předhozeny, abychom měly pod čím klikat a názor je jen vedlejší produkt.

    superkarma: 2 18.10.2016, 10:18:34
  12. avatar
    [19] kobližka [*]

    Nečtu nikde jestli slečna Ivana pracuje Sml80 pokud ano,má přece svůj vlastní příjem a nemusí se partnerovi zpovídat co si koupila a za kolik.Jak psáno,je takový od začátku jejich vztahu,věděla to.Nevím,jestli jí to vadilo už tenkrát,ale proč se teda nad tím pozastavuje teď? Co my tady s tím? Sml80

    Já nevím,dneska jsou na všechno odborné pomoci a problémů je mezi lidmi čím dál tím víc.Mám takový dojem,že je zřejmě daleko jednodušší to zdělovat někde kamarádkám u sklenky vína,či psát na internet,ale nejdůležitější je KOMUNIKACE s partnerem !!!

    1. na komentář reaguje gerda — #20
    superkarma: 1 18.10.2016, 10:10:02
  13. [18] Andreadornova [*]

    Samozřejmě, že rozhazování peněz je pochopitelný, ale pokud bych si nesměla bez výčitek koupit nic, tak bych s tím člověk do budoucna počítat nemohla.

    superkarma: 0 18.10.2016, 09:55:35
  14. avatar
    [17] Gosi [*]

    gerda — #11 tak ono se celke da pochopit, ze to nebylo mysleno jako nezajistit si zadny prijmy a co se ke me nahodou zakutali roztocit... ta poznamka o moudrych tetach osazenstva kolem albertu je opravdu hloupa a od tebe(vas) trochu prekvapujici... zatim mi prislo, ze u tebe neprisele "jen vek", ale podle tyhle poznamky...Sml80

    S chlapem bych nebyla, ty kytky v kvetinaci dejme tomu, osobne netrvam na vubec zadnych... ale ten zbytek, aby si na dovoleny nekoupila ani pohled, kontrola znacky kartacku a pasty(jako jeste bych chapala kdyby nevykonavala tu cinnost, ke ktere jsou potrebaSml24), ale jinak pryc, muze to bejt jen skrt, muze se k tomu dalsi...

    1. na komentář reaguje gerda — #21
    superkarma: 0 18.10.2016, 09:46:14
  15. avatar
    [16] gerda [*]

    Kadla — #15Tak to je opravdu šetření na nepravém místě. Ano, je okamžitá úspora, ale v budoucnu by se ty staré jogurty aj. mohly podepsat na zdraví. Dobře jsi udělala. Ani kočkám bych si netroufla dávat pošizené žrádlo.

    superkarma: 0 18.10.2016, 09:39:31
  16. avatar
    [15] Kadla [*]

    Žila jsem s lakomcem 15 let. Pak jsem konečně sebrala odvahu rozvést se. Dodnes lituji, že jsem to neudělala podstatně dříve. Teď si žiju po svém a je to paráda. Neutrácím zbytečně, ale taky zbytečně nešetřím. Když si vzpomenu, jak jsme za dob manželství museli s dětma o dovolené (což byla rok za rokem vždy podniková chata, která byla prakticky zadarmo) žvýkat celý týden rohlíky se sýrem, protože jít na oběd do restaurace bylo nekřesťanské utrácení, že se musely dětem nakupovat prošlé jogurty, protože byly ve slevě atd. atd. Kdo nezažil, nepochopí. S takovým člověkem se nedá mluvit - on to bere, jako že je to správné a nic s ním nepohne.

    1. na komentář reaguje gerda — #16
    2. na komentář reaguje Maria28 — #26
    superkarma: 6 18.10.2016, 09:10:44
  17. [14] meme [*]

    gerda — #11

    Souhlasím.Já mám taky ráda finanční rezervu a zbytečně neutrácím.

    Všeho s mírou.Všechno je navíc o domluvě. o společné domluvě...

    superkarma: 0 18.10.2016, 08:43:06
  18. [13] zlá teta [*]

    gerda — #11 To je pravda. Nedovedu si představit, že bych se úplně vydala z peněz a neměla nějakou rezervu. Ale s tím dotyčným bych žít nechtěla. Zatím ho miluje, ale jeho škrťáctví se bude jen stupňovat.Sml15

    superkarma: 2 18.10.2016, 08:41:20
  19. avatar
    [12] wich [*]

    Takového jsem měla kolegu v práci. Na jakýkoli podnět k nákupu od partnerky reagoval slovy "na co????". No a pak mu ze dne na den utekla a zůstal v holobytě, protože vše v domácnosti bylo její. Teď má novou milenku a utrácí jak vzteklý Sml52Sml52Sml52

    superkarma: 3 18.10.2016, 08:40:01
  20. avatar
    [11] gerda [*]

    Suzanne — #5Mně stačí jít kolem Alberta a podívat se na osazenstvo laviček, samý znalec života. Taky asi měli takovou moudrou pratetu a řídili se její radouSml57 Akorát to v jejich případě nějak nevyšlo. Já se spíš řídím lidovou moudrostí "pamatuj na zadní kolečka". Nikdy jsem neměla problém zaplatit třeba nenadáou havárii v bytě. Rezerva být musí a jestli není, musí se vytvořit.

    1. na komentář reaguje zlá teta — #13
    2. na komentář reaguje meme — #14
    3. na komentář reaguje Gosi — #17
    superkarma: 5 18.10.2016, 08:29:43
  21. [10] Maria28 [*]

    Řešení jsou podle mě pouze dvě : 1.dohodnout se na částce, kterou bude každý z nich přispívat na domácnost a do zbytku tomu druhému nic není. Na to ten skrblík nepřistoupí, protože chce mít kontrolu nad vším. 2. Vztah ukončit a najít si někoho normálního, dokud nebude na trhu rozebráno, viz včerejší debata o mužském vzoru. Ideálního muže nenajde, ale lakota je dost podstatná negativní vlastnost - jsou to denní hádky o všechno (vlastní zkušenost).

    superkarma: 0 18.10.2016, 07:52:30
  22. avatar
    [9] kaba [*]

    raduju se i z maličkostí a ty určitě tu kasu nezruinují.

    superkarma: 0 18.10.2016, 07:43:58
  23. avatar
    [8] Pajinka [*]

    mařinka — #2 chyb je v článku více, ale na to už jsme si asi zvykly Sml15

    superkarma: 1 18.10.2016, 07:39:59
  24. avatar
    [7] Suzanne [*]

    Rikina — #6 Okamžiky snad, ale jako celoživotní program to k ničemu moc není. Zažila jsem ty okamžiky taky, byly pro mě velmi motivační.

    superkarma: 3 18.10.2016, 07:39:11
  25. [6] Rikina [*]

    Suzanne — #5 Jsou v životě lidském i takové okamžiky, kdy prostě šetřit musíš, protože ti nic jiného nezbývá. Sml80 Zažila jsem časy, kdy jsem musela šetřit i na jídle, ne abych něco ušetřila, ale abych vůbec nějak vyšla a neocitla se pod mostem. Bylo to celkem poučné.

    1. na komentář reaguje Suzanne — #7
    superkarma: 4 18.10.2016, 07:33:10
  26. avatar
    [5] Suzanne [*]

    Vždycky si vzpomenu na slova mé moudré pratety. Bylo jí 97 let, když se mě zeptala:

    - Holka, a šetříš?

    - No, moc ne.

    - To dobře děláš. Nás to maminka učila, celej život jsme šetřily a nikdy jsme nic neměly. Člověku to nic nepřinese. Sml58

    1. na komentář reaguje Rikina — #6
    2. na komentář reaguje gerda — #11
    superkarma: 13 18.10.2016, 07:24:42
  27. [4] Rikina [*]

    Zřejmě nejsou manželé, a je otázka, kolik kdo z nich tedy přispívá do společného rozpočtu. Pokud má pán pocit, že slečna zbytečně utrácí za věci luxusní, a přitom si na ně sama nevydělá a on na to musí doplácet, celkem ho chápu. Sml80 Další věc je, co to je drahá zubní pasta a kartáček, nebo parfém. Jsou i parfémy za tisíce Kč za mrňavý flakonek, a kartáčky víc než za stovku, takže jestli slečna volí ty nejdražší varianty zmíněných věcí, možná by mohla lehce ubrat. Řezané květiny jsou velice drahé a navíc rychle zvadnou, v tom s pánem taky souhlasím. Hlavně člověk může být velkorysý a štědrý jen dle svých možností - kdyby si chlapec bral půjčky na její luxusní dárečky, tak to by taky nebylo moudré. Na to, abychom zodpovědně rozhodli/y, zda je pán lakomec, nebo slečna princezna, na to je v článku příliš málo informací. Osobně spíš hlasuju pro tu princeznu. Sml57

    superkarma: 3 18.10.2016, 07:07:52
  28. avatar
    [3] gerda [*]

    A na co teda tolik šetří?Sml58 Já si nemyslím, že na starém zubním kartáčku se dá ušetřit na barák. Ten se má ostatně po měsíci vyhazovat.Sml57 Nevíme toho dost, abychom odsoudili partnera, ale opravdu je asi škrťa. Mají velké názorové rozdíly na to, co je v životě důležité, takže i tyto maličkosti nahlodají vztah natolik, že dlouho nevydrží. Nečtu tady, jak vedou domácnost jinak, jenom kosmetika rozpočet nenabourá. No, a pokud jezdívají na dovolené, pak zas takový lakomec není. Jiný by ji usměrnil, že za městem je taky čerstvý vzduchSml32

    superkarma: 0 18.10.2016, 06:47:13
  29. [2] mařinka [*]

    „Lakomý lidé...“ Sml28[/i]

    1. na komentář reaguje Pajinka — #8
    superkarma: 2 18.10.2016, 05:53:46
  30. avatar
    [1] Davidek [*]

    .. na masáž nesmím, raději mi ji udělá doma, neustále se ptá, jestli opravdu potřebuju tak drahou zubní pastu ..[/b]

    next bude novinový papír místo toaletního .. Sml68[/b]

    je to blbeček a měla by jsi od něho zdrhat [/b]

    superkarma: 3 18.10.2016, 03:48:30

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme