Rodina

Jsem těhotná, ale nechci se vzdát práce...

Kariéra, nebo rodina? Tuto otázku si asi někdy položí každá žena. Ať chceme, nebo ne, dítě vždycky změní náš život a my musíme všechno přizpůsobit jemu. Tedy i práci. Nebo to jde i naopak?

Každopádně obojí je velice těžké. Musíme se rozhodnout, co omezíme, protože péče o miminko se dá s prací skloubit jen za cenu toho, že jedno ošidíme. I když samozřejmě zvládnout se to nějak dá, s pomocí babiček a dalších lidí a tolerancí zaměstnavatele.

těhotenství

Přečtěte si také:

Kariéru, nebo dítě si teď musí vybrat i pětatřicetiletá Pavla. Přemýšlí už měsíc, zvažuje pro a proti. Vzdá se práce, která ji baví, nebo dítěte, které ani nechce?

„Nikdy jsem si nemyslela, že budu muset tohle řešit. Já dítě nikdy nechtěla a taky jsem to vždycky řekla svému příteli. Teď je mi pětatřicet, biologické hodiny mi rozhodně netikají, a jsem těhotná...

Samozřejmě jsem těhotenství neplánovala, beru prášky. Jenže minulý měsíc jsem měla nějaké střevní potíže a nedošlo mi, že účinek antikoncepce nemusí být stoprocentní. Když mi to gynekolog řekl, byla jsem v šoku, jako první mě napadlo, proč zrovna já? Proč neotěhotní jiná žena, která si to přeje a nemůže? Já o mimino vůbec nestojím.

Navíc jsem teď sama, nemám žádného přítele. Tenhle měsíc jsem si párkrát užila s příležitostným milencem, který je ale ženatý, takže mu samozřejmě o těhotenství nemůžu vůbec říct. Kdybych se rozhodla pro dítě, byla bych na něj sama a musela bych se vzdát práce.

A to by mi asi vadilo nejvíc. Nastoupila jsem do ní před třemi měsíci, mám akorát po zkušební době a hlavně mě to moc baví. Je to práce, o které jsem vždycky snila, můžu hodně cestovat a používat cizí jazyky, pracovat s lidmi, být kreativní. A vydělat si slušné peníze.“

Tenhle příběh jsem slyšela před rokem. Co myslíte, že Pavla udělala? A jak žije teď?

Jak se Pavla rozhodla?

Možnost%
Šla na interrupci a dělala kariéru, v práci se jí daří.20,2
Dítě si nechala, ale přitom i částečně pracuje, domluvila se se šéfem. Má chůvu a v brzké době chce nastoupit na plný úvazek.45,2
Dítě si nechala, pracovala do porodu, ale pak zjistila, že mít miminko je krásné, takže je zatím doma a neplánuje se vrátit do práce dřív než za rok.34,6

Psali jsme na podobné téma:

   
25.11.2013 - Příběhy - autor: Lucie Paličková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [100] verus1981 [*]

    já bych nikdy nešla na potrat, i kdyby byla práce jakákoliv.pak když to miminko bude chtít, tak už to třeba nepůjde

    superkarma: 0 01.12.2013, 21:40:11
  2. [99] blondes [*]

    Já chtěla děti až ve 30, dříve jsem jaksi neměla potřebu je mít. A ve 30 jsem je chtěla pouze proto, abych se mi pak nestalo, že už je nemůžu mít. A musím říct, že to je to nejlepší, co jsem mohla udělat - mít děti.

    superkarma: 0 29.11.2013, 00:04:50
  3. avatar
    [98] Alenka0010 [*]

    mařinka — #74 Já s vámi nesouhlasím. Nevím, proč by mě měl někdo nutit porodit dítě, které nechci, ať už protože se stala nechtíc nehoda, selhala antikoncepce, nebo z různých zdravotních důvodů a nebo bylo třeba dítě počato ze znásilnění. Ať si to každá žena srovná se svým svědomím, ale rozhodně jsem proti tomu, aby mi někdo kecal do toho, jestli chci rodit nebo ne, a doufám, že tomu tak nikdy nebude. Podle mého názoru by to rozhodně byl krok zpátky, to už tady přece bylo a vždycky se některé ženy snažily nenarozeného dítěte zbavit a jak to dopadlo. Já vím, jak vypadá plod ve tom kterém stádiu, děti mám tři, přesto svůj názor nezměním.

    superkarma: 10 26.11.2013, 11:38:48
  4. [97] andreaorlikova [*]

    Téééda, k tomu asi ani nemám co říct.. Ne, že bych chtěla paní kritizovat - to v žádném případě! Každý má jiné priority, jiné představy.. Já osobně bych v životě nedala přednost kariéře před dítětem a rodinou.. I když jsem měla miminko brzy a práci jako takovou jsem vlastně ještě neměla (když nepočítám měsíc jako telefonistka). Ale dítě jsem chtěla od jakživa a i kdyby se mi nějakým zázrakem naskytla možnost té nejlepší práce na světě, nikdy bych tomu nedala přednost. Paní je jiná, má jiné priority a je to jen a jen její rozhodnutí. Ať už se rozhodla jakkoliv, určitě to bylo ze srdce a pokud bude se svým rozhodnutím spokojená a šťastná, je to jen dobře. :)

    superkarma: 5 26.11.2013, 11:21:27
  5. avatar
    [96] Suzanne [*]

    mařinka — #94 Víš, ale tady je to buď a nebo. Sml24

    superkarma: 1 26.11.2013, 11:05:30
  6. [95] x-milli [*]

    nikdy bych nešla na potrat...když to přijde má to tak být...

    superkarma: 1 26.11.2013, 10:17:23
  7. [94] mařinka [*]

    peetrax — #93 Žena má právo na rozhodnutí, ale měla by respektovat práva dítěte, byť nenarozeného. Možností není málo, jsou organizace, které pomáhají svobodným těhotným (např. Nečekaně těhotná s projektem "adopce" těhotných žen), jsou babyboxy a tak dále. Může být ve velmi složité situaci, ale stále jsou lidé, kteří se budou snažit pomoct, buď s péčí o miminko, nebo s umístěním miminka do rodiny s otevřenou náručí; jen takové lidi/organizace kontaktovat. Jenže zabít dítě a vyřešit problém rychle a hned je pohodlnější... :(

    Nechci nikoho soudit, ale nelíbí se mi jednostranný pohled na situaci, kdy se mluví jen o právech ženy, ale na práva dítěte se zapomíná.

    1. na komentář reaguje Suzanne — #96
    superkarma: 4 26.11.2013, 00:47:37
  8. avatar
    [93] peetrax [*]

    mařinka — #90 tak to jsem asi výjimka. Pro mě fakta ani podoby plodu v různých stádiích nejsou nic neznámého, přesto si myslím, že každá žena má právo na rozhodnutí. Kdo jsem, abych někoho soudila a posuzovala? Nemůžu vědět, v jaké životní situaci se zrovna nachází a co koho k rozhodnutí vede.

    1. na komentář reaguje mařinka — #94
    superkarma: 5 26.11.2013, 00:13:33
  9. [92] mařinka [*]

    Suzanne — #89 Děkuji za respekt. Na internetu někdy není snadné komunikovat, protože chybí prostor pro okamžité vyjasnění, jak to ten druhý vidí. A navíc je to pro mne citlivé téma (ne ve smyslu, že bych byla na potratu a teď litovala, to ne, ale citlivé tím, že v něm jde o životy dětí, které se samy nemohou bránit), takže není lehké udržet v diskuzi přesně tu rovinu, jakou bych si přála. Rozhodně nechci jít s mečem plamenným a urážet lidi s jiným názorem, to pak není diskuze, ale fanatismus, který nikdy nemůže přinést nic dobrého.

    superkarma: 2 25.11.2013, 23:57:42
  10. [91] marienka-m1 [*]

    V dnešní době je dar otěhotnět, škoda, že ženám, které o mimčo nestojí se to povede ani neví jak, zatímco páry, které toužebně čekají na miminko se mnohdy ani nedočkají Sml15 život je boj! Nikoho nesoudím, každý strůjcem svého štěstí Sml24

    superkarma: 8 25.11.2013, 23:53:34

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [90] mařinka [*]

    peetrax — #88 Mluvila jsem o lidech, se kterými jsem na to téma diskutovala. Omlouvám se, že jsem to nezdůraznila, rozhodně nechci zevšeobecňovat a tvrdit, že všichni lidi to či ono, ale diskutovala jsem s hodně lidmi (osobně i na internetu), četla spoustu článků (pro potraty i proti nim) i diskuzí na internetu, a z toho vycházím. Mám na mysli takové ty obecné reakce, které jsem tu už zmiňovala, ale když jsem diskutujícím ukázala obrázek dítěte v děloze a řekla, kolik týdnů je staré, nechtěli tomu věřit, protože přeci to v tak málo týdnech nemůže být dítě, to je jen "shluk buněk". Nebo v kterém týdnu - kdy co dítě umí, cítí, dokáže... A těch překvapení bylo víc. Z toho bylo patrné, že o problému nepřemýšleli a jen přejali obecně rozšířený názor. S těmi, pro které některá mnou zmiňovaná fakta nebyly překvapením, jsem se setkala výjimečně, a když už, tak se vždy jednalo o lidi, kteří s potraty nesouhlasí.

    1. na komentář reaguje peetrax — #93
    superkarma: 0 25.11.2013, 23:52:06
  2. avatar
    [89] Suzanne [*]

    kareta — #86 Nemůžu soudit, mně HA neselhala, ani nikomu, koho znám či v doslechu. Ale výjimka potvrzuje pravidlo, na světě se prostě dějou věci.

    mařinka — #87 Pokud je to tvůj názor, pak to zcela respektuji. Jen jsem to možná špatně pochopila v souvislosti s některými tvými výroky.

    1. na komentář reaguje mařinka — #92
    superkarma: 0 25.11.2013, 23:24:44
  3. avatar
    [88] peetrax [*]

    mařinka — #87 jak víš, že o tom lidi neuvažují a papouškují první názor, co slyší? Nebo máš za to, že když mají opačný názor než ty, tak o tom dostatečně nepřemýšleli? Sml28

    1. na komentář reaguje mařinka — #90
    superkarma: 3 25.11.2013, 23:23:05
  4. [87] mařinka [*]

    Suzanne — #84 Nebudu se rozepisovat o rozdílu mezi pseudofilosofy a filosofy, to sem nepatří, i když asi jsem nebyla pochopena správně.

    A nikomu do ničeho nekecám, píšu svůj názor, předkládám málo známá fakta, která jsou často záměrně zamlčována, ale abych chodila a ženě nadávala a nutila ji změnit rozhodnutí, to ne. (Uvnitř sebe si o ní můžu myslet něco o bezohledném sobci, ale nadávkami či urážkami se nic nevyřeší, to do diskuze nepatří.)

    Jen si přeju, aby lidi pochopili, že o věcech je potřeba přemýšlet a neztotožnit se hned s prvním názorem, na který narazím a který zastává většina. To, že jsem proti potratům, byl postupný a dlouhý vývoj, začala jsem nad tím přemýšlet (v době, kdy jsem čekala první dítě) a hledat argumenty pro a proti.

    Bohužel spoustě lidem se nechce přemýšlet, přijmout obecný názor je holt pohodlnější a člověk neriskuje urážky a neoblíbenost...

    1. na komentář reaguje peetrax — #88
    2. na komentář reaguje Suzanne — #89
    superkarma: 1 25.11.2013, 22:59:49
  5. avatar
    [86] kareta [*]

    Suzanne — #83 slyšela jsem, že vypadla dana, sklouzl kondom..to byly ovšem viditelné věci, ale to selháná HA je divné...v mém okolí se to stalo tolikrát, že méně případů selhání mělo přerušování soulože na gymplu než HA.Sml80

    1. na komentář reaguje Suzanne — #89
    superkarma: 0 25.11.2013, 22:59:48
  6. [85] Aesinka [*]

    Lucie Paličková — #52 Tak to mě mrzí, zbytečně zmařený život, jen aby se ona měla dobře. :( Když to jde i jinak...

    superkarma: 1 25.11.2013, 22:50:32
  7. avatar
    [84] Suzanne [*]

    mařinka — #82 Tohle ať řeší renomovaní "pseudofilozofové", jak ty říkáš Sml16 Naprosto zbytečná diskuse. Já považuji za nepřípustné kecat do toho druhým.

    1. na komentář reaguje mařinka — #87
    superkarma: 7 25.11.2013, 22:45:56
  8. avatar
    [83] Suzanne [*]

    kareta — #81 Ale život není stoprocentní. HA je velmi spolehlivá, ale prostě existují i nestandardní situace a tahle dívka se holt trefila do onoho promile nejistoty. Sml24

    1. na komentář reaguje kareta — #86
    superkarma: 0 25.11.2013, 22:44:23
  9. [82] mařinka [*]

    Suzanne — #80 Kdyby znali problematiku, myslím, že by se dohodli velmi rychle - ti inteligentní s úctou k životu, ne nějací "pseudofilosofové". Dřív totiž nebyly možnosti, které máme dnes. Dřív nebylo ani možné zjistit, jestli se narodí kluk nebo holka, dnes už jsou informace o miminku od početí. Potraty se často provádí tak, že dítě je zaživa rozčtvrceno - odstraní se mu ruce, nohy, hlava, rozmačkají kosti. Copak to není dítě, když to má končetiny, oči, nos, pusinku??? A od kdy to tedy je dítě? Kdy se embryo stává dítětem? Ve chvíli, kdy se dere na svět? Nebo až ve chvíli, kdy je ustřižena pupeční šňůra? Kdy přijde to mávnutí kouzelným proutkem?

    A dlouze píšu, protože je to složitá problematika, kterou nelze odbýt jednou větou.

    1. na komentář reaguje Suzanne — #84
    superkarma: 3 25.11.2013, 22:44:06
  10. avatar
    [81] kareta [*]

    Suzanne — #79  Tak to je pak ta HA pěkně nespolehlivá...všude se tvrdí, že v případě střevních potíží se má použít navíc kondom a ne že se to děje až pak...Sml80

    1. na komentář reaguje Suzanne — #83
    superkarma: 0 25.11.2013, 22:34:06
  11. avatar
    [80] Suzanne [*]

    mařinka — #76 Píšeš dlouze, ale o něčem, o čem se zatím ani význační filozofové nedokážou dohodnout Sml30 Já prostě embryo za dítě nepovažuju.

    1. na komentář reaguje mařinka — #82
    superkarma: 1 25.11.2013, 22:29:43
  12. avatar
    [79] Suzanne [*]

    pajda — #68 kareta — #78 Ony tam ty spermie chvíli vydrží.Sml58 Není přece problém, když má člověk sex večer nebo přes den, protože je mu dobře, a druhý den může chytit např. virózu či něco blbého sníst. Ale je hezké, že to někdo umí tak hezky "zhodnotit" Sml16

    1. na komentář reaguje kareta — #81
    superkarma: 1 25.11.2013, 22:27:39
  13. avatar
    [78] kareta [*]

    pajda — #68 já si hlavně neumím představit, že mám styk v době, kdy mám i průjem. nebo zvracím. To musí být fak super zážitek pro všechny zúčasněnéSml52

    1. na komentář reaguje Suzanne — #79
    superkarma: 0 25.11.2013, 22:22:34
  14. avatar
    [77] Gwendy [*]

    Tak už jsem to tu našla a podle popisu jsem to i tipla.

    superkarma: 1 25.11.2013, 22:06:38
  15. [76] mařinka [*]

    Suzanne — #45 Dítě má svá práva, až když přijde na svět? Ne, to není pravda. Kdyby to byla pravda, tak se rizikovými těhotenstvími v nemocnicích nezabývají a nesnaží se dítě zachránit, a to i na úkor zdraví matky. Těch léků, co do kamarádky nalili, aby zabránili předčasnému porodu, chudák kamarádka se z toho chemického koktejlu dlouho vzpamatovávala a žíly měla kvůli neustálým kapačkám hodně dlouho špatné. Dítě mělo právo na život a doktoři dělali vše, aby ho zachránili a udrželi v děloze aspoň do chvíle, kdy bude jeho narození méně rizikové. Miminko přežilo, ač má nějaké alergie a další trable, ale zachránili ho a určitě to nebyla pro zdravotnictví levná záležitost, kamarádka ležela v nemocnici skoro 2 měsíce. Nebo třeba slavná paterčata - také jejich matka brala léky, aby se dětem dovyvinuly plíce a na světě měly lepší startovní pozici. Děti mají svá práva už před narozením, a jen v každé společnosti tu hranici, od kdy dítěti přiznají práva, nastaví na jiný věk. Někde od početí, někde později.

    Pokud se žena rozhoduje, jestli půjde na potrat, měla by zvážit všechna pro a proti, ale teď nemyslím "když budu mít dítě, tak; když půjdu na potrat, tak", ale hlavně to, že v sobě nosí živého tvora. V naší společnosti bohužel hodně lidí vnímá potrat jako právo každé ženy, ale na dítě se neohlíží, spoustu lidí ani nenapadne na chvíli se zamyslet nad tím, že je to živý človíček. Znám ženy, které řešily potrat, a to bylo jen "já, já, já". :( Nechci "do toho druhým kecat", jen si moc přeju, aby se lidi nad tím trošku zamysleli, nepřijímali obecně rozšířené názory, ale hledali i další názory a fakta (jako např. to, že to trvá jen malou chvilu, kdy je to shluk buněk, že v době potratu to už je dítě, co má ruce, nohy, prstíky, vše). Vždyť to není tak dávno, sotva půl století, kdy černoši byli považováni za něco méněcenného, bez mnoha lidských práv. Je to 50 let od legendárního projevu Martina Luthera Kinga "I have a dream". Dnes již není možné legálně černochy diskriminovat, mohou být ve vládě a podobně. Tehdy bylo obecně rozšířeným názorem, že černoch je méně než běloch. Dnes je obecně rozšířeným názorem, že "je to shluk buněk" a "žena má právo o svém těle rozhodovat sama". Doufám, že to nebude trvat 50 let, než se i toto myšlení ve společnosti změní.

    1. na komentář reaguje Suzanne — #80
    superkarma: 6 25.11.2013, 21:46:27
  16. avatar
    [75] Gwendy [*]

    Tak jsem zvědavá jak to dopadlo. V téhle situaci bez partnera to bylo těžké rozhodování.

    superkarma: 0 25.11.2013, 21:31:25
  17. [74] mařinka [*]

    Alenka0010 — #48 Tohle je bohužel obecně rozšířené myšlení, které je ale špatně. Např. "zárodek dítěte není totéž co dítě" - a co to je? Kytka? Pes? V čem je rozdíl? Že má nedokonalé plíce, oči či jiné orgány? To by pak dítětem nemohly být nazývány ani mnohé postižené děti. Co brát jako normu "normálního dítěte"? V děloze prostě je dítě! Už ve třech týdnech, tj. v době, kdy ženy sotva tuší, že jsou těhotné, dítěti bije srdce, do pátého týdne se mozek rozdělí na 5 částí, v šesti týdnech lze zachytit EEG, dítě má spontánní pohyby a ucukne, když se ho dotknete, u sedmitýdenních miminek zaznamenali škytavku, v osmi týdnech 3/4 dětí upřednostňovaly pravou ruku a dalo by se pokračovat. To není shluk buněk, to je človíček! Byť nedokonalý a stále se vyvíjející, ale človíček.

    Souhlasím, že je blbé nutit někoho k něčemu, co je mu bytostně proti mysli, ale nic to nemění na tom, že zabít druhého člověka pro mé vlastní pohodlí je vrchol sobeckosti a bezohlednosti. A vždycky pro mě bude lepší varianta dát dítě k adopci, než dítě zabít.

    Ono kdyby ženy chodily na ultrazvuk před potratem, spousta by si to rozmyslela. Četla jsem o snaze prosadit v Americe zákon, který by přikazoval před potratem ukázat matce, koho chce zabít. Potratáři proti takovýmto snahám samozřejmě bojují, protože by ubylo potratů, tj. i zisků, které jim z toho plynou... Ale ženě, která v cca sedmi týdnech vidí na ultrazvuku miminko, dojde, že "je to jen shluk buněk" je obecně rozšířená lež.

    1. na komentář reaguje Alenka0010 — #98
    superkarma: 3 25.11.2013, 21:23:09
  18. [73] anina4 [*]

    to jsem zvědava zda se dovíme jak příběh dopadl

    superkarma: 0 25.11.2013, 20:49:57
  19. [72] Šiši [*]

    Myslím si, že Pavla je více než kariéristka. Neuvědomuje si,že dítě je dar. To si ale mnozí uvědomí, až když je pozdě.

    superkarma: 9 25.11.2013, 20:44:47
  20. avatar
    [71] peetrax [*]

    Alina — #69 tak, vidím to podobně. Sml22 

    Díky, snad jo Sml16

    superkarma: 0 25.11.2013, 20:22:15
  21. [70] tamichita [*]

    Jsem rada, ze nas manzel dokaze zabezpecit natolik, ze se nemusim rozhodovat prace x dite a muzu byt proste mama a nestrkat deti chuvam, do skolek a podobne

    superkarma: 3 25.11.2013, 20:18:05
  22. [69] Alina [*]

    peetrax — #67 Nemyslela jsem tím kariéristku, ale každá si nejprve chce zajistit kariéru právě proto, aby si pak to dítě mohla pořídit. Většina současných žen se stará o miminko sama a tak musí mít do začátku nějaké korunky. Jinak přeji, ať brzy najdeš práci a budu ti držet všechny palečky.

    1. na komentář reaguje peetrax — #71
    superkarma: 7 25.11.2013, 20:13:09
  23. avatar
    [68] pajda [*]

    Suzanne — #44 znám dost takových, které mají rozum a pokud mají střevní problémy, tak prostě nešoupou. Na to stačí poslouchat v sexuální výchově na základce a nebýt zbytečně přemoudřelá. Ona měla soulož v situaci, kdy já muselo být jasné, že HA nezabírá, a přesto to nerespektovala? Jí se nestalo nic neplánovaného, jí se stalo jen to, o co si sama velmi důrazně řekla. To je hodně podstatný rozdíl. A jestli následkem její nezodpovědnopsti byl potrat, tak ji opravdu jen velmi těžko uznám za soudnou...

    1. na komentář reaguje kareta — #78
    2. na komentář reaguje Suzanne — #79
    superkarma: 4 25.11.2013, 20:08:00
  24. avatar
    [67] peetrax [*]

    Alina — #64 ne tak úplně. Existují lidi, kteří ani nemusejí dělat "kariéru", jen prostě normálně chodí do práce a vydělávají, aby si nejdřív zajistili třeba nějaké bydlení a zázemí a pak teprve mít dítě. Mně je 32 a jsem už skoro rok nezaměstnaná. Do finanční situace, kterou mám teď, bych dítě přivést nechtěla. Že bych teda byla taková kariéristka? Sml24 Sml58

    1. na komentář reaguje Alina — #69
    superkarma: 7 25.11.2013, 19:58:25
  25. [66] free [*]

    Alina — #64 Ony na to přijdou ale později.  U dcery to bylo obráceně, ona chtěla a zeť ještě ne.... ještě si chtěl užívat.  Nedávno se mi přiznal, že ty dva kluky měli mít dřív.

    superkarma: 1 25.11.2013, 19:55:34
  26. [65] free [*]

    bleblemcy — #63 Souhlasím s tebou.  Mám tři potomky a nedovedu si představit, kdyby to bylo jinak.  Mám ale kamarádku, co radši cestuje a učí se jazyky  a je spokojená.

    superkarma: 5 25.11.2013, 19:54:14
  27. [64] Alina [*]

    I když jsem odpověď 1 nepsala, v duchu jsem si myslela, že to asi tak bude. V současné době vidím kolem sebe - nejdříve kariéra a když se potom zadaří tak i mimino. Taková je doba. Nebo nemám pravdu?

    1. na komentář reaguje free — #66
    2. na komentář reaguje peetrax — #67
    superkarma: 1 25.11.2013, 19:51:45
  28. avatar
    [63] bleblemcy [*]

    Žádná žena není stejná a jsou zkrátka i ženy, které děti mít nechtějí. Nemám jim to za zlé je to jejich život a tak si ho řídí svým způsobem. Nevím možná někdy při pohledu na dětské hřiště zalitují, ale to ví jen ony a nikdo jiný. Být matkou totiž není žádná povinnost, ale dar přírody a je jen na každé ženě jak s tímto darem naloží.

    1. na komentář reaguje free — #65
    superkarma: 6 25.11.2013, 19:28:46
  29. avatar
    [62] brůča [*]

    Co takhle možnost č. 4 a to že dítě donosila a porodila a pak dala k adopci?

    superkarma: 1 25.11.2013, 19:21:39
  30. avatar
    [61] Alenka0010 [*]

    vesellu — #59 Taky mám děti a přesto jsem tipovala možnost č. 1, pro mě to jaksi logicky vyplývalo ze situace.

    superkarma: 7 25.11.2013, 18:38:14

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa na téma: Zubní zdraví

Náš tip

Doporučujeme