Vztahy

Jsem těhotná a nechce si mě vzít

 

 

Mám přítele, chodíme spolu už dva roky. O svatbě jsme nikdy nemluvili. Ne proto, že bychom se tomuto tématu vyhýbali, ale si jsme oba dva cítili, že ještě není co řešit. Anebo jsem to tak cítila jen já. Nevím.

 

Jenže nyní se situace změnila. Otěhotněla jsem. Musela jsem ze zdravotních důvodů vysadit antikoncepci a ochrana, kterou jsme používali, asi nebyla úplně spolehlivá. Zkrátka a dobře – stalo se.

 

Vzhledem k tomu, že je mi 26 let, nepovažuji to za nic, kvůli čemu bych si měla rvát vlasy. Když mi doktor potvrdil, že jsem opravdu v jiném stavu, zmocnilo se mě velké štěstí. Začala jsem se na to děťátko neskutečně těšit a nemohla se dočkat, až to povím Michalovi.

 

I on je moc rád. Je o 8 let starší než já a na dítě se cítí. Když jsem mu tu novinu oznámila, byl tak šťastný! Od té doby mě hýčká, nosí mi květiny a je velmi pozorný. Žijeme spolu už skoro rok v jeho bytě a on hned začal plánovat, kde bude dětský pokoj, jak ho zařídíme atd.

 

Dalo by se říct, že je to idyla.

 

Kdyby ale nebylo jedno velké „ale“. Považovala jsem za normální, že kromě zabezpečení miminka naplánujeme také naši svatbu. Budeme přece rodina. Jenže Michal nechce o svatbě ani slyšet. Říká, že mě miluje i bez papíru, že na to žádné potvrzení nepotřebuje. Sňatek považuje za šaškárnu pro příbuzné a zbytečně vyhozené peníze.

 

Jenže pro mne je to důležité. Nechci vychovávat dítě s někým, s kým žiju jen „na hromádce“. Rodina je pro mne velmi důležitá. Potřebuji pocit bezpečí a zázemí. Vím, že mě Michal opravdu miluje, vím, že se na něj mohu spolehnout, přesto jsem plná jakési vnitřní nejistoty. Jeho nechuť se se mnou oženit mě děsí. Proč se toho tak bojí? Když se ho zeptám, tvrdí, že v tom hledám mouchy, že je to opravdu jen proto, že to nepovažuje za důležité. A že ani sňatek nám přece nezaručí, že spolu budeme šťastní až do konce života.

 

Jsem z toho hodně nešťastná. Čekám dítě s mužem, který si mne nechce vzít. Považuji to z jeho strany za podraz, připadá mi to, jakoby si nechával zadní vrátka. Mám strach, abych jednou nezůstala sama s dítětem někde na ulici, protože na byt, kde jsme, nemám žádná práva.

 

Vím, že čím víc na něj budu naléhat, tím víc z toho bude podrážděný. Ale mně to prostě nejde z hlavy. Mám ho moc ráda, ale nyní se na náš vztah dívám už trošku jinak. Když mě nedokáže pochopit teď, kdy ho jako budoucí matka jeho dítěte potřebuju a chci cítit jeho ochranu a pochopení, jak můžu vědět, čeho se od něj třeba dočkám někdy v budoucnu?

   
05.09.2005 - Láska a vztahy - autor: Jaroslava Machálková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [344] Meander [*]

    Kámoška to má takhle - bydlí v bytě v domě restituenta a ten nedovolil přihlásit k trvalému pobytu jejího manžela. Tedy samozřejmě nedovolil ho dopsat do nájemní smlouvy.

    superkarma: 0 07.09.2005, 19:32:57
  2. avatar
    [343] Meander [*]

    Irena1: Mně říkal právník, že stačí, když mám nájemní smlouvu. Nepotřebuju pak souhlas majitele

    superkarma: 0 07.09.2005, 19:31:03
  3. avatar
    [342] Irena1 [*]

    *Kotě*: ano, nájemní smlouva ti /podle formulace/ vyjadřuje povolení k pobytu...ale nikoli, když se třeba do tvého bytu nastěhuje přítel a bude se chtít přihlásit - pak musí mít tvůj souhlas.

    superkarma: 0 07.09.2005, 12:43:14
  4. avatar
    [339] *Kotě* [*]

    Irena1: s tím souhlasem to taky není tak docela pravda. My máme pronajatý byt a když jsem se ptala majitelky, zda jí vadí, že tu budeme mít trvalý pobyt, striktně nám to zakázala, že prý s tím nesouhlasí. Potom jsem si ale na městském úřadě a u právníka zjistila, že její souhlas / nesouhlas je zcela irelevantní, ten nám dala již tím, že s námi uzavřela nájemní smlouvu. Po půl roce, kdy někde trvale žiješ, ti tam vzniká nárok mít tam trvalý pobyt. Ovšem až nám vyprší nájemní smlouva, musíme se odstěhovat bez ohledu na to, že tam máme trvalý pobyt, a majitelka nám pochopitelně náhradní bydlení hledat nemusí.

    superkarma: 0 06.09.2005, 17:14:30
  5. avatar
    [338] Ch.Z. Kochanská [*]

    Byla jsem neplánovaně v tom a rozvedný přítel nechtěl slyšet ani o společném soužití natož o svatbě. Dítě přitom moc chtěl. Měla jsem vlastně být jen chodící a mluvící inkubátor, nejraději by si dítě nechal sám. Vychovává po rozvodu syna, kterého vysoudil do vlastní péče. Dokázal si, že ženskou nepotřebuje. Bylo to zlý ale vyřešilo se to. Bohužel jsem o to přišla.

    superkarma: 0 06.09.2005, 15:44:11
  6. avatar
    [337] Irena1 [*]

    Manx: myslela jsem třeba solidnější podnájem? Něco by se časem určitě našlo, ne?

    superkarma: 0 06.09.2005, 15:23:30
  7. [336] Tobbi [*]

    Moje sestřenka chodila tzn. žila na hromádce se svým přítele 8 let. Jakmile ale přišlo dítě, tak hned následovala svatba. Říkala že dokud byli ve vztahu jen oni dva, mohlo se stát cokoliv a steně by z toho bylo jenom bolavé srdce. Ale takhle musí myslet na

    Lásku žádný papír nezaručí, to je snad všem jasné. Ale než by si procházel těmi peripetiemi s rozvodem, tak to ho do té doby každá milenka omrzí... Nebo většina.

    superkarma: 0 06.09.2005, 15:15:12
  8. avatar
    [333] Irena1 [*]

    Manx: to je docela blbý..a nestálo by za to rozhlídnout se po jiném bydlení?

    superkarma: 0 06.09.2005, 13:26:02
  9. avatar
    [330] Irena1 [*]

    Manx: asi bys musela prokazovat, že jsi tam žila nějaká léta a byt s ním užívala...ale to trvalé bydliště by to asi komplikovalo, protože se to pak bere, jako že máš kde bydlet. Bylo by lepší, aby tě nechal do smlouvy dopsat.

    superkarma: 0 06.09.2005, 10:48:30

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [329] Irena1 [*]

    *Kotě*: myslím, že pravda je někde mezi - když si k tobě někdo dává trvalý pobyt, musíš mu dát souhlas, že ho tam chceš - z toho vyplývá, že ho nemůžeš jen tak vykopnout. Sice nemá smlouvu na byt, ale má tam bydliště a musela bys mu najít náhradní ubytování... Mám to dokonce v rozvodových papírech, do kdy byl EX povinen se odhlásit a vystěhovat...

    superkarma: 0 06.09.2005, 10:47:14
  2. [327] Tobbi [*]

    David Lister: "takze si myslis ze kdyz budes mit doma ten papir tak ta v tom poblitym tricku s mastnema vlasama, nahle zkrasni a onse od ni nehne :) hmm sem nevedel ze ten svitek ma takovou moc."

    Nezkrásní. Ale on bude to dlouhonohé, kozaté stvoření šustit někde bokem, než aby podstupoval peripetie s rozvodem. Alespoň většinou to tak je. No, a pak se jeho právoplatná manželka zae dá dohromady.

    BTW: Ty si myslíš, že až bude tvoje přítelkyně mamčou, bude krásná, odpočatá a vždy příjemně naladěná?

    superkarma: 0 06.09.2005, 09:11:31
  3. avatar
    [326] peguša [*]

    Nyotaimori: Taky netvrdím, že by to byl můj styl, ale jako jsi správně řekla, proti gustu ........

    malenina: No vidíš a neteři řekli, že musí bývalému příteli sehnat náhradní byt, protože on žádný neměl a musel by bydlet na ulici. Asi záleží na koho člověk kápne. Je spousta zákonů, které různí právníci vysvětlují různě.

    Jak řekla kotě, je určitě manželství tím nejlepším řešením, ale co, chudák Tereza, nadělá, když on do chomoutu nechce. Stejně jí nezbyde než s ním žít "na hromádce" nebo se s ním rozejít a být svobodná matka. To je zase lepší ta hromádka. Taky by možná pomohlo, aby dala své příjmení, to už tu taky někdo psal.

    superkarma: 0 06.09.2005, 08:49:33
  4. avatar
    [325] malenina [*]

    peguša: ad. 318: není pravda, vím to z vlastní zkušenosti. byli jsme trvale přihlášeni u strýce, bydleli jsme tam 5 let a když se ten zmetek strýc vrátil, odešli jsme bez jakéhokoliv nároku.

    superkarma: 0 06.09.2005, 07:07:55
  5. avatar
    [323] *Kotě* [*]

    Nyotaimori: ale to už možná kecám, protože jak to mají příbuzní, to jsem nezjišťovala, jenom to tak předpokládám, že tam existuje nějaké právo. Protože například můj muž měl byt, který nedávno prodal, já jsem tam měla trvalé bydliště a když ho prodával, tak jsem jako manželka musela do smlouvy podepsat, že s tím souhlasím - i když mi nepatřil.

    Ale co se týče bytu, který nemáš pronajatý a k jehož nájemci nemáš příbuzenský vztah, tak tam ti přihlášením k trvalému pobytu užívací právo nevzniká. Právo mít někde trvalý pobyt ti totiž automaticky vzniká po půl roce, kdy někde bydlíš (třeba v pronájmu), ale to neznamená, že máš právo ten byt automaticky užívat i poté, kdy ti vyprší nájemní smlouva.

    superkarma: 0 05.09.2005, 22:48:17
  6. avatar
    [322] *Kotě* [*]

    Nyotaimori: ne, syna nemůžeš vyhodit, stejně jako manželku - právě proto je lepší v tomto směru manželství než volné partnerství

    superkarma: 0 05.09.2005, 22:39:30
  7. avatar
    [320] peguša [*]

    *Kotě*: No vidíš a pak věř právníkům. No s tou mojí neteří to nakonec dopadlo dobře, ten její bývalý "dáreček" nakonec vypadnul sám, ale užila si s ním svoje.

    superkarma: 0 05.09.2005, 22:34:31
  8. avatar
    [319] *Kotě* [*]

    peguša: ne, fakt to není pravda. Zjišťovala jsem to zrovna nedávno v souvislosti s podnájmem, kde bydlíme, a potvrdili mi to jak na městském úřadě, tak právník. Přihlášení k trvalému pobytu nezakládá užívací právo. To zakládá pouze vlastnictví nebo nájemní smlouva. I kdyby se ten člověk neodhlásil. Ten právník neměl pravdu.

    superkarma: 0 05.09.2005, 21:59:38
  9. avatar
    [318] peguša [*]

    *Kotě*: Tak to jsi na omylu. Neteř si přihlásila do bytu přítele a když se rozešli, nemohla ho odtud dostat. I právník jí řekl, že mu musí najít náhradu. Člověka si k sobě můžeš přihlásit sama, ale odhlásit ho nemůžeš. To musí on sám. A proč by to dělal, když má doma teplo a vodu.....?

    superkarma: 0 05.09.2005, 21:44:34
  10. avatar
    [317] *Kotě* [*]

    peguša 280: jen taková technická poznámka - doplň si právnické vzdělání: že je někde někdo trvale hlášený, mu nedává ŽÁDNÉ užívací právo k tomu bytu. Trvalý pobyt můžeš mít třeba na radnici, přijde-li na to, ale to neznamená, že tam můžeš bydlet v zasedačce. Kdyby se přítel rozhodl Terezu vyhodit, může tak učinit ze dne na den a nemusí jí hledat žádné náhradní bydlení.

    superkarma: 0 05.09.2005, 21:03:21
  11. avatar
    [316] Suzanne [*]

    ratonito: My jsme neplatili nic

    superkarma: 0 05.09.2005, 21:02:19
  12. avatar
    [314] ratonito [*]

    Kazalin: Hm, tak to nevím. Jen se tam brali protože z tama pochází, bydlí v OL a pronájem jídelny na hostinu tam vyšel levněji nebo co. A jak napíše SOSku tak mu přece poradíme, ne? Od čeho tu jsme!

    superkarma: 0 05.09.2005, 20:26:03
  13. avatar
    [312] ratonito [*]

    Kazalin: Já mám ze Šternberka jen kolo ale kámoš se tam před měsícem ženil tak vím, že platil 1000,-

    superkarma: 0 05.09.2005, 20:17:04
  14. avatar
    [311] ratonito [*]

    Kazalin: tý jo, tož to bude sec mazec. To bude teprve SOS

    superkarma: 0 05.09.2005, 20:16:04
  15. avatar
    [308] ratonito [*]

    fialinka: Ve šternberku v normoš obřadní síni se platí.

    superkarma: 0 05.09.2005, 20:13:39
  16. avatar
    [307] fialinka [*]

    kazalin: ale ne, už za nic..jedině na nějakých lepších místech než jsou obřadní síně

    superkarma: 0 05.09.2005, 20:12:00
  17. avatar
    [306] ratonito [*]

    Kazalin: No jo no, holt problema grande.

    superkarma: 0 05.09.2005, 20:11:27
  18. avatar
    [304] ratonito [*]

    fialinka: Jak kde.

    superkarma: 0 05.09.2005, 20:10:28
  19. avatar
    [302] fialinka [*]

    kazalin: za svatbu se už neplatí:-)

    superkarma: 0 05.09.2005, 20:08:36
  20. avatar
    [301] ratonito [*]

    Kazalin: To jsem jen takové ty asociace z pohledu druhých :-)

    superkarma: 0 05.09.2005, 20:04:35
  21. avatar
    [300] ratonito [*]

    Kazalin: Ja ničego ne pila. Tolko tarchun. I jela syrki. Mňáááááám.

    superkarma: 0 05.09.2005, 20:03:33
  22. avatar
    [297] ratonito [*]

    Kazalin: Hádej odkud jsem se před týdnem vrátila z dovolené...

    superkarma: 0 05.09.2005, 19:55:43
  23. avatar
    [296] ratonito [*]

    Kazalin: No snad se tě to nedotklo

    superkarma: 0 05.09.2005, 19:55:07
  24. avatar
    [292] fialinka [*]

    Terezko, nenuť ho a soustřeď se na mimčo a na to, co je ve vašem vztahu krásné, časem se to nějak vyvrbí. Ten můj měl stejný názor na svatbu, ale časem přišel na to, že mu nevadí být ženatý, ale nepřežije tu šaškárnu kolem. Protože já jsem se vdávat chtěla, vzali jsme se tajně, bez šaškárny, a je to. Víš, možná už by toho bylo na něj moc - dítě i svatba zároveň..

    superkarma: 0 05.09.2005, 19:48:29
  25. avatar
    [291] ratonito [*]

    Kazalin: Vžycky, když vidím ten tvůj nick tak se mi chce zpívat Ka-ka-lin, ka-ka-lin, ka-ka-linka maja...

    superkarma: 0 05.09.2005, 19:45:59
  26. [287] EvaH [*]

    Já myslím, že to nechce "tlačit na pilu". Čím více se bude chlap do svatby nutit, tím víc se mu nebude chtít. Nechala bych tomu volný průběh, třeba se rozhodne, až se narodí.

    superkarma: 0 05.09.2005, 19:36:34
  27. avatar
    [286] peguša [*]

    Bisou: Kámoška nazývá svého partnera "můj muž". Co je komu do toho, že nejsou sezdaní a pokud by si partnerka vzala partnerovo jméno (jde to bez problémů), ani děti nemusejí vědět, že nebyla svatba. Alespoň dokud jsou malé. Nakonec jsou manželé, kteří se jmenují každý jinak a taky si o jejich dětech lidi myslí, že nemají sezdané rodiče. V tom takový problém nevidím.
    Osobně jsem zastáncem svatby, ale lámat to přes koleno.....? to by nemuselo dopadnout dobře.

    superkarma: 0 05.09.2005, 19:30:27
  28. avatar
    [285] peguša [*]

    Nyotaimori: Do určité míry jistě. Možná to máš jinak, ale neumím si dost dobře představit, že bych s někým žila a chodila se bavit bez svého protějšku a on zase někam chodil beze mně. Netvrdím, že spolu ti dva musí být pořád,přivázaný jeden k druhému, ale je to jiné, než když žije člověk sám. Mají společnou domácnost, asi i finance, starosti, radosti a později i děti. A to už určitý závazek je, to musíš uznat.

    superkarma: 0 05.09.2005, 19:22:14
  29. avatar
    [281] Markýza [*]

    co řešíš, buď ráda, že je rád a těší se na mimčo, taky tě mohl po té úžasné a radostné novině kopnout do zadnice

    superkarma: 0 05.09.2005, 19:00:48
  30. avatar
    [280] peguša [*]

    Milá Terezko, myslím, že nejde o to, že se nechce oženit s TEBOU, ale nechce se ženit z principu. Některý chlapi mají prostě pocit, že tím ztratí svobodu. Oni jí sice už dávno nemají, pokud žijí v partnerském svazku jako manželé, ale chtějí si zachovat ten pocit.
    Máme kamarády a ti spolu žijí už snad 15 let, možná dýl. Mají dva a půlletého kloučka, který se jmenuje po tátovi. Sňatek zatím neřeší.
    Asi toho svého nenuť. Vím, že máš jiné představy, ale myslím, že pokud ho nějakým způsobem dokopeš do sňatku, mohl by se váš, dosud fungující vztah, změnit v peklo. Nakonec, co ti brání, vzít si partnerovo jméno, aby se to malé jmenovalo po vás obou. Nikomu nemusíš vykládat, že i když se stejně jmenujete, nejste manželé. Předpokládám, že o svém stejně mluvíš jako o muži, nebo všude vykládáš: "To je ten, co s ním žiju na hromádce."
    A pokud jsi u něho v bytě trvale hlášená, vyhodit tě jen tak nemůže. Musel by ti najít náhradní bydlení. Pokud tam trvale hlášená nejsi, tak na tom tedy rozhodně trvej, pokud by se svatba nekonala. Jinak je to automatiky (pokud nemá byt družstevní nebo v osob.vlastnictví).
    Přeju ti spoustu štěstíčka , hodného a milujícího partnera a krásné zdravé .

    superkarma: 0 05.09.2005, 18:48:35

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme