Bulvár

Jsem taky máma…

Od středečního odpoledne neustále sleduji zpravodajství a s napětím, obavami a úzkostí čekám, co se dozvím o rukojmích, která jsou zadržována ve škole v severoosetském Beslanu. Čečenští ozbrojenci tam vtrhli ve středu v devět hodin ráno a zajali na 350 malých dětí a včetně jejich učitelů. Podle posledních informací na Idnes tam může být zajatců ale až 1 500, jak uvedla jedna z propuštěných žen Zalipa Dzandarovová. O přesném počtu se však spíše spekuluje.

 

Nechci se pouštět do složité analýzy konfliktu, který již léta hoří mezi Čečnou a Ruskem. To přenechám povolanějším. 

 

Ale myslím, že nejsem jediná žena – máma, která je plná strachu. Strachu o ty malé děti, které se nikdy na nikom nedopustily žádné křivdy. Svírá se mi srdce, když si představím, co nyní asi prožívají – bez mámy a bez táty. Obklopeni stovkami stejně vyděšených kamarádů i dospělých, vydáni na milost a nemilost fanatickým šílencům. Nedostávají jíst ani pít. Povstalci nechali dodávky jídla a pití válet na ulici.

V duchu jsem se všemi maminkami a tatínky, kteří tráví již třetí den v beznaději, zoufalství a strachu. Nedokážu si snad ani představit tu ohromnou bezmoc, kterou musí pociťovat.

 

Každá žena, která dá život dítěti, dokáže jistě pochopit tu míru zoufalství. My, matky, bychom bez váhání za své děti položily život, nechaly si useknout ruku ... zkrátka cokoli bychom byly schopné udělat, kdyby to bylo potřeba v zájmu našich dětí. Matky zajatých školáčků nemohou udělat vůbec nic. Jenom sedět, čekat a modlit se. A věřit, že se se svými dětmi opět shledají.

 

Terorismus se v poslední době skloňuje ve všech pádech po celém světě. Neuplyne snad den, abychom se nedočetli, že byl někde odpálen granát nebo spáchán další sebevražedný útok. Chvílemi si možná na tyto děsivé zprávy už zvykáme a začleňujeme je jako nezbytné negativum tohoto světa.

Pak se ale stane něco, co nás opět zvedne ze židlí a nenechá nás klidnými. A zajaté maličké děti musí zburcovat snad každého rozumného člověka.

Mám strach a zároveň vztek. Vztek na „lidi“, kteří neváhají k prosazení svých cílů zneužít ty nejbezbrannější.

 

A tak vás prosím – pojďme společně alespoň virtuálně poslat povzbuzení a sílu všem, kteří to nyní tak moc potřebují. Z úplně obyčejné, lidské solidarity. Víc, bohužel, udělat nemůžeme.

 

   
03.09.2004 - Společnost - autor: Jaroslava Machálková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [132] Suzanne [*]

    Dášule: do prčic, ale to je to, o čem mluvím. Představitelé se můžou dohadovat jak chtějí, ale v některých národech se zvedne vlna násilí a v některých ne. Někde vybublá terorismus a někdo se začne organizovat. U nás a Slovenska zaplaťpánbůh ne. Neslovíčkařme, vůbec nejde o to, jestli se tady odehrává něco jinak nebo stejně, jde o reakci a reaktivnost lidí a skupin. V tom je to jinak - pouze v tom.

    superkarma: 0 07.09.2004, 08:11:26
  2. avatar
    [131] Dudlajlama [*]

    Ted hlasili v kanadskych zpravach, ze nekteri z teroristu nevedeli, ze budou rukojmi deti (no jo, ve skolach jaksi deti nejsou) a udajne byli zastreleni pri protestech vlastnimi soudruhy. Zabery z pohrbu otresne, chudinecky male.

    superkarma: 0 07.09.2004, 02:37:46
  3. avatar
    [130] Dudlajlama [*]

    Dasa, ano, taky jsem o tomhle dost slysela. Taky jsem videla krasny porad, kde afganske zeny, za rusonu vystudovane a pracujici, po nastoleni fanatickeho rezimu zabalene do hadru a zavrene doma, na tu dobu pomerne nostalgicky vzpominaly. Neberte tu hlasite kricici a bojujici skupinu jako vetsinu, ona to totiz vetsina casto neni, i kdyz se tvari jako vetsinovy zastupce.
    Jinak, ono se vi, co by to chtelo, jenze neexistuje stat, ci skupina statu, ktere by byly natolik bohate (a ochotne), ze by mohl tem potrebnym vsechno obstarat, zaridit, vybavit, dat praci, postavit tovarny, skoly, nemocnice, atd. Navic, ani timto ukonem by se nezmenilo mysleni jejich v podstate totalitnich vlad. Vubec nechapu, jak si dost muslimu zacne v nove hostitelske zemi poroucet, viz nova afera v Kanade, kde zdejsi muslimove chteji, aby do kanadskeho zakona byl zaclenen jejich zakon a byli souzeni podle nej. Rozum mi zustava stat nad tou drzosti a doporucila bych jim vrele navrat do svych domovskych zemi, kdyz se nedokazi adaptovat jinde .

    superkarma: 0 06.09.2004, 23:43:43
  4. avatar
    [127] Jupíí [*]

    xenie, moc dobře si pamatuju dobu, kdy výsledky voleb v ČSSR byly kolem 99%.....rozhodně to neznamenalo, že všichni souhlasí s okupací sovětskými vojsky, ( bratrskou pomocí se tomu tenkrát říkalo)

    superkarma: 0 06.09.2004, 14:46:13
  5. avatar
    [125] Jupíí [*]

    Tuhle se ptali Klause co říká na terorismus a on odpověděl, že nelze pod slovo terorismus schovávat násilí obecně, že každý "teroristický" čin by měl být souzen samostatně,ve souvislostech které se k němu vztahují . Je to zločin jako každý jiný a má svoje příčiny a kořeny.
    Přišlo mi to zamyšleníhodné

    superkarma: 0 06.09.2004, 13:49:35
  6. [124] xenie [*]

    Capelucita+Krize: máte pravdu, ale jen pro info jsem sem dala vzkaz č. 121 - ono v Čečensku referendum bylo a dopadlo dle článku, právě proto že normální čečenci měli obavy z těchto teroristů, proto řeči o okupování rusákama jsou trochu mimo...

    superkarma: 0 06.09.2004, 12:33:39
  7. [121] xenie [*]

    23. března 2003

    V Čečensku proběhlo referendum o nové ústavě a volebních zákonech. Podle čečenské ústřední volební komise se referenda zúčastnilo téměř 90 procent oprávněných voličů, z nichž zhruba 96 procent hlasovalo pro předložené návrhy. Obránci lidských práv a někteří zahraniční novináři považují výsledky za zfalšované, hnutí čečenského odporu označilo referendum za frašku. PS RE ani OBSE své oficiální pozorovatele na referendum nevyslaly.

    více www.watchdog.cz

    superkarma: 0 06.09.2004, 10:36:23
  8. avatar
    [119] Dudlajlama [*]

    Vsak bych take nevyjednavala . Ted me tak napadlo,ze by mozna bylo ucinejsi, kdyz se smrti stejne neboji, jim za trest vzit dite a vychovat jinde, jenze to uz zachazim ad absurdum. Na druhou stranu, to tu uz taky bylo, viz kanadsti indiani v padesatych letech. Nejen nabozenstvi, u tech prcku ale taky nedostatek jakekoliv jine cinnosti, tak holt se vezme sutr a jde se hazet na nepritele. Je mi smutno, kdyz tyhle zfanatizovane deti vidim, taky tech cvicenych severokorejskych opicek, ktere hystericky placi pro smrt vudce. Je to zacarovany kruh.

    superkarma: 0 06.09.2004, 00:35:26
  9. avatar
    [118] Irka1 [*]

    Galadriel: nechci se poustet do debat o nabozenstvi.
    Ale Islam jsem procitala ( necetlacely) a taky mam pocit, ze je hlavne o posmrtnem zivote. To hodne vysvetluje.

    At je terorista jakehokoliv zalozeni.....kdyz vydira a vrazdi, tak nema cenu s nim vyjednavat.

    superkarma: 0 05.09.2004, 23:09:52
  10. avatar
    [117] Dudlajlama [*]

    Morgan, to jsou normalni sociologicka hesla, jenze kdo jim tu harmonii, krasu a prosperitu doda? Ti jejich zlatem vydlazdeni vudci urcite ne . Vem si treba malinko podobny problem v CR, i kdyz ve zdaleka zmensenem meritku, Romove a jejich fungujici zacleneni do spolecnosti. Vetsina ucitelu ti rekne, ze mala cikanata ve skole nejsou uplne beznadejna, jsou sice zivejsi a mene disciplinovana, jenze ne bez talentu a uplne tupa. Jakakoliv eventuelni pozdejsi motivace je ale zastavena rodinou a vychovou. Jsou pochopitelne vyjimky, jenze jsou to prave jen ty vyjimky. Nase spolecnost si s timto problemem neumi poradit, tedy vi, co by to chtelo, jenze je to z nejakych duvodu neproveditelne. A to je problem relativne male komunity lidi, ted si vem druhou stranu, to jsou miliony a miliony frustrovanych a ovlivnovanych jedincu, to se snad ani neda zvladnout .

    superkarma: 0 05.09.2004, 22:57:02
  11. avatar
    [116] Dudlajlama [*]

    Irka, jenze nejhorsi je, ze temhle hajzlum je uplne jedno, ze zemrou "mucednickou" smrti, naopak, to je pro ne nejvetsi cest a v tom jsou vychovavane i ty deti . Snad jen cas ukaze, nakolik se osvedci demokracie v Iraku, jesli lidi budou vubec schopni tento system akceptovat a ukocirovat.

    superkarma: 0 05.09.2004, 22:43:19
  12. avatar
    [114] Irka1 [*]

    Nanet: terorismus se uplne zastavit neda, ale taky se neda nechat se vydirat do nekonecna.

    Si vem co se deje....zacalo to nenavisti vuci US, urezavali hlavy Americanum, pak Kanadanum, Nepalcum.....ted vyhrozujou Francii. A Francie byla na jejich strane.

    Jenze ted uz vyzaduji, ze se ve Francii "musi" povolit zahaleni ve skolach, jinak jim podriznou novinare.

    S temahle hajzlama se neda vyjednavat .

    superkarma: 0 05.09.2004, 21:28:51
  13. avatar
    [113] Nanet [*]

    Galadriel: spoustě lidí přece vyhovuje mířit nenávist proti celku, jako " padouši rusáci, zlý američani nebo jakékoliv náboženství, dokud lidé nepřestanou jinak myslet, moc se nezmění.

    superkarma: 0 05.09.2004, 20:36:51
  14. avatar
    [112] Nanet [*]

    Galadriel: máš ve všem pravdu, ale to je právě to, jak to změnit, ... no a třeba o změny nestojí....?

    superkarma: 0 05.09.2004, 20:30:19
  15. avatar
    [111] Dudlajlama [*]

    Nanet, zmena musi prijit uvnitr techto hlavnich rizikovych statu. Cili, chce to dostatek prace, slusne vzdelani, otevreni se svetu. Jak se oni sami mohou zmenit, osvitit, kdyz jejich vlady jim nic z toho neposkytuji? Naopak k udrzeni moci je nejlepsi snadno kontrolovatelne a ovlivnitelne stado, samostatne myslici lidi se jim do kramu nehodi. To jsou ale vseobecne zname teorie, jenze jak je zprovoznit?

    superkarma: 0 05.09.2004, 20:22:50
  16. avatar
    [110] Nanet [*]

    pominovaných=podminovaných

    superkarma: 0 05.09.2004, 20:03:33
  17. avatar
    [109] Nanet [*]

    s terorismem je svět v patové situaci, vymýtit prostě nejde.
    Za každého zabitého fanatika, příjde deset dalších, kteří budou chtít pomstít jeho mučednickou smrt ve jménu jejich "svaté války".
    Co proti tomu zmůžu jako jednotlivec? Nebo co zmůžou lidé nastupující do pominovaných letadel, vlaků, děti co jdou do školy,
    Moje generace se toho, asi nedočká, ale snad ty další konečně pochopí, jak je zabíjení zbytečné, no nakonec z nacismu nebo komunismu se většina lidí také poučila, ovšem za jakou cenu!

    superkarma: 0 05.09.2004, 20:02:31
  18. avatar
    [108] Dudlajlama [*]

    Rezim, nabozenstvi, rodina, to bys musela vsechny ty nazhavene deti odebrat rodinam a vychovat je jinde, jinak je to zacarovany kruh. Nebo zmenit rezim a reformovat nabozenstvi. Oboje se mi jevi jako velice nerealne.

    superkarma: 0 05.09.2004, 19:59:35
  19. avatar
    [107] lenka007 [*]

    Krize: Za vším vždycky stálo náboženství. Ať už bylo špatně vykládáno nebo pochopeno....
    A že palestinské děti se chtějí stát mučedníky s bombou - kdo je to asi učí??? Myslíš že se s tím už narodily??? Nebo jim to vtlouká do hlavy špatný režim?????

    superkarma: 0 05.09.2004, 19:44:41
  20. avatar
    [106] Dudlajlama [*]

    Irka

    superkarma: 0 05.09.2004, 19:25:32
  21. avatar
    [105] Libča [*]

    Irka1:

    superkarma: 0 05.09.2004, 18:52:00
  22. avatar
    [104] Libča [*]

    Irka1:

    superkarma: 0 05.09.2004, 18:51:59
  23. avatar
    [103] Irka1 [*]

    Morgan II.: "nasili plodi nasili".....nemyslim, ze to muzes v tehle situaci zrovna pouzit.

    Je to jako s malym vzteklym ditetem, ktery sebou prasti na zem a bude kopat, kousat, mlatit kolem sebe, aby si vynutilo co chce......muzes mu zkusit domluvit, pohrozit a nebo mu muzes dat jednu pres zadek.

    Krasnou ukazkou mas atomovou bombu v Japonsku......strasny nasledky ALE skoncila valku. A sami Japonci tvrdi, ze kdyby se to nestalo, tak by zarvalo mnohem vic lidi, protoze Japonci se nechteli vzdat.

    S teroristama je to stejny, zkouseji jak daleko muzou jit....co bude dalsi? Pokud se nebudeme branit vetsi silou nez oni tlaci, tak takovejchhle tragedii bude vic.

    superkarma: 0 05.09.2004, 18:31:46
  24. avatar
    [102] Libča [*]

    Myslim si ze Rusko a vlada jdou na takove akce dost krute, vubec pritom nepremysli na ochranu rukojmich a jak je videt nepoucili se z akce v Moskevskem divadle a zase se stala tahle obrovska chyba.
    Tenkrat v tom divadle tam napraly ten plyn, zadny lekari v okoli nevedeli o jaky plyn se jednalo, nevedeli jak maji tem lidem pomoci..... jak je z toho dostat kdyz je nosili a vezli v mistnich autobusech-dopravni linka do spitalu (byl nedavno o tom dokument, kde ti co prezili o tom mluvili).
    Tady zase dle meho mineni nepermysleli, doposud jsem nepochopila proc se to tak dramaticky rozjelo?? Zda to bylo tim ze par deti zacalo utikat a oni do nich strilet(myslim ty teroristy) nebo zda ze nad nimi krouzili ty vojenske vrtulniky.
    Na ruznych stanicich se rika ze se ten strop zritil tim ze ty cecenske teroristky se nechaly vylitnou do povetri. nevim je pravda ze presne se clovek nedozvi nic... jen same dohady, nepresnosti.

    Muj syn vcera v aute poslouchal kdyz jsem jeli z nakupy se mnou zpravy, ptal se me co se stalo. Snazila jsem se to jeho malemu detskemu mozecku nejak vysvetlit.. jeho jedina otazka po tom vsem byla "Maminko a muze se to stat u nas??" nevedela jsem jak mam odpovedet, protoze to nevim a tak jsem jen rekla ze doufam ze ne....

    superkarma: 0 05.09.2004, 17:34:37

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [99] Dášule [*]

    Nerada cituji, ale teď už musím. Jan Kolár kdysi v básni Slávy dcera napsal, že "sám svobody kdo hoden, svobodu zná vážit každou, kdo o pout jímá otroky, sám je otrok. Rozčilujeme se tady, a právem, nad Čečenskem. Mají snad menší bolest matky v Izraeli a Palestine. Tam už je to problém, to bychom se asi více dohadovaly. Je prostě jedno, jestli ten, kdo tohle dělá je v všeobecně v právu nebo ne, jestli mu fandíme v boji za svobodu nebo si myslíme, že by ji neměl mít, nikdo nemá právo zabíje děti /a vlstně nikoho/.
    Dasa" Stalin to neudělal proto, jak se chovali za okupace, udělal by to, i kdyby všichni měli řád zlaté hvězdy.
    Suzanne: Se Slovenskem to bylo jinak, protože to chtěli přčedstavitelé obou zemí, navíc jim bylo jedno, co chtějí lidé. Proto nemohlo být referendum.

    superkarma: 0 05.09.2004, 13:35:40
  2. avatar
    [96] Andula [*]

    Ono nema asi smysl hledat nyni proc se to stalo, ale halvne hledat zpusob, jak tomu zabranit dal...
    Ale myslim, ze dil viny maji Rusove v tom, ze po valce nechal Stalin Cecence a Inguse vystehovat nekam jinam, uz tehdy to bylo blbe.

    superkarma: 0 05.09.2004, 12:03:34
  3. avatar
    [95] Suzanne [*]

    Zabránit dalšímu rozpadu kavkazského jihu... ano, tady je chyba už kdysi dávno, že "někdo" přišel, "sjednotil" naprosto cizí republiky do říše zvané SSSR. To byl začátek průseru. A doteď se v tý křivdě vezou. Ale to pořád nikoho neomlouvá a nikoho to neopravňuje k tomu, aby bral rukojmí, tím méně děti. V tom se všichni shodneme, ne?
    Dášule: se Slovenskem to bylo jinak jenom proto, že se domlouvali lidé jiné mentality, a okolo byli lidé jiné mentality než jsou národy, ze kterých se obvykle rekrutují teroristé. A v tom je právě zakopanej pes, o tom tady byla řeč.

    superkarma: 0 05.09.2004, 10:37:49
  4. avatar
    [94] Libča [*]

    no tak stale jsou nove a nove zpravy o tom kolik tam zahynulo lidi vetsinou deti, na aol. je fotka maminky jak kleci u sveho mrtveho ditete... ja fakt nemam slov..

    superkarma: 0 05.09.2004, 08:40:17
  5. avatar
    [92] Dudlajlama [*]

    Ano, vsem tem pseudohumanistum se to krasne mirove keca, kdyz se to vyvrazdovani , genocidy, unosy, rukojmi atd. netyka primo jich. I v neskodnych pohadkach se vi, ze proti zlu se musi bojovat a ne ho omlouvat ci dokonce chapat.

    superkarma: 0 05.09.2004, 02:46:50
  6. avatar
    [91] zn0uz4 [*]

    Libča: protoze jejich oblecenim ucpavali diry v oknech, aby tam specnaz nemohli nahazet nejakej plyn.

    Capelucita: strop nespadl nahodou. spadl po tom, co se nekolik teroristu odpalilo na chodbe skoly...

    no. hezka statistika ;((
    http://www.gazeta.ru/2004/09/05/last132398.shtml

    superkarma: 0 05.09.2004, 01:22:59
  7. avatar
    [90] zn0uz4 [*]

    a nazor, ze v tom ma 'prsty' putin jsou nesmysl. poslouchal jsem povidani s nejakym komentatorem, co zna situaci v byvalym SSSR velice dobre, a rikal, ze putin bude cecnu drzet jakymkoli zpusobem, aby zabranil dalsimu rozpadu kavkazskeho jihu. takze se tady zadne 'vrteti psem' nekona. ale mam pocit, ze uz mu dosla trpelivost a vuci cecne budou tvrdy represe.

    superkarma: 0 05.09.2004, 01:15:16
  8. avatar
    [89] zn0uz4 [*]

    nechapu, ze se s nima tak mazli. nejen s tutema. ja bych to pochytal, a hned povesil, jeste aby si to tak zilo dal v nejakym lagru...

    kdyz oni muzou rezat hlavy,a strilet do tyla, natoz ublizovat detem, pak si nezaslouzi lepsi zachazeni. a pozna by vsichni po** humanisti si meli dat cedulku - nechci nasili, budu dobrovolne rukojmi...

    superkarma: 0 05.09.2004, 01:12:34
  9. avatar
    [88] Dášule [*]

    Ala K.: Alči, spletla ses o 30 let. Už v roce 1938 řekl představitel Anglie, že přece nebude válka kvůli nějaké malé zemi uprostřed Evropy.
    Krize: V podstatě souhlas. Nedávno jsem ale četla článek o tom, kde konči partyzán a začíná terorista. Je to přesně tam, kde začíná brát rukojmí. Jsem přesvědčená, že braní zejména dětských rukojmí by mělo být souzeno jako yločin, ať je už právo ve sporu na kterékoliv straně.Capelucita: S tím Slovenskem to bylo trochu jinak. Prostě se ti, kteří to chtěli domluvili, ale to by bylo na samostatné téma. Tady se nebojovalo taky proto, že vojáky ze Slovenska a Česka by k tomu nikdo nedonutil. Irka1: Inko, za to nemůže islám, tak jako křesťanství nemůže za upálené čarodějnice a kacíře. To dělají lidé, kteří touží po moci a zaštitují se náboženstvím, jakýmkoliv.

    superkarma: 0 04.09.2004, 21:38:04
  10. avatar
    [87] Libča [*]

    ted uz take vim proc ty deti byly vsechny bud nahate nebo ve spodnim pradle.. to jsem cetla na blesku i kdyz nevim zda se muze vsemu verit ale pry oblecenim tech deti a lidi, ucpaly okna kdyby jim tam zase chteli poustet nejaky nervovy plyn

    superkarma: 0 04.09.2004, 19:21:07
  11. avatar
    [86] Dudlajlama [*]

    Libca, ve mne uz se to zle probudilo .

    superkarma: 0 04.09.2004, 19:11:40
  12. avatar
    [85] Libča [*]

    nevim kdo z vas umi nemecky, tohle jsem nasla na netu pribeh jedne z deti ktere to peklo prezili... kdo umite nemecky a prectete si to nevim jak vam bude ale me mrazilo a tekly mi slzy, ja si predstavovala ze tam nekde muze byt nebo mohlo byt moje dite. Nechapu tuhle viru nechapu myslenkove pochody tech lidi co to udelali ale zacina se ve me neco zleho probouzet a verte mi ze si moc preji aby uz se s timhle neco udelalo a to myslim razantne a radikalne.

    tohle je ten pribeh:

    Beslan - Eigentlich hätte es ein schöner Tag für Jana werden sollen. Zum letzten Mal in ihrem Leben kehrte die 15-Jährige am Mittwoch aus den Sommerferien zurück in ihre Schule in Beslan. Nach diesem Schuljahr will sie ihren Abschluss machen. Aber schon nach kürzester Zeit begann für sie und hunderte Mitschüler ein Alptraum: Bewaffnete stürmten die Schule, nahmen die Schüler als Geiseln und trieben die Kinder in einer Turnhalle zusammen, wo sie die kommenden zwei Tage bleiben mussten. Ohne Essen, ohne etwas zum Trinken, ohne eine Möglichkeit, auf die Toilette zu gehen. "Ich weiß nicht warum, aber ich war mir immer sicher, dass ich wieder nach Hause kommen würde", sagt das Mädchen mit den braunen Augen und den dunklen Haaren, die zu den Überlebenden des Geiseldramas gehört.

    "Viele Kinder haben geweint"

    "Wir saßen einfach da. Viele Kinder haben geweint", erzählt sie nach dem blutigen Ende der Geiselnahme, auf einer Trage vor dem Krankenhaus sitzend. "Wir waren so viele, dass es ganz heiß und stickig war." Die Geiselnehmer hätten die ganze Turnhalle mit Sprengsätzen verkabelt. "Sie haben uns immer wieder gesagt, dass wir nicht an die Kabel kommen sollen, denn wenn wir über das falsche stolperten, würden wir alle in die Luft fliegen." Zwei Tage lang saß Jana mit hunderten Mitschülern in der Halle und konnte nichts tun als zu warten. "Ich saß da und habe mir vorgestellt, wie ich nach Hause kommen würde und wie ich bei meiner Mama sein würde, wie ich sie sehen und wie ich essen würde."

    "Sie haben uns gesagt, dass sie Tschetschenen sind"

    "Einmal haben sie gesagt, dass wir in den Waschraum gehen können, aber dann sind alle losgestürmt, und sie haben in die Decke geschossen, damit wir wieder auf unsere Plätze zurückgehen", erzählt Jana. "Sie haben uns gesagt, dass sie Tschetschenen sind und dass sie den Abzug der russischen Truppen aus Tschetschenien fordern. Sobald die Truppen abziehen würden, wären wir frei." Nach zwei Tagen hatte Jana keine Kraft mehr. Sie hatte nichts gegessen, nichts getrunken, und sie war müde. Im Hintergrund war ständig das Weinen anderer Kinder zu hören.

    "Ich habe mich auf den Boden gehockt"

    Dann erschütterte eine Explosion das Gebäude. Teile der Decke fielen herab, und einer der Geiselnehmer befahl den Kindern, mit ihm in die angrenzende Cafeteria zu kommen. Eine zweite Explosion sei gefolgt, Schießereien hätten begonnen, sagt Jana. Sie habe sich auf den Boden gehockt, ihr Gesicht in den Knien verborgen und die Hände über den Kopf gelegt. Als sie aufgeblickt habe, habe sie drei Männer gesehen, die ihr Deckung gegeben hätten, ein vierter habe sie nach draußen gebracht.

    Alles sei sehr schnell gegangen, Helfer steckten sie in ein Auto, brachten sie ins Krankenhaus, und irgendjemand legte sie auf eine Trage. Und dann geschah das, wovon Jana zwei Tage lang geträumt hatte: "Sie hatten mich gerade auf die Trage hier gelegt, und dann habe ich sie gesehen - ich habe Mamas Gesicht gesehen." (AFP)

    superkarma: 0 04.09.2004, 18:29:16
  13. avatar
    [84] Irka1 [*]

    Jsem si precetla prvnich pet prispevku a vic nemuzu.

    Tady vubec nejde o Cecence jako lidi, tohle jsou muslimove, teroristi, kteri ve jmenu "mirumilovneho" Islamu vrazdi co jim prijde pod ruku. 10 z tech 28 teroristu byli Arabi.

    Cist o tom jaky jsou to vlastne chudacci .....prima at maji svuj stat......co myslite, ze bude dalsi? Zopakuji nam Hitlera.

    superkarma: 0 04.09.2004, 17:08:57
  14. avatar
    [83] Henri [*]

    Libča: ... a pokud byly zraněné tak především na hlavách !!!!!!!!!!!

    superkarma: 0 04.09.2004, 13:32:39
  15. avatar
    [82] Libča [*]

    ja osobne: napsala ci napsal jsi to moc vystizne, jen bych tyhle zrudy nenazvala teroristama ale jak ty pises BESTIEMA!!!!!!!! Snad ani neexistuje tak vystizne slovo a tak krute jako jsou oni sami.....
    Stale nechapu proc ty deti byly nahate, ve spodnim pradle kdyz utikali ven ???

    superkarma: 0 04.09.2004, 10:59:33
  16. avatar
    [81] Libča [*]

    ja jsem si moc vase nazory neprecetla ale tak nejak cim vic se nad tim zamyslim tim min to chapu, prijde mi to jako jejich ubohost resit problemy na nevinnych malych detech...

    superkarma: 0 04.09.2004, 10:57:19
  17. avatar
    [80] Dudlajlama [*]

    Teroriste mohou mit sebesvatejsi motiv, jehoz chapani a byt jen zrnicko pochopeni z me strany konci v momente, kdy se zameri na zabijeni civilistu, at uz je to kdekoliv na svete.

    superkarma: 0 04.09.2004, 03:57:13
  18. avatar
    [79] paníliška [*]

    S teroristy nelze souhlasit ani je chápat a už vůbec ne se jich zastávat. Kdo jim dal právo vraždit nevinné děti? Souhlasím s Meryl.

    superkarma: 0 04.09.2004, 03:17:21
  19. avatar
    [77] Nanet [*]

    dasa: já nevím co je nutilo k masakrům, je mi jedno jestli je to "čečen, rusák, nebo islámista", uvádím v úvozovkách, ale strašně mě bolí VELMI ZBYTEČNÁ SMRT"
    Možná měli teroristé důvod, ale vysvětli to těm matkám, kterým se děti nevrátili ze školy a vysvětli to dětem co , už nikdy neuvidí své rodiče.
    Je to úplně zbytečné mrhání lidskými životy!!!! Copak pro politiku nejsou vidět lidi!

    superkarma: 0 03.09.2004, 22:44:07
  20. avatar
    [76] Hanela [*]

    Já osobně: přesně tak to cítím

    superkarma: 0 03.09.2004, 21:16:30
  21. avatar
    [75] elfos [*]

    superkarma: 0 03.09.2004, 21:04:50
  22. avatar
    [69] Dudlajlama [*]

    Xenie #60....

    superkarma: 0 03.09.2004, 18:50:29
  23. avatar
    [68] Landriel [*]

    Já osobně: souhlasím, k tomu není co dodat.

    superkarma: 0 03.09.2004, 18:47:26
  24. avatar
    [67] Kimmy [*]

    ja osobne: ja tiez suhlasim

    superkarma: 0 03.09.2004, 18:07:33
  25. avatar
    [65] Jupíí [*]

    já jsem asi zblblá propangandou, ale myslím si, že nikdo pořádně neví co se v té škole děje. Souhlasím s AlaK č.3 a s Krizém č.4 a, Cappeluccitou adále. Jaký strašlivý útlak donutil ty lidi vzít zbraně a snažit se na sebe upozornit. Navíc nikdo pořádně neví, zda mrtvé nemají spíš na svědomí jejich "osvoboditelé" Jaké požadavky měli ti teroristi, nic se o tom nikde neříká, všechny zprávy jsou filtrované přes TASS či něco podobného. Putinovi jde jen o to ukázat Čečence jako sběř aby mohl dále páchat beztrestně genocidu.

    superkarma: 0 03.09.2004, 17:47:28
  26. avatar
    [63] Nanet [*]

    Já osobně: souhlasím, co z toho všeho nakonec zbylo?
    Jen mrtvý a ti co přežili prošli peklem, s traumatem na zbytek života! .
    Násilí pachané na neviných lidech, ještě hůře na dětech, neomlouvá nic!

    superkarma: 0 03.09.2004, 16:43:42
  27. avatar
    [62] vlcice [*]

    Já osobně: Naprosto souhlasím. Když jsem se dívala na zprávy a slyšela, že jím nedali ani vodu, tak jsem se zděsila. Bez jídla sice vydrží několik dní, ale bez vody ne. Jenže to jsem ještě netušila jak to všechno dopadne.
    Člověk na tom může být opravdu velmi zoufale, ale hájit svá práva tím, že zničím život byť jen jednomu dítěti?! To přece nemůže udělat někdo, kdo má srdce. Copak jim těch dětí nění líto?! Copak nemají kousek svědomí?! Copak neslyšeli ten pláč, to volání po mámě, nevyděli ty slzy, ten strach a utrpení v dětských očích?!

    superkarma: 0 03.09.2004, 16:23:27
  28. avatar
    [61] lenka007 [*]

    Já osobně: souhlasím 100%

    superkarma: 0 03.09.2004, 16:18:15
  29. [60] xenie [*]

    Já osobně-58: pod to se lze jen podepsat, i kdyby čečenci měli 100x pravdu aprávo na svůj stát, tím že používají civilisty a teď už i děti jako rukojmí ztratili právo na veškeré ohledy, vyjednávání a pod., s bestiema - teroristama se nevyjednává, však on jim to Putim vysvětlí, má na to školy

    superkarma: 0 03.09.2004, 16:15:49
  30. avatar
    [54] Suzanne [*]

    xenie: Jo, to souhlasím. Když tohle udělali Číňani v Tibetu, lidé se neuchýlili k terorismu, v tom je ten rozdíl. Češi v 68 taky nedělali teroristický útoky. Tohle je jinej národ s jinou mentalitou, řeší to jinak. Já si říkam - zaplaťbůh, že žiju tady a že jsme švejkovatí. Jinak bychom se Slováky už taky mohli 10x válčit.

    Ale děti se do toho prostě nemaj tahat, to je hnus, hnus, hnus a je mi to strašně líto.

    superkarma: 0 03.09.2004, 15:59:57

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Výzkum žena-in.cz – téma bolest, horečka a nachlazení
Trápí vás exém? Zapojte se do testování RadioXar

Náš tip

Doporučujeme