Bulvár

Jsem Češka jak poleno

Když hrají českou hymnu, nevstávám, ale vstávají mi chlupy na rukách :-) Když hrají naši hokejisti, prožívám to dost. Když nějaký člověk proslaví mou zemi, jsem na to hrdá. Když někdo ve světě ví, kde leží naše zem, jsem mile překvapená. Když znají ve světě naše výrobky, mám upřímnou radost...

Ale někdy se opravdu stydím za to, jak se dokáží někteří Češi chovat ve světě, a jakou nám ostatním tím vytvořili pověst :-( Mluvím hlavně o dobách těsně po revoluci, kdy se spousta lidí hrnula za hranice, plný autobusy paštik, řízků, piv a zásob jak před válkou, venku jen okukovali všechno, ale nenakupovali, kde bylo co zadarmo, hurá na to, kde šlo něco ukrást, proč ne, však ONI tam venku mají dost :-/

Dnes už se situace trochu mění k lepšímu, i Češi si ve světě sednou na koktejl, kávičku, večeři, začínají se chovat sebevědoměji a je to dobře.
A ještě něco: letos jsme byli na dovolené v Jeseníkách a zjistili jsme, že u nás v Česku je ale krásně... Jo, tady jo :-)

Berulinka


Děkujeme za pěkný příspěvek :)

Taky pamatuju doby řízků a polívek ze sáčku - na nás všichni koukali jak na blce, protože táta nás pod heslem "k cizí zemi patří i cizí kuchyně" klidně tahal do restaurací... Ale je pravda, že jsme nebyli typičtí Češi -hodně jsme cestovali a "cizina" pro mě dlouho byly Čechy... Musím se přiznat, že mně se "ježí" chloupky na rukou při jiné hymně - i když už ani zemi svého dětství bych neoznačila za svou vlast - dlouho jsem tam nebyla a ta země se hodně změnila - beze mě - a to pouto se přervalo... Ale stejně mě to pořád občas "bere" :)

Jaké jsou vaše zkušnosti s Čechy za hranicemi? Jste na svou zemi a krajany hrdá, nebo se za ně stydíte? Jaký máte vztah k "národním" symbolům, jako je hymna, vlajka, státní znak a podobně? Napište nám!

redakce@zena-in.cz

   
11.08.2006 - Společnost - autor: Ivana Kuglerová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [63] janynka76 [*]

    My jsme se z Jeseníků včera vrátili, a i když nebylo obstojné počasí, moc se nám tam líbilo. Osm let jezdíme po Čechách na dovolený a stále je co objevovat.

    superkarma: 0 13.08.2006, 19:08:15
  2. avatar
    [62] monca13 [*]

    Clerenc: taky mám ráda svačiny na výlety vyrobené doma

    superkarma: 0 12.08.2006, 12:44:23
  3. avatar
    [59] monca13 [*]

    Asdareel: souhlasíms tebou, nemyslím si, že by se jinak chovali tzv. západní Evropané, kdyby se jim po letech zákazů otevřely hranice

    superkarma: 0 11.08.2006, 16:18:55
  4. avatar
    [58] Luciš [*]

    Svačiny jsme baštili i loni na akropoli majitel hotelu nám je dal sebou, nebyl čas si dát oběd, rozhodně jsem se nestyděla svačiny jsou to poslední, co mě na nás češích trápilo a trápí

    superkarma: 0 11.08.2006, 13:35:17
  5. avatar
    [57] arjev [*]

    LudPa: dlabanec je také důležitý

    superkarma: 0 11.08.2006, 13:21:35
  6. avatar
    [55] Ťapina [*]

    Beruška1: No ale zkus si někdy zvadlou okurku a promočený chleba. Ono to fakt má takovou jinou, výletovou chuť

    superkarma: 0 11.08.2006, 12:52:15
  7. avatar
    [54] Dedida [*]

    Berulinko, mluvíš mi úplně z duše. Mně se tedy u hymny nejen ježí chlupy, ale i většinou bulím.

    superkarma: 0 11.08.2006, 12:42:52
  8. avatar
    [53] Beruška1 [*]

    Asdareel: Proč zvadlá okurka a promočený chleba? Já si beru rajčátko a chleba mám vždycky zvlášť, takže je moc dobroučký. A vůbec, teď jsem se nadlábla španělským ptáčkem s pěti knedlíky, mám tu kafčo a kofilu, mňam.

    superkarma: 0 11.08.2006, 12:31:44
  9. avatar
    [52] Clerenc [*]

    Asdareel(51): my takovehle svacine doma laskyplne rikame lepenace:-))))

    superkarma: 0 11.08.2006, 12:30:14
  10. avatar
    [51] Asdareel [*]

    Clerenc (49): Přesně, svačiny prostě mají své kouzlo, řízky se zvadlou okurkou a promočený chleba, to nemá chybu

    superkarma: 0 11.08.2006, 12:19:23
  11. avatar
    [50] Slůňátko [*]

    V Čechách je nádherně

    superkarma: 0 11.08.2006, 12:09:52
  12. avatar
    [49] Clerenc [*]

    ja treba miluju svaciny na vylety. Taky bych si mohla jit drepnout do restaurace, ale houska se salamem, syrem a rajcetem proste k vylteu patri V restauraci se muzu nadlabnout jindy. Je to trosku neco jineho, ale musela jsem to napsat:-)

    superkarma: 0 11.08.2006, 11:59:40
  13. avatar
    [48] Alenka0010 [*]

    Ano, Jeseníky jsou krásné, proto tady taky bydlím.

    superkarma: 0 11.08.2006, 11:53:50
  14. [47] markousek [*]

    při hymně si stoupám.A dneska už si nidko nevozí jídlo na celou dovolenou,pivko - to ano,ale to přece máme nejlepší.Jinak každej národ má něco a ten náš není vůbec horší než ostatní.To je jen možná pocit starších ročníků.

    superkarma: 0 11.08.2006, 11:10:41
  15. [46] Olca [*]

    nechapu co je spatneho na rizku a pivu

    superkarma: 0 11.08.2006, 10:59:56
  16. avatar
    [45] Asdareel [*]

    Mončí (43): Asi tak

    superkarma: 0 11.08.2006, 10:54:22
  17. avatar
    [44] xx-b [*]

    tak já si vždycky při hymně stoupnu, nehýbu se a nemluvím - k tomu mám teda úctu - i když nějak podvědomě - mám to v sobě z dětsví... a někdy mám dokonce "cukání" zvednout pravou ruku k čelu - tak, jak jsem to dělala jako pionýr...

    superkarma: 0 11.08.2006, 10:52:44
  18. [43] Mončí [*]

    Asdareel: S klidem Agličana? No, já znám jednoho, to je cholerik jak . Takže toto úsloví prostě nechápu.
    Ale jinak jsem pochopila co tím myslíš. Prostě nejsi žádný extrovert a s city na trh nechodíš.

    superkarma: 0 11.08.2006, 10:50:30
  19. avatar
    [42] Asdareel [*]

    Mončí (40): Mně spíš imponuje úsloví: "s klidem Angličana"

    superkarma: 0 11.08.2006, 10:47:31
  20. avatar
    [41] Zzuzzka [*]

    Beruška1: Každý má jiný chutě

    superkarma: 0 11.08.2006, 10:44:33
  21. [40] Mončí [*]

    Asdareel: Soukromé to ano, ovšem, jak už jsem psala, projevení emoce není žádná hamba a neubírá na prestiži.

    superkarma: 0 11.08.2006, 10:43:56
  22. avatar
    [39] Amálie [*]

    Asdareel 29: tak jsem to myslela

    superkarma: 0 11.08.2006, 10:42:30
  23. avatar
    [38] Ťapina [*]

    I dneska si s sebou NĚJAKÉ to jídlo bereme, i když už to nejsou válečné zásoby. Co je špatného na řízku na první den, než se ubytuju (nebydlíme v hotelech a nemíváme ubytování domluvené předem), než najdu nejbližší obchod nebo restauraci? A jíst pořád jenom po restauracích, to já nemůžu s ohledem na tělesné proporce

    superkarma: 0 11.08.2006, 10:34:11
  24. avatar
    [37] Asdareel [*]

    Beruška1 (35): Bingo, to je rozumný názor

    superkarma: 0 11.08.2006, 10:33:24
  25. avatar
    [36] Asdareel [*]

    Mončí (33): Ale to všechno jsou velmi soukromé věci člověka. Obnažení tělesné, nebo duševní.

    S tím čuráním - jj, někdy bývá dost těžké najít vhodné křoví

    superkarma: 0 11.08.2006, 10:32:48
  26. avatar
    [35] Beruška1 [*]

    Co máte proti řízkům a paštikám na cesty. Po revoluci jsme měli dost malé platy na to, abychom si mohli dovolit dát jídlo v restauraci v cizině. Byli jsme rádi, že jsme měli na cestu a ubytování. A nejlevnější tam byl Mc Donald, a to si dám mnohem raději svůj řízeček, než kus nechutnýho karbanátku v housce mdlé chuti za drahé peníze. A taky kopeček zmrzliny za 20 Kč a více, v Monte Carlu v roce 1994 dokonce za 80 Kč, nevím,nevím, kdo si to mohl dovolit.

    superkarma: 0 11.08.2006, 10:32:00
  27. avatar
    [34] edith1975 [*]

    Já si pamatuji na 1. mou "zahraniční" cestu do Německa, bylo mi 15 a byla jsem vykulená, připadala jsem si jako v pohádce. Přivezla jsem si zimní bundu, za 20 marek. Hrozně se mi tam líbilo. A měli jsme taky chleba s řízkem

    superkarma: 0 11.08.2006, 10:25:56
  28. [33] Mončí [*]

    Asdareel: 26: Soulož je akt, fyzická potřeba, ne projevená emoce. Samozřejmě, že nečůráme na veřejnosti, ani nesouložíme, a když už, tak si zalezeme do křoví.

    superkarma: 0 11.08.2006, 10:24:04
  29. avatar
    [32] Asdareel [*]

    Bednaroi: No jasně Taky ho máš?

    superkarma: 0 11.08.2006, 10:22:19

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [31] bednaroi [*]

    Asdareel: jo tak skype,jo?

    superkarma: 0 11.08.2006, 10:20:47
  2. avatar
    [30] Kocicka [*]

    jo je tu krásně

    superkarma: 0 11.08.2006, 10:17:31
  3. avatar
    [29] Asdareel [*]

    Amálie (27): Hlavně se začaly vyrovnávat ekonomické poměry, což objektivně umožňuje tuto změnu přístupu. Já taky když si chci s někým poklábosit a vím, že má Skype jako já, poklábosím s ním přes Skype zadarmo a nebudu mu volat za 6 Kč na minutu, to je přeci, hergot, zdravý selský rozum...

    superkarma: 0 11.08.2006, 10:16:51
  4. avatar
    [28] Asdareel [*]

    Navíc tím v očích světa ztrácíme prestiž...

    superkarma: 0 11.08.2006, 10:14:42
  5. avatar
    [27] Amálie [*]

    Byť zásoby paštik a řízků na cesty nesnášim a nikdy jsme to nepraktikovali, myslim, že v době po 89´ to bylo poplatné té době...bohužel... Naštěstí se lidi "nabažili" a začali si víc uvědomovat kdo jsou a pomalu začínají žít jinak - lépe a situace se mění k lepšímu...bohudík...

    superkarma: 0 11.08.2006, 10:14:07
  6. avatar
    [26] Asdareel [*]

    Mončí (24): Ale není to tak strašné, nejsem zase extrémista, jen si myslím, že city a emoce jsou natolik soukromé, že nepatří na veřejnost. Jsem v tomto směru dost rezervovaný a konzervativní. Taky nesouložím na veřejnosti.

    superkarma: 0 11.08.2006, 10:13:42
  7. avatar
    [25] berulinka [*]

    Mončí:

    superkarma: 0 11.08.2006, 10:11:55
  8. [24] Mončí [*]

    Asdareel: 21: ...a zadělává si na infarkt, cukrovku, vysoký tlak atd.

    superkarma: 0 11.08.2006, 10:10:40
  9. avatar
    [23] Asdareel [*]

    Zzzzka: Jasně, vyjádřil jsem se příliš zkratkovitě...

    superkarma: 0 11.08.2006, 10:10:37
  10. avatar
    [22] Zzuzzka [*]

    Asdareel: aha, já z toho taky pochopila, že myslíš hokejisty

    superkarma: 0 11.08.2006, 10:09:31
  11. avatar
    [21] Asdareel [*]

    Mončí: Neztotožňuji se s moderním názorem, že by člověk měl veřejně projevovat své city. Bližší je mi názor Severuse Snapea, že muž své emoce příliš neprojevuje.

    superkarma: 0 11.08.2006, 10:08:37
  12. [20] leonab [*]

    Článek se mi líbí, mám zhruba podobný názor, jen bych taky neodsuzovala zásoby jídel na cestu - prostě jsme si to - my Češi - nemohli jinak dovolit a po otevření dlouho bedlivě střežených hranic není divu, že se mnozí hrnuli podívat ven. A že je u nás nádherných míst - o tom není pochyb!

    superkarma: 0 11.08.2006, 10:07:11
  13. avatar
    [19] Asdareel [*]

    Mončí (14): Asi tady došlo k určitému informačnímu šumu. Měl jsem na mysli fanoušky u velkoplošných obrazovek, např. na Staroměstském náměstí. Pokud se týče hokejistů samotných - ano, každý člověk má své sny, které se mu jen málokdy splní. O kyselé hrozny se v mém přpadě nejedná - závist je mi úplně cizí, závidět prostě neumím a nedokážu.

    superkarma: 0 11.08.2006, 10:07:02
  14. [18] Alina [*]

    Souhlasím s Linde, určitě "řízky" mají určitý význam, ne vždy mám vždy dostatek kapesného na hospůdky, ale na památky mám vždy. Procestovala jsem Evropu, ale moc ráda se zase vracím do Čech domů, Čechy jsou moc krásné

    superkarma: 0 11.08.2006, 10:04:50
  15. [17] Mončí [*]

    Asdareel: Mimochodem pláč je nejjednodušší úleva od napětí a dostavuje se okamžitě.

    superkarma: 0 11.08.2006, 10:02:46
  16. avatar
    [16] Zzuzzka [*]

    Mončí: souhlas

    superkarma: 0 11.08.2006, 10:02:34
  17. avatar
    [15] Zzuzzka [*]

    Asdareel: si myslím, že kdyby jim řekl někdo o katastrofě letadla s jejich blízkými, že by brečeli víc. Toto se nedá vůbec přirovnávat

    superkarma: 0 11.08.2006, 10:01:54
  18. [14] Mončí [*]

    Asdareel: Proč nevhodnosti?
    Pro ně je to splnění jejich snu - nepovedlo se - to mrzí a bolí.Velká spousta lidí se splněních svých snů ani nepřiblíží.
    Tak nevím jestli to tak trošinku nejsou kyselé hrozny
    Všeobecně se považuje za nevhodné dát najevo své city. Proč?
    Je to přirozené, zeptej se odborníků.

    superkarma: 0 11.08.2006, 10:00:35
  19. avatar
    [13] Zzuzzka [*]

    Hokej mě taky bere

    superkarma: 0 11.08.2006, 10:00:32
  20. avatar
    [12] Asdareel [*]

    Mimochodem k tomu studu... když třeba naši prohrají v hokeji a po zápase brečí a vůbec se chovají na kamery (a tedy před očima celého světa) jako kdyby se právě dozvěděli o katastrofě letadla s jejich blízkými, mám pocit jisté... nevhodnosti podobného chování.

    superkarma: 0 11.08.2006, 09:54:07
  21. avatar
    [11] kulena [*]

    Také mě dojímá, když našim hokejistům po vítězství hrají naši hymnu a oni si ji pro sbe zpívají.
    Jeseníky jsou opravdu krásné.

    superkarma: 0 11.08.2006, 09:47:49
  22. avatar
    [10] Asdareel [*]

    Však Němci a Rakušané taky berou útokem naše pohraniční supermarkety a hospody, nebo i zubaře, protože je u nás stále ještě levněji. Chovají se prostě racionálně a ekonomicky, emoce bych do toho netahal.

    superkarma: 0 11.08.2006, 09:45:18
  23. avatar
    [9] LudPa [*]

    Úplně souhlasím s Linde.Důležitější jsou památky než dlabanec.

    superkarma: 0 11.08.2006, 09:44:04
  24. avatar
    [8] blesksoft [*]

    já když hrajou hymnou tak vždycky pokračuju tou slovenskou částí - prostě jsem se s tím ještě nesrovnala a že je to let co?

    superkarma: 0 11.08.2006, 09:44:00
  25. avatar
    [7] KAČENKA69 [*]

    Asdareel: tohlasím s tebou, když se někdo takhle naučil žít, jen velmi pomalu si odvyká

    superkarma: 0 11.08.2006, 09:42:51
  26. [6] 005 [*]

    naprosto souhlasím s Berulinkou, mluví mi ze srdce. Také jsem češka jak poleno.

    superkarma: 0 11.08.2006, 09:41:29
  27. avatar
    [5] Asdareel [*]

    Berulinko, proč vyčítat našim lidem zásoby paštik, řízků a piv?? Tohle fakt nechápu. Naopak soudím, že se lidé chovali velmi racionálně. Pro Rakušana, Němce, Angličana apod. bylo snadné si koupit doma jídlo. Pro Čecha s tehdejším poměrem plat/měnový kurz by cesta bez vlastních zásob byla nedostupná. Byli jsme do té doby uzavřeni světu NE VLASZNÍ VINOU a po otevření hranic jsme tímto způsobem začli toto manko dohánět.

    Mimochodem, stud považuji za zcela neproduktivní emoci.

    superkarma: 0 11.08.2006, 09:40:39
  28. avatar
    [4] xjannickax [*]

    přesně ten článek mi mluví z duše..prožívám to úplně stejně..

    superkarma: 0 11.08.2006, 09:35:01
  29. avatar
    [3] Fallbala [*]

    To si zažili asi všichni...my v cizině utrácíme za posezení v tavernách, hospůdkách a v hotelových barech a moc se nám to líbí, nechat se prostě obskakovat

    superkarma: 0 11.08.2006, 09:34:49
  30. avatar
    [1] Linde [*]

    řízky svůj význam nepochybně mají, pokud bych si v cizině měla kupovat jejich dlabanec, nevyšlo by mi nikdy kapesný na vstupný na památky, kvůli kterým jsme přijeli. A nacpat jsme se mohli i doma

    superkarma: 0 11.08.2006, 09:33:18

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme