Bulvár

Jsem bez práce. Co s tím?

 


Janě je přes 40 let. Je svobodná, bezdětná, má nadprůměrnou inteligenci, aktivně mluví  6 jazyky, je atraktivní a ve skvělé kondici. Bohužel už 2 roky marně usiluje o stabilní práci na pracovní smlouvu, která by jí zajistila finanční jistotu.

 

Když se spolu setkáme, většinou mluvíme o práci. Jana minimálně 5krát  v týdnu absolvuje různé pohovory, výběrová řízení a školení, jež jí „mají ulehčit nebo zabezpečit vysněnou práci“. Vždy skončí v posledním kole a nakonec se zaměstnavatel rozhodne pro mladší kandidátku. „Mladší, bez odborných znalostí a zkušeností!“


Dokonce se několikrát stalo, že Janu označili za „překvalifikovanou“ a poslali ji do… 

Pamatuji si, že jednou má přítelkyně téměř podepsala smlouvu se zahraniční společností, která ke smlouvě chtěla maličkost: odběr moči, krve a údaje osobního charakteru, které nemají nic společného s charakterem práce, kterou měla vykonávat… Jana nakonec nepodepsala, protože se jí jednání ze strany potenciálního zaměstnavatele zdálo ponižující. Vůbec se jí nedivím!

 
Je to neuvěřitelné, co všechno člověk zažije při dlouhodobém a aktivním hledání práce.
Nikdo vám nedá žádný rozumný argument „proč nejste vy ten ideální zaměstnanec, i když splňujete všechna kritéria výběru“, „tiše“ vás diskriminují kvůli věku a pohlaví a odsuzují vás za vaši nadprůměrnost, která by měla být naopak vítána.

 

Právě toto období nese Jana velmi těžce. Přestala si věřit a ztrácí motivaci dále hledat. Minulý týden se málem psychicky zhroutila. Nedivím se jí. Jediným štěstím je to, že chodí mezi lidi a pravidelně sportuje.

 

A jak si hledá Jana práci?

Nejdřív optimisticky reagovala na nabídky personálních agentur. Svůj životopis spolu se žádostí o konkrétní zaměstnání rozeslala asi na deset míst. Většina z nich vůbec nereagovala, a když si ji některá pozvala na pohovor, ten byl veden člověkem, který měl od psychologie a personalistiky daleko…

Několikrát se stalo, že Janu poslali na místa, kde byly jiné pracovní a finanční podmínky, než uváděli v agentuře. Na základě negativních zkušeností se Jana „seriózních profesionálů“ vzdala a začala reagovat na inzeráty přímo od zaměstnavatelů.

 

I když je celý proces rychlejší a otevřenější, odpověď potenciálních zaměstnavatelů je téměř vždy stejná “Jste pro nás stará“!

 

Co s tím?   

Znáte nějaký osvědčený recept, jak si najít dobrou a stabilní práci v relativně krátkém čase?

Máte vlastní zkušenosti s hledáním zaměstnání?

A co maminky po mateřské?

Napište nám o tom…

Adresu redakce už znáte: redakce@zena-in.cz

 

 

   
19.04.2006 - Společnost - autor: Natálie Rolková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [83] xenie [*]

    Nyo: v Praze stoprocentně ag. Kariéra, jinak na netu sama si dát inzerát na jobs.cz a uvést tel. a mail, funguje

    superkarma: 0 20.04.2006, 19:28:41
  2. avatar
    [82] gwen [*]

    Chiwule: Jo chci, ovšem jsem z Olomouce, nevadí?

    superkarma: 0 20.04.2006, 17:05:31
  3. avatar
    [78] Linde [*]

    gwen: no vidíš, a pak v novinách ministerstvo práce uveřejní rozhořčený článek, že nezaměstnaní nejsou ochotni rekvalifikace využívat, že jsou jim lhostejné. Vždycky vypěním .
    Můj si zařídil příslib v autoservise, sepsal pracovní smlouvu a na rekvalifikaci coby jediný Přerovák do OL dojížděl. Spolu s ním na kurzu bylo asi 10 chlapů z UP Olomouc a ti tam byli úřadem vysláni, úřad je ukecal, že se jim to může hodit

    superkarma: 0 20.04.2006, 09:58:31
  4. [77] chyara [*]

    Já jsem si také užila s hledáním práce. Tři měsíce jsem byla evidována na ÚP a nic mi nenabídli. Samozdřejmě jsem aktivně hledala sama,ale nikde mě nechtěli. Nakonec jsem si jako vysokoškolačka našla podřadnou práci. Dělala jsem na vrátnici dopravní firmy, kde mi slíbili, místo v kanceláři, jakmile se uvolní.Tuto práci jsem dělala rok a můžu vám říct, že buzerace,posměšky, že jsem blbá dělat s vysokou tuto práci, minimální plat, který mi během roku pokles o 3 tisíce a další problémy fakt otravovali život.Během roku jsem hledala jiné zaměstnání, aby alespoň odpovídalo mému vzdělání a povedlo se.Během týdne jsem dala výpověď a odešla na jiné místo. jsem velice ráda, že toto místo mám, i když mě to tu občas štve. Holt jsem zaujmula postoj, mít alespoň nějakou i podřadnou práci,překousnout posměšky, jen nebýt na pracáku.

    superkarma: 0 20.04.2006, 09:36:37
  5. avatar
    [76] gwen [*]

    linde: To co tobě řekli o rekvalifikaci v Přerově, to mi říkají na pracáku v Olomouci. Prostě na rekvalifikaci nemám nárok.
    Tady na pracáku snad budu až do důchodu, práce je v nedohlednu.

    superkarma: 0 20.04.2006, 09:21:51
  6. avatar
    [74] Linde [*]

    na ÚP mi nikdy nic nenabídli a pokud jsem nárazově práci sehnala, bylo to vždy až po zaslání desítek životopisů a pohovorů. Na pracáku se vždy jen podepsal papír o návštěvě a to bylo vše, žádné nabídky, žádná snaha. Měla jsem zájem o rekvalifikaci - v Olomouci na ÚP úřad nezaměstnané na rekvalifikace doslova tlačil. A u nás v Přerově? Rekvalifikace je nedosažitelná a když jsem o jednu měla moc velký zájem, musela bych si sehnat dopředu smlouvu od zaměstnavatele, že mně hned po rekvalifikaci ZAMĚSTNÁ!!!! A kdo vás zaměstná hned po rekvalifikaci, bez praxe, když je tolik nezaměstaných v oboru?!?
    Chtěla jsem na živnostňák, ale to bych si tu rekvalifikaci (cca 7000)platila celou, že to už je mimo ÚP!A pak že UP není jeden velkej bo***l

    superkarma: 0 20.04.2006, 08:04:59
  7. [73] TESSA [*]

    nám zrušíli drogerii bez nároku na odstupné nabídli nám několik km vzdálenou drogerii víc bychom projeli než vydělali nezbývalo nic než jít na ÚP jeto pro člověka ponižující pocit úřednice jednali semnou jako by se mi nechtělo dělat. NO SEVERNÍ MORAVA.po 2 měsícíc jsem si našla brigádu a jedna kolegyně odešla to mu se říká štěstí zůstala jsem na trvalo. CHodila jsem se ptát všude možně jediné štěstí,že mám 13 dceru s malými dětmi bez šance a kdyby mi nebylo 31 tak ale byla starší těžko bych si někde škrtla. z vedoucí pozice jsem opět jen prodavačkou, ale máme dobrý kolektiv a to je důležitější než pozice samozřejmě i celkem dobrý plat.Ale jsou to nervy chcete bojovat jinak člověk zakrní je zralý akorát na psychiatrii.VŠEM DRŽÍM PALEČKY TA ŠANCE PŘÍJDE MUSÍ , KDO NERISKUJE NIC NEZÍSKÁ

    superkarma: 0 20.04.2006, 06:53:15
  8. [72] xenie [*]

    Lindusha : pokud jsi v Praze, jde to, můžu i poradit, na jakých serverech a u kterých agentur hledat (u 9 z 10 agentur je to zabitý čas), kdyby něco, písni někam pod článek a ozvu se, žel vzkazy mi tu už dlouho nefungují, ať to reklamuji jak chci už rok

    superkarma: 0 19.04.2006, 20:03:29
  9. [70] xenie [*]

    právě taky hledám... ovšem už nehodlám udělat tu chybu, ž vezmu první co přijde... proto jsem si našla práci na část. úvazek od 16.00 (v Praze to jde), a mám v podstatě celé dny na hledání práce... tento postup doporučuji :)

    superkarma: 0 19.04.2006, 17:20:46
  10. avatar
    [69] Mylady [*]

    Já jsem zatím žádný problém s prací neměla.Doufám, že u toho zůstane, ikdyž nevím, co přijde.

    superkarma: 0 19.04.2006, 15:25:57
  11. avatar
    [67] verlit [*]

    a....: No jo, to je ale něco jiného. Pokud někdo dělal vedoucího pracovníka, tak šance, že ho někdo vezme na pozici řadového pracovníka opravdu není velká. Vždycky je tam otázka, jestli ten, kdo dosud řídil, se dokáže také podřídit.

    superkarma: 0 19.04.2006, 15:03:17
  12. avatar
    [66] Meander [*]

    To se mě takhle jednou jeden potenciální šéf zeptal, kdy bych tak jako chtěla mít děti. Odpověděla jsem otázkou: "Proč se ptáte? Vy byste chtěl být jejich otcem?"
    Vzali mě...

    superkarma: 0 19.04.2006, 14:48:26
  13. avatar
    [65] marcellina* [*]

    sehnala jsem praci pres personalni agenturu, musim rict, ze se mi celkem venovali a posilali mne na pohovory. Pracak byl utrpeni, musela jsem jezdit na pravidelne schuzky, cca 1x mesicne 200km do mesta, kde mam trvale bydliste, neb jsem prislusela prave tomu UP , tzn. v dobe, kdy ma clovek malo penez jeste musi platit jizdny

    superkarma: 0 19.04.2006, 14:35:56
  14. [64] a.... [*]

    verlit: no moje kamarádka dělala vedoucí personálního odd. a když skončila, práci personalistky už nedostala( přestože proto měla skvělou praxi i vzdělání)protože každá vedoucí pesonalistka měla obavy, že půjde po jejím fleku-některé jí to řekly přímo do očí

    superkarma: 0 19.04.2006, 14:11:31
  15. avatar
    [62] korytar [*]

    danluk: To byl přesně můj případ.Denně jsem poslala několik životopisů a nic. A taky jsem byla čerstvá absolventka bez praxe. Nečekej, že ti dají na pracáku práci hned a hlavně se drž u toho, že si ji budeš hledat i ty a nebudeš spoléhat jen na úř práce. Mě našli práci za 3 měsíce.

    superkarma: 0 19.04.2006, 13:40:15
  16. avatar
    [61] verlit [*]

    Nemyslím si, že to, že na určitou pozici není uchazeč přijatý s tím, že je překvalifikovaný, je o tom, že se někdo bojí, aby ho náhodou nevystrnadil z místa. My také neradi přijímáme uchazeče s vyšší kvalifikací na pozici, kde ji nevyužijí a kde jim stačí vzdělání o stupeň nebo dva nižší. Důvod je prostý, na takovém místě se budou nudit, bude pro ně obtížné se zařadit mezi spolupracovníky (vysokoškolačka, zajímající se o práci manuální dělnice, kde je převážná část pracovnic se základním vzděláním) a hlavně tam stejně dlouho nevydrží. Jakmile se naskytne něco zajímavějšího, rychle utečou – a nelze jim to mít za zlé, je to pochopitelné. Jenže zaměstnavatel potřebuje pracovníky stabilní, kteří mají vzdělání pro danou pozici prostě akorát.

    superkarma: 0 19.04.2006, 13:28:23
  17. avatar
    [59] korytar [*]

    Já jsem měla s úřadem práce dobré zkušenosti. Měla jsem chápající a docela fajn paní na úp a ta mi sehnala dobré zaměstnání, podobné tomu, co jsem se naučila ve škole + se ji ještě podařilo zkoubit mé požadavky a to to, že mám sice školu technického zaměření, ale přála jsem si dělat administrativní práci. A vida dělám to + samozřejmě tu techniku, reskektive rýsování. Což moc nemusím, ale i tak jsem ráda za práci jakou mám.Jsem už v něm půl roku. Sice by mohli platit více ale jinak to jde.

    superkarma: 0 19.04.2006, 13:14:18
  18. avatar
    [56] Ťapina [*]

    Bóbika: Rukama se obvykle dělá na tři směny. To bude možná ten kámen úrazu, ne že nikdo nechce dělat rukama

    superkarma: 0 19.04.2006, 11:53:25
  19. avatar
    [53] Kayty [*]

    A na druhou stranu. Teď se starám i o pohovory. Teda eviduji, dělám první kontakt, třídím poštu a vybírám vhodné lidi. Sjednám jim schůzku s majitelem a zbytek je na něm. Jelikož jde většinou o manuální práci, tak těch zájemců je málo. Nikdo totiž rukama dělat nechce. Většinou si dorazí pro razítko pro ÚP, což jim po pohovoru dám. Ale když dojou jenom pro ně, tak odchází bez.
    Byl u nás starší pán (kolem 50), kterého práce velice bavila, byl šikovný. Jediné co nepřežvýkal bylo, že musel pracovat v mladém kolektivu (já jsem 2. nejstarší po kolegovi, i šéf je mladší) a nesnesl komandování a přidělování úkolů od mladšího mistra výroby.
    Ale každý je nějaký, má své požadavky. A kdo práci aktivně hledá, najde. Všem hledačům hodně

    superkarma: 0 19.04.2006, 11:30:40
  20. avatar
    [51] Kayty [*]

    Taky jsem zažila odporné jednání na ÚP, kdy s uchazeči jednají jako s obtížným hmyzem. Za svou krátkou praxi jsem si taky zažila spoustu. S býv. zaměstnavatelem se soudím o 3 výplaty (probíhá teď exekuce). Po spoustě pohovorů, utracených peněz za poštu, dopravu (když jste úplně bez peněz kvůli býv. šéfce) jsem nakonec našla práci v oboru. Využívám denně 2 jazyky (aj se plyně domluvím, nj piluji ale polopatě to jde), a nikdo neřešil, že jsem mladá, budu mít děti ...
    Ale zažila jsem pohovor, který probíhal v Přerově. Na jakésik psychotesty apod. se muselo jet do Prahy na 10h. To znamenalo ve 3h vstávat, stihnout IC, dorazit na místo, něco vyplodit a nevypadat jak unavený idiot a zase vyrazit domů. Stejně mě nevzali, prý splňuji, ale vybrali jiného. Nebo z firmy na asistentku se znalostí AJ mi napsali, že podle testu jsem neuspěla a vybrali jiného . Ale podle čeho hodnotili, když jsem tam nebyla.

    superkarma: 0 19.04.2006, 11:24:58
  21. [49] Irena66 [*]

    Ahoj, taky jsem vyměnila několik zaměstnání a prošla si pár pohovorů. Je fakt, že někde to vypadalo na spadnutí, ale nakonec mi ani nenapsali, že pro velký zájem uchazečů mě neberou. Naše firma má naopak zájem spíš o starší lidi - střední věk a dá se říct, že i předdůchodový.
    Když jsem se kolikrát dívala na nabídky z úřadu práce, tak tam bylo dost nabídek ohledně vyučování jazyků. Sice Jana nemá pedagogické vzdělání, ale myslím si, že by to nebylo špatné předat dál svoje znalosti. Pokud je paní Jana z Prahy, tak by to asi neměl být velký problém, když u nás v Pardubicích je docela hlad po učitelích angličtiny a němčiny. Co třeba překladtelská agentura Skřivánek. Mají 36 provozoven v ČR i v zahraničí. Člověk přece nemusí celý život dělat stále stejnou práci. Mně je 40 a učila jsem se bohužel ve škole ruštinu a pak němčinu. Před půl rokem nás koupili Američani a já začínám s angličtinou, protože se chci udržet před těmi mladými dravci, pokud by přišli.

    superkarma: 0 19.04.2006, 11:16:13
  22. avatar
    [47] velka-dasa [*]

    Syrael : to přesně sedí

    superkarma: 0 19.04.2006, 11:07:14
  23. [46] a.... [*]

    damanka: s tím "překvalifikovanej" jsem se už setkala-zamená to především to, že vysokoškolákovi nedaj práci, na kterou by stačil středoškolák, protože by ho museli víc (kvůli vyššímu vzdělání)zaplatit. V praxi to zamená též to, že se bojej, aby se jim tam necpal do vedoucích pozic

    superkarma: 0 19.04.2006, 11:06:12
  24. avatar
    [45] Syrael [*]

    Před časem jsem chtěla změnit zaměstnání, protože v tom starém jsem byla "na stropě" možného postupu a nevyužívala jsem všechny jazyky. Poslala jsem životopis snad do všech personálních agentur. Přišlo mi několik pozvání k pohovoru, který vedly mladičké slečny bez jakýchkoli představ o světě. Když jsem jim navíc řekla, že nemám momentální nouzi a chci prostě jen časem najít lepší práci = neberu nic horšího, než mám teď, čuměly jak z jara. A že se ozvou, ale nic mi nikde už nenabídli. Zkoušela jsem pak kontaktovat přímo firmy. Časem jsem pochopila, že jakmile nabízejí "mladý kolektiv", neberou nikoho, kdo se narodil před rokem 1980. Když jsem si zjišťovala, kolik let mají ředitelé a šéfové, tak to byli většinou lidi do 30 let. A ti si pod sebe nevezmou nikoho, kdo by byl chytřejší než oni :-))

    superkarma: 0 19.04.2006, 10:55:23
  25. [44] Jana 01 [*]

    Momentálně jsem vzala aspoň práci v hypermarketu, i když i tam byl pořádný problém se dostat. Mám ale problémy se šéfovou, byť je dost mladší, dává mi najevo, že ona je šéfová (což jí neberu), evidentně má strach, abych nepostoupila výš! Nejraději mají úplně blbé zaměstnance.

    superkarma: 0 19.04.2006, 10:52:15
  26. [43] Jana 01 [*]

    U nás je problém sehnat i práci za minimální mzdu, i tu "nejpodřadnější" práci. V těchto případech mne odmítají s tím "Vás je tady škoda" a pod. Nedají Vám ani práci uklízečky a pod., nebo si myslí, že když máte x kursů a školy, že jste úplně leví. Předsudky jsou i v tom, že máte třeba dítě nebo jste dojíždějící. Rovnou Vás vyřadí. Ne vždy, ale většinou.

    superkarma: 0 19.04.2006, 10:48:20

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [41] Ťapina [*]

    chuanita: A zjevně úplně největší radost jsem jí udělala oznámením, že začínám jako OSVČ, asi že mě možná hned tak zas neuvidí

    superkarma: 0 19.04.2006, 10:29:34
  2. [39] a.... [*]

    V článku vůbe není napsáno co ta paní chce dělat,jakou má praxi a odborné znalosti. Že umí 6 jazyků je sice hezký ale trochu nic neříkající. Pokud někdo má vzdělání a praxi v určité profesi a je mu i přes 40 není problém práci najít. Musím říct, že jsem se nikdy nesetkala s otázkami na děti( do životopisu to nepíšu-s mon profesí to nemá nic společného )anebo s připomínkou k věku.

    superkarma: 0 19.04.2006, 10:18:48
  3. avatar
    [37] bednaroi [*]

    jeste bych dodala k pripomince,ze zamestnanemu se prace hleda lip Nerekla bych,nechala jsem se z nouze zamestnat ve fabrice,s tim,ze jiste brzy najdu neco dle meho gusta, a dopadlo to tak, ze ve fabrice,ac velmi casto na pohovorec na adekvatni mista,jsem zustala 2 roky,a protoze prace v nedohlednu,radeji jsem odjela do ahranici.

    superkarma: 0 19.04.2006, 09:49:57
  4. avatar
    [36] pajda [*]

    bednaroi: jestli ona ta kolegyně nemá o trošku delší praxi

    superkarma: 0 19.04.2006, 09:48:42
  5. avatar
    [35] pajda [*]

    Ze své zkušenosti vím tolik, že zaměstnaný je až na konci fronty uchazečů - na člověka z pracáku jsou totiž dotace a ani argument, že vaše smlouva končí za měsíc, vám nepomůže. Osobně mi to připadá pěkná blbina, když vím, že jsem byla vhodný uchazeč na dané místo, mám zkušenosti v oboru, mám kvalifikaci, ale holt když mě vezmou, tak přijdou o peníze z pracáku. Vzali dva roky nezaměstnanou paní a teď mají problém ji vůbec přesvědčit, aby přišla do práce. Když ji vyhodí ve zkušební době, musejí dotaci vrátit...jinak práce je dost, jen se nesmí moc selektovat. A věk vůbec nevidím jako problém - taky je mi čtyřicet a nenarazila jsem nikde...

    superkarma: 0 19.04.2006, 09:48:01
  6. avatar
    [34] bednaroi [*]

    No ono najit si praci ve vyssim veky je dnes jiste problem,ale stejne tak je problem,kdyz je vam 23,nastoupite na nove misto ve stejnou dobu jako vase o 20 let starsi kolegine,delate na chlup stejnou praci,jeste navic fakturaci a pokladnu,a vysledkem toho je,ze ona ma o 1o tisic vyssi plat nez vy.To neni zrovna motivujici

    superkarma: 0 19.04.2006, 09:37:56
  7. [33] Radka JS [*]

    Z_alka: Pokud je neumí na dobré úrovni, ale třeba se jen domluví. Neuváděla bych to jako znalost, ale třeba jako koníčka. Pak to už vypadá mnohem lépe. Pokud je umí v pohodě, není důvod nechávat se zaměstnat!
    Jinak s Tebou souhlasím, ono naučit se jeden jazyk pořádně dá docela zabrat a myslet si, že když se jakž takž domluvím, že ho umím je úplně mimo!

    superkarma: 0 19.04.2006, 09:36:26
  8. avatar
    [32] Běla [*]

    Suzanne: A v jakém oboru?

    superkarma: 0 19.04.2006, 09:27:24
  9. [31] Radka JS [*]

    Suzanne: Máš pravdu. Rodiče zažívají to samé.

    superkarma: 0 19.04.2006, 09:25:08
  10. [29] Radka JS [*]

    Mám pocit, jestli ona vůbec tu práci chce najít. Možná se ráda utápí v pocitu, že se jí nedaří zaměstnat dle kvalifikace.
    Spíš mne napadá, proč třeba nedělá překlady, tlumočení apod. Asi ji jazyky baví, když jich umí 6. Dá se docela dobře vydělat, a je nezávislá.
    Taky se těm zaměstnavatelům nedivím. V konečném důsledku využije její znalost jazyků tak ve dvou případech + dosažené vzdělání (vysoká). To stačí. Takže se bojí, že by ji museli přeplácet, aby byla spokojená.
    Já osobně na jejím místě bych byla radši nezávislá, dokáže se ocenit sama.

    superkarma: 0 19.04.2006, 09:22:23
  11. avatar
    [28] Beruška1 [*]

    Nechápu, pokud opravdu mluví aktivně šesti jazyky a je bezdětná, co ji drží v této republice a proč nevyrazí pracovat do zahraničí.

    superkarma: 0 19.04.2006, 09:21:06
  12. avatar
    [27] Žábina [*]

    Ťapina: já to samé...práci jsem si nakonec našla taky sama

    superkarma: 0 19.04.2006, 09:19:00
  13. avatar
    [26] Suzanne [*]

    Jo a ještě z druhé strany - manžel zaměstnává třicet lidí. Nebudete věřit, jaký problém je sehnat lidi, kteří opravdu chtějí pracovat.
    Aby nekouřili 10x 5minut denně (plus oběd), aby se alespoň pokusili pracovat samostatně. U dělnických profesí (proletáři, promiňte) je velký problém, aby vůbec dodržovali nějakou pracovní morálku. Najít lidi, kteří jsou ochotní zabrat, když je potřeba (večery, víkendy, samozřejmě za peníze) a jsou schopni samostatného rozhodování (u středního THP) to je, řeknu vám, zázrak.

    superkarma: 0 19.04.2006, 09:18:19
  14. avatar
    [25] Běla [*]

    Manžel je také bez práce. Přijímací pohovor je následující: Jméno, datum narození, pak chvilu ticho, telefonní číslo, dáme vám vědět, nashledanou. Pak ani nezavolaj a dávají další inzerát na volné místo, to samé. Na dotaz proč, odpoví "přihlásilo se málo zájemců". Je nám z toho na . Než si nechat .... na hlavu, tak ať je raději bez práce. Ať teda ti mladí dělají na ty starší. Alespoň máme na sebe víc času.

    superkarma: 0 19.04.2006, 09:13:16
  15. avatar
    [24] Suzanne [*]

    Já vám nevím, tohle spíš záleží na osobním vyzařování Pak jsou holky ve stejném věku, které toho zdaleka neumí tolik, ještě mají dvě děti a dobrou práci seženou
    Známý je v Německu a říkal, že si tam dost považují Čechů, že se vždycky setkal s úžasným přístupem. A to dělá v hotelu. Jeho ředitel prý byl jen šílený z toho, že mu občas přijde z Čech žádost o práci ve stylu - umím tři jazyky, vystudovala jsem hotelovou školu a chtěla bych u vás dělat cokoli, třeba i uklízat za 6 euro na hodinu Pak se prý pan ředitel ptal, co ta holka vlastně chce a proč...

    superkarma: 0 19.04.2006, 09:09:19
  16. avatar
    [23] Ťapina [*]

    date: Zvláštní, já jsem byla na ÚP taky dvakrát a žádnou aroganci ani ponižující pocit jsem nezažila. Nenabídli mi nikdy nic, proto jsem tam taky nebyla, práci jsem si hledala sama. V podstatě jsem si tam chodila s příjemnou paní popovídat, jak jde hledání a co vypadá slibně

    superkarma: 0 19.04.2006, 09:03:07
  17. avatar
    [19] velka-dasa [*]

    můj chlap marně hledá práci skoro půl roku.Je mu 42,vysoký štíhlý sportovec,VŠ,ale moc překvalifikovaný a má smůlu,že sloužil v armádě...Spousta inzerátů jsou odporné podvody s herbalifem a pod.

    superkarma: 0 19.04.2006, 08:49:37
  18. avatar
    [18] jaku [*]

    Když jsem byla na pohovoru s nynějším šéfem,čekala jsem, že se bude vyptávat na děti(nejmenšímu byly 2..)
    Nezeptal se na NIC z mého soukromí.
    Když jsme se loučili, říkala jsem mu, že mne to překvapilo. A on ?
    Zasmál se a řekl " Mně je úplně jedno, jestli máte děti, kolik jich máte a s kým, co vaříte k večeři a jestli nemáte problémy s mužem. To je vaše soukromí a do toho mi nic není"

    superkarma: 0 19.04.2006, 08:43:15
  19. avatar
    [17] jaku [*]

    Mickey Mouse: souhlas, lepší přejít z jakéhokoliv místa jinam, než nastoupit z domova

    medunka2001: z článku mám trochu pocit, že se Jana zbytečně přeceňuje a tím si sama škodí.

    superkarma: 0 19.04.2006, 08:39:14
  20. [15] karkule [*]

    Ze zkušenosti bych radila, ptát se neustále známých, jestli o něčem nevědí. Pořád platí, že dobrá místa se obsazují většinaou na doporučení a ani se na ně inzerát nedává. Takhle sehnala práci většina mých známých. Jednoho jsme doporučili my a tam ho přijali a řekli, že kdyby přišel z ulice, tak by se s ním vůbec nebavili.

    superkarma: 0 19.04.2006, 08:23:48
  21. avatar
    [14] medunka2001 [*]

    Jaká nadprůměrnost? Tak ať si hledá místo cíleně. Snad ví co chce dělat a k vybranému zaměstnání ať uvede jen to, co se k němu hodí. Proč hned plašit potenciální šéfy tím, že jsem chytřejší než oni, mám lepší školy, umím víc jazyků, ....

    superkarma: 0 19.04.2006, 08:21:12
  22. avatar
    [13] Sirikit [*]

    Tak tohle jsem zažila před dvěma lety - párkrát - i po vyhrání konkursu mi řekli - máme tu mladý tým a vy byste do něho nezapadla nebo nestačila byste svým mladším spolupracovníkům apod.

    superkarma: 0 19.04.2006, 07:52:44
  23. avatar
    [12] Mickey Mouse [*]

    Na začátek pomůže nehledat ideální práci, ale jakoukoliv slušnou práci. Zaměstnanému se lepší zaměstnání hledá líp než člověku bez práce. A jinak je to o trpělivosti a zkoušení. Obejít deset nabídek není nic, chce to zkusit jich desetkrát víc.

    superkarma: 0 19.04.2006, 07:40:31
  24. avatar
    [11] Majdinka [*]

    Tak to Janě fakt nezávidím. Mám spíš opačné zkušenosti. Když jsem řekla, hele, támhle je flek a dobrej, pravidelný plat..., tak se ozvalo, no jo, ale to a tohle tohleto...a ten dotyčný se tam nešel ani zeptat a nadále vypráví, jak je těžké zavadit o práci a nebo že za TOHLE (plat 2x vyšší jak minim. mzda) do práce chodit nebudu....

    superkarma: 0 19.04.2006, 07:20:08
  25. avatar
    [9] LenkaT. [*]

    Jo, je mi 50, za 2 měsíce budu bez práce a už nějakou dobu hledám, hledám, hledám... zatím marně.

    superkarma: 0 19.04.2006, 07:04:12
  26. avatar
    [8] svetluszka [*]

    linde 6 : jo, a má být zavedena "novinka"...má usnadnit přijímání a propouštění zaměstnanců.... .

    superkarma: 0 19.04.2006, 06:53:27
  27. avatar
    [6] Linde [*]

    bohouška: jenže zatloukáním si nepomůžeš.Při sepisování smlouvy musíš personalistce dát správné údaje a zaměstnavatel má 3 měsíce na to, aby tě bez udání důvodu vylil

    superkarma: 0 19.04.2006, 06:32:32
  28. avatar
    [4] Linde [*]

    leda nový druh zaměstnání- , porodné, přídavky, , porodné, přídavky, , porodné, přídavky a tak až do strhání těla (teda do důchodu)

    superkarma: 0 19.04.2006, 06:19:59
  29. avatar
    [3] Žížala [*]

    Kdeže berou třicítky s odbornými znalostmi a zkušenostmi ? Nikde, bo budou prý brzy rodit . Já myslím že jediné co uvítají je chlap 30-40 let. Zbytek je nepoužitelný.

    superkarma: 0 19.04.2006, 06:12:45
  30. [1] MÁRINKA [*]

    To kdybych věděla ? A to má Jana všechny předpoklady získat výbornou práci. Dokonce i věk je výhodou, protože nemusí zůstat s dítětem doma. Když ani takoví lidé nezískají práci, co tedy ma ostatní ? A vidina odchodu do důchodu se neustále vzdaluje.

    superkarma: 0 19.04.2006, 03:22:44

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme