Na gymplu jsem si psala do speciálního sešitu citáty. A k nim si lepila hezké obrázky vystřihané z časopisů. Dnes takové podobné věci vycházejí jako knihy a mohou se chlubit poměrně dobrým prodejem. Je v podstatě jedno, v jaké formě se k nám dostávají tyto moudrosti. Důležité je, abychom si je uměli vzít skutečně k srdci...

Například na v titulku uvedenou citaci Johna Lennona si vzpomenu s přibývajícími roky čím dál častěji. A také více chápu její podstatu.

  • V pubertě jsem to brala prostě jen jako chytrou větu, kterou vypustil do světa jeden z mých idolů.

John LennonDnes vidím, jak velký kus pravdy v tom je. Vlastně neuvěřitelně stručně (a přitom výstižně) popisuje to, o čem se dočtěme kolikrát i na sto a více stránkách v tolik populárních knihách o důležitosti prožívání přítomného okamžiku. Mimochodem, také se prodávají velmi dobře.  

Ale zpět k tomu citátu, ve kterém je prakticky veškerý obsah těch knih shrnutý do jednoho prostého souvětí. V jednoduchosti je krása. A v podstatě je to právě tak i v životě.

Stále hledáme, čím bychom ho mohli obohatit, jakým kořením (v přeneseném slova významu) ochutit, aby nám připadal lahodnější a lepší. Čekáme, že jednou to konečně přijde, že náš život bude složen jen z těch velkých a plnohodnotných zážitků.

Soustředíme se na pár konkrétních věcí, z kterých jsme si udělali takové symbolické mezníky, cíle, jež mají snad tak nějak potvrdit naši skutečnou identitu, úspěšnost v tomto životě. A mezitím nám mezi prsty prokluzuje obrovské množství úžasných chvil, na které si možná vzpomeneme a doceníme je až s odstupem času. Nebo také ne. Skončí na propadlišti našich soukromých dějin… A to je nenahraditelná škoda.

  • Právě tyhle okamžiky představují totiž náš život víc než cokoliv jiného…

Většinu času se pachtíme za něčím, co nám mnohdy uniká. A ono vlastně stačí jen s otevřeným srdcem pozorovat to, co se kolem nás děje. Prožívat každou chvíli a možná za ni i projevovat vděčnost, což je asi nejjednodušší způsob, jak si uvědomit sílu toho okamžiku. Každý je jedinečný a neopakovatelný. Nemám pravdu?

Přečtěte si také:

Reklama