Zdraví

Jídlo může být nebezpečné. Víme, které a proč

Vysoký cholesterol představuje výrazné nebezpečí rozvoje kornatění tepen neboli aterosklerózy. Je-li tato látka nadbytečná, pozvolna a tiše se ukládá do stěn tepen a způsobuje jejich postupné uzavírání. Hladinu cholesterolu lze snížit léky, ale také zdravou stravou. Víte, čemu se vyhýbat?

1. Tučné potraviny

Bramborový salát s řízkem nebo knedlo-vepřo-zelo jsou pýchou české kuchyně. Pro jedince s vysokou hladinou cholesterolu v krvi však taková jídla představují časovanou bombu. Na hladinu cholesterolu mají nepříznivý vliv především nasycené mastné kyseliny – ty se spolu s ním nacházejí v živočišných tucích. Pokud nechcete riskovat zdraví, vyhýbejte se konzumaci vysokotučných mléčných výrobků, uzenin, vnitřností a tučného masa. Vepřové a hovězí můžete nahradit kuřecím, králičím nebo rybím masem.

fat food

2. Smažená jídla

Ta představují další nebezpečí. Při smažení totiž vznikají transmastné kyseliny, které taktéž negativně ovlivňují metabolismus tuků v organismu. Omezení se týká i oblíbených solených chipsů a dalších smažených pochutin. I když tyto potraviny mohou lahodit chuťovým pohárkům, raději zvolte zdravější postupy přípravy, jako je vaření, dušení či pečení.

3. Sladkosti

Cukr je mocným zdrojem energie pro lidské tělo a zejména pro mozkovou tkáň. S trochou nadsázky se dá označit jako droga moderní doby. Častá konzumace dortů, sušenek nebo gumových medvídků ale jednoznačně neprospívá zvýšené hladině cholesterolu. Pokud Vás přece jen přepadne neodolatelná chuť na sladké, vyzkoušejte lepší variantu v podobě ovoce, tvarohových dezertů či hořké čokolády. I v rámci zdravějších sladkostí však platí staré dobré přísloví „všeho s mírou“.

4. Rychlé občerstvení

V těchto restauracích dokážou přetvořit i zdravé kuřecí maso v nebezpečnou kalorickou bombu. Cenou za rychlost obsluhy je totiž nevhodná příprava pokrmu, většinou v podobě smažení. Jídla často obsahují i nadměrně vysoké množství soli. Konzumace takových potravin tedy nejenže zvyšuje hladinu cholesterolu, ale i krevního tlaku. Pravidelné stravování v restauracích rychlého občerstvení tak představuje výraznou hrozbu pro zdraví srdce a cévního systému.

Život s vysokým cholesterolem neznamená naprostý zákaz všech oblíbených pokrmů. Pokud jednou za čas zhřešíte, nic vážného se neděje. Opakované pojídání výše zmíněných potravin je však nebezpečné. Ateroskleróza se totiž dlouhé roky nijak neprojevuje a připomene se až závažnými komplikacemi v podobě infarktu nebo mozkové mrtvice.

Zdroj: www.srdcevkondici.cz

   
17.07.2015 - Zdraví - autor: U lékaře

Komentáře:

  1. avatar
    [15] vodilulu [*]

    podle me kdyz clovek je aktivní tak i takovéto jídlo si muze doprat

    superkarma: 0 19.07.2015, 19:23:56
  2. [14] vemaka [*]

    Sml30Sml22Sml58 je to pravda §§§

    superkarma: 0 19.07.2015, 12:35:44
  3. avatar
    [13] Eva_CZ [*]

    * KaDlo

    superkarma: 0 18.07.2015, 03:23:22
  4. avatar
    [12] Eva_CZ [*]

    Jdete s tim uz do prdele, Karlo, jo!Sml67

    superkarma: 0 18.07.2015, 03:23:09
  5. [11] myska1 [*]

    smažené nemusím..................

    superkarma: 0 17.07.2015, 20:23:10
  6. [10] gazdina [*]

    Nie je ľahké vzdávať sa týchto jedál, však....???

    superkarma: 0 17.07.2015, 17:45:54
  7. [9] bobani [*]

    samé dobrůtky

    superkarma: 0 17.07.2015, 12:48:16
  8. avatar
    [8] Kadla [*]

    Ještě to video:

    http://www.veda.muni.cz/podivejte-se/4381-myty-a-fakta-vedy-1-dil-strasak-cholesterol#.VajXkuG3FIo

    Mimochodem, boj s cholesterolem je opět jen další věc, která se nesmírně hodí farmaceutickým firmám, které vám budou cpát léky na vysoký cholesterol, které vám ovšem spíš uškodí... Je to k blití ...

    superkarma: 0 17.07.2015, 12:29:04
  9. avatar
    [7] Kadla [*]

    Bože, to je ale blábol... To už snad bylo dávno překonáno, tyhle kecy....

    Těm, kteří na to skočili, doporučuji následující video:

    superkarma: 0 17.07.2015, 12:27:59
  10. [6] helča123 [*]

    Je fajn vědět, čemu konkrétně se vyhýbat, tučné, smažené, fast food je dost obecně a jasně špatný příklad stravování. Líbí se mi víc konkrétní informace: "Bohatým zdrojem cholesterolu jsou především vnitřnosti, kaviár, máslo, vejce, piškoty, smetana, sýry s vysokým podílem tuku, sardinky v oleji. Oproti tomu nízký obsah cholesterolu mají nízkotučné mléčné výrobky, treska, vepřová a telecí kýta, žádný cholesterol pak neobsahují potraviny rostlinného původu" - to mám ze stránek vím, co jím. :)

    superkarma: 0 17.07.2015, 11:31:46
  11. avatar
    [5] kristagg [*]

    Co je dobré, to je špatné .....

    superkarma: 0 17.07.2015, 09:35:35
  12. avatar
    [4] delfi.na [*]

    ale jednou za čas neuškodí Sml16

    superkarma: 0 17.07.2015, 09:06:45
  13. [3] assaly [*]

    rozum chápe, ale žaludek táhne do KFC Sml67

    superkarma: 5 17.07.2015, 07:19:55
  14. avatar
    [2] renda4141 [*]

    Pro mě ja každé jídlo nebezpečné. Jak ho vidím, tak ho sním Sml30

    superkarma: 7 17.07.2015, 06:18:38
  15. avatar
    [1] Suchanda [*]

    To jsou novinkySml30

    superkarma: 0 17.07.2015, 06:18:10

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme