Reklama

CHICAGO - Čím více ryb jíte, tím větší máte šanci, že se jednou vyhnete Alzheimerově chorobě. Přidáte-li k rybě ořechy, tím líp. A když to vše zajíte zeleninovým salátem zalitým olejovým dresinkem, je to úplně skvělé.

Tak zní doporučení amerických lékařů, plynoucí ze sedmiletého výzkumu 800 osob důchodového věku.
Výzkum ukázal, že ten, kdo jí jednou až dvakrát týdně ryby, miluje ořechy a správné salátové zálivky, může si snížit riziko onemocnění Alzheimerovou chorobou o více než polovinu.

Dlouhodobý výzkum tak potvrdil starší předpoklad, že existuje úzká vazba mezi mastnými kyselinami v rybách a fungováním lidského mozku.
Již v laboratořích se zjistilo, že potrava obohacená o tyto kyseliny zlepšuje nervové funkce a paměť u zvířat.
"Mastné kyseliny neobsahují jen ryby, ale také ořechy a některé dresinky. Tyto všechny látky mají silný ochranný účinek," uvedla Martha Clare Morrrisová.
Jiné dřívější výzkumy ukázaly, že riziko Alzeheimerovy nemoci snižuje i jídelníček bohatý na antioxidanty, jež jsou bohatě obsaženy například v červeném víně, zelenině a ovoci.