Domácnost

Ježíšku přines mi ... kočičku

V první řadě je nutné si uvědomit, že každé zvířátko je živý tvor - se všemi nároky a závazky. Pořídit si je představuje závazek, a to nemalý. Ani kočička není jen to malé mazlivé klubíčko, které chováme občas v náručí - je to šelmička, která má svoje potřeby a nároky. A ne zrovna malé, jak nám názorně vysvětlila čtenářka Deja, která má kočiček hned několik.

Kdybych chtěla domů kočičku, co bych pro ni měla mít?

Pelíšek

Kočky jsou rády schované – vyhovuje jim kukaň, osobně nedoporučuji proutěné kukaně a pelíšky. Ty jsou sice pěkné, ale pro kočičáky nepraktické. Kočka je může použít jako škrabadlo, a tím zničit. Osobně si myslím, že pelíšek není nutný, kočka si vždy najde místo, kde se jí bude líbit. Stačí polštářek na židli nebo na širší okenní parapet. Kočky rády pozorují okolí.

Toaleta

Kočky jsou velmi čistotné a snadno se naučí na kočičí toaletu. Pro malé kotě je vhodnější začít třeba s větší plastovou krabicí nebo plastovou nižší mísou či umyvadlem. Tam se bez problémů naučí chodit na kočkolit. Potom doporučuji pořídit kočičí toaletu s boudičkou. Existují v několika cenových relacích, podle komfortu – dvířka, pachové filtry apod. Naše kočky dvířka po čase urvaly. Do toalety dáváme stelivo, tzv. kočkolit – je opět výběr v mnoha cenových relacích, jsou nasákavé, hrudkující, z buničiny apod. Mně osobně se nejvíce osvědčil dobře hrudkující. Dáváme asi 7 cm vrstvu. Odebíráme pouze výkaly (moč utvoří hroudy). Čistíme denně. Naše kočky v případě, že je „plné WC“ chodí klidně dělat potřebu za toaletu. Dobré kočkolity není potřeba často měnit, ale přesto po určité době je dobré toaletu dobře vymýt a provést dezinfekci. Na vybírání výkalů prodávají různé lopatičky s dírkami.

Misky na potravu

Zde opět záleží na tom, kolik peněz jsme ochotni za misky utratit. Prodávají se plastové, keramické a nerezové. Líbí se mi misky připevněné k podnosu. Sama jsem to vyřešila samostatnými miskami umístěnými na starších plastových tácech, které už při stolování nepoužívám. Na místě určeném pro kočičí stravování mám misku na vodu a misku na granule. Na toto místo musí mít kočka stálý přístup. Potom mám ještě jednu misku, na kterou dostává masíčko, jogurt apod. Tuto misku po nakrmení hned umyji, aby se případné zbytky potravy nekazily.

Cestovní přepravky nebo tašky doporučuji pro přemisťování kočičky třeba i k veterináři. Protože s kočkami necestujeme, případnou přepravu k veterináři jsem vyřešila tzv. piknikovým košem. Je fakt, že se v tom kočičákům moc nelíbí, ale na tu chvíli při cestování to stačí.

Škrabadla, šplhadla, hračky

Určitě nějaké pořídit, nebo vyrobit. Kočka potřebuje brousit drápky, jinak si je brousí na nábytku. Nabízí se různá provedení, různé velikosti. Kočky jsou velmi hravé šelmičky, takže různé kočičí hračky ocení.  

Po své nedávné zkušenosti, kdy kocourek mojí kamarádky dokazoval, že je velice hravé zvířátko svými přeskoky na trase "záclony - skříň - naše hlavy - houpací křeslo - klavír - záclony" bych dodala, že kočka potřebuje nejen hračky, ale i spoustu pohybu. Ovšem jsou to nádherná stvoření, zejména, když se vám uvelebí na klíně a nechají se hladit a drbat.

   
23.11.2004 - Dům a byt - autor: Herta

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [44] MEK [*]

    kamarádka má kočičku a je to malá nezbednice

    superkarma: 0 03.12.2007, 16:22:35
  2. [43] vaclamar [*]

    My jsme našemu miláčkovi pořídili do obyváku kus stromu.V lese jsme uřížli kus lísky se 4 větvemi,ty zakrátili a dvě jsou železným okem přidělané ke zdi a na dvou má prkénko potažené kobercem.Leze po něm,škrábe o něj drápky prostě ho miluje.

    superkarma: 0 02.12.2006, 14:08:21
  3. avatar
    [40] gerda [*]

    evusche: a na té maminčině chodbě nemá žádné kočičí WC? Dělá to natruc vedle?

    superkarma: 0 24.11.2004, 08:26:56

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [39] ffly [*]

    Musím Vám napsat, že naše kočka je regulérní blázen. Máme ji od koťátka a byla od mala jak z divokejch vajec. Je pravda, že záclony vynechala, zřejmě pochopila, že jejích šest kilo prostě nemůžou unést. Vyje, vrčí a aportuje. Kouše a škrábe. Občas se netrefí do záchodu. Je vybíravá. Přesto ji miluju. Je naše.

    superkarma: 0 24.11.2004, 00:01:35
  2. avatar
    [38] pajda [*]

    Exupery: velikou část článku psala Deja, máš to v úvodu napsané...já si netroufnu psát tyhle články podle literatury, chci mít jistotu, že ten člověk to zvířátko opravdu zná...

    superkarma: 0 23.11.2004, 17:58:17
  3. avatar
    [37] evusche [*]

    Exupery: moje nastávající tchyně má dva kocoury...nevím jak jsou staří. Tedy ten jeden, tomu jsou skoro dva roky a ten si po zácloně zašplhá velice rád, ačkoliv váží asi sedm kilo! :-) To už je na prášky :-)
    Naštěstí ten můj kocour krabici používá pouze na přespání. Záchod si udělal bohužel u mamči na chodbě...jak ho to odnaučit? Stane se tak vždycky, když chce ven na dvorek a nikdo není doma. Že by na truc?

    superkarma: 0 23.11.2004, 16:38:58
  4. avatar
    [36] Exupery [*]

    pajda: ???? Kdo psal ten článek? A kdo nepustí kočku do baráku?

    superkarma: 0 23.11.2004, 14:13:41
  5. avatar
    [35] Susina [*]

    ahoj, taky jsme řešili balkon, bydlíme ve 12. patře paneláku, tak jsem koupila v OBI sítě na záhony, malá očka, zelená, a omotala balkon a přivázala k tyčím. Vyšlo mě to asi tak na stovku.. kočky to netrhaj a celé léto trávily šťastně a spokojeně na balkoně..

    superkarma: 0 23.11.2004, 14:04:44
  6. avatar
    [34] Deja [*]

    Rikina: to máš pravdu, že kočičky jsou osobité, ale je to hrozná radost, když si mě všimnou, když mi projeví svou náklonnost. A každá kočka ji projevuje jinak - Micinka se jde mazlit a třít o obličej, Damiánek se postaví na zadní ke zdi nebo ke kuchyňské lince, což je pokyn "můžeš si mě pohladit", pokud je obzláště dobře naladěn nastrčí bradičku k podrbání, no a "zrzavý zločinec" Zrzeček, ten začne povídat a potom se rozvalí na záda a nechá se drbat na bříšku, což zase Damiánek přímo nesnáší a hned svou nevoli dá svými zoubky znát. Také jsem si nedovedla představit mít pouze "domácí kočky", ale protože to jinak nešlo, rychle jsem si zvykla

    superkarma: 0 23.11.2004, 14:04:32
  7. [33] Rikina [*]

    pajda: sice jsme 3 roky doma měli kočku, ale osobně dávám přednost psům. Kočky jsou příliš samostatné a osobité.

    superkarma: 0 23.11.2004, 13:57:44
  8. avatar
    [32] pajda [*]

    tak já se klidně přiznám, že pokud se koček týče, vystačím s tím, že na baráku je kočičí miska na dvoře a chodí k ní mouratá kočka - do bytu jsem číču nikdy nemusela...i když jinak jsem chovala kdeco.

    superkarma: 0 23.11.2004, 13:51:29
  9. avatar
    [31] Margarita [*]

    Bydlíme v osmém patře v paneláku, takže taky výška. Stará okna nám nešla otevřít, některá sice jo, ale riskovali jsme vypadnutí celého okna, takže starost s vypadnutím kočky taky nebyla. Do nových plasťáků jsme nechali dát sítě a Čertík se do nich zatím ještě nepustil. Stačí mu sedět nebo ležet na parapetu a štěkat na holuby (nědy si myslím, že příroda původně dělal psa a v poslední chvíli si to rozmyslela a stvořila kočku :-) ) Na balkón malocha pouštíme pouze v našem dozoru, ale je na něm vidět velký strach z výšky, spíš jenom kouká tou škvírou dole. ale sítě chystám na příští léto, aby se tam mohl necchat samotný, nějakou průlezku mu tam udělám, sychr je sychr. Co se týká hraček, tak bere malé míčky, škrabací myšičku a pár malých myší, nejraději má moje sušené kytky, živé nepřichází v úvahu, přežívá jen jeden fikus, který je mimo kocourkův dosah, stejně čekám, že si cestičku k němu jednou najde. Na
    pelíšek jsmese taky vyprdli, spí nám v nohách, na prsou nebo kde se mu zrovna zachce, v topnou sezonu zbožňuje topení, čekám, že mu jednou chytne koudel :-) Škrabadlo jsme bohužel zasklili, takže jsou zničené taburety, naštěstí mám v zásobě potahovku a časem je nechám přečalounit a nové překryju škrabacím kobercem. Před 14ti dny jsme kastrovali, ale před tím hodně očůrával skoro vše. Hlavně nově převlečené peřiny, opraný potah na sedačce atd. Ale jinak bych už vživotě neměnila, kočka je dokonalý tvor - narozdíl od nás nedokonalých dvounožců :-D

    superkarma: 0 23.11.2004, 13:34:25
  10. [30] Rikina [*]

    lucis: mně kočka okusovala úplně všechny pokojové květiny včetně kaktusů, s jedinou výjimkou, tzv. kočičí trávy se nikdy ani nedotkla. Snad jí víc šlo o tu legraci, co bude, až ji uvidím při činu, než o ty kytky samotné.

    superkarma: 0 23.11.2004, 12:59:34
  11. avatar
    [29] gerda [*]

    lucis: kočky šáchor milují. Potřebují ho k tomu, aby mohly zvrátit bezoáry, tj. chlupy, které mají v žaludku po olizování kožíšku. Jinak se dá koupit pasta BezoPet, která usnadní průchodu chlupů zažívacím traktem spolu s hovínkem:)

    superkarma: 0 23.11.2004, 12:51:03
  12. avatar
    [28] Exupery [*]

    evusche: Po záclonáhc šplhají akorát koťata, ale je to úžasný, ty potrhaný záclony za tu podívanou stojí. Krabice mají moji kočičáci taky rádi, ale nakonec taky použijou jako hajzlík :(

    superkarma: 0 23.11.2004, 12:46:00
  13. avatar
    [27] lucis [*]

    Máme kočičku teprve krátce a jako velkému milovníkovi pokojových květin mi dávalo zabrat, že mi decimovala jednu krásně vzrostlou kytku na květinovém stolku. Musela jsem ji přemístit (teda kytku) a kočinda dostala vlastní - šachor. Raději ho ale zavčasu přemnožím, než úplně zařve, zřejmě má pro kočky velmi dobrou chuť:-)))

    superkarma: 0 23.11.2004, 12:44:48
  14. avatar
    [26] Exupery [*]

    My zatím bydlíme v přízemí a kočky pouštíme do dvora, ale myslím, že dýl než rok už asi v tomhle bytě bydlet nebudeme, takže uvidíme a možná přijdou ke slovu sítě. Co se týče pelíšků, tak u nás snad spal jenom Pupek v jednom a z druhýho si udělali záchod, tak jsem ho asi po půl roce a dvacátém praní, vyhodila. nakonec stejně dopadl i ten první. když si to tak vybavuju, tak myslím, že moje kočky nic neškrabou, jenom tu svou židli v předsíni. Jo a ještě občes matraci od postele, zespoda mezi těma prkýnkama, který tvoří rošt. Ale to je mi srdečně jedno, není to vidět a díry tam za ty dva roky nejsou.

    superkarma: 0 23.11.2004, 12:44:26
  15. avatar
    [25] evusche [*]

    náš kocour má nejraději krabice....takže pelech je opravdu zbytečný. Schová se do krabice, kde vydrží spát celý den :-)
    A zaplať Bůh, nikdy ho nenapadlo šplhat po záclonách :-))

    superkarma: 0 23.11.2004, 12:36:31
  16. avatar
    [24] gerda [*]

    holky, omlouvám se, s cenou jsem to přehnala, určitě nám to vyšlo do tisícovky - přece už je to jen nějaký ten měsíc:)

    superkarma: 0 23.11.2004, 12:35:25
  17. avatar
    [23] gerda [*]

    holky, omlouvám se, s cenou jsem to přehnala, určitě nám to vyšlo do tisícovky - přece už je to jen nějaký ten měsíc:)

    superkarma: 0 23.11.2004, 12:34:47
  18. avatar
    [22] Motty [*]

    No, tak ač máme tři kočky už víc jak pět let, tak brčka na hraní taky neznám, hned to doma vyzkoušíme. U nás jasně vedou kaštánky a taky pingpongový míčky, a potom takový malý plyšový myšky za 15,- Kč, větší už nechtějí. Jinak co se týče pelíšku, taky jsme ho koupili, velkej, molitanovej. Spala v něm Mášenka a s ní tři koťátka, když se narodily, používaly ho asi tak dva měsíce a teď se nám občas hodí coby bunkr - vytáhnu ho, obrátím vzhůru nohama a po chvíli začnou bojovky - minimálně jedna kočka uvnitř, druhá ji zvrchu zalehne, sem tam se vynoří zespodu pacička, případě celá kočka :o)
    Klárčí :o))))) taky máme škrabadlo a stejně je odháním od sedačky :o)

    superkarma: 0 23.11.2004, 12:32:54
  19. avatar
    [21] gerda [*]

    rikina: hele - zkus se mrknout sem, dole je adresa firmy se sítěmi a nějaké fotky
    http://www.volny.cz/sibornal/rady.htm
    , mně museli dlouho přesvědčovat, abychom si dali na lodžii síť a teď si to nemůžem vynachválit. Je khaki barvy, čili vůbec není vidět, je nerozervatelná - vyzkoušeno - a my jsme vymyslili shrnovací systém na brzdových lankách. Síť proti hmyzu postačí v začátcích, ale nevydrží tolik, jako ta ze síťoviny. Jo, ten balkon nás přišel na cca 1.500 korun.

    superkarma: 0 23.11.2004, 12:31:38
  20. [19] Rikina [*]

    gerda: měli jsme síťky, a naše kočka na nich systematicky pracovala, až jednou se jí podařilo část síťky utrhnout, a zrovna viděla nějaké ptactvo zpěvné... teď mám balkón zasklený, ale v létě by tam bylo moc horko, kdyby byl zavřený.

    superkarma: 0 23.11.2004, 12:25:46
  21. avatar
    [16] gerda [*]

    rikina: ale kočku může chovat i člověk v nejvyšším patře naprosto bezpečně - chce to ovšem zabezpečit okna i balkon. Není to zase tak drahé, buď se tam můžou dát klasické sítě proti hmyzu (okna), nebo se dají objednat sítě na dobírku - pošlou podle vašich měr - a buď sami svépomocí nebo řemeslník balkon zasíťuje. My to máme taky, síť je dokonce shrnovací, tak je to fajn a kočky můžou být celé léto bez dozoru na balkoně. Jinak to nejde dělat, když nechcete zmrzačit zvíře. Kočka se totiž nedá vychovat, aby na okno nechtěla!

    superkarma: 0 23.11.2004, 12:08:15
  22. [15] Rikina [*]

    Navrhovala bych taky zvážit živostnost kočky ve vyšších patrech paneláku - ty okna nebo dveře na balkon neuhlídáte, a dřív nebo později kočka spadne. Naše pád ze 7.patra sice přežila, ale ochrnutá na zadní polovinu těla. Museli jsme ji nechat uspat. Pád z 9. a vyšších pater už žádná kočka nepřežije.

    superkarma: 0 23.11.2004, 11:54:09
  23. avatar
    [14] Susina [*]

    Margarita: jo, nastudovat se fakt dá jen plánovaná číča.. Kolegovy děti před třema týdny našly v popelnici koťátko a rodinná rada odsouhlasila ponechání krásné tříbarevné číčulky... takže místo encyklopedie péče o kočky sloužím v práci já..:-))
    tak nám naštěstí kočky nikdy nic neprovedly, nepodrápaly, nepočůraly (teda jen jednou mi Lísa počůrala vlasy, když byla ještě zblblá po kastraci, ale to nepočítám), a Lísa se urazí jen tím způsobem, že prostě hodí důstojný pohled, odkráčí předem a jde se mazlit k nejbližšímu dalšímu členu rodiny a ten, kdo si dovolil ji třeba sundat z klína kvůli zvonícímu telefonu, ji asi tak nejbližších pět minut nestojí ani za pohled. Pak k němu přijde, žďuchne čumáčkem do ruky na znamení, že tomu nehodnému dvojnožci už odpustila..:-))

    superkarma: 0 23.11.2004, 11:51:39
  24. avatar
    [13] gerda [*]

    margarita: naprosto souhlasím s názorem, že kočka je rovnocenný společník. A podle toho se k ní musíme chovat. V článku je cudně zamlčena skutečnost, že kočka má své vrtochy, každá jinou povahu a urážku dokáže trestat! Například tím, že mstivě čurá do čerstvě vyžehleného prádla nebo dělá potřebu kdekoliv po bytě. Tohle dokáže snést jen velký milovník koček a vypátrat příčinu tohoto chování trvá často i hodně dlouho. No, když se zvíře znelíbí nebo omrzí, vždycky je přece po ruce argument "alergie" a kočička jde v lepším případě někam do útulku, v horším k popelnici nebo za město. Promiňte mi mou jedovatost, ale mluví ze mě zkušenost.

    superkarma: 0 23.11.2004, 11:46:00
  25. avatar
    [10] Margarita [*]

    s tím nastudováním předem naprosto souhlasím, i když u nás to bylo nereálné, Čertíka jsme zbalili cestou z hospody, bylo to takové malé bezprizorní "nic", co se nám motalo pod nohy a mňoukalo, teď je u nás přes rok a je to miláček můj i manželův. Zvíře je to opravdu náročné, nezapomenu na jeho "pubertu", kdy jsem si s ním asi 2 měsíce noc co noc musela hrávat, aby mňoukáním nebudil sousedy :-( Je to mimořádné zvíře, veliká osobnost, ale dětem bych raději pořídila křečka než kočku. Ta není na hraní. Je to rovnocenný společník.

    superkarma: 0 23.11.2004, 11:30:27
  26. avatar
    [7] Exupery [*]

    Manx: Brčka pravíš? tak to musí m zkusit, to snad moje kočky ještě neviděly, jinak ale v naší domácnosti mají různýho bordelu po zemi tolik, že občas neví, s čím si hrát dřív. A když náhodou uklidíme, tak si něco za pomoci psa vyndají z koše :)
    taky bych dobře, hodně dobře promyslela, jeslti jsou děti zralý na zvíře. Já když venku občes vidím, jak děti terorizujou psy, jak si na nich "trénujou" svoji autoritu, tak bych jem urazila hlavu :((

    superkarma: 0 23.11.2004, 10:38:35
  27. avatar
    [6] Deja [*]

    gerda: je to tak. Pokud si chce pořídit kočičku a ostatně jakékoliv jiné zviřátko nezkušený chovatel, tak nejprve doporučuji přečíst alespoň základní informace o chovu, aby měl alespoň rámcovou představu, co to obnáší. Pokud pořizuji zvířátko jako dárek pro dítě, tak si musím uvědomit, že se tím nemohu zříci zodpovědnosti za toho živého tvora, že ji zkrátka nemohu se vším všudy přenést na dítě.

    superkarma: 0 23.11.2004, 10:29:03
  28. avatar
    [5] Susina [*]

    Manx: jo, s pelechama naprosto souhlasím, než jsme si v lednu přivezli Lízinku, vyrobila jsem (předs několikerá varování zkušenějších žena-inek) sama několik úžasných pelíšků, ale pochopitelně Lísu nezaujal ani jeden. Následně, před pořízením Matýska, už jsem byla chytřejší a podobné blbosti jsem neopakovala. Takže kočičouni leží všude a nám se to líbí. Ale díky za tip na brčko, to jsem ještě nezkusila, večer napravím!!!! Jo a kočičku jsme pořídili na výslovné synovo přání kočičky k narozeninám a loni psal Ježíškovi o knihu, jak chovat kočky, pečlivě nejdřív zkontroloval, jestli máme pro číčulku všechno nachystané a pak se jelo do útulku. Bylo mu pět... a už si bez kočiček neumíme domácnost představit, Rišák pečlivě každý den kontroluje čistotu záchoda, stav vody v miskách, a den začíná pomazlením kočiček..

    superkarma: 0 23.11.2004, 10:28:32
  29. avatar
    [3] gerda [*]

    a já zas bych připsala, že kočka není pro každého a ten, kdo ji přinese do bytu by měl být definitivně rozhodnutý vydržet mnoho. Pro velmi malé dítě se ale nehodí ani kotě ani dospělé zvíře, protože kočka je velká osobnost, která nesnese jakékoliv omezování a dovede to dát ostře najevo. Kočičku bych dovolila staršímu dítěti za předpokladu, že projeví dlouhotrvající zájem. O živých dárcích prod děti by mohli hodiny vyprávět pracovníci kočičích útulků...

    superkarma: 0 23.11.2004, 10:16:29
  30. avatar
    [2] Deja [*]

    Manx: máš pravdu, u nás největší úspěch z hraček má mašlovačka, tu musím zavčas uklidit, jinak mi ji rozcupují. Různé plyšové myšky zase rozžvýká psí slečna...

    superkarma: 0 23.11.2004, 10:14:41

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme