Rodina

Ježiši! To moje miminko je ale ošklivé!

 

Ten rozhovor se mi promítá v hlavě tak živě, jakoby se neodehrál před dvanácti lety, ale včera….
Seděla jsem se zakulacujícím se bříškem u kamarádky a poslouchala všechny možné i nemožné historky a zážitky z jejího těhotenství a porodu…

 

Z něčeho jsem byla vykulená, z něčeho pobavená, jiná informace mi v hlavě naservírovala tisíce otázek….

„Kdybys viděla, jak jsem se lekla, když mi Jiříka poprvé ukázali! Měl neuvěřitelně protáhlou hlavu, byl namodralý a jeho očička připomínala dva přefouklé balony…“

 

Zírala jsem na Michalu s otevřenou pusou a má představa o tom, že mé miminko musí být zákonitě tím nejkrásnějším na světě, vzala za své….

 

Možná i vy, milé maminky, vyslechnete podobný rozhovor, možná i vám kdosi vnukne do hlavy myšlenku, že vaše miminko, které nyní nosíte pod svým srdcem, nemusí být vůbec tak krásné, jak jste si vysnila.

Nevěřte tomu. Pro vás bude vaše děťátko tím nejkrásnějším a nejkouzelnějším človíčkem na světě ;o) Bude to váš uzlíček, který se stane tím nejdůležitějším bodem vašeho života, a naopak, vy budete pro vašeho mrňouska po dlouhou dobu jedinou a neochvějnou jistotou v tomto zmateném světě.

 

Ale jak praví staré pořekadlo: na každém šprochu je pravdy trochu… Jak je to tedy doopravdy s krásou čerstvě narozeného miminka? Na co se máte připravit? Čeho se nemusíte vůbec, ale vůbec obávat?

 

Hlavička

Hlavičku má každé narozené miminko v porovnání s tělíčkem velikou. Většinou bývá zašpičatělého tvaru, což je způsobeno pochopitelně porodem, ale nebojte se -  tvar hlavičky se děťátku velmi rychle změní.
Občas se může dítě narodit i s otokem hlavy, který je rovněž následkem porodu. I v tomto případě se není čeho obávat. Otok během několika týdnů opadne.

A ony kouzelně modrá očička? Tak s těmi se rodí každé miminko ;o) Barva očí vašeho andílka se definitivně změní až po 6. měsíci života.

 

Kůže

Může se stát, že ihned po porodu bude vaše miminko mít svraštělou kůži, stejně jako starý člověk. Věřte, že je to naprosto normální a není třeba se znepokojovat.

Stejně tak se nelekejte, pokud na svém maličkém spatříte jakýsi bílý povlak. Tato kluzká bílá substance se nazývá vernix caseosa a slouží jako ochrana proti méně závažným kožním infekcím. V některých porodnicích se tento maz odstraňuje okamžitě po porodu, jinde se nechává, aby se z kůže odloupal přirozenou cestou (za 2-3 dny).

 

Možná u svého miminka zaznamenáte další jev, který by vás mohl znepokojit. Totiž, že horní polovina tělíčka je bledší než polovina spodní.

Krevní oběh každého novorozence potřebuje nějaký čas na to, než se úplně stabilizuje, a věřte, že je to zcela normální. Ani v tomto případě tudíž neexistuje důvod k obavám.

 

A pokud zjistíte, že vaše děťátko je úžasně ochlupené? Pak si tuto zvláštnost vychutnejte, protože do dvou týdnů toto ochlupení zmizí.

 

Ruce a nohy

Zde opět hraje roli krevní oběh, který – jak jsme si již řekli – ještě není stabilizován. Z tohoto důvodu může mít novorozeně ručičky i nožičky mírně zbarvené domodra.

Také se může na končetinách dítěte objevit suchá, olupující se kůže, která se však během několika dní ztratí.

A zajímavostí jistě také je, že se některá miminka rodí s neuvěřitelně dlouhými nehty. Zde je nebezpečí toho, že se miminko poškrábe, je proto dobré požádat sestru o pomoc.

 

Genitálie mohou mít jak chlapci, tak i holčičky oteklé. Tento otok způsobují těhotenské hormony, které procházejí placentou. Ani v této situaci se neznepokojujte. Je to zcela běžné a vašemu miminku nehrozí žádné nebezpečí.

 

 

Milé maminky, výše napsané řádky vás rozhodně nemají vyděsit. Kdepak. Právě naopak. Chceme vás uklidnit, chceme vás ujistit, že všechny tyto jevy jsou zcela běžné a normální.

Sama uvidíte, že ve chvíli, kdy poprvé spatříte svého drobečka, kdy ho poprvé budete držet v náručí a kdy ho poprvé přiložíte k prsu, bude to pro vás ten nejkrásnější okamžik života.

Vychutnejte si ho plnými doušky.

 

Ostatně, co může být nádhernějšího, než přivést na svět nového človíčka?

 

Zdroj: Početí, těhotenství a porod, Miriam Stoppardová

   
03.08.2005 - Těhotenství a porod - autor: Sabina

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [148] *daisy* [*]

    Jitonka: no, vis, on ten nazev zrovna nevypovida a priori o tom, ze by byl pro potencialni matky Priznavam, sla jsem mrknout na to, ktera nestastnice se verejne priznava k tomu, ze jeji dite je oslivatko, tj. se kterou budu sdilet nazor a nadseni z miminek

    Exu: hmm...to jsem fakt zvedava, ktery mimco to vyhraje, jestli psi nebo tvoje mlade

    superkarma: 0 04.08.2005, 16:05:37
  2. avatar
    [147] Bojarka [*]

    mám tři děti a skoro se vším souhlasím. Byly to moc hezké ošklivky. Jen v jednom nemohu souhlasit. Mým dětem se barva očí neměnila a zůstává jim taková s jakou se narodily. Tedy, jeden syn má modré oči po tatínkovi, druhý syn a dcera mají od narození tmavě hnědé až černé oči po mně. A já, a moje sestra také, jsme se s černýma očima už narodily.

    superkarma: 0 04.08.2005, 09:23:56
  3. [145] bejby [*]

    Moje mimiňko nemnělo šišatou hlavu Skoro nic z toho co je tu napsáno.Příšel na svět cisařém A stejně je nejhezčí na světe

    superkarma: 0 03.08.2005, 22:21:13
  4. avatar
    [144] medved [*]

    a nase mlada mela oci sice modre, ale tak uplne strasne temne, ze bych rekla, ze byly skoro cerne ...ackoliv ona je otvirala tak zridkadky, ze na podrobny pruzkum jaksi nebylo kdy

    superkarma: 0 03.08.2005, 21:14:20
  5. avatar
    [142] breberka [*]

    Malý měl oči tmavě fialové a teď mu jdou do hněda a ta fialová tam je pořád.

    superkarma: 0 03.08.2005, 19:55:30
  6. avatar
    [141] Suzanne [*]

    Moje mimino nemělo modrá očka

    superkarma: 0 03.08.2005, 19:32:45

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [139] medved [*]

    by me zajimalo, jak autorka clanku prisla na to, ze ochlupeni zmizi do 14 dnu , dcera ma necelych 10 tydnu a usi ma chlupate jak elf a zada jakbysmet nastesti uz se ji odchlupatilo celo, uz jsem se zacinala bat, ze tak pujde k maturite
    jako spravne matce mi to samozrejme pripada roztomile

    superkarma: 0 03.08.2005, 18:58:27
  2. avatar
    [137] evelyn [*]

    Exupery: to bude tezke posuzovani , kdyz srovnam nasi Zizalku(bassetek)jak vypadala jako miminko s myma cersve narozenyma dcerama, tak Zizalka jednoznacne vyhrava

    superkarma: 0 03.08.2005, 18:11:12
  3. avatar
    [136] Exupery [*]

    *daisy*: No to je jasný, že zvířata (teda spíš osrstění savci) mají hezčí miminka než lidi (tj. neosrstění savci), kdo je objektivní a nemá odpor ke zvířatům, tak to musí uznat Za půl roku ti řeknu, jestli je krásnější můj potomek nebo Betynka, když byla malá

    superkarma: 0 03.08.2005, 17:26:46
  4. avatar
    [133] Juana [*]

    To asi vyznělo blbě co jsem teď napsala - jasně že nemám děti kvůli matce. Ale ona je ten typ, co nám všem dětem do všeho kecá. Nějak se mi nedařilo otěhotnět a ona pořád mlela a mlela a to mi na psychice nepřidalo. Zato si pamatuju, jak jí spadla čelist, když jsem jí řekla, že jsem zas těhotná.

    superkarma: 0 03.08.2005, 17:09:10
  5. avatar
    [132] Juana [*]

    Já sice děti mám, ale nějak si nepamatuju, že bych před tím, než jsem poprve otěhotněla a bohužel samovolně potratila, nějak obdivovala cizí děti. Jasně že jsem děti chtěla, ale nešílela jsem z toho, že je nemám. Pro vysvětlenou - první se mi narodilo ve 30, takže jsem furt měla na talíři, kdy už budeme mít děti. A pak jsem zase neustále slyšela od mojí matky, kdy už budeme mít další. Teď už dala pokoj, po porodu druhého jí doktor v porodnici řekl, že potřetí bych už to nemusela přežít.

    superkarma: 0 03.08.2005, 17:06:47
  6. avatar
    [128] Juana [*]

    Takže když jsme se ujali psa co měl jít do útulku a krmíme kočky, co se k nám zatoulají a nikdy bychom neutopili kotě, co k nám přinese třeba i cizí kočka, tak jsme asociálové. Hele, teď nemluvím o dětech, ale o lidech obecně a opravdu před některými lidmi dá naše rodina přednost zvířatům. A je na tom něco špatnýho? Děti se aspoň naučí, co je zodpovědnost za jiné živé tvory. Kluk si krmí rybičky, dcerka ráda krmí kočky. A naučí se, byť mnohdy bolestně, že se jiným živým tvorům neubližuje.

    superkarma: 0 03.08.2005, 16:53:27
  7. avatar
    [126] Odemětobě [*]

    Manx: A já se tě zastanu:ta dvě mimina na fotkách se mi ani trochu nelíbí.Vyvolávají u mě stres,který jsem prožívala,když takto řvala ta moje.A já nevěděla,proč,co je špatně,co se jim stalo.To zoufalství ve mě vyvolávalo myšlenky na udušení polštářem.

    superkarma: 0 03.08.2005, 16:50:57
  8. avatar
    [120] *daisy* [*]

    Jitonka: no, ale ja si stojim na tom, ze zvireci prdelky-mladatka se mi opravdu (ne vsechny a ne vzdy), ale libi vic, nez mimisa Jasne, matersky pud funguje, nedokazala bych jim ublizit ani za nic (i kdyz... ), ale to fakt nic nemeni na tom faktu A opravdu zviratka neberu v zebricku vys nez lidi Jestli se ti to nelibi, no, tvoje vec, me to nejak nechava chladnou Proste to tak je.
    Jooo, samozrejme, ze jednou budu mit nejkrasnejsi a nejchytrejsi dite, ale to bude vyjimka

    superkarma: 0 03.08.2005, 16:32:04
  9. avatar
    [119] Meander [*]

    Jitonka: Umírám smíchy! Matka rovná se vyzrálá osobnost? I ty šestnáctileté cikánečky?

    superkarma: 0 03.08.2005, 16:31:52
  10. avatar
    [117] *daisy* [*]

    Jitonka: hmm...ja taky netvrdim, ze fetak je fetak od narozeni, nicmene me docela obtezuje, kdyz me v metru obtezuje Stejne jako decko, ktery me okopova, maminka s bohorovnym klidem sedi vedle a necha ho bez napomenuti
    Ono totiz potom z toho vyrostou podobny typky, a u dospelych si taky rikas, ze baba urednice je jen nevychovany spratecek, takze ti to vubec nevadi?

    superkarma: 0 03.08.2005, 16:22:42
  11. avatar
    [114] *daisy* [*]

    Jitonka: priznej se, ty jsi nejaky pubos prevleceny za dospelou zenskou, a zkousis, kam az jsme ochotne zajit...

    superkarma: 0 03.08.2005, 16:19:23
  12. avatar
    [112] *daisy* [*]

    Manx:

    Jitonka: no, mozna, kdyz se u vas rekne A, myslite B, pokud jsem si vsimla, bylo tu pouze a jedine mluveno o VZHLEDU, nikoliv vztahu k tem konkretnim jedincum, at uz zvirecim nebo lidskym
    A jo, uvztekanej spratecek je pro me opravdu hoden vymeny (prave jak jsi sama rekla "s radostí by kazdý z nás obcas vymenil kohokoli z okolí i z rodiny" Nu, takove spratecky v rodine diky bohu nemame, a tedy povetsinou je potkavam poruznu na verejnosti, MHD, obchody atp. A tam bych je opravdu s chuti vymenilo (vis, kdyz me bude ozuzlavat maly stene, tak si muzu dovolit ho placnout po zadku nebo poprosit majitele, aby si ho umravnil. Zkousela jsi to nekdy u "zaslouzile matky", kdyz te okopava jeji ratolest??

    superkarma: 0 03.08.2005, 16:14:26
  13. avatar
    [111] Meander [*]

    Jitonka: Co je tohle za pitomou otázku? "A opravdu,kdyby vás vase deti zlobili,dala by jste je za zvíre?" Takhle to přece nikdo nestaví! Jsi hustej demagog, děvče.

    superkarma: 0 03.08.2005, 16:12:33
  14. avatar
    [108] Juana [*]

    Jitonka: Hele, ty to přesouváš někam úplně jinam. Tady se původně kecalo o tom, jestli se nám líbí novorozenci - jako vzhledově, po estetické stránce. A ty z toho děláš, jestli máme raději zvířata nebo lidi.
    Takže asi takhle. Novorozený kotě nebo štěně se mi zas tak úplně nelíbí. Zrovna tak jako hned po porodu ani moje děti nebyly žádný krasavci. Jenže to nemá nic společnýho s tím, jestli svoje děti miluju (jasně že jo, i když mi někdy vytáčejí). Stejně tam mám ráda ten zvěřinec, co nám kolem baráku pobíhá.

    superkarma: 0 03.08.2005, 16:07:12
  15. avatar
    [107] *daisy* [*]

    Jitonka: jenze o tom to je! Nikdo neni horsi nebo lepsi, protoze deti nechce, a proc ho tedy litovat?
    Snad je to jejich svobodna volba, a ver, ze radsi budu mit 10 zen, ktere se rozhodnou dite nemit (a umi si zivot naplnit jinak, nez detmi), nez jedne, ktera deti ma, a neni to to, co chtela Proto mi prijde divny, kdyz nekdo rika "je mi jich lito"
    Musely se vzeprit prave takovymto zazitym predstavam (zena bez deti nema smysl zivota), a rozhodne urcite od nejakych takovych obcas vyslechly neco peprneho
    No, vcelku je to jedno
    Jen mam kolem sebe par holek, ktere deti mit nehodlaji, a rozhodne bych jejich zivot nepovazovala za marny (je marna snaha pomahat lidem v zemich, kde je to potreba, v humanitarnich organizacich a tak? )

    Zvireci bobisci jsou krasni, deti mi prijdou (jak ktere teda) obcas min, nicmene tim nejak nehodnotim kvalitu sveho vztahu k nim (ano, vic se mi libi nejaky fesak, ale jsem vdecna za sveho uplne (vzhledem) prumerneho , u ktereho mi na jedne pize nebo vrasce nesejde, a fakt muj vztah neni hodnoceny tim, jak vypada (nebo jak mi pripada, ze vypada) )

    superkarma: 0 03.08.2005, 16:00:54
  16. avatar
    [106] Meander [*]

    Manx: Sama jsi zvíře

    superkarma: 0 03.08.2005, 15:58:18
  17. avatar
    [104] Meander [*]

    Jitonka: No a co?

    superkarma: 0 03.08.2005, 15:55:23
  18. avatar
    [103] Odemětobě [*]

    Jitonka: Když jsem učila na SOU,chodila za mnou jedna maminka,jejíž syn jel v drogách.Doma kradl,v obchodě kradl,do školy nechodil.Z maminky vyrobil trosku,protože to ještě navíc tajila před zbytkem rodina.Říkala,že když je jí nejhůř,vybrečí se na dvoře psovi do kožichu,aby ji nikdo neviděl.Takže takovýho spratka já bych s chutí vyměnila za zvíře.

    superkarma: 0 03.08.2005, 15:55:15
  19. avatar
    [101] Meander [*]

    Jitonka: Děvenko, ale o tu tvoji lítost se tě nikdo neprosil. Zrovna tak já bych mohla litovat tebe

    superkarma: 0 03.08.2005, 15:50:06
  20. avatar
    [100] Odemětobě [*]

    Rozhořel se tady docela ostrý spor.Opravdu jsou ženské,které děti neberou a jsou ženské,které by jich chtěli tucet.Na chování lidí ke zvířatům se odrazí jejich chování vůči ostatním lidem.Pokud si totiž pořídím zvíře,je na mě závislé.Dítě si namaže rohlík,zvíře čeká,že ho nakrmíte.Takže já,matka dvou chtěných dětí,bych vraždila lidi co vyhodí na ulici nebo do lesa zvíře,které je omrzelo.Péče o zvíře je o to horší,že vám neřekne co ho bolí.U dětí je nejhorší asi rok a půl,než se s ním domluvíte.Neodsuzuji ženy,které děti nechtějí,stejně tak dovedu pochopit ty,které tíhnou ke zvířatům.Když rodina nechtěla další dítě,pořídila jsem si kočku.A žijeme šťastně a spokojeně všichni.

    superkarma: 0 03.08.2005, 15:47:56
  21. avatar
    [98] Juana [*]

    *daisy*: My měli dřív psy než děti. Musím říct, že je to dobrý pro to, aby se člověk naučil starat o někoho, kdo je na něm závislý. A když pak přišlo první dítě, tak už to nebyla až tak šílená změna, soužití se psy nás svým způsobem taky omezovalo - příjemně.

    superkarma: 0 03.08.2005, 15:37:18
  22. avatar
    [97] Meander [*]

    Jitonka: Jestli jsi nikdy neodchovala vrh koťat nebo štěňat ve vlastní ložnici, víš prdlajs, co je to nepohodlí

    superkarma: 0 03.08.2005, 15:35:04
  23. avatar
    [96] Juana [*]

    Jitonka: Seš demagog jako můj syn. Nikde jsem neřekla, že nemám ráda děti, jenom jsem přiznala, že se mi líbí i zvířecí mláďátka, ale navíc tvrdím, že i s nimi je práce a že zloběj stejně jako ty lidský. Což mohu vzhledem k tomu že mám 2 děti a dva psy a koček nám prošlo domácností už nespočetně snad klidně tvrdit.

    superkarma: 0 03.08.2005, 15:34:09
  24. avatar
    [94] *daisy* [*]

    Jitonka: no, kocko, kdyz jsme u toho, co ty vis o jejich rozhodnutich mit deti? Nebyly by ani prvni ani posledni v mem okoli, ktere se proste rozhodly deti nemit Na druhou stranu...mit rada zviratka a deti se nevylucuje, a klidne se i jako temertricatnice, ktera jednou chce mit deti, hlasim k tomu, ze jsou mi skutecne milejsi vychovani pejskove a kocicky, nez nejaky rozjiveny spratecek

    superkarma: 0 03.08.2005, 15:18:37
  25. avatar
    [93] *daisy* [*]

    Manx: jsi muj clovek zvireci mladatka jsou k sezrani (vcetne jejich "zvatlani", ozuzlavani, pocuravani, mene uz, ale presto, pokakavani atp. Lidsky mladatka jsou povetsinou ee ) I kdyz se snazim to maminkam nejak moc necpat, radsi mlcim
    Uz jen podle toho, kolik maminek ve clanku melo miminko, na ktery se chodily divat sestricky (nic proti tomu, mozna je to fakt pravda ), tak by sestricky nedelaly nic jinyho, nez se chodily divat na nejaky supermodelovsky mimco

    superkarma: 0 03.08.2005, 15:16:18
  26. avatar
    [91] Meander [*]

    Juana: Nechce, ale může Zkus vyhodit čtyřměsíčního kojence a jdeš za katr.

    superkarma: 0 03.08.2005, 15:00:23
  27. avatar
    [90] Juana [*]

    Jitonka: Ani náhodou. Já nikde netvrdím, že preferuju zvířata před lidmi. Jenom čistě náhodou souhlasím s Manx, že se mi zvířecí mláďata taky líbí.

    superkarma: 0 03.08.2005, 15:00:08
  28. avatar
    [89] Juana [*]

    Meander: To si jen myslíš. Tohle je 4 měsíce starý a z baráku se mu nechce. Snažím se ho vyhazovat, ale ono se buď potají vecpe dovnitř na noc, nebo si sedne na okno a tak hrozně mňouká a škrábe na sklo, že vyměknu. A doma pak dělá pěkný bordel.

    superkarma: 0 03.08.2005, 14:57:04
  29. avatar
    [87] Meander [*]

    Ad poslední věta článku: Může, bez následků ty človíčky vyrábět

    superkarma: 0 03.08.2005, 14:47:08
  30. avatar
    [86] Meander [*]

    Manx: A hlavně - to koťátko je za tři měsíce z baráku.

    superkarma: 0 03.08.2005, 14:38:04

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?

Náš tip

Doporučujeme