Jezdíte rádi na kole? Vydržíte jezdit delší dobu? A chcete hubnout? Pak vězte že máte velkou šanci na úspěch. Jen je třeba dodržovat někoik zásad. Která tři zlatá pravidla to jsou?

1. Jezděte často

Vyjet si jednou za týden či dva nestačí. Pokud hodláte díky jízdě na kole hubnout, měli byste jezdit třikrát až čtyřikrát týdně.

2. Jezděte dlouho

Jezděte v kuse nejméně 30 minut, lépe 45 minut, kratší doba nemá smysl, protože byste nespalovali tuky, ale jen cukry.

3. Jezděte intenzivně

Když už se vydáte na kolo, šlápněte do toho. Pozvolná jízda se hodí tak na nákup, vy byste měli být po celou dobu ve slušném tempu; pozor ale, na druhou stranu nemá smysl snažit se o tempo na hranici vašeho maximálního výkonu. Řiďte se svou tepovou frekvencí. O tom, jak se počítá a jaká je optimální pro hubnutí psala příloha Hubněte se Žena-in ZDE: http://www.zena-in.cz/minisite/hubnete/?id=15&idc=11844 a ZDE: http://www.zena-in.cz/minisite/hubnete/?id=18&idc=12108

Co z toho plyne? Neplatí nutně, že čím rychleji, tím lépe. Proč vlastně tolik vadí, když se spalují cukry? Například proto, že takovéhle hubnutí s sebou nese rychlý a velký hlad. A hlavně vadí, že takové hubnutí sice zlepšuje kondici, ale nehne s nenáviděnými tukovými zásobami.


A nyní něco čísel: jízda na kole rychlostí šestnáct kilometrů za hodinu zvyšuje klidový energetický výdej asi pětapůlkrát, pokud rychlost stoupne na dvacet až dvacet čtyři kilometrů, zvýší se tím klidový energetický výdej asi osmkrát. Pokud tedy pojedete hodinu rychlostí 20 kilometrů v hodině - což je celkem hodně slušné tempo - za hodinu spálíte jeden poctivý vepřový řízek. 

Nespornou výhradou cyklistiky je - ve srovnání třeba s během - fakt, že je šetrnější ke kloubům. Přitom právě ty patří u lidí, bojujících s kily navíc k nejnamáhanějším částem těla. I tak je ale třeba mít na paměti jedno: "Jízdu na kole by mělo doplnit nějaké uvolňovací a protahovací relaxační cvičení," upozorňuje pražský rehabilitační lékař Jan Hnízdil. Přece jen, "posez" na kole je stále stejný a bez dostatečného uvolnění by vaše záda trpěla. 
A ještě jedna poznámka: pokud se budete po jízdě cítit unavení a budou vás trochu bolet svaly, je to v pořádku. Ale jinak by vás cyklistika bolet neměla - pokud vás po ní bolí třeba kolena, raději zajděte k lékaři nebo zmírněte tempo.


 

Reklama