Bulvár

Ještě, že Einstein vymyslel svoji teorii!

Poslední výzkum ve Spojených státech dokazuje, že workoholický životní styl pomalu přetváří Ameriku na ospalý a v práci unavený národ.
Čtyřicet procent dotázaných přiznalo, že mají problém zůstat v práci čilí a neusnout.

Výzkum pořádaný National Sleep Foundation zjistil, že dvě třetiny Američanů spí méně než 8 hodin denně a většina z nich řídí ospalá a unavená a v práci nejvíc energie spotřebují na boj s ospalostí.
Je to epidemie nedospanosti v naší společnosti. Únava je celostátní,” řekl James Walsh, víceprezident NSF.
“Lidé dospávají ve školách, v práci nebo (nedej Bože) za volantem.

Posledních 5 let se neustále zhoršuje bilance, kdy lidé víc a víc pracují a míň a míň spí.
Přes 31 % spí míň než 6 hodin denního spánku, tak potřebného k regeneraci sil.
Průměrná týdenní pracovní zátěž vzrostla na 46 hodin a 38 % pracuje více než 60 hodin týdně, to je 12 hodin denně nebo soboty a neděle.

Logicky: čím víc času člověk stráví v práci, tím míň času spí.
Lidé sice říkají, že si na nedostatek spánku zvykli, ale je to jenom otázka času, kdy se to projeví vážnějšími zdravotními poruchami.
Není vyjímkou, že lidé dojížději do práce až 100 km a vstávají ve 4:30, nadopují se silnou kávou a vyrazí na přecpané silnice, aby byli v 8 hodin v kanceláři.
A nejdou domů v 17, ale v 19 nebo 20 hodin. A večer ta samá cesta domů, rychlá večeře a do postele.
Soukromý život, rodinný život, společenský život – to všechno se odsouvá na vedlejší kolej v naději, že to jednou všechno doženou.
Ale lidé mají čím dál méně času jak na sebe, tak na svou rodinu a přátele.

Podobné problémy už ale nejsou jen výsadou Ameriky.
I u nás už se řeší podobné problémy a psychologové upozorňují i na to, že řada lidí dává přednost SMSkám před živou komunikací s lidmi.
Uzavíráme se do sebe a obklopujeme se technikou, která nám má nahradit přátelství.
Ještě, že máme všichni internet, a tak se můžeme v práci stručně ujistit navzájem, že všichni žijeme, máme se skvěle a že se brzo “určitě” musíme sejít.
Ještě, že Einstein vymyslel teorii relativity a slovíčko BRZO v tomto případě je hodně relativní.   

    
   
06.11.2003 - Společnost - autor: Ivo G. Kučera

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [138] tventula [*]

    Tady jde o životní styl záleží na každém z nás,jak si to zařídí

    superkarma: 0 09.11.2003, 19:23:32
  2. avatar
    [137] Andula [*]

    Martina: moje kamarádka si zase stavbu nebo koupi domečku rozmyslela poté, co si řekla, že odrůstající děti by se kus za Prahou nejspíš nudily.

    superkarma: 0 08.11.2003, 23:06:45
  3. avatar
    [136] man-mimo [*]

    katrinka: ať změní trenéra, když není spokojená

    superkarma: 0 08.11.2003, 19:20:45
  4. [135] Karolina* [*]

    katrinka: ona si stezuje? Myslim na trenera..

    superkarma: 0 08.11.2003, 12:24:00
  5. avatar
    [134] Andula [*]

    katrinka: myslíš, že bychom jí radily, zda dát přednost golfu nebo wrokaholikovi? Možná, aby utekla?

    superkarma: 0 08.11.2003, 10:32:19
  6. [132] Karolina* [*]

    Irka1: Ja chtela halu se satnou nebo satnikem a ne skocit z ulice hned do obyvaku, ci jidelny a svrsky hostu nosit do loznice a hazet pres postel. Chtela jsem krb kvuli romantice i kdybych si mela k nemu poustet klimatizaci, abych tu romantiku vydrzela. Dva obyvaky, coz je bezne, ale zaroven, aby nebylo videt do kuchyne. A jeste plot aspon vzadu, aby na me sousedi necumeli. Najit vsechno v jednom baraku v jakz-takz pro mne libive forme bylo prevelice tezke. A porad se divili, ze nereaguji na zlacene kohoutky, umely kamen a chlupate koberce Ale az se jenou usadime , tak si take navrhnu a necham postavit na miru.

    Ja mela vzdy dojem, ze Americane v prvni rade tvrde pracuji proto, aby zaplatili ucty a ze toho maji casto plne kecky.

    superkarma: 0 07.11.2003, 23:08:48
  7. [131] Karolina* [*]

    Irka1: Ja chtela halu se satnou nebo satnikem a ne skocit z ulice hned do obyvaku, ci jidelny a svrsky hostu nosit do loznice a hazet pres postel. Chtela jsem krb kvuli romantice i kdybych si mela k nemu poustet klimatizaci, abych tu romantiku vydrzela. Dva obyvaky, coz je bezne, ale zaroven, aby nebylo videt do kuchyne. A jeste plot aspon vzadu, aby na me sousedi necumeli. Najit vsechno v jednom baraku v jakz-takz pro mne libive forme bylo prevelice tezke. A porad se divili, ze nereaguji na zlacene kohoutky, umely kamen a chlupate koberce Ale az se jenou usadime , tak si take navrhnu a necham postavit na miru.

    Ja mela vzdy dojem, ze Americane v prvni rade tvrde pracuji proto, aby zaplatili ucty a ze toho maji casto plne kecky.

    superkarma: 0 07.11.2003, 23:07:25
  8. avatar
    [130] Kocicka [*]

    kaslu na workoholismus....já makam doma nejvíce.

    superkarma: 0 07.11.2003, 22:54:31
  9. avatar
    [129] Irka1 [*]

    Karolina*: neboj, neposlu.
    Ja se snazila jenom vysvetlit Vivian, ze lidi nemakaji jak sileny jen pro plna konta. Ptala jsem, tak jsem odpovedela, ale zda se, ze to zustalo nepochopeno.

    Ja jsem s realitarema dvere vyrazila a to same pak s architektama. Mame jiny vkus a pozadavky nez americky, cinsky a indicky odbornici. Nakonec mi nezbylo nez si sehnat dum, pozemek a vsechno si navrhnout sama s manzelem.

    superkarma: 0 07.11.2003, 19:39:31
  10. [128] Karolina* [*]

    Evo_Fl, ze mne sileli realitnici take. Neni to ale tim, ze my jsme meli ty naroky a predstavy neamericke, potazmo nefloridske?

    Irka1: bohaty-chudy... Ceny se vzdy nejak vysroubuji podle vysokych vydelku. Horsi je to potom v obdobi sucha. Je pravda, ze na Floride by si clovek za silikonove vydelky koupil baraky stejne dva az tri. Jenze ty silikonove vydelky tady dosahnes zridka. My jsme Kalifornii a silikon opustili prave z toho duvodu, ze je podle nas predrazena. Ale meli jsme stesti na prac. nabidku. Nezamestnane inzenyry neposilej , mohli by nam to tady kazit

    superkarma: 0 07.11.2003, 12:04:07
  11. avatar
    [127] Libča [*]

    Vivian ono hezky se to mluvi kdyz situace neni realna ja mela taky urcite predstavy a dneska??? nemam zadne... neb vse je jinak nez si to sami prejeme... ver mi.... ale zatim si tohle mineni ponech casem si na mne vzpomenes ver mi.... i ja jsem se ucila.. a naucila....

    superkarma: 0 07.11.2003, 09:50:02
  12. avatar
    [126] Eva_CZ [*]

    *Kotě*:

    Nastesti nejsme Amici, neobklopujeme se kramama, jestli jezdim v te SPRAVNE znacce vozu je mi u paty a sousedstvi mam dobre, protoze o sousedech nic moc nevim a mam klid.
    Ale vim dobre, o cem mluvis. Mam kamarada lekare, ktery bydlel v Karoline v pronajatem byte a nikdo se to nesmel dovedet....
    Mel dum ve Washingtonu, ale spravne mel mit dum i v Karoline.

    Jednou jsme pro neco skocili do nejakeho levneho obchodu a on mel fakt strach, aby ho nikdo nevidel, protoze by mohl prijit o pacienty.....
    Pokrytci, Snobove. No jo, Amici....
    Ale nejsou vsichnji nastesti stejni! Mam kliku na pratele.

    VIV - k tomu stehovani : ja kdyz jsem uz parkrat tady opoustela ty sve male nove domovy, byvalo mi krusno a pak se mi stejskalo a jezdim se divat na ,,sve bytecky" a vzpominam.
    Oni to tak nemaji.
    Pripada mi, ze je jim i jedno, jak a v cem bydli, protoze TI realitaci, kteri pro me hledali dum, byli u konce svych sil!
    Amici zjevne nemaji zadne predstavy a tak narocne (? ) pozadavky. Protoze vi, ze se stejne za chvili prestehuji jinam.
    ( no - neco se se mnou deje, protoze ac tenhle domecek miluju, uz 2.mesic po nastehovani jsem zacala rozvijet plany na dalsi presun, asi uz taky blbnu )

    Ja nevim, jak to maji s prateli. Drzim se tady i proto, ze uz mam KONECNE pratele....... A na ty me ceske nezapominam, piseme si, i kdyz popravde cim dal mene......
    No jo.....

    superkarma: 0 07.11.2003, 03:11:48
  13. avatar
    [124] Andula [*]

    katrinka: to je fakt, třeba ten trenér golfu za moc nestojí

    superkarma: 0 06.11.2003, 23:56:53
  14. avatar
    [121] Andula [*]

    katrinka: jen mít toho rentiéra, co to zaplatí, což?

    superkarma: 0 06.11.2003, 23:46:16
  15. avatar
    [119] Andula [*]

    katrinka: tedy, můj muž mi občas nadal do workaholiček, ale jen z legrace :o)

    superkarma: 0 06.11.2003, 23:36:45
  16. avatar
    [118] Andula [*]

    Léthé: to bys chtěla vědět, viď!

    superkarma: 0 06.11.2003, 23:36:02
  17. avatar
    [116] Léthé [*]

    Andula:hele...a co je to ten sex?

    superkarma: 0 06.11.2003, 23:28:37
  18. avatar
    [115] Andula [*]

    katrinka: tak, tak, přesně tak. Ale vážně, tady jich těch úplně hotových zatím není tolik, ale už se taky léčí, vlastně je to druh závislosti.

    superkarma: 0 06.11.2003, 23:28:06
  19. avatar
    [113] Andula [*]

    Léthé: no jo, ale workaholici nejsou jen postavy ze vtipů, ale můžou skončit v extrémním případě, tak, že už nemůžou. Skoro nic.
    I ten sex u nich jde do háje.

    superkarma: 0 06.11.2003, 23:19:39
  20. avatar
    [112] Léthé [*]

    No....můj názor je ten,že je lepší být workholik,než alkoholik a "nemakačenko" který nemá co do huby.

    superkarma: 0 06.11.2003, 23:17:22
  21. avatar
    [111] Andula [*]

    Landriel: no právě, já taky ještě na VŠ chovala více ideálů a bez peněz to fakt nejde, a to si nemyslím, že bychom nějak extra rozhazovali.

    superkarma: 0 06.11.2003, 23:03:39
  22. avatar
    [110] Andula [*]

    Vivian: pro mě nebylo nejhorší, že jsem nespala deset nebo osm hodin, ale že jsem čtyři roky nespala víc, jak snad dvě hodiny v kuse.

    superkarma: 0 06.11.2003, 23:02:49

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [109] Landriel [*]

    Vivian: to víš, že bych byla radši, kdyby to šlo tak, jak jsem si kdysi myslela - peníze přece nejsou důležité. No asi fakt nejsou, ale bez nich to nejde. bohužel...

    superkarma: 0 06.11.2003, 23:01:45
  2. avatar
    [107] Vivian [*]

    Landriel: ale já to chápu. Taky budu jednou muset splácet hypotéku a třeba ještě k tomu živit dítě. Nedělám si iluze

    superkarma: 0 06.11.2003, 22:59:05
  3. avatar
    [106] Landriel [*]

    katrinka: shodou okolností dělám stejnou práci, jako Viv, akorát mám navíc to dítě, takže vím, že ani v tomhle oboru to není úplně růžové, a práce taky není vždycky. Ono nebýt toho, že chceme pryč z města a pořídit si nějaký domek, žili bysme si docela dobře - ale pokud chceme být schopni splácet hypotéku, tak prostě on pracovat takhle moc musí - můj příjem je v tuto chvíli opravdu směšný.

    superkarma: 0 06.11.2003, 22:53:09
  4. avatar
    [105] Vivian [*]

    katrinka: když já zatím nemám a tak můžu spát dosyta. Ale nedělám si iluze, že až budu mít malýho drobečka, budu moct spát deset hodin. To bych asi těžce nestíhala Ale zase mám to štěstí, že jsme dva (na všechny starosti i radosti, na utrácení i na vydělávání) a dva budeme i na .

    superkarma: 0 06.11.2003, 22:52:16
  5. avatar
    [104] Vivian [*]

    Landriel: to já přece vím, že narozením dítěte se spousta věcí změní, nedělám si iluze. Já si přesto myslím, že BUDU, resp. budeme, schopni mu dát vše potřebné. Kdybychom nebyli schopni dítě uživit a poskytnout mu dostatek všeho, co potřebuje, neuvažovali bychom o něm. A já jsem ráda, že pro to, abychom oba dva (a pak všichni tři, čtyři) měli dostatek, nemusím(e) pracovat dvacet hodin denně... a chápu, že každý to štěstí nemá (ale není to jen o štěstí...) Vím, že všechno může být za chvíli jinak a já můžu být taky bez práce, ale i pak to budu mít prostě takový, jaký si to udělám...

    superkarma: 0 06.11.2003, 22:48:10
  6. avatar
    [101] Vivian [*]

    katrinka: díky za pochopení

    Marry: nejdřív češtinu
    jinak-mě někdy taky mrzí, že den má jen 24 hodin...ale asi to tak má být...

    superkarma: 0 06.11.2003, 22:30:54
  7. avatar
    [100] Landriel [*]

    katrinka: Já se na to ještě nedávno dívala dost podobně, jako Vivian. Jenže ono narozením dítěte se asi pohled na některé věci vážně změní a tahle k nim, aspoň u mě, patří. Buď jim chci zajistit nějakou úroveň péče, vzdělání, vybavení a pak se o to holt musím zasadit, nebo na to prostě nebudu mít. A dítěti bohužel nestačí jenom spacák, karimatka a pecen chleba s paštikou. Koukněte se, co stojí jenom dětské botičky. Navíc ceny stále rostou, ale platy moc ne. Aspoň mému muži teda ne a pak je logické, že pokud potřebujeme to, co předtím a třeba i něco dalšího, tak prostě musíme víc pracovat. I když se nám to třeba nelíbí...

    superkarma: 0 06.11.2003, 22:29:18
  8. avatar
    [97] Andula [*]

    zulu: ono stzudium je taky náročné, ale práce zase jinak, nejde to tak úplně srovnávat.

    superkarma: 0 06.11.2003, 21:51:54
  9. avatar
    [96] Vivian [*]

    *Kotě*: myslím, že to hromadění věcí k nám už dorazilo taky

    superkarma: 0 06.11.2003, 21:47:37
  10. [95] zulu [*]

    Ani nemusím chodit do práce, abych věděla, co je to stres a pracovní vytížení. Chodim do školy a stačí mi to. Nejenže musim chodit na všechny "cvíčka" ve škole, což se někdy protáhne, ale v době kdy bych měla odpočívat se musim učit,dělám seminárky, sháním si literaturu a začínám dělat absolventskou práci. Taky to neni jednoduchy,i kdyz vim, že jsou lidi, kt. jsou na tom daleko hůř.Ale studovat je občas taky pekně náročný. Musím si holt někomu postěžovat:-) a občas mi to i pomůže abych se nezbláznila.

    superkarma: 0 06.11.2003, 21:43:10
  11. avatar
    [94] *Kotě* [*]

    Taky jsem docela dlouhou dobu žila v USA (studovala i pracovala), měla jsem amerického přítele. Samozřejmě je pravda jak to, co říká Irka1, tak to, co píše Eva_Fl. Jenomže ten problém má ještě jiné stránky. Jednak skutečně není třeba Američany litovat, protože jaké si to udělali, takové to mají. V DC, v NY nebo v Seattlu nemusí mít nikdo třeba ani jedno auto, když nechce, protože mají rozvinutou hromadnou dopravu. Ale například v Houstonu, kde se mi taky "poštěstilo" žít, nemá člověk bez auta v podstatě lidská práva. To je jedna věc. Druhá věc, že k tomu, že Američané musí vydělat na hypotéku, 3 auta a školné dětem, musí též vydělat na ty spousty věci, které hromadí, protože to je pro ně jediným měřítkem úspěchu. Dům průměrné americké středostavovské rodiny je téměř neprůchodně zapchaný nábytkem, spotřební elektronikou a vitrínkama s věcma. Takové blbosti, jako je například velikost a počet televizí v domě a počet kabelových stanic, které si člověk platí, jsou měřítkem jeho společenského statusu. Nemluvě už vůbec o značce auta, domě v tom správném "sousedství" a dětech na té správné škole. Průměrná americká hospodyňka při nakupování nehledí ani tak na kvalitu, jako na kvantitu. Všeho musí být hodně. Viděla jsem ženy, jak si kupují deset úplně stejných svetrů, protože byly po dvou dolarech za kus. No nekupte to!

    Při takovém stylu života je skutečně nezbytné, aby každý pracoval 12-15 hodin denně, protože jak by jinak na všechny ty věci vydělal. Američané trpí dědictvím amerických puritánů, součástí jejichž věrouky bylo, že čím víc majetku se člověku podaří nahromadit, tím víc mu Bůh dal najevo, že bude spasen. Bohužel moderní Američané už vidí spasení jen přímo v tom majetku. I proto jsem se nakonec musela se svým přítelem rozejít, protože jakékoli duchovní či rodinné hodnoty pro něj byly pofidérní ve srovnání s nabytím řádného majetku a společenského postavení.

    superkarma: 0 06.11.2003, 21:41:22
  12. avatar
    [93] Irka1 [*]

    Libča: koukam, ze to tam taky nemas ruzovy.

    Nikde jsem nepsala o lidech, kteri cekaji se zalozenyma rukama. Plno lidi se stehuje, ale plno z nich nemuze, protoze sice nemaji v baraku tchyni , ale maji barak za nekolik milionu a ten je v tehle dobe neprodejny. Je veliky rozdil mezi Floridou, Nebraskou, Kalifornii a jednou z nejdrazsich casti sveta - kalifornskym Silikonovym udolim. Tady je ted kazdy "chudy - bohaty".

    superkarma: 0 06.11.2003, 21:14:40
  13. avatar
    [92] Andula [*]

    Libča: to je mi jasne, ze zit ze dne na den je narocne, my doma mame momentalne taky narocnejsi obdobi kvui stehovani a problemum s minulym bytem, tak z toho taky nejsem zorvna na vetvi a v klidu.

    superkarma: 0 06.11.2003, 20:52:01
  14. avatar
    [91] Andula [*]

    Libča: ja uz to pochopila, on mi blbnul net a je si tu tvou odpoved mohla precist az davno po tom, co jsem naskrabala to sve.

    superkarma: 0 06.11.2003, 20:47:03
  15. avatar
    [90] Libča [*]

    ne vzdyt tu rikam ze tu mame barak, dluhy na nej a vtom baraku tchyni a ver mi ze radsi nepomyslim nad tim co kdyby protoze barak s tchyni neprodas s dluhama uz vubec ne. Zatim praci mame.... zatima a tady fakt se zije ze dne na den.
    moje znama ma takovy heslo "Prosla jsem prvnim kolem bingo, prosla jsem druhym kolem bingo.. a co treti?? prekvapko" takhle tu zije vetsina lidi. Tady ruzne stavebni firmy maji zakazky mimo tuto oblast, takze hodne tatinku tu jezdi na montaze...

    superkarma: 0 06.11.2003, 20:40:59
  16. avatar
    [89] Andula [*]

    Vivian: ono je stěhování a stěhování, buď může jít o jedno za život, kdy rodina totálně změní místo bydlení, třeba kvůli práci nebo kvůli zdraví dětí. A pak je ono druhé stěhování za prací, několikrát za život.
    A já si myslím, že tohle stěhování za prací několikrát za život odporuje české mentalitě, kdy lidé staví domy pro několik generací atd.

    superkarma: 0 06.11.2003, 20:38:53
  17. avatar
    [88] Andula [*]

    Libča: mozna mam drzou nebo hloupou otazku, vy neuvazujete o prestehovani?

    superkarma: 0 06.11.2003, 20:35:48
  18. avatar
    [87] Libča [*]

    Vivian ale kdyz tu praci nemas, jsi zadluzena, zijes z niceho, vzdyt to tu vidim.... co ti zbyva.. mas rodinu proste musis jit... tady je to normlani.... hele nase jedna lekarka jeji manzel ma praci na zapade a ona tma nechce.. ma praci tady.. a ver mi ze uz to u nich doma kolizuje.. proste tohle je kruty.. a bude to jeste horsi. Tady si lidi stavi barak.. maji dluhy (i my) ale je t ovlastne riziko protoze nevim co bude dal... jak to udelat kdyby se ti neco takoveho stalo.. fakt nekdy se tak bojim...
    A prave taky jsme ti chtela rici ze tady zdravotni sestry delaji i ctyri vikend za sebou.. tady se pracuje jen osm hodi denne.. ale taky svatky nesvatky ja mam vyhodu a stesti ale jak dlouho??? to je ta otazka a co pak dal?? holt se smirit a nechat ze sebe zdrhat kuzi dulezite je ze mas praci kdyz jinou tady nenajdes..... ver mi ze jsem v situaci ze hledam.. a nic neni.. nikde. A to mam prosim velmi super zaverecne zkousky na cizinku prumer 1,0 a stejne ti zavolaj zajem mame ale nemame misto.... a tady nektere sestry upracuji az do stavu nemocnych prijdou do spitalu k nam s vredama, arhytmii a jinymi zdravotnimi jevy z upracovanosti.... ale pracuji dal a dekuji bohu za sve misto..

    superkarma: 0 06.11.2003, 20:31:29
  19. avatar
    [86] Vivian [*]

    Libča: právě proto už ve zdravotnictví nedělám. a to jsem nedělala jen pět hodin dopoledne, jak píšeš ty, ale dvanáct hodin několikrát do týdne, dny, noci, víkendy i svátky. náročná nedoceněná práce. naplánovala jsem si třeba program na volný víkend a v pátek mi volali z práce, že musím zítra přijít, protože některá z kolegyň "odpadla"...
    ale brečet a stěžovat si - k čemu by mi to asi tak bylo...

    Co se týče toho "všude běžného" stěhování za prací, tak podle mě jsou ti, kdo to tady v Čechách tak vehementně prosazují, trochu mimo. Dobře, pokud je člověk mladý, dosud bydlí u rodičů, nemůže v místě bydliště najít práci a nic ho tam nedrží - proč ne? Ale dovedete si představit, že kvůli stěhování za prací prodáte byt, opustíte své blízké a přátele... a kromě práce budete v novém působišti hledat ještě bydlení? A nebo se máma od dvou dětí může klidně odstěhovat do horoucích pekel za prací? Odstěhovat se někam jen proto, aby měla práci?
    Stěhování za prací je v našich podmínkách podle mě blbost. A zajímalo by mě, jak to funguje jinde.

    superkarma: 0 06.11.2003, 20:18:15
  20. avatar
    [85] Libča [*]

    no tady hodne lidi odchazi za praci, vsak byty cesky bytovky jsou prazdne ted tu i uz nektere baraky bouraji protoze nikdo vn ich nebydli a nikdo sem nechce..
    tady zustavaji fakt jen ti co tu neco maji a zbytek to bali...

    superkarma: 0 06.11.2003, 20:17:25
  21. avatar
    [84] Andula [*]

    Libča: ahoj Libi, ja vim, ze tam, jak zijes, je to dost drsne v te nezamestnanosti, da se to prirovnat treba k severni Morave u nas?
    A je v Nemecku bezne se stehovat za praci? V Cesku ne, jak vis, ale vzdycky tady ekonomove rikaji, ze jidne to bezne je a ze Cesi by se tio taky meli naucit.

    superkarma: 0 06.11.2003, 19:45:03
  22. avatar
    [83] Libča [*]

    Ja si to tu moc necetla ale mela jsem tu sanci procist si co psala Irka musim ji dat za pravdu.... a ma ji... je to krute ale ma proste pravdu.. obcas jsem Irky realismus nemela rada a hadala se s ni vid ale ted s ni souhlasim.
    Mila devcata ja ziji v oblasti neemcka kde je 21% Procentni nezamestnanost.. sehnat misto uz jako treba uklizecka je stesti... ja mam to stesti ze pracuji jako zdravotni sestra pet hodin dopoledne v jednom spitale, mit tu sanci se dostat jinam uz mizim ale za jakou cenu?? za cenu toho ze delam na smeny? za cenu toho ze mam plne vikendy? zadne svatky? ze mozna s mym synem nebudu mit pak vanoce?? je pravda ze si i rikam ze to objetuji ale pak ho vidim a zase si rikam vydrzi za tech par euro vydrz a vydrzim.. nevim jak dlouho, kdyz mne tam siknauje jedna mila lekarka..ale vim ze jinou volbu nemam protoze tady PRACE NENI!!!!!!!! Pro nikoho.... tady mit praci to je jako najit zlaty hovno fakt... tady je to stesti, kdo ma praci je Buh.. a proto odtud lide dojizdi x km za praci, prijizdi pozde vecer domu z prace, jsou tu chlapi doslova vyuzivani, zachazi tu s nekteryma zamstnancneme jako s kusem otroka...obiraji je vyuzivaji, musi delat prescasy na tzv. konto to znamena ze mate treb 200 hodin prescasu a nedostanete ani cent za ne.. a ozvete-li se tak udelaji jen bey bey a mej se krasne... sto jich ceka za dverma... je to kruta realita a ja se bojim ze tahle realita bude vsude.... za par let.... je to k uzoufani. Ruzne firmy krachuji, nasi nemocnici ktera je doposud statni chteji udelat privatni, predstava ze nemam ony statni prispveky ktere muj plat udelaly snesitelnym.... a ze tohle mit nebudu ze budu mit moc malo tak si rikam co budu delat...?? bojim se budoucnosti a bojim se toho ze casem budu taky muset dojizdet x km za praci.... protoze fakt jine reseni mit nebudu.. a kdyz mi nikdo nabidne uklizet tak budu a jak rada.... jenze kdo vam to nabidne?? kdyz tu nikdo prachy na uklizecku nema a radsi si uklidi sam.?? verte mi... ze i druha strana mince existuje a je jedno jak zijete jak se snazite stejne nemate sanci..... tady u nas uz bohuzel ne.....

    superkarma: 0 06.11.2003, 19:37:06
  23. avatar
    [82] Andula [*]

    Vivian: tak v tom si rozumíme určitě, sedět s rukama v klíně a brečet, to není můj styl.

    superkarma: 0 06.11.2003, 19:28:58
  24. avatar
    [80] Vivian [*]

    ZanaP: spousty lidí dělají práci, kterou nevystudovali (ev. které se nevyučili) - existují pracovní místa, na která ani nepotřebujete zvláštní vzdělání

    superkarma: 0 06.11.2003, 19:15:32
  25. avatar
    [78] Vivian [*]

    Andula: no jasně, rozumíme si chápu že vždycky to nemusí být nejjednodušší, ale člověk nesmí zůstat sedět s rukama v klíně a brečet a naříkat na osud - z jednoho prostého důvodu - je to houby platné.

    superkarma: 0 06.11.2003, 19:04:50
  26. avatar
    [77] Andula [*]

    Vivian: ahojky, já si taky myslím, že jaký si to uděláš, takový to máš.
    Ale aniž bych se uchylovala ko kompromisům, musím uznat, že to neplatí úplně stoprocentně - tak, jak člověk zakládá rodinu, stává se vlastně účastníkem a už nezáleží jen na něm a jeho vůli.
    Protože dítě může být nějak postižené, manžel dlouho nemocný, nebo mohou být potíže s bydlením a ne vždy v tom člověk lítá vlastní vinou.
    Pak ti může být nějaké "jaké si to uděláš, takové to máš" alespoň na čas houby platné a člověku nezbývá, než se porvat s tím, jaké to zrovna je.
    Ale zase, někdo se rve a někdo ne, to je fakt.


    superkarma: 0 06.11.2003, 18:59:25
  27. avatar
    [76] Andula [*]

    Janinas: můj muž není workaholik, koneckonců by ani být nemohl, protože tomu brání jeho nemoc.
    Ale říkal, že pro chlapy je důležité, aby zvládali svou práci a byli v ní dobří.

    superkarma: 0 06.11.2003, 18:52:33
  28. avatar
    [75] Vivian [*]

    stejně tvrdím "jaký si to uděláš, takový to máš..."

    ginile, sarobrouk-souhlas

    Nechápu, proč někteří z vás odsuzují životní ideály a označují je za naivismus. Nechápu totiž, co chce od života člověk, který žádné ideály nemá... Myslím, že mnohdy stačí chtít.
    Čtu argumenty typu "až budeš mít děti..." - jasněže budu mít děti, taky pak asi nebudu spát deset hodin denně a budu muset pracovat víc, než teď, když vydělávám jen na svůj život. Ale myslím, že nikdy nebudu z těch, kteří s rukama v klíně naříkají a stěžují si.
    Mám to štěstí, že žiju v místě, kde je práce dost. I kdyby nebyla práce v mé branži, bude vždycky někde jinde. Věřím, že mladý, zdravý člověk, který chce pracovat, práci najde (tady určitě)-zdůrazňuji, že nehodnotím jiné oblasti země, kde jsem nežila a nevím, jak to tam chodí.

    superkarma: 0 06.11.2003, 18:15:28
  29. avatar
    [74] marta-b [*]

    Lucimo: Taky jsem se hlavně kvůli práci přestěhovala hned po matuře do Prahy, protože ve městě, kde jsem bydlela, bych coby absolventka nenašla místo, kde bych uplatnila to, co jsem se na škole snažila naučit. V Praze jsem dostala nabídek hned několik a za lepší peníze, ale zase je tu dražší bydlení, takže to vyjde nastejno, jako kdybych doma sehnala něco za míň peněz .

    superkarma: 0 06.11.2003, 17:27:41
  30. avatar
    [73] Exupery [*]

    medved: Taky si myslím, že to tak je, já byla loni asi dva měsíce bez práce (připadalo mi to jako věčnost) a na pracáku se divně koukali, nevěřili, že po nich chci fakt sehnat práci, nenabídli mi za tu dobu ani jedno místo V Praze. Nebyl samozřejmě zas až takovej problém otevřít noviny sehnat si ho sama. Nejhorší je, že v oboru mi nabídli všude max. 11.000,- hrubýho, což jsem jaksi nemohla vzhjledem k ceně bydlení vzít. Ale chystám se na to až začne pracovat , že se nebudu zas až tak moc ohlížet na plat a budu spíš honit nějakou praxi v oboru, kterej by mě bavil
    Lucimo: Ty ne, někdo jinej tam psal, že tam není ani úklid.

    superkarma: 0 06.11.2003, 17:08:28

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme