Bulvár

Ještě jednu dvojku vína !

Konfucius - Když jsi přišel na svět, plakal jsi a všichni se radovali. Žij tak, aby všichni plakali, až jej budeš opouštět.

 

Naše teta Emma se vždycky ráda napila. Pamatuji si ji z dětství, kterak po obědě v koutu zahrady popíjí  bílé víno.
Potom si vzpomínám, jak si moji rodiče o tetě povídali. Nerozuměla jsem, proč o ní mluví trochu šeptem a mávají přitom ukazováčky. Až když jsem dospěla, došlo mi, že byla řeč o pití alkoholu a případné závislosti.

Začalo to celkem nevinně. Teta zbožňovala víno a ráda všem říkala, jak se nikdy nenapije tvrdého alkoholu. Tento fakt uváděla v známost vždy, když k tomu byla sebemenší příležitost, a říkala to vždy o něco hlasitěji, než bylo potřeba. Pamatuji si také, že vždy při placení v restauraci se dožadovala ještě jedné dvojky. Že ji vypije rychle.
Brzy začala pít vinné střiky "na žízeň", a tak se stalo pravidlem, že před obědem v sobě měla litr vína.
Bylo mi to nepříjemné, i když jsem jako malá netušila, o co jde. Z tety to bylo cítit, přišlapávala si při řeči jazyk, a já jí přestávala rozumět. Nakonec jsem si s ní už nechtěla hrát, ani u ní trávit čas.
Jednoho dne mezi ní a mými rodiči proběhla hádka a já jsem tetu už nevídala.

Později mi maminka vysvětlila, o co jde. Teta je alkoholička, ve svém věku 48 let je v invalidním důchodu, a jde to s ní od deseti k pěti. Fakt, že je alkoholik, není schopna přiznat nám, ani sama sobě. Při zmínce o léčení začíná být zlá, a tak jsme ji již dlouho neviděli. Škoda, byla dobrý člověk a vyprávěla krásné pohádky. Bohužel, už je to někdo jiný.

Neodsuzuju ji, ale pomoci ji nemůžu. Neměla lehký život - její otec také pil, její manžel zemřel pár let po svatbě a děti neměli. Žije sama, jen s lahví.

 

Jak jsou na tom české ženy s alkoholem?

V posledních desetiletích jde o závažný zdravotnický a sociální problém. Počet alkoholiček ve srovnáni s počtem alkoholiků je udáván v poměru l:6 až l:l. Ženský alkoholismus se nevyhýbá žádné společenské skupině. Vzrůstá také počet komplikací souvisejících s požíváním alkoholu v těhotenství a se škodlivými důsledky na zdravotní stav plodu. V České republice konzumuje alkohol před otěhotněním 3/4 žen. Z nich třetina pokračuje v pití alkoholu během prvních 3 měsíců těhotenství a dalších 16 % i mezi 3. až 6. měsícem. Pití alkoholu během těhotenství, zejména během prvních tří měsíců, včetně doby, když žena o svém těhotenství ještě neví, s sebou nese velká rizika pro plod.

Jak se na problém alkoholismu žen dívá spolek Anonymních alkoholiků

Počet žen, které v A.A. nacházejí pomoc pro své problémy s pitím, vzrůstá každým dnem. Zhruba jedna třetina současných členů jsou ženy; mezi nově příchozími jejich poměr stále vzrůstá. Tak jako muži ve společenství, i ženy zastupují každé sociální pozadí a způsob pití.
Zdá se, že existuje všeobecné mínění, že ženy alkoholičky čelí speciálním problémům. Protože společnost má tendenci aplikovat jiné normy na chování žen, některé ženy mohou mít pocit, že jejich nekontrolované užívání alkoholu s sebou nese větší znamení hanby.
 

Hrají v této velmi rozšířené závislosti roli geny?

Alkoholismus je vrozená záležitost.
Adoptované děti, jejichž praví rodiče byli alkoholici, mají až čtyřikrát větší riziko pozdějšího vzniku závislosti.


Alkoholismus je podle nejnovějších vědeckých výzkumů do značné míry geneticky podmíněná záležitost. Jak říká německý vědec Karl Mann, specialista na otázky závislosti, řada studií dospěla k závěru, že závislost na alkoholu je geneticky podmíněná zhruba z padesáti až šedesáti procent (!). Nesprávnou se prý mezitím ukázala teorie vycházející z psychoanalýzy u osobností podléhajících závislostem, podle které mají například psychicky labilní osoby silnější sklony k alkoholismu než ostatní lidé. Podle Manna osobnost a sociální třída nehrají při vzniku závislosti žádnou roli. Na genetické dispozice poukazuje například i ta skutečnost, že alkoholismus se v mnoha rodinách vyskytuje ve větší míře než u jiných. „Adoptované děti, jejichž praví rodiče byli alkoholici, jsou i v pěstounských rodinách, kde je alkoholismus takřka neznámým pojmem, vystaveni třikrát až čtyřikrát většímu riziku pozdější závislosti než ostatní děti," konstatuje vědec. Ještě se ale neví, jaké geny nebo jaká jejich kombinace sehrávají hlavní roli při vzniku závislosti. Genetická dispozice k alkoholismu však ještě neznamená, že se nad závislostí na alkoholu nedá zvítězit. Úspěšnost léčby je z dlouhodobého hlediska zhruba čtyřicetiprocentní, což je podstatně více než u řady jiných chronických onemocnění. 
 

Trocha  historie alkoholismu

Alkoholismus je někdy pokládán za neduh specifický pro západní civilizaci, jakoby moderní. Ve skutečnosti má však konzumace alkoholu tradici dlouhou mnoho milionů let.

 

Zřejmě první surovinou, z níž se získal poživatelný etanol, byl med. V egyptských papyrech jsou dochovány zmínky o opojných nápojích z datlí, obilí a hroznů. Nescházejí poukazy na to, že "opilost může udělat dobře". V bibli nalezneme více než dvě stě zmínek o víně, i příklady opilosti, která mohla být normálním životním úkazem. Starozákonní kmet Noe uměl vypít víc, než snesl. Biblické texty i talmud vychvalují přednosti opojných nápojů. Jednak posilují zdraví (což nedávno američtí vědci "znovuobjevili"), jednak přinášejí chudákům a nešťastníkům zapomenutí na trpký pozemský úděl. Vinice byla vždy symbolem míru a bohatství. Kdo odmítl podle starověkého judaismu víno, urazil majestát Hospodina.

Přemýšlíte, zda jste vy anebo někdo z vašeho okolí závislí, popř. v jakém jste stádiu?

    I. stadium - Alkohol je zde drogou, kterou si piják buď sám ordinuje, aby potlačil nepříjemné psychické stavy, nebo aby dosáhl ve společnosti příjemného stavu, nálady a přiblížil se lidem nebo lépe řečeno svým spolupijákům. Frekvence abúzu alkoholu a dávky alkoholických nápojů během času stoupají, nedochází však dosud k alkoholické intoxikaci.
    II. stadium - Tolerance na alkohol dále stoupá, dochází nejdříve k občasným, později k stále častějším stavům opilosti, tj. k alkoholické intoxikaci. Piják pije rychleji, zejména v začátku požívání alkoholických nápojů, a často přechází od méně koncentrovaných ke koncentrovanějším nápojům. Okénka jsou v tomto stadiu spíše výjimkou.
    III. stadium - Nadále roste tolerance, okénka jsou již pro toto stadium charakteristická. Pije s přesvědčením, že alkohol ovládá a může kdykoli přestat. Nastává ztracená kontrola v pití, která trvá od šesti do dvanácti měsíců.
    IV. stadium - Má výrazný znak snížení tolerance na alkohol, což znamená, že se závislý opije častěji, že se opije daleko rychleji než dříve, a při nevhodné příležitosti. Nezřídka začíná pít již od rána. Vhodný je zde tzv. termín debaklu - bez alkoholu to nejde a s alkoholem také ne.

Já osobně se ráda napiji a proti alkoholu v zásadě nic nemám. Ale uznejte sami, pohled na opilou ženu je mnohdy nechutný a k pláči. I zde mají muži výhodu - vyhněte se tedy uvedeným stadiím a pijte s mírou  !

 zdroje - Rodinná encyklopedie zdraví, nakl. Pragma
              Drogy a alkohol v těhotenství, Kukla, Hrubá, Tyrlík
              Reflex, "My a alkohol", 21. 9. 2000
         

 


   

 

                          
   
02.10.2003 - Společnost - autor: Jindřiška Kleknerová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [156] grizzly [*]

    Recyklovaný článek paráda.

    superkarma: 0 02.10.2008, 16:00:18
  2. avatar
    [155] MEK [*]

    mám ráda víno a každý večer u televize si dám skleničku ,ale určitě nejsem alkoholička

    superkarma: 0 02.10.2008, 11:38:23
  3. avatar
    [154] Ťapina [*]

    Simba: Však vím, já taky žeru jak nezavřená - někdy .

    superkarma: 0 09.12.2003, 22:49:14
  4. avatar
    [153] Simba [*]

    Ťapina: Máš pravdu, závislost na jídle se pozná snáz.

    superkarma: 0 04.12.2003, 19:10:04
  5. avatar
    [152] Ťapina [*]

    Marie: Bohužel to jídlo je někdy víc vidět. Alkoholik už musí být hodně závislý, aby to okolí poznalo, u jídla to jde mnohem snáz.

    superkarma: 0 17.11.2003, 20:00:46
  6. [151] Marie Hrazdilova [*]

    Nic se nemá přehánět. Nejsem abstinent, ale k životu pití nepotřebuji. Když už něco, tak jen 1 - 2 skleničky za celý večer a dost. Já se raději najím (což je taky jistý způsob závislosti).

    superkarma: 0 05.10.2003, 23:28:02
  7. avatar
    [150] emma [*]

    ta Emma z článku nejsem já!

    superkarma: 0 05.10.2003, 10:43:57
  8. avatar
    [148] Gumídek [*]

    Dneska si dáme k nedělnímu obědu s manželem červené vínečko

    superkarma: 0 05.10.2003, 09:03:25
  9. avatar
    [147] Kocicka [*]

    Ráda se napiji.Ale alkoholik ze mě asi nebude, strašně nerada piji sama, tedy sama se nenapiji vůbec!

    superkarma: 0 04.10.2003, 22:26:07
  10. avatar
    [146] Sanofi [*]

    Lucylle: Šňupnu si perníček? Jahodový?

    superkarma: 0 04.10.2003, 16:19:15
  11. [145] tventula [*]

    Tohle je neštěstí celé rodiny.

    superkarma: 0 04.10.2003, 16:01:31
  12. avatar
    [144] Brett [*]

    Duvody alkoholismu jsou ruzne. Chapu ty, kteri piji nejaky cas na zal (protoze jim nekdo zemrel nebo je z nejakeho duvodu opustil), ale kazdy se s tim musi vyrovnat sam. Nekomu to trva dele, nekomu kratce. Sama si dam rada vinko, ale s mirou. Nekdy je clovek ve stresu a musi se nejak odreagovat. Ale nesmi se to prehanet jako s nicim jinym. Tedy jsem pro umirnene piti. Na druhou stranu jsem ale proti koureni. To je stejna "droga" jako piti a navic jeste muze zpusobit zdravotni komplikace (podivejte se na naseho pana expresidenta, jak si znicil zdravi a co nas to stalo penez nez se chudak vylecil).

    superkarma: 0 03.10.2003, 16:18:36
  13. avatar
    [140] k@tchabinka [*]

    Lucylle a zamluveny misto v lecebne uz mas ?:)))

    superkarma: 0 03.10.2003, 10:56:03
  14. avatar
    [139] Lucylle [*]

    Eva_Fl: Zakourim si manicku,snupnu si pernicek a dam si pivinko

    superkarma: 0 02.10.2003, 22:44:00
  15. avatar
    [135] Eva_CZ [*]

    gryzli: Alkoholik nepije protože má problémy, ale má problémy protože pije.

    Alkoholik, mily Grizli pije, protoze je alkoholik. Nebo nepije, protoze je to moudry alkoholik ( tedy abstinujici alkoholik ).

    superkarma: 0 02.10.2003, 20:52:49
  16. avatar
    [134] Eva_CZ [*]

    Kopicka: znam samozrejme hodne lidi, ktere nekdo opustil a samozrejme nezacali pit.

    Me tady desi, jake city chovate k chlastu - vineCKO, piveCKO, panaCEK, lahvinku.....

    Jeden psychiatr mi kdysi rikal, ze to je nebezpecne! Ze je to nebezpecne pojmenovani pro drogu.

    Ale ze tohle nemaji fetaci! Kdo si jde bouchnout HEROINEK, kdo je na PERVITINKU ( ci pernicku ), kdo si OPIECKO, MARIHUANECKU apod?
    Nezda se vam to divne? Ja teda zdrobneliny od malicka bytostne nesnasim, dokonce jsem rikala HRUSA a JABLO ( vsechno ostatni mi prislo desne jemny ), ale tohle je taky na povazenou......

    superkarma: 0 02.10.2003, 20:51:03

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [133] Kopicka [*]

    Tohle není sranda. Kamarád umřel na to, že pil technickej benzin.Přestal totiž chodit do práce a neněl ani korunu. Samozřejmě začal pít po tom, co ho nechala žena...

    superkarma: 0 02.10.2003, 20:26:15
  2. avatar
    [132] Ťapina [*]

    igi: Já občas piju sama a nevidím na tom nic špatného. V hospodě s kamarády je taky dobře, ale tohle je něco jiného. Když jsem sama doma, udělám si večer sama pro sebe, pustím si třeba nějaký pěkný film a otevři lahvinku vína (většinou ji nevypiju celou ), prostě atmosféra pohody.

    superkarma: 0 02.10.2003, 20:11:18
  3. avatar
    [130] Sama [*]

    Brr, znala jsem paní, která se dopracovala k pití Ironu

    superkarma: 0 02.10.2003, 19:36:39
  4. avatar
    [127] Eva_CZ [*]

    AlexKazalin: tak znovu - a nejsou to americke kecy, jen tak mimochodem :
    Alkoholismus je vrozená záležitost.
    Adoptované děti, jejichž praví rodiče byli alkoholici, mají až čtyřikrát větší riziko pozdějšího vzniku závislosti.

    Alkoholismus je podle nejnovějších vědeckých výzkumů do značné míry geneticky podmíněná záležitost. Jak říká německý vědec Karl Mann, specialista na otázky závislosti, řada studií dospěla k závěru, že závislost na alkoholu je geneticky podmíněná zhruba z padesáti až šedesáti procent (!). Nesprávnou se prý mezitím ukázala teorie vycházející z psychoanalýzy u osobností podléhajících závislostem, podle které mají například psychicky labilní osoby silnější sklony k alkoholismu než ostatní lidé. Podle Manna osobnost a sociální třída nehrají při vzniku závislosti žádnou roli. Na genetické dispozice poukazuje například i ta skutečnost, že alkoholismus se v mnoha rodinách vyskytuje ve větší míře než u jiných. „Adoptované děti, jejichž praví rodiče byli alkoholici, jsou i v pěstounských rodinách, kde je alkoholismus takřka neznámým pojmem, vystaveni třikrát až čtyřikrát většímu riziku pozdější závislosti než ostatní děti," konstatuje vědec. Ještě se ale neví, jaké geny nebo jaká jejich kombinace sehrávají hlavní roli při vzniku závislosti. Genetická dispozice k alkoholismu však ještě neznamená, že se nad závislostí na alkoholu nedá zvítězit. Úspěšnost léčby je z dlouhodobého hlediska zhruba čtyřicetiprocentní, což je podstatně více než u řady jiných chronických onemocnění.

    superkarma: 0 02.10.2003, 18:14:25
  5. avatar
    [126] Dudlajlama [*]

    To:helip #56, jeste k te pani, co o ni pises, to jsou takzvani kvartalni pijaci.

    superkarma: 0 02.10.2003, 18:06:52
  6. avatar
    [125] Sanofi [*]

    my jsme maličké město,ale hospod je tu jako máku. napočítali jsme jich s kámoškama 60! A zajímavý, že všechno kolem krachuje,ale hospody jedou zvesela dál

    superkarma: 0 02.10.2003, 17:51:24
  7. avatar
    [124] Exupery [*]

    catty: Na zažívací problémy to ale musí bejt Prazdroj 12
    Bohďa: Malý dávky jsou prej dobrý na srdce (na oběh) Nejhůř na tom jsou prej kuřáci abstinenti a nejlíp mírní pijáci nekuřáci. No já nejsem moc mírná v pití

    superkarma: 0 02.10.2003, 17:50:07
  8. avatar
    [123] Sanofi [*]

    Exupery: Něco na tom bude. Můj manžel říká, že když si dá pivo, nemusí půl dne jíst.

    superkarma: 0 02.10.2003, 17:49:28
  9. avatar
    [118] Exupery [*]

    gryzli: Ale jdi ty Já třeba tloustnu, když nepiju Protože strašně žeru. Teď jsem nepila 5 dní a přibrala jsem dvě kila. Normálně vážím 49 kg (170cm) a leju do sebe pivo furt. Tloustne se po tom hlavně když tím zapiješ vepřoknedlozelo jinak to jenom proteče A druhej den nemám úplně chuť do jídla a je to, pivem si držím tajli Třeba už jsem v závěru
    Jo a taky si myslím, že člověk se často stane alkoholikem, když má nějakej velkej problém, takže tak úplně nesouhlasím a ni s tím, že problémy přijdou až potom. Jak jsem napsala níž, drogy (včetně alkoholu) jsou v pohodě dokud tím neřešíš problémy, ale jenom se bavíš.

    superkarma: 0 02.10.2003, 17:04:49
  10. avatar
    [113] Exupery [*]

    catty: Já jsem taky skoro v centru Prahy, takže si můžu vybrat. Ale ani si moc nevybírám. Většinou jsme pozvaný někam od dalších lidí, takže jdeme tam nebo jdem s kolegama na chvíli po práci, a to jdeme tady za roh do takový putyky. A pak s kámoškou v létě chodíme hlavně na zahrádku.
    Michaela: Mě právě blbě nebejvá, jinak bych taky pila míň. Pokud nepiju úplně do rána, tak jsem pak čilá a nic mě nebolí. Ale poslední dobou to začínám omezovat. Za chvíli budu chtít pitomky . ve dvou vůbec do hospody nechce, jde jedině když jde ještě někdo, a to jeho kamarádi, s mejma musím chodit sama.

    superkarma: 0 02.10.2003, 16:20:47
  11. avatar
    [101] Exupery [*]

    catty: No mě to od studentských let vydrželo až do 31 (tj. teď). Ale že bysme se s kamarádkou když se vidíme bavili o tom, jak jsme se kde ožraly, to teda ne. Ale opijem se skoro vždycky když se vidíme, tak jednou za 14 dní. Ale ještě mám spoustu dalších kamarádů, takže nakonec z toho vyjde tak 3x týdně. Ale byly doby, kdy jsem byla v hospodě denně. Cestou z práce jsem totiž šla kolem mojí oblíbený a nikdy jsem se nepřemluvila k tomu, abych do ní nezašla na jedno. Jenže z jednoho jich bylo nakonec třeba 6 A tak to mám pořád, neumím jít na jedno, nemám záklopku. Takže radši nejdu vůbec.
    marcellina: Česnek je nejlepší, ale jestli máš rýmu, tak mléčný výrobky nic moc, zahleňujou.

    superkarma: 0 02.10.2003, 14:39:16
  12. avatar
    [99] Ťapina [*]

    Silveig: No, mě to fakt ale přijde, že na ožralou ženskou je horší pohled než na ožralého chlapa. A rozhodně mají ženy alkoholičky podstatně menší šanci na vyléčení než muži, jak jsem někde četla.

    superkarma: 0 02.10.2003, 14:34:47
  13. avatar
    [96] k@tchabinka [*]

    Mili.. mnooo.. my se ti (mozna)slozime na lecbu :))

    lahev rumu to vyresi :)

    superkarma: 0 02.10.2003, 14:05:13
  14. avatar
    [93] Juana [*]

    Jak to tak čtu, dala bych si jedno . Jenže kojím, budu řídit a doma už na něj nebudu mít chuť.
    Než jsem poprve otěhotněla, pila jsem pivko i ínko. V těhotenství se mi alkohol hnusil, dva roky jsem kojila a za tu dobu si moje chuťové buňky zcela odvykly alkoholu. Časem jsem přišla na chuť dobrému kvalitnímu vínu, které můžu tak v množství 2dl. Jenže pak jsem zas otěhotněla a teď kojím a ještě tak rok budu, tak si jen občas dám trošku piva nebo decku vína, ale to musí být opravdu dobrý.

    superkarma: 0 02.10.2003, 13:50:31
  15. avatar
    [88] k@tchabinka [*]

    nebojte damy :)zitra bude clanek o alkoholismu muzu :) a zvesela se prochlastame do pristiho tydne .
    Heslo zni: "Kdo chvili nepil, ted blije opodal"

    superkarma: 0 02.10.2003, 13:15:40
  16. avatar
    [87] isis [*]

    AlexKazalin: Že by prvním alkoholikem byl už Adam????

    superkarma: 0 02.10.2003, 13:14:14
  17. avatar
    [81] šája [*]

    Není těch článků o alkoholismu v poslední době nějak moc?

    superkarma: 0 02.10.2003, 12:36:33
  18. avatar
    [80] Lotka [*]

    Tak jo, jdu si dát vinej střik

    superkarma: 0 02.10.2003, 12:30:03
  19. avatar
    [79] marcellina* [*]

    Exupery, v pondeli sem si dala cesnekovou kuru, nadrtit cesnek (pul palice), 2 taveny syry a jogurt a sul- takova cesnek. pomazanka. Nasoukala jsem do sebe s tmavym rohlikem a uplne mi z te premiry cesneku tekly slzy , ale zvladla jsem to. Nos se mi uvolnil a ryma se spustila

    superkarma: 0 02.10.2003, 12:23:55
  20. avatar
    [77] Eva_CZ [*]

    AlexKazalin: tak jeste jednou pro ty, kdo opet nepochopili :
    Alkoholismus je vrozená záležitost

    superkarma: 0 02.10.2003, 12:14:12
  21. avatar
    [76] Hanula [*]


    Na zdraví všem střídmým "alkoholikům".

    superkarma: 0 02.10.2003, 12:02:07
  22. avatar
    [75] Exupery [*]

    Michaela: No přítelovi to moje hulení taky vadí, ale já furt tvrdím, že když kouřím akorát v hospodě, ať mi dá pokoj a doma si pak hned mažu vyčistit zuby, páč vím jak je nechutný dát pusu kuřákovi. Do 25 jsem totiž nekouřila vůbec.
    marcellina: Jenže on alkohol ten vitamín B celkem úspěšně likviduje. A kyselina listová je tučím taky jeden z vitamínů B, tak třeba ji to ničí taky, to ale nevím. Každopádně je dobrá pro těhotný, takže milé těhotné, pijte pivo
    A na virózu je fakt nejlepší střídat celej den svařák s česnečkou (ten česnek do ní musíš dát až nakonec, nevařit). Druhej den budeš jak rybička, nekecám.

    superkarma: 0 02.10.2003, 12:01:26
  23. avatar
    [74] marcellina* [*]

    Michaelo, taky se chystam dat si zitra nebo o vikendu burcak (ale jen jestli mne neschvati uplne ta ma viroza )

    superkarma: 0 02.10.2003, 11:41:16
  24. avatar
    [73] marcellina* [*]

    K. dobry . Ja mam rada vinko. Na dovolene nam jedna pani, co pracuje jako chemicka pri rozboru urcitych pozivatin (po kazde neco jineho) delala na prani analyzu nami urcenych pochutin a vyslo z toho:
    : dobre na zizen, zena nejlepe vypit 1 denne, kdyby tam nebyl alkohol, je to idealni piti: obsahuje hodne vitaminu B, a tolik kyseliny listove, co je ve 150g varene brokolice, takze je v podstate zdrave az na ten alkohol.
    (vino - bile) - obsahuje antioxidanty, ktere pomahaji v boji s volnymi radikaly, kterymi se nase okoli jenom hemzi. (kdyz jdeme s babama na vinko, tak rikame, ze mame antioxy kuru, nebo jdem na vitamin V)
    (vino - cervene) - obsahuje flanoidy a jine prospesne latky, ktere napomahaji tvorbe cervenych krvinek v tele.
    Takze je to vsechno prospesne, jen se to nesmi prehanet

    superkarma: 0 02.10.2003, 11:38:06
  25. avatar
    [71] Palita [*]

    Mám žízeň a mám jen aquilu, to není ono.

    superkarma: 0 02.10.2003, 11:18:28
  26. avatar
    [68] Ladia [*]

    Jdu se napít

    superkarma: 0 02.10.2003, 11:11:59
  27. avatar
    [65] Exupery [*]

    catty: Asi nejsem normální, páč se otupuju, aniž bych měla problémy. Berlička to pro mě není, je to sranda. Baví mě hospody. Doma bych pivo cucala dvě hodiny a spíš bych na něj neměla chuť vůbec. To samý cigáro, jedině k tomu

    superkarma: 0 02.10.2003, 11:04:18
  28. avatar
    [64] marcellina* [*]

    K., Catty, na nizkej tlak je taky kaficko a to je bez alkoholu

    superkarma: 0 02.10.2003, 10:53:41
  29. avatar
    [60] Exupery [*]

    K.: Nízkej tlak není moc příjemnej, ale zase budeš dlouho žít. A tak si toho panáka dej, jeden z tebe alkáče neudělá
    Mili: To je dobrý No ale na druhou stranu je to pravda. Ještě by se mohl alkoholik soudit, že dostal padáka, protože je chronicky nemocnej

    superkarma: 0 02.10.2003, 10:40:42
  30. avatar
    [57] Exupery [*]

    Tak já nevím ve kterým jsem stadiu. Skoro mám pocit, že v prvním je většina lidí. Nebo to blbě chápu. Já chlastam celkem hodně, ale myslím, že alkoholik nejsem, takže jsem asi v tom třetím Tedy dopoledne nepiju a jsem pořád věrná pivu, nzvyšuju koncentraci. A taky už to takhle praktikuju hodně let. Moc se mi ten článek nezdá, už bych musela mít dávno 4. stadium. Minulý týden jsem neměla 5 dní za sebou ani jedno ani a už mi to připadalo dost divný. Tak jsem si včera dala 5 ks. Řekla bych, že hlavní je, aby člověk tím alkoholem neřešil nějakej problém. Když chlastá pro radost, že má mnohem menší tendenci se v tom utopit.

    superkarma: 0 02.10.2003, 10:22:13

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa na téma osteoporóza
Anketa na téma: Zubní zdraví

Náš tip

Doporučujeme