Rodina

Ještě jednou a nařežu ti!

Když se první frází, krokem kachním profuníme k porodu, který dle instrukcí řádně prodýcháme, doufáme, že dvě fáze budou úplně stačit a to nejhorší máme za sebou.

Ale kdež, máme před sebou řadu dalších krásných fází – ověřování v praxi. Sice se tvrdí – malé děti, malé starosti,

ditatk

ale pokud jste se jako rodiče malé ratolesti domnívali, že podobní strašáci jako je puberta, se vás ještě dlouho týkat nebudou, veliký omyl. V negativistickém stádiu, které nastává obvykle mezi 1,5 až 5 lety (vrchol přichází mezi 2. a 3. rokem) dochází ke vzniku vlastního já dítěte, a říká se mu první puberta. V tomto období se u dítěte několikrát za den dostavují záchvaty pláče, fňukání, výbuchy hněvu, trucování, vzdor.

vztek

Pamatuji se, jak jsem ještě jako bezdětná v samoobsluze zahlédla maminku, jejíž dítko si v záchvatu vzteku lehlo na zem a dožadovalo se tak koupě čehosi, evidentně mimo nákupní seznam.

„Ještě jednou to uděláš a nařežu ti!“ Zřejmě šlo o jeden z celé řady podobných výstupů na veřejnosti a zoufalá, touto fází tvrdě zkoušená maminka, se rozplakala a z obchodu utekla. Dítko ve svém představení pokračovalo dál. O publikum mělo postaráno.

Co s tím, aby se podobná situace neopakovala? Psycholožka Dana Marková k tomu říká: „Doporučuji zkusit dítě motivovat. Dopředu se s ním domluvit, že půjdeme do obchodu a koupíme lízátko. Jen to, nic dalšího. Pokud se dítě přesto začne v obchodě vztekat, raději z obchodu odejdeme a několik dalších dní tam vůbec nechodíme. Nemá smysl, začít v obchodě na dítě křičet, nebo ho plácat po zadku. Doma je dobré určit nějaké místo, třeba polštářek, kam v případě,že se dítě začne vztekat, pošleme, aby se zklidnilo. Jak jsme my chodívali na hanbu, do kouta. Za babiček se posílalo klečet na hrách. Je důležité se obrnit trpělivostí, udílet rozumné množství příkazů a zákazů, mít jasná a jednoduchá pravidla. A být důsledný.“

hanba

Období vzdoru, kdy dcera hledala své „já“, a pokoušela to mé, jsme si užily i u nás. Před regálem s Barbínami se domáhala koupě další, tentokrát okřídlené, nekřesťansky drahé.

Jsem relativně klidný člověk, a v jejích tehdy třech letech, už mě měla dobře přečtenou a věděla, že musí přitvrdit.  Začala nahlas křičet, do rytmu si dupala. Slušný herecký výkon. Chvilku jsem ji pozorovala, a pak do puntíku začala napodobovat. A jí to bavilo ještě víc.

Sedla si na zem, tady jsem trošku zaváhala, protože kecnout si na zadek v bílé úzké sukni se mi zrovna nechtělo, ale co bych neudělala pro úspěch jedné z výchovných fází!  Když jsem dosedla vedle ní, dcera v mžiku přestala s křikem, skočila mi kolem krku a začala se nahlas smát.

V očích měla pobavené ještěrky a uznání.

A já si uvědomila, jak mě ten svět na úrovni dětských očí nikdy nepřestane bavit.

   
04.07.2014 - Děti - autor: Hana Novotná

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [55] Olluška [*]

    LudPa — #50 Naprostý souhlas! Sml59

    superkarma: 0 08.07.2014, 13:06:07
  2. [54] gustawka [*]

    krásně napsaný článek

    superkarma: 0 06.07.2014, 17:12:51
  3. avatar
    [53] Renda123 [*]

    No myslím že každý máme na výchovu asi jiný názor takže já jsem svoje dítě myslím  snad nikdy neměla důvod uhodit myslím že někdy stačí domluva a né hned dítě uhodit třeba na zadek tak nevím co k tomu dodat¨asi dítě hned nebít Sml79

    superkarma: 0 06.07.2014, 14:48:30
  4. avatar
    [52] LudPa [*]

    Vzpomněla jsem si , jak jedna malá teroristka dupala nožkou a řvala na celou lékárnu " dej do košíku, dej do košíku" a maminka tam dala asi třetí dětskou zubní pastu.Kdo chce kam...

    superkarma: 1 06.07.2014, 11:40:00
  5. avatar
    [51] Linde [*]

    pěkné Sml30. Jak píše paní psycholožka, dítko poslat na polštářek, za nás jsme chodili na hanbu do kouta a a babičky klečely na hrachu. Nějak vyměkáváme, či co Sml24.

    A co se obchodu týče, dopředu se domlouvat na lízátku není potřeba - vždyť to je počátek cesty do pekel, mít nákup spojen vždy s nějakou malou odměnou, pak teprve vznikají ty vynucovací akce, pokud jednou lízátko neplánovaně nebude Sml80.

    U nás vždy bylo pravidlo - jede se nakoupit, ale nic navíc se kupovat nebude a nenechám se ukecávat. A vždy to fungovalo. "Důslednost" se ta vzácná ingredience jmenuje a je jí dnes jako šafránu Sml22

    superkarma: 3 05.07.2014, 22:01:44
  6. avatar
    [50] LudPa [*]

    Ony děti dobře vědí, co si u koho mohou dovolit.

    1. na komentář reaguje Olluška — #55
    superkarma: 1 05.07.2014, 10:00:19
  7. avatar
    [49] peetrax [*]

    RosaGloriaDei — #22 naprosto souhlasím s tím prvním odstavcem - prostě "následuj instinkt". Už proto, že každé dítě je jiné. Dnes je plno psychologů, nevýchov atd., ale na zdravý rozum a vlastní úsudek se jaksi zapomnělo. Sml34

    superkarma: 1 05.07.2014, 00:23:00
  8. [48] hada [*]

    Elis19 — #34 mám to fakt stačilo zmáčknout zkontrolovat červené srdce díky díkySml16

    superkarma: 0 04.07.2014, 23:25:28
  9. avatar
    [47] blanca [*]

    Nikar — #46 já se taky příště polepším ve vyjadřování, určitě jsem nechtěla nikoho nijak napadat Sml33

    Taky se snažím vychovat z nich slušné lidi, už pěkných pár let, tak snad se daří, u nás teď momentálně "řádí" puberta Sml30 Jinak takové to vztekání, kdy si dítě někde vzteky lehá a vyvádí, jsem naštěstí ani u jednoho nezažila Sml23

    superkarma: 0 04.07.2014, 20:38:53
  10. [46] Nikar [*]

    blanca — #42 To je v pořádku. Holt, se musím vyjadřovat přesněji. :-) Omlouvat se nemusíte. jinak s tou poslední větou souhlasím, také nemám ráda, když děti někde povykují, dělalí cirkus a podobně. Proto také se budu snažit vyvarovat takového jednání u našeho dítka. Snad budu v budoucnu moci říci, že se nám to povedlo. Uvidíme.

    1. na komentář reaguje blanca — #47
    superkarma: 0 04.07.2014, 17:29:49
  11. [45] Bébina [*]

    marianaant — #43 A CO s tím jako měla dělat? Věřte tomu, že na některé děti nezabírá nic. Můžete se uvysvětlovat, stát nad ním a ignorovat ho půl hodiny, sprchovat ho studenou vodou do podchlazení, můžete ho umlátit, můžete ho držet v náručí hodinu při terapii pevného obětí a stejně to zítra udělá znovu. Přejde to až s věkem.

    superkarma: 0 04.07.2014, 15:51:37
  12. [44] Bébina [*]

    Jak to tu čtu, moje dítě je hotový postrach. A to prosím já jsem velice slušný tvor. Ale pusu si můžu umluvit z vysvětlování a ruku umlátit z bití, stejně je to k ničemu, nezabírá nic, jen čas, jak postupně získává rozum. Záchvaty vzteku jsme absolvovali snad všude, ovšem ne kvůli tomu, že by chtěl něco koupit. To naštěstí zvládne dobře, prostě jen řeknu, že ta hračka patří do regálu a syn jí tam bez řevu sám vrátí. Ale co už jsem si zvykla. Kdyby měl někdo nějakou připomínku, což se ještě nikdo neodvážil, mám připravenou odpověď. Jo můj syn je spratek rozjívený, ale je to hezké a zdravé dítě. Co víc si v dnešní době přát a co by i za tohohle spratka dali ti, co děti mít nemůžou. A ti, co je mají postižené, by ještě rádi měli rozjívené, nevychované ale zdravé a šťastné dítě, co se většinu dne prochehtá.

    superkarma: 0 04.07.2014, 15:48:27
  13. avatar
    [43] marianaant [*]

    Včera jsem byla na procházce s vnoučkem na sídlišti kde  bydlí, tam někde musím napsat řvalo dítě, ale tak vztekle a vydrželo mu to asi půl hodiny. Obdivuji maminku, že s tím nic nedělala. Sml31

    1. na komentář reaguje Bébina — #45
    superkarma: 0 04.07.2014, 15:42:35
  14. avatar
    [42] blanca [*]

    Nikar — #40 nechtěla jsem se Vás dotknout, psala jsem, ať to neberete osobně, ale asi to tak vyznělo, bylo to psané jako reakce na Váš komentář.....tak se omlouvám....samozřejmě nemůžu posoudit, jak se v obchodě zrovna Vaše dítě chová, neviděla jsem ho a ono se leckdy něco napíše a vyzní to pak trochu jinak, než jak to třeba ve skutečnosti je...

    To ale nic nemění na tom, že mi prostě tohle obecně vadí (není to myšleno konkrétně na Vás Sml33).

    1. na komentář reaguje Nikar — #46
    superkarma: 1 04.07.2014, 15:24:04
  15. [41] MaVy [*]

    já mám zatím jen jedno dítě 5ti leté,syna,od mala je veden velmi láskyplně,ale také asi dost přísně,hračky se kupují jedno kdy,ale jen v momentě,že mu to nabídnem,jakékoli vynucování,vztekání je tabu,nedělá to a nikdy nedělal,hysterické záchvaty neznám a v krámě chce většinou jen křupavou housku,do restaurací jsme začali chodit tak od 2,5roku a to jen tam kde je pro dítko nějaké vyžití,tam si může pohrát a u stolu se sedí na židli v klidu,myslím si že většinu tohohle ovlivní výchova a osobní příklad a taky trochu disciplíny-ta neuškodí

    superkarma: 0 04.07.2014, 14:44:17
  16. [40] Nikar [*]

    blanca — #32 můj komentář ke článku byl, že můj prcek se mi v obchodě nevzteká a ničeho nedožaduje.

    Víte, jak jsem napsala, jdu-li s ním do obchodu, tak vidí-li odrážedlo, běží k němu, moje první reakce je ta, že .....u, nech, máš doma, toto tvoje není. Taktéž se mu snažím říkat, co může a nemůže. Po obchodě mi nelítá (ještě běhat neumí), takže pokud cupitá za mnou a u toho se schovává pod věšák s oblečením (to jsem myslela tím, prohrabuje regály, ale zřejmě jsem se měla lépe a přesněji vyjádřit), nic špatného na tom nevidím. Svého syna se snažím vychovávat řádně, nechci mít z něho rozmazlené fracka, zároveň, pokud nikoho neobtěžuje, nic nebourá, nevyndavá, tak ho zbytečně okřikovat nebudu.

    1. na komentář reaguje blanca — #42
    superkarma: 0 04.07.2014, 14:15:00
  17. avatar
    [39] cherinka [*]

    blanca — #37 Ano, ano, souhlasím. Sml67

    superkarma: 0 04.07.2014, 14:07:48
  18. avatar
    [38] Žofie [*]

    blanca — #37  Souhlasím se vším, napsala bych to stejněSml22 a už jsem párkrát viděla, že se bavily dvě maminky s kočárky na chodníku u silnice a kolem nich jezdilo to starší, ale přesto malé dítko na kole a ony ho nechaly. Jak málo by stačilo, aby spadlo z toho obrubníku a překlopilo se na silnici. Bylo by rovnou pod koly auta.... ale když ony ty maminky toho mají dnes tolik a ty děcka jsou tak hyperaktivní Sml80

    superkarma: 1 04.07.2014, 14:05:19
  19. avatar
    [37] blanca [*]

    Žofie — #33 jo, tohle je bohužel hlavně o rodičích, co dětem všechno dovolí Sml15. Taky mám dva kluky, ale tohle mi nikdy nedělali, prostě byli naučení, že v restauraci se způsobně sedí u stolu a neběhá mezi stoly, nekřičí - prostě se jim vštěpovaly od mala aspoň ty základní zásady slušného chování. Popravdě mi to vyloženě vadí, když se člověk přijde někam v klidu najíst (dát kafe,...) a celou dobu tam pobíhá dítě, ječí, vzteká se, a pod. A hlavně manželé (kamarádky,..) se přitom v klidu baví spolu a dítěte si skoro ani nevšímají. Sml45

    1. na komentář reaguje Žofie — #38
    2. na komentář reaguje cherinka — #39
    superkarma: 4 04.07.2014, 13:46:24
  20. [36] Zuza70 [*]

    Dnešní výchova je dost benevolentní a proto to potom např. v takové jídelně v Ikee vypadá.

    superkarma: 1 04.07.2014, 13:32:01
  21. [35] murat [*]

    hada — #31 projeď všechny články pečlivě znovu, možná jsi nějaký nevědomky vynechala. taky se mi to dneska stalo

    superkarma: 0 04.07.2014, 13:31:44
  22. [34] Elis19 [*]

    hada — #31 Měla by ti soukromkou přijít zpráva že ti bylo připsáno, pokud se tak nestalo stiskni pod červenými srdci to tlačítko zkontrolovat červená srdce a kdyby stále nic tak jsi třeba vynechala nějaký dnešní článek v dnešním vydáníSml22

    1. na komentář reaguje hada — #48
    superkarma: 0 04.07.2014, 13:30:36
  23. avatar
    [33] Žofie [*]

    blanca — #20 Před dvěma týdny v sobotu jsme byli v Ikee v Praze a dali jsme si tam i oběd. No, co tam se činilo, myslím v té jídelně. Snad žádné dítě nesedělo na místě a nejedlo v klidu. Rodiče je tam nechali pobíhat mezi stoly a hulákat. Fakt to bylo velmi příjemné Sml15 takhle jíst Sml80 Sama mám tři děti, ale kluci si tohle nikdy nedovolili, prostě děti si dovolí jenom to, co jim dovolí rodiče. A ti dnes dovolí vše, žeSml80

    1. na komentář reaguje blanca — #37
    superkarma: 2 04.07.2014, 13:25:26
  24. avatar
    [32] blanca [*]

    Nikar — #30 no, možná není, možná mám na to jiný náhled. Neberte si to osobně, jen říkám svůj názor na to, co se mi nelíbí Sml33... Ale vždycky jsem učila děti, že to co si nechci kupovat, na to se nesahá. Už jen z toho důvodu, že na ty věci určitě sahalo dalších 100 lidí před ním, a pak taky člověk nikdy nezaručí, že dítě zrovna někde venku na něco nesáhlo a nemá od něčeho špinavé ruce. Navíc se může něco rozbít a tak....a další věc je, že i v obchodech by jsme se měli nějak chovat a ne tam třeba lítat, není to hřiště. Ale to je asi věc názoru Sml80

    1. na komentář reaguje Nikar — #40
    superkarma: 2 04.07.2014, 13:15:30
  25. [31] hada [*]

    lidi zdá se mi že se mi dnes nezapočítalo srdce, vám to jde ? mám 9 červených a myslím že bych měla mít 10. Můžete mi prosím někdo odpovědět ?

    1. na komentář reaguje Elis19 — #34
    2. na komentář reaguje secret — #35
    superkarma: 0 04.07.2014, 13:12:38

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [30] Nikar [*]

    blanca — #12 zas tak hrozné to není, miluje prochází mezi oblečením, co visí na věšáku (je to k jeho výšce dobrá skrýš) a v hráčkářství jde vždy za jedním - autíčkem odrážedlem Sml16

    1. na komentář reaguje blanca — #32
    superkarma: 0 04.07.2014, 12:49:19
  2. avatar
    [29] denkas [*]

    Moje děti scény v obchodě nedělaly.Kluk vždy chtěl rohlik a byl spokojený. V hračkách taky se nevztekaly. Když sem jim chtěla nějakou koupit,tak stačilo říct,ta je drahá na to nemám korunky a šly hledat jinouSml22 Vnučky ty taky byly v pohodě,jen na vše šahalySml57. Jen jednou si vnučka lehla na zem,že chce ještě na mašinku,tak sem ji bez řečí čapla  a odnesla. Ale každý díte je jinýSml80. A taky rychle poznají,že v krámě máma nechce dělat divadlo pro okolí,tak to zkoušejíSml22. Jo a ještě,když sme vnučkám chtěli něco koupit,tak sme jim dali peníze a ony si samy vybíraly.Hned nechtěly vše a i cena je zajímalaSml22

    superkarma: 0 04.07.2014, 12:27:34
  3. avatar
    [28] rendvo [*]

    já říkám že nakupovat se dá ale musíte jet rychle a jen po hlavní třídě nikde neodbočovat :-)

    superkarma: 0 04.07.2014, 12:26:30
  4. avatar
    [27] LudPa [*]

    no rozhodně bych ze sebe nedělala opičku a dítě nanapodobovalaSml23

    superkarma: 2 04.07.2014, 11:46:41
  5. avatar
    [26] Deja [*]

    No, věděla jsem, že jít s malými syny do oddělení hraček je čirý nerozum. Nákupy jsem se snažila dělat bez nich - pokud to šlo - nebo pouze to nejnutnější. U regálu s pečivem či mlékem většinou žádné scény nedělali Sml57 a většinou se spokojili s "odměnou" v podobě pribiňáka či malé čokoládky

    superkarma: 0 04.07.2014, 11:24:32
  6. [25] theplana [*]

    prototype — #24 to je fakt Sml67

    superkarma: 0 04.07.2014, 11:18:24
  7. [24] prototype [*]

    Nakonec stejně na to období s úsměvem vzpomínáme. Sml16

    1. na komentář reaguje theplana — #25
    superkarma: 0 04.07.2014, 10:56:07
  8. avatar
    [23] RosaGloriaDei [*]

    RosaGloriaDei — #22 ještě si neodpustím malou úsměvnou vzpomínku - dceři byly dva roky, toužila po plyšové Minnie...v obchodě si jednu chytila a nepustila, vysvětlovala jsem jí, že brzy bude chodit Ježíšek, že musí počkat, jestli jí ji třeba nepřinese, když vidí, jak moc ráda by ji měla doma...dcerka se zastavila a konstatovala: "počkáme a uvidíme...." stála tam s ní v náručí dobrých 15 minut než pochopila, že Ježíšek bude chodit o pár dní později :-) myš pod stromečkem samozřejmě našla, dávno byla schovaná ve skříni :-)

    superkarma: 1 04.07.2014, 10:52:11
  9. avatar
    [22] RosaGloriaDei [*]

    Přijde mi, že jsou rady, které vůbec nejsou potřeba, jen vyvolávají v matkách pocit nejistoty, zmatku a vlastního selhání, který pro změnu zvyšuje poptávku po práci psychologů a psychiatrů...Není v případě malých (zdravých) dětí lepší naslouchat vlastním instinktům a řídit se jimi? A nezapomínat na slova "mám tě ráda.....", i když třeba zrovna potomek zlobí?

    btw: s třiapůlletou dcerou jsem si už pár hysteráků zažila, nikdy však nešlo o hmotné statky - nechtěla jít od kamarádky, nechtěla jít domů z hřiště, byla unavená zážitky.... plastové krámy v obchodech ji nechávají chladnou, doufám, že ne jen zatím, děti jsou "opičky", které kopírují chování rodičů...jestlipak maminka, jejíž dcerka nechtěla odejít z obchodu bez drahé Barbie, hlasitě netouží po nekřesťansky drahé kabelce, kterých má už ve skříni deset?

    1. na komentář reaguje RosaGloriaDei — #23
    2. na komentář reaguje peetrax — #49
    superkarma: 2 04.07.2014, 10:43:44
  10. avatar
    [21] helikoptera [*]

    enka1 — #11 gerda — #16 Táta nás nikdy neuhodil, ale stačilo, že přišel a hodil vražednej pohled nebo jen řekl, "ty neumíš poslechnout maminku". Nebylo vyloženě vyhrožování, jen konstatování, že když nepřistaneme, táta to uslyší a to se nechtělo, přestože nás nikdy nebyl nebo nám nenadával, byl prostě větší autorita. Na mamku se toho hold vždycky zkouší víc.

    superkarma: 0 04.07.2014, 10:40:58
  11. avatar
    [20] blanca [*]

    risina — #18 no, a ještě to někdo podporuje a pomalu snad za to dítě chválí Sml80....zrovna tak nemám ráda pobíhající děti mezi stoly v restauracích a jiných podobných zařízení. Fakt jsou z toho ostatní hosté asi hrozně odvázaní. Nebo já tedy aspoň ne.

    1. na komentář reaguje Žofie — #33
    superkarma: 3 04.07.2014, 10:40:26
  12. avatar
    [19] diblice [*]

    tak nevím, ale moje děti měly to období vzdoru nějak v normě, stačilo párkrát odelst na chodbu a bylo po vzteku, scénu v obchodě jsem nezažila nikdy

    superkarma: 0 04.07.2014, 10:11:57
  13. avatar
    [18] risina [*]

    blanca — #12 Taky mě to napadlo Sml22.

    1. na komentář reaguje blanca — #20
    superkarma: 0 04.07.2014, 09:59:24
  14. avatar
    [17] gerda [*]

    No, a myslím, že než dělat komediální výstupy a přidat se ke řvoucímu spratkovi, je lepší mít po ruce zrcadlo a dopřát mu pohled na vlastní tvářSml57

    superkarma: 1 04.07.2014, 09:24:44
  15. avatar
    [16] gerda [*]

    enka1 — #11 taky ne, není dobré dělat z rodiče strašáka.

    1. na komentář reaguje helikoptera — #21
    superkarma: 0 04.07.2014, 09:23:25
  16. avatar
    [15] Pentlička [*]

    Já si pamatuji jednou scénu v obchodě. To bylo dceři už 9 let a šli jsme 27. prosince (tudíž po Vánocích, kdy děti byly zcela saturovány novými hračkami) vybrat plyšáka pro novorozenou dcerku mé kamarádky. Předem jsem dětem zdůraznila, že jim nic kupovat nebudu. Nicméně dcera se na první pohled zamilovala do jakéhosi plyšového lva a začala ho tvrdě vyžadovat. já se samozřejmě zatvrdila též a dcera začala ječet:"Já chci toho lvíčka!" Ještě dnes po dvceti letech mi vstává husí kůže, když si na ten ječák vzpomenu. Vydrželo jí to asi půl hodiny, kdy už jsme byli dávno na ulici a v Technickém muzeu, kam jsme šli na jakousi výstavu mi ruply nervy a vrazila jí facku. A bylo po lvíčkovi. Uffff! Výchovná chyba, ale jak mně se ulevilo!

    superkarma: 1 04.07.2014, 09:22:06
  17. avatar
    [14] batka [*]

    taky jsem dceři předváděla její vztekání, chtěla jsme aby viděla jak to vypadá a taky se nakonec začla řehtat. Mě hrozně baví jak děti během 5ti vteřin dokážou změnit emoce.

    superkarma: 0 04.07.2014, 09:21:51
  18. avatar
    [13] hubajda [*]

    evelyn — #10 to jo ted to ma zrovna svagrova s dcerou celou dobu posloucha ale jak dojde teta tak s andilka je razem cert prvniho stupne

    superkarma: 0 04.07.2014, 09:09:56
  19. avatar
    [12] blanca [*]

    Nikar — #8 pobíhá po obchodě a prohrabuje regály Sml28....no, to musí být asi prodavačky štěstím bez sebe Sml31

    1. na komentář reaguje risina — #18
    2. na komentář reaguje Nikar — #30
    superkarma: 2 04.07.2014, 09:02:52
  20. avatar
    [11] enka1 [*]

    helikoptera — #7 Vyhrožování tátou neuznávám

    1. na komentář reaguje gerda — #16
    2. na komentář reaguje helikoptera — #21
    superkarma: 0 04.07.2014, 08:58:38
  21. avatar
    [10] evelyn [*]

    Mne teda stacilo hodit vrazednej pohled a procedit skrz zuby neco ve smyslu: chces dostat hned, nebo az domaSml16Ona ta smradata uz velmi dobre vyciti, ke komu si muzou dovolit tyhle vystupy. S tchyni to napriklad delaly, ona se tomu smala, no byl to jeji bojSml57

    1. na komentář reaguje hubajda — #13
    superkarma: 1 04.07.2014, 08:58:08
  22. [9] anina4 [*]

    to znám, vnouček má takové období

    superkarma: 0 04.07.2014, 08:15:50
  23. [8] Nikar [*]

    Uf, malý má dva roky a jak se umí vztekat. Mám ale "štěstí", vzteká se jen doma, když mu něco nejde, nebo neudělám to, co chce on. V obchodě je zlatý, max. chce jogurt nebo rohlík, v prodejnách s oblečením je ve svém živlu, pobíhá tam, prohrabuje regálySml16

    1. na komentář reaguje blanca — #12
    superkarma: 0 04.07.2014, 08:10:11
  24. avatar
    [7] helikoptera [*]

    já chodila brečet do kouta a občas u nás zazněla i hláška "brečí se v kuchyni", ale že bych se vztekala tak jako dnešní děti, to ne... Na to byla expert moje starší sestra, kdyžý byla malá a paní doktorka doporučila mamce proutek, že prý to jednou štípne a dá pokoj. Taky dobře působilo "nech to nebo přijde táta a bude zle"

    1. na komentář reaguje enka1 — #11
    superkarma: 1 04.07.2014, 07:27:22
  25. avatar
    [6] Lucipírek [*]

    Přesně tohle období máme momentálně doma, takže děkuji moc za cenné rady Sml67

    superkarma: 0 04.07.2014, 07:16:04
  26. avatar
    [5] ToraToraTora [*]

    Pomáhá jedině ignorace, dítě překročit a jít dál. Ono si to přebere. Konečně, každý klaun má rád obecenstvo.

    superkarma: 0 04.07.2014, 06:44:37
  27. avatar
    [4] gerda [*]

    Dnešní článek jsem pochopila hned, fajn téma. A obrázky jsou taky pěkné, dokonale antikoncepčníSml30 Já si nevzpomínám, že by se u nás výrazně trucovalo. Dětem by se hysterický křik netrpěl a asi jim to bylo od začátku jasné. Vždycky jsme se nějak domluvili. Možná za "totáče" nebylo tolik lákadel, nákup byl prostě nákup a zbytečnosti se nekupovaly.Sml80 Doma se nenudily, tak na to ani nebyla příležitost. Období vzdoru mi ilustruje jediná příhoda. Cestou z jeslí - asi tak okolo dvou let - se syn zapřel a odmítl pokračovat v cestě. Tak jsem ho tam výchovně nechala a dělala, že jdu domů sama. A pak jsem se pro něj  musela vracet, protože se ani nehnul.Sml52 Víckrát to ale neudělal, asi ho nebavilo sedět na chodníku.

    superkarma: 0 04.07.2014, 05:39:31
  28. [3] Rikina [*]

    "Na hanbu" se chodilo až ve škole, pokud se pamatuju. Sml80 Mí synci tohle vztekání se nezkoušeli, díky všem božstvům na nebesích i jinde. Kamarádka má taky synky věkem odlišné od mých v řádu týdnů až měsíců, čili srovnatelné, a ti teda ve věku kolem pěti let řádili hodně. Párkrát skončili pod studenou sprchou a pak už stačilo jen říct, že bude koupel a zabíralo to. Asi bych to řešila stejně, kdybych musela, dělat dítěti divadýlko tím, že ho budu napodobovat, to ani náhodou. Kašpárky jsem dětem ochotná dělat, ale ne vynucené. Sml57

    superkarma: 1 04.07.2014, 01:01:53
  29. avatar
    [2] margot [*]

    risina — #1 co interpunkce - ale taková interupce, ta je skoro lepší než posílat dítě na hanbu, resp. na polštářekSml30

    jinak moje děti byly vůči mlhavým příslibům do budoucna, jak jim někdy nařežu, zcela imunní - za trest jsem to řešila ignorací jejich hysterických výstupů s tím, že je jim to stejně houby platný. nejenom, že koupím jen to lízátko, ale ještě ho za trest sama sním, když nedaj pokoj. abych kvůli tomu pár dní nepřekročila práh obchodu, aby se milé dítko aklimatizovalo po prožitém traumatu, a my doma jedli vzduch maštěný větrem, to by mě ani nehlo.

    superkarma: 0 04.07.2014, 00:41:10
  30. avatar
    [1] risina [*]

    Ach, ta interpunkce... Sml80

    1. na komentář reaguje margot — #2
    superkarma: 0 04.07.2014, 00:05:54

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme