Český muž chodí k holiči jednou za jeden až dva měsíce, nechce měnit svou přirozenou barvu vlasů, na tváři má několikadenní strniště nebo kratší plnovous, které si upravuje jednou až třikrát týdně, a holí si chloupky v podpaží a rozkroku. Celá polovina žen také mluví svým protějškům do úpravy vousů i účesu, 70 % žen pak i do úpravy chloupků na těle. Společnost Philips, přední výrobce holicích strojků a zastřihovačů, zjišťoval, jak Češi pečují o svůj zevnějšek.

 male

„64,5 % respondentů si holí nebo zastřihuje chloupky v podpaží, 64 % chloupky v rozkroku. Hlavním motivem je atraktivnější vzhled a lepší hygiena. Dvě třetiny mužů také nesouhlasí s názorem,  že správný chlap by se o své ochlupení neměl starat vůbec a měl by zůstat přirozený,“ popisuje Tomáš Vaněk, brand manažer značky Philips. Téměř 80 % respondentů si myslí, že ženy vyžadují, aby o sebe jejich partneři v tomto ohledu pečovali, a naprostá většina mužů je ochotná upravit svůj porost na těle ve chvíli, kdy je o to partnerka požádá.

holeni

Ačkoliv pánové předpokládají, že se ženám líbí strniště a kratší plnovous, oslovené dámy dávaly vedle strniště rozhodně přednost hladce oholené tváři. Také neoceňují žádné výrazné experimenty, ani u vousů, ani u vlasů, ale preferují upravenost. Pro dvě třetiny žen je zároveň důležité, aby jejich partner dbal o úpravu ochlupení na svém těle.

Výzkum pro společnost Philips zpracovala digitální agentura Bubble. Zúčastnilo se jej 509 mužů a 400 žen.

Reklama