Domácnost

Její děti ohrožují moje děti!


Prosím vás, milá redakce, zařaďte můj článek, protože já už nevím, jak jí to říct. Třeba někoho něco napadne, protože já jsem v koncích.

Samozřejmě, že je to moje nejlepší kamarádka, na kterou nedám dopustit a s kterou jsem prožila za svůj život tolik věcí (dobrých i těch špatných) jako s nikým druhým na světě a na kterou skoro žárlí manžel (skoro), ale co je moc, to je příliš.

Abych vás trochu uvedla do situace, jsme teď s kamarádkou obě doma s dětmi. Moje jsou starší, ale protože manžel dost vydělává, zůstávám s nimi stále doma a on se o nás stará finančně.

Kamarádka byla vždycky trochu víc do světa, pořád někde cestovala a něco studovala, takže když přišla s tím, že bude mít dítě, docela mě šokovala. To, že se s tím jejím nevzali, mě už zase tolik nepřekvapilo. Je to takový dobrodruh, docela se k sobě hodí, pořád někde lítají. On vstává celý rok neskutečně brzo a jezdí na vykopávky. Ano, je to archeolog. O to víc nás překvapilo, když měli do roka po holčičce ještě kluka.

Tomu jsou teď tři roky a nevím, jak moc - jemu i jeho sestře - sedí ten kočovný život, který vedou jeho rodiče. Na cestách jsou s nimi pořád. Přes léto je to asi dobře, ale ono to nepřestalo! Podzim nepodzim, s dětmi jezdí za manželem pořád.

Dokážete si představit, jak to vypadá! Kluk i ta jejich děvenka mají nudli u nosu jak kšandu a pořád popotahují. To jsem se rozepsala... Ale teď už ten můj problém:

Mám ji moc ráda a tak prostě nevím, jak jí mám vysvětlit, že nemá s těmi chuděrami dětmi chodit k nám na návštěvu!? Nota bene když náš Matěj to hned chytil od nich a teď to pěkně odstůně. Měla by být přece zodpovědnější!

Neříkám, že je špatná matka. Vypere, uvaří, ale ten její přístup mi nesedí. Navíc mi ohrožuje moje vlastní děti a to už je na mě moc. Ale jak jí to mám říct? Včetně toho, že by měly být děti v teple? Bojím se, že to bude brát jako zradu.

Díky za radu všem čtenářkám, vím, že je to choulostivé téma. Tak nějak mě nenapadá vhodný způsob.

   
15.11.2006 - Dům a byt - autor: Čtenářský příběh

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [101] cicinka [*]

    Taky jsem si myslela,že někdo někoho vraždí.My se teda s kamarádkama taky informovali,jestli jsme zdraví.A buď nešli oni k nám,nebo my k nim,ale řekli jsme si to na rovinu.A to,že s nima jezdí ven?....no proč ne?Podle článku bych si to představovala,že spí pod širákem.Například,když jsou děti ve školce,tak jsou venku taky skoro celé dopoledne.a rýma nikoho nezabila.Měli by se teda celá rodina zavřít do izolace,jelikož viry lítají všude kolem nás.A co až přijde epidemie chřipky?Takže jednoduchá rada na závěr:Kamarádce to úplně normálně řekni,záleží na způsobu podání.Tak jí to řekni hezky mile,tahle kamarádka to určitě pochopí.

    superkarma: 0 18.11.2006, 11:37:24
  2. avatar
    [100] Libča [*]

    ja se picnu.. tak to asi v pondeli zakazu vsem detem aby chodili do jeslicek protoze maji nudli u nosu chrchlaji a tim ted nakazili meho uboheho maleho Tobiaska.. a to nemluvim o Krystufkovi kteremu obcas ve skolce pozvraceli jeho kamaradi jeho stolecek na papani...
    nemam nic proti ochrane diteti ale nudle u nosu??zavreme vsechny deti s nudli u nosu??

    pokud ti vadi jeji zivot, jeji deti s nudli u nosu tak ji to rekni mas-li problem dej mi jeji mail ja ji to napisi tak takhle jsem se fakt uz nezasmala dlouho............

    superkarma: 0 18.11.2006, 11:35:41
  3. avatar
    [97] Lotka [*]

    Vivian: a některé pasáže jsou úplně nepochopitelné, je na nich vidět, jak má tu kamarádku s dětmi fakt ráda

    superkarma: 0 16.11.2006, 13:03:10
  4. avatar
    [96] Vivian [*]

    Barčaa: dá se pochopit, že má děti zvýšeně náchylné k nemocem i to, že je přecitlivělá, ale už míň pochopitelné je, že své údajně nejlepší kamarádce nedokáže ani říct, aby s návštěvama počkala, až se děti uzdraví, a už vůbec nepochopitelné je, jak nechutně ji drbe za její životní styl...

    superkarma: 0 16.11.2006, 10:56:25
  5. [95] dagomara [*]

    nenunka: Bezva slova a určitě jsi se trefila jak do rozpoložení pisatelky,tak do jejich problémů.Zdravím

    superkarma: 0 16.11.2006, 10:44:50
  6. [94] dagomara [*]

    Moc se mi líbi příspěvek od NENUNKY a plně s ní souhlasím.Zdravím všechny maminy a jejich dětičkám přeji jen a jen to zdravíčko a ať nám maminkám dělají samou radost,jsou to přeci naše zlatíčka.AHOJKY

    superkarma: 0 16.11.2006, 10:42:52
  7. avatar
    [91] nenunka [*]

    Ještě jeden kameňák."Mám hrozně ráda malé děti, nejlepší jsou mezi dva chleby s česneke."

    superkarma: 0 15.11.2006, 23:24:57
  8. avatar
    [90] nenunka [*]

    Pisatelku chápu,není určitě spisovatelka a myslím,že to podala podle momentálního rozpoložení. Komu děti nemarodily a nebyly náchylné, nemůže to pochopit. Myslím, že dobrá kamarádka problém pochopí a když ne, není dobrá. Držím palce. Moje děti mě taky připravily o kamarádku. Díky nim jsem se seznámila s jinými a přátelíme se dodnes.

    superkarma: 0 15.11.2006, 23:21:36
  9. avatar
    [89] man-mimo [*]

    Nyotaimori: grilované Je to ještě mladé maso

    superkarma: 0 15.11.2006, 23:13:30
  10. avatar
    [87] vininka [*]

    Barčaa: Moje řeč...

    superkarma: 0 15.11.2006, 22:43:42
  11. avatar
    [82] Dájka [*]

    Elleny: lépe bych to neřekla

    superkarma: 0 15.11.2006, 21:39:10

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [81] Elleny [*]

    Řekla bych, že pisatelka "stížnosti" je kapku více přecitlivělá. Nevadí mi, že má rozdílné názory, na život a na výchovu. Vadí mi, že si sama neumí poradit. A přitom je to tak jednoduché. Především by se měla zamyslet sama nad sebou a ne pomlouvat styl výchovy, či spíše (podle ní) nevýchovy dětí své nejlepší kamarádky. Buď se smíří s tím, že jsou tací jací jsou a nebude se snažit převychovat kamarádku a její děti, protože to se jí nepovede. Maximálně se potká s jejím nepochopením a možná se jako kamarádky rozejdou. Nebo se s ní rovnou přestane stýkat (jako s třídním nepřítelem) a pak její děti nebudou ohrožovány na zdraví a výchově, kdyby se nedej bože shlédli v jejich chování. Mám totiž neodbytný pocit, že i tohle hraje velkou roli v jejich přátelství.
    I já měla často pocit, že dětičky hrající si po boku mých "vzorných" dcerušek jsou nějaké nezvedené. Vadily mi nesoudné a sobecké matky, které vodily své dětičky do státních zařízení i ve stavu, kdy zasluhovaly domácí péči maminek a teplých postýlek a čajíčků na uzdravení. Pak mi, ale umřela maminka, jinak hlídací babička a já coby pracující matka, musela stávají situaci nějak řešit. V práci po mě chtěli, abych pracoval na 100% a ne každý měsíc byla cca 14 dní doma. Do té doby jsem si myslela, že pokud se doma nebude lesknout každá klika, každý příbor, nikde žádné nevyžehlené prádlo v koši, či snad jiný úklidový nedostatek, nebude moje rodina podle mých představ a já maximálně spokojená. Byla jsem podrážděná, unavená, nazlobená a doma to podle toho vypadalo. Přehodnotila jsem své nároky a zařídila se podle toho. Vy máte stejnou možnost. Pokud máte dar řeči a své kamarádce dokázete hezky vyříkat Váš odlišný názor, tak máte třeba vyhráno. Představte si, že obě dvě pečete bábovku, podle stejného receptu. Nikdy neupečete obě naprosto stejné bábovky. Každá bude jiná. A vy chcete, aby ona udělala naprosto stejnou ! Nesmysl. Vy vidíte problémy, tam co ona zřejmě ne.
    Řeším problém se svým sousedem. Je hlučný, sobecký, každou chvíli jsme od něj doma vytopeni, hází mi nedopalky a popel na balkon a do peřin, které moc ráda větrám brzy ráno. Jeho odpověd na můj slušný dotaz, zda mu nevadí, že mi ničí peřiny a dělá nepořádek na balkoně, byl, že mu to nevadí, že je nemám větrat zrovna když on kouří. A jak vím, že to dělá on a ne nějaký jiný soused ! Mám nové peřiny, potrpím si krásné ložní prádlo, na pořádek a na klid a na slušné chování. Takže šlo slušné chování stranou a zařvala jsem poprvé v životě něco sprostého, a že pokud se to bude ještě opakovat bude se šíleně divit. Od té doby mám klid. Ale stále vidím jeho nepochopení a údiv, co to po něm proboha chci, slyším jeho odpověď, že jemu nepořádek nevadí, natož na mém balkoně. Hodně zdaru. Elleny

    superkarma: 0 15.11.2006, 20:45:30
  2. avatar
    [80] Lotka [*]

    Děti by prostě měly být v teple

    superkarma: 0 15.11.2006, 19:54:20
  3. avatar
    [79] vininka [*]

    al.do:

    superkarma: 0 15.11.2006, 19:33:36
  4. avatar
    [77] vininka [*]

    dagomara: já si taky myslím,že se tady taková blbina zbytečně hrotí...

    superkarma: 0 15.11.2006, 17:34:39
  5. avatar
    [76] Meander [*]

    dagomara: Protože pisatelka je závistivá a nepřející osoba.

    superkarma: 0 15.11.2006, 16:46:06
  6. [75] dagomara [*]

    Tak když tady čtu tyto odpovědi na pisatelky článeček,tak si hned vzpomenu na své zkušenosti.Myslím si,že pisatelka není nějaká sobecká a žárlivá paní,která závidí kamarádce její způsob života,pouze to připsala jako dodatek k tomu,že má její kamarádka děti často nemocné a i přes to se s nimi nezdržuje doma a nějaká ta rýma nebo kašel ji nerozhodí.Já ale vzpomínám na své zkušenosti kdy ke mně přišla kamarádka se synkem pořádně nastydlým,plným kašle a rýmy a dva dny na to dostala moje dcera teploty a hned na to i tu rýmu a kašel.No prostě v daleko horší míře než kamarádky synek a já doma pak 14 dní s malou trpěla.Toto se opakovalo velice často a já na to nerada vzpomínám.Taky jsem měla problém jak odmítnout návštěvu,jak se zeptat zda jsou zdraví atd. Nakonec jsem to ale kamarádce řekla.Řekla jsem jí prostě nezlob se, ale ty máš kluka v poho a naše malá vše chytí a hned má teploty,tak já bych se pokusila se vyvarovat styku s nemocnýma dětma,svedla jsem to i na to,že nedávno u nás byla jiná známá s nemocným dítětem a tak ať mi dá vědět kdy bude její malý vpořádku a že se sejdeme.No nějak takticky a opatrně se to dá říci a kámoška potom když volala,tak mi sdělovala jo a neboj malý je OK.Chápu pisatelku a ikdyž tu píšete,že rýma přece nic není,tak by si tu každý měl uvědomit,že každé dítě prožívá a i má nemoci různé a i jejich průběh bývá různý,takže proč hned ty ošklivá slova?

    superkarma: 0 15.11.2006, 16:43:31
  7. [74] prosty sekacek travy [*]

    Meander: neni to fikce..a v cervnu se opet utopi ceska ucitelka v jugoslavii

    superkarma: 0 15.11.2006, 16:37:54
  8. avatar
    [67] Florencie [*]

    *Kotě*: souhlas

    superkarma: 0 15.11.2006, 15:13:41
  9. avatar
    [66] *Kotě* [*]

    Karolka: "krutost" reakcí je přímo úměrná kvalitě příspěvku.

    superkarma: 0 15.11.2006, 15:07:59
  10. [65] a.... [*]

    Meander: Proč fikce? mě taky tchyně a švagrová kontrolovaly, jestli dokážu vyprat, uklidit, uvařit a to svý dítě nenechám zemřít. Normálka...byla jsem jim podezřelá, taková divná

    superkarma: 0 15.11.2006, 15:06:45
  11. avatar
    [62] Meander [*]

    prosty sekacek travy: "Neříkám, že je špatná matka. Vypere, uvaří,..."
    To musí být fikce, nikdo takhle blbej není.

    superkarma: 0 15.11.2006, 14:59:13
  12. [61] prosty sekacek travy [*]

    Gabi: 49 - jeste jeden velmi pratelsky vyrok..." i ta jejich děvenka"
    ted teprve vidim, ze jsem mel jit za svym detskym snem a vyucit se na archeologa

    superkarma: 0 15.11.2006, 14:56:52
  13. avatar
    [59] Gabi [*]

    *Kotě*:

    superkarma: 0 15.11.2006, 14:32:52
  14. avatar
    [58] *Kotě* [*]

    Já osobně bych chtěla být dítětem těch tvých kamarádů, musí ty děcka mít prima život. Věčně po výletech a ještě jsou s oběma rodiči, kteří je zjevně mají rádi.

    Zato ty budeš zjevně závistivá, konzervativní slípka. Kamarádku jako že neodsuzuješ, ale z každého tvého slova ta závist a odsudek čiší.

    Z výletů po venku se ještě nikdo nenastydnul - říká ti něco výraz kapénková infekce?

    A vůbec, proč ztrácím čas s takovýma hámotinama...

    superkarma: 0 15.11.2006, 14:13:41
  15. avatar
    [57] Florencie [*]

    To je teda zase problém . na rýmu se neumírá, to je všeobecně známé . Jo a že se ti nelíbí její život, to je tvůj problém

    superkarma: 0 15.11.2006, 13:49:44
  16. avatar
    [56] jaku [*]


    Gabi: taky se přidávám, chtěla bych být tím šťastným unudleným děckem
    Moje děti začínají smrkat někdy v září a některé plynule přejdou do senné rýmy v létě.

    superkarma: 0 15.11.2006, 13:48:09
  17. avatar
    [55] Evikus [*]

    Mám záchvaty smíchu z vašich příspěvků (jmenovitě Tobbi, jaku, Gabi,...) fakt dobrý nemůžu než s váma souhlasit, čekala jsem šikanu a co se z toho vyklubalo! Nevím proč by jí mělo vadit že děti její kamarádky jsou pořád na cestách, zřejmě jí závidí protože ona s nimi sedí doma sama. Když manžel jí fin. zabezpečí tak je zřejmě v práci od rána do večera. Ale něco za něco, prachy třeba má, ale zase se neužijou jako rodina, nemaj asi čas na výlety a tak........

    superkarma: 0 15.11.2006, 13:40:11
  18. avatar
    [54] Gabi [*]

    Ad některé reakce: problém není v tom, jestli někdo chytí něco od někoho jiného. Imunita dětí musí mít možnost dozrát a tudíž, pokud někdo izoluje své děti, tak jim dělá medvědí službu.
    Problém je v pisatelce, když někdo za sebe poskládá výrazy typu: "byla vždycky trochu víc do světa", "pořád někde lítají", "kočovný život, který vedou jeho rodiče", "dětmi jezdí za manželem pořád" a myslí si, že ona je ta SUPER matka, tak je mi jejích dětí upřímně líto. Normální kamarádce zdar, jejím dítětem bych chtěla být!

    superkarma: 0 15.11.2006, 13:38:58
  19. avatar
    [53] Žábina [*]

    paviocko: č.32

    a čtenářce bych chtěla napsat, že její děti mohou rýmu chytit venku, v MHD, v kolektivu
    a ještě to že jí bych tedy za kamarádku nechtěla ani omylem

    superkarma: 0 15.11.2006, 13:29:10
  20. [52] Tobbi [*]

    Řekni jí to německy Dozví se kýženou informaci a ještě si procvičí jazyky

    superkarma: 0 15.11.2006, 13:26:29
  21. avatar
    [51] femme [*]

    podle názvu článku jsem měla pocit, že jde přinejmenším o život a ono jde jen o obyčejnou nudli

    superkarma: 0 15.11.2006, 13:23:00
  22. avatar
    [48] janase [*]

    A v čem je problém? Nestačí náhodou jen otevřít pusu a říct, ať k vám nechodí nemocní?

    superkarma: 0 15.11.2006, 12:26:38
  23. avatar
    [47] Amálie [*]

    Meander: To bude ovšem dřina

    superkarma: 0 15.11.2006, 12:16:05
  24. avatar
    [46] Amálie [*]

    Dneska jsem měla jít ke kamarádce, ale včera volala, že dítko dostalo chřipku a ať se rozhodnu sama, zda chci podstoupit riziko nákazy. Díky za takové kamarádky. Samozřejmostí je, že když jedu někam já, taktéž jen zdravá.

    Nechápu, v čem vidí pisatelka problém.

    superkarma: 0 15.11.2006, 12:11:35
  25. avatar
    [45] paviocko [*]

    Taky jsem si myslela, že se děti navzájem téměř vraždí :o))))

    superkarma: 0 15.11.2006, 11:59:54
  26. avatar
    [44] man-mimo [*]

    Rychle podat trestní oznámení, jinak můžeš skončit u soudu jako spolupachatel. Tohle je minimálně obecné ohrožení, zanedbání povinné výchovy, týrání svěřené osoby. Patrně těch trestných činů bude víc.

    superkarma: 0 15.11.2006, 11:59:15
  27. avatar
    [43] Mac [*]

    No tak já bych asi kamarádku poprosila, aby s dětmi, když mají rýmu, na návštěvu nechodila. Žádný problém v tom nevidím.

    superkarma: 0 15.11.2006, 11:41:55
  28. avatar
    [42] Meander [*]

    Já projevím velkou míru sebezapření a nebudu to nijak komentovat.

    superkarma: 0 15.11.2006, 11:41:02
  29. avatar
    [41] jaku [*]

    Já jsem doufala, že se někdo s někým mlátí pohrabáčem!
    A ono jde jen o nudli
    Řekni kamarádce, ať její unudlenci používaj papírový kapesníky a tím to hasne.
    Vždyť to musí bejt super jezdit po vykopávkách... jediný, co nesnesu je popotahování

    superkarma: 0 15.11.2006, 11:31:51
  30. avatar
    [40] Aja [*]

    A proč jí to neřekneš?

    superkarma: 0 15.11.2006, 11:16:55

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme