Vztahy

Jeho Bůh nás utýrá!

V necelých třiceti pěti letech musí řešit mladá žena z Prahy zoufalou situaci ve vztahu, který, jak ona říká, jí zničila víra. Bezproblémový muž a otec dvou malých dcer se obrácením se na víru nestal lepším, jak by se dalo očekávat. „Je z něho tyranský demagog. Ztratil rozum a teď ho s ním asi ztratím já a děti,“ píše zničená Agáta…

 

 

víra

Ve svém e-mailu a následně v telefonním sluchátku je znát zoufalá žena, která ztrácí pod rukama doposud bezproblémový vztah i sílu. Pomoci jí nikdo nedokáže. To by musel její manžel sám, a to se nezdá pravděpodobné.

Svou lásku k manželce a dětem vyměnil za lásku k nesmyslu, který mu podsunul známý.

„Přála bych vám ho poznat. Byla to tak báječný člověk. Rozumný, milý, pracovitý, pozorný. Úžasný táta a milionový manžel. Ten vztah byla jako pohádka. Nehádali jsme se, jen smáli a měli se rádi. Celých sedm let.

Celé se to stalo před několika měsíci v srpnu loňského roku,“vypráví Agáta.

„Jeli jsme tehdy na Živohošť s dětmi a ještě s mojí mámou. S Mirkem se měli rádi, nebyl problém. Půjčili jsme si tentokrát karavan, abychom udělali změnu proti stanu, se kterým jsme jezdili celé roky.

Bylo to super.

Na místě jsme se seznámili s rodinou, která měla stejně staré děti, jako my máme holčičky, takže také 10 a 12 let. Společně jsme se večer scházeli u karavanu a povídali, hrálo se na kytaru.

Byli milí.

Jen mi nesedělo, že občas říkali svým dětem podivné věci. Jako třeba pořád mluvili o odplatě za všechno a velkých trestech. Nechtěla jsem se do toho montovat, protože nakonec to nebyla ani moje věc.

Jednou večer mě bolela hlava, bylo hodně horko a já si šla brzy lehnout. Manžel zůstal tehdy s panem Zdeňkem dlouho do noci sedět venku. Nepřikládala jsem tomu pražádný význam.

Předali si telefonní číslo a po návratu z dovolené se setkávali.

Manžel se tehdy začal měnit. Byl nevrlý, často hovořil zvláštně. Najednou nesměly děti nechávat jídlo a podobně. V noci postával u okna…

Pak jsem našla první brožury. Odpusťte, že vám neřeknu tituly, ale mám strach. Ne, já se doopravdy bojím o sebe i děti.

Zkrátím to.

Dnes děti pomalu nic nesmí a manžel se změnil nepoznání. Je to zlý člověk, který má na všechno jen jedinou odpověď. Náš milostný život je v troskách, protože nemíním podstupovat věci, do kterých mě nutí. Nemohu se rozvést, protože to by byl hřích, a to on nikdy nedopustí. Já a děti se prý musíme změnit. Ale my nechceme.

Vadí mi, že děti musí za trest klečet. Je to ponižující. Bránila jsem tomu a dokonce jednou hodně křičela. Pak jsem klečela i já.

Nevím, kam se mám obrátit, co mám dělat, jak ho změnit, pokud to jde.

Obrátila jsem se na pana Zdeňka a vysvětlovala mu situaci, zeptala jsem se ho, co má tohle za smysl, a jestli by si nějaký Bůh tohle všechno přál. Pravil, že jsem pekelná mrcha, a ať na sobě pracuju a položil sluchátko. Mám strach.

Přemýšlím, že bych utekla. Za hranice. Dřív, než nás ten jeho Bůh utýrá docela...


Nechtělo se mi ani věřit všemu, co mi Agáta vyprávěla. Nabídla jsem několik možností včetně azylu.

Odmítla s tím, že by ji našel.

Navrhla jsem policii a omezování osobní svobody, přece je na to takový paragraf.

Odmítla s tím, že se bojí.

Nedivím se. 24hodinovou ochranu jí zřejmě skutečně nikdo nedá a jsou v tom děti.


Související články: Pán je věčný halůůůjá!

   
17.03.2011 - Ona s ním - autor: Michaela Kudláčková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [47] Solei [*]

    Někdy se stane, že jeden z partnerů je v sedmém nebi a nevidí, že ten druhý až tak moc spokojený není.

    Muž paní Adély šťastný nebyl, život rodiny ho nenaplňoval a najednou našel odpovědi na své otázky. Někdo sáhne po alkoholu, někdo automatech, někdo si najde jiného partnera a někdo může prudce obrátit.....

    Pokud nechce jít stejnou cestou jako on, měla by co nejdřív zmizet, je matka, měla by chránit děti, muži může pomáhat, ale asi nikdy to už nebude jako dřív a je otázka jestli o to stojí.

    superkarma: 0 21.03.2011, 12:55:26
  2. avatar
    [46] lesni malina [*]

    Zda se ze sekta, do ktere se manzel dostal, jsou Svedci Jehovovi. Jednou z prvnich fazi, kterou kazdy novice prochazi je ocista. Z

    odkazu (bohuzel v Anglicne) je zrejme, co se od kazdeho clena sekty vyzaduje.

    Podotykam, ze ve verejne publikaci, ze ktere odkaz pochazi, jsou SJ velmi

    opatrni na slova ktera uzivaji a aby se jim (uredne) nedalo nic vycitat, tak se

    opiraji o citaty z bible ( I kdyz nekdy docela prekroucene)

    http://www.watchtower.org/e/20020201/article_02.htm

    Pokud se te pani nepodari najit cloveka, ktery by mel na

    manzela dostatecny vliv aby ho presvedcil o tom, ze se riti do situace kdy

    nakonec ztrati rodinu, obavam se, ze nic jineho nepomuze. Dokonaly system na

    vymyvani mozku maji SJ tak vyborne vypracovany, ze I velmi vzdelani a

    inteligentni lide nakonec uveri pohadce o rajske zahrade, Adamovi a Eve vcetne

    andelu s tasenym ohnivym mecem.

    Svetske urady se postaraji o to, aby je manzel drive nebo pozdeji nasel.

    superkarma: 0 20.03.2011, 13:46:40
  3. avatar
    [45] Vetinari [*]

    maje — #3 Tak pokud by jí ublížil, ve smyslu že by jí zabil (tak jsem tvůj příspěvěk pochopila), tak by si snad šel sednout a děti by rozhodně vychovávat nemohl. 

    Pán je trochu pomatený, ale není to superman a detektiv Colombus, aby jí vypátral na druhé straně republiky.

    superkarma: 0 19.03.2011, 09:28:15
  4. avatar
    [44] Suzanne [*]

    Já nějak nemůžu pochopit ženu, která nechrání své děti. A řeči o strachu? Největší strach bych měla o děti a o jejich život. Tím nemyslím strach ze zbití! Myslím strach o jejich další život. To je pro mě motivace největší. Kvůli tomu přece i slabá žena dokáže tyrana zabít. Kde se dřív stala chyba, že je po tak krátké době takhle zdeptaná? Nedokážu ji pochopit, protože jsem asi jiná povaha. Mě by nikdo nedonutil kleknout, pokud bych sama nechtěla. Opravdu nikdo. Jedině se zbraní v ruce. A to bych pak druhý den zachraňovala děti. A jsme zase na začátku.Sml80

    superkarma: 1 18.03.2011, 00:28:12
  5. avatar
    [43] monkee [*]

    Jaroslava bendová — #42 Myslím, že pravdu nemáš, už to, že napsala a pak i telefonovala s Míšou, je jasný signál, že to nějak řešit chce, jen neví jak.

    Mně osobně hodně pomohly knihy Olgy Sommerové, snad má možnost přečíst si je někde, aby o tom manžel nevěděl. To o uvědomění si sebe a své síly.

    A pak se nebát požádat o pomoc, ať v Bílém kruhu bezpečí nebo u vzdělaného faráře (sama za sebe bych asi hledala evangelického, u katolíků jsem se potkávala častěji s fanatickým přístupem, ale nechci házet všechny do jednoho pytle).

    superkarma: 0 17.03.2011, 21:06:09
  6. [42] Jaroslava Bendová [*]

    komu není rady, tomu není pomoci, chce zůstat s tyranem, který je zřejmě v sektě.

    1. na komentář reaguje monkee — #43
    superkarma: 0 17.03.2011, 19:19:23
  7. [41] Karo Líná [*]

    Chudák ta paní. Je mi jí moc líto. Taky jsem zažila člověka, co se takhle pomátl. Byl to jen známý, tak jsme se s ním jednoduše přestali stýkat, ale v rodině, zvláště pak manžel, je to průser Sml79

    superkarma: 0 17.03.2011, 17:02:41
  8. avatar
    [40] Zázvorka [*]

    Míšo, podávej nám průběžně zprávy, jak tento příběh pokračuje! Mohlo by to být pro mnoho z nás (a našich známých) poučné a mohly bychom i pomoci někomu dalšímu. Díky

    superkarma: 0 17.03.2011, 16:30:25
  9. avatar
    [39] SNÍŽEK [*]

    SStream — #36 ano,kněz by mohl poradit a pomoci,zkusit se má všechno,hlavně už ať něco dělá než bude pozdě Sml49

    superkarma: 0 17.03.2011, 15:05:38
  10. [38] Karo Líná [*]

    "Náš milostný život je v troskách, protože nemíním podstupovat věci, do kterých mě nutí."

    Ježkovy voči, to je nějaká sekta, která má speciální sexuální praktiky? Hustý.

    superkarma: 0 17.03.2011, 14:16:44
  11. [37] Anai [*]

    Michaela Kudláčková — #18 To není o vzdělání, znám velmi labilní lidi s několika mnoho školami, to je spíše o pocitu štěstí a ještě víc o sebevědomí - a to nám nepřinese ani to nej vzdělání, ani nej zevnějšek, někdy dokonce ani úspěch v zaměstnání a peníze, sebevědomí má kořeny ve výchově.

    superkarma: 0 17.03.2011, 13:50:55
  12. avatar
    [36] SStream [*]

    a já bych zašla do kostela. Na ďábla s křížkem. Upozorňuji, že věřící nejsem ale co se týče katolických či evangelických knězů dovoluji si říct, že jsou to nesmírně erudovaní lidé v mezilidských vztazích obzvlášť. Jednak bude vědět jak na něj a jednak dodá duchovní podpory. Poslouží pro dobrý začátek a pak už může nastoupit psycholog. Policie je v téhle věci zcela k ničemu. Utíkat je sice taky dobrý nápad ale toho člověka se takto nezbaví.

    1. na komentář reaguje SNÍŽEK — #39
    superkarma: 2 17.03.2011, 13:13:54
  13. avatar
    [35] oalison [*]

    pardon 2x jsem to dát nechtělaSml16

    superkarma: 0 17.03.2011, 13:03:59
  14. avatar
    [34] oalison [*]

    Je jedno jestli má ženská doma tyrana, pánbíčkáře, alkoholika, gamblera nebo kohokoliv patologického. Řešení je jenom na ní, dokud nepřijme pomoc a neodpoutá se od manžela, bude trpět. Příběh zase jak z kopíráku, utrápená ženuška, která se svíjí pod tlakem okolností, ale neudělá jediný krok k nápravě, ke své spokojenosti a dětíSml80 tyhle příběhy jsou tak časté, až si říkám v čem proboha ty byly ženský vychovávaný, že si neumí prosadit nárok na svůj život, tak jak ho chtjí žít ony, ne jak jim ho diktuje někdo jiný...Sml80

    superkarma: 1 17.03.2011, 13:03:23
  15. avatar
    [33] oalison [*]

    Je jedno jestli má ženská doma tyrana, pánbíčkáře, alkoholika, gamblera nebo kohokoliv patologického. Řešení je jenom na ní, dokud nepřijme pomoc a neodpoutá se od manžela, bude trpět. Příběh zase jak z kopíráku, utrápená ženuška, která se svíjí pod tlakem okolností, ale neudělá jediný krok k nápravě, ke své spokojenosti a dětíSml80 tyhle příběhy jsou tak časté, až si říkám v čem proboha ty byly ženský vychovávaný, že si neumí prosadit nárok na svůj život, tak jak ho chtjí žít ony, ne jak jim ho diktuje někdo jiný...Sml80

    superkarma: 0 17.03.2011, 13:03:09
  16. avatar
    [32] OlgaMarie [*]

    ToraToraTora — #31 Také si říkám, že by mohlo stačit nechat děti vyšetřit psychologem a podle výsledku si zajistit zákaz styku s dítětem. Kdysi jsem se zeptala exmanželky kamaráda, proč se rozvedli. Pro naprosté rozdíly v pohledu na výchovu a následné psychologické vyšetření dětí. Tehdy jsem si myslela, že kecá, dnes vím, že udělala dobře.

    superkarma: 0 17.03.2011, 12:46:15
  17. avatar
    [31] ToraToraTora [*]

    Strach o děti dává ženám sílu překonat svůj vlastní strach a vykřesat zbytky rozumu. Pevně věřím, že se dotyčná včas rozhodne jestli bude bránit děti a sebe nebo couvat před sektářem.

    1. na komentář reaguje OlgaMarie — #32
    superkarma: 0 17.03.2011, 12:30:08

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] Gwendylon [*]

    Záleží na tom, jestli je to česká sekta, nebo kupříkladu moonisté. A útěku za hranice bych se nebála. Vytvořit rezervy a zmizet. Sama jsem o podobném řešení také uvažovala, když mi na policii nepomohli a můj stalker nedal pokoj. Dají se koupit falešné doklady a hledej si mě ( já uvažovala o Izraeli, nevím, kde má daná paní kořeny či nějakou sympatickou zemi ).

    superkarma: 0 17.03.2011, 12:17:30
  2. avatar
    [29] Audrey [*]

    Jasně, že MÁ šanci utéct, jen k tomu musí najít sílu. Přece s ním nebude žít do smrti takhle a přece nenechá žít děti v takových podmínkách. Jde jen o to najít místo kam utéct - v Bílém kruhu jí určitě poradí nějaký azyl, má rodiče, určitě i kamarádky. Hlavně se musí sebrat a zmizet co nejrychleji, než z ní bude úplná troska...nakonec by si začala myslet, že si utrpení zaslouží a shnila by doma s tyranem.

    superkarma: 4 17.03.2011, 11:38:52
  3. avatar
    [28] Juana [*]

    Fakt mi z toho všeho vychází, že nejlepší řešení je to radikální. Umlátit ho v sebeobraně.... Už kvůli těm dětem, protože jak píše Míša, ten magor by měl nárok na to je vídat, i kdyby se nakonec rozvedli, a takový pošuk je schopen i děti unést a nevrátit a vymýt jim dokonale mozek. Nejhorší je, že tihleti náboženští fanatici mají různé konexe a známé stejně prdlé jako oni a navzájem si pomáhají.

    Paní nemá ani šanci utéct - musela by změnit všechno, i školu pro děti, zaměstnání, bydliště, a ani pak není jisté, že se ho zbaví, protože on ji určitě nechá hledat kvůli styku s dětmi. Vidím to hodně špatně. Snad jedině potají zdokumentovat, co s nimi chlap doma dělá, prostě nějak to nahrát, aby měla pádné argumenty u soudu. Jenže ona na to nebude mít odvahu a sílu, je už zlomená.

    superkarma: 0 17.03.2011, 11:03:18
  4. avatar
    [27] Michaela Kudláčková [*]

    Altamora — #24 ..To se pleteš...tyran je jeden...tohle skupina lidí. Neumíš si představit, co kolem Tebe kolikrát žije za cvoky. Dokud je nepoznáš...

    Já za ní prostě stojím. Možná bych se bála taky..nevím, jsem celkem akční, ale má dvě děti..měl by právo se s ními vídat a kdo za něho bude ručit. To jetěžké se pak rozhodovat.

    superkarma: 0 17.03.2011, 09:41:43
  5. avatar
    [26] bubidani [*]

    phoebe24 — #22 taky jsem dostala nějaký pozvání o tom že si mě "Bůh vybral" a že mě přesvědčí zázraky když příjdu na přednášku...a to mě oslovili jen tak ve vlaku protože si všimli že jsem na krku měla řetízek s Anch a začali mě přesvědčovat že je to kravina a špatný...leták jsem vyhodilaSml28

    Michaela Kudláčková — #14 vím jak to musí být pro člověka frustrujicí nemoci pomoct...

    superkarma: 0 17.03.2011, 09:27:39
  6. avatar
    [25] OlgaMarie [*]

    Lidé, kteří podlehnou fanaticky nějaké sektě nebo víře, byli již před tím něčím ve vlastním životě zklamáni, neměli čím zaplnit prázdnotu, tápali v tom, kam jdou, obrazně řečeno. V rozhoru s nimi se neubráníte výsměchem nebo nedůvěrou nebo nevírou. Pouze argumenty a argumenty z Bible. Např. Trestat může pouze Bůh - tedy manžela nic a nikdo neopravňuje k tomu, aby manželku potrestal klečením! Prosím, zde mi neoponujte soudnictvím a trestním zákoníkem. Nový zákon jednoznačně praví, že muž s manželkou si mají být vzájemně k radosti a další.

    Mně už Svědci také poslali super znalce a argumenty mu došly, v rukou jsme měli stejné Písmo svaté! Berte to, že Bible je něco jako definice v kruhu.

    superkarma: 0 17.03.2011, 09:25:34
  7. avatar
    [24] Altamora [*]

    Michaela Kudláčková — #20 Měla jsem kolegyni, která dokázala velmi přesvědčivě vyprávět příběhy o příkořích, která se jí nikdy nestala. Velmi jsem ji litovala, než jsem zjistila, že pravdy je na tom asi tolik jako v hlášeních Rádia Jerevan. Takže když počítám, že spolu byli šťastní sedm let a mají dítě starší deseti let, tak někde je pár let, kdy šťastní nebyli. Ať už to bylo v manželství nebo ve volném svazku. Prostě mi ta data nesedí. Kromě toho si myslím, že utéci od tyrana, který se zaštiťuje náboženskými přikázáními, by nemělo být o tolik těžší než utéci od tyrana, který si "jen" vybíjí frustraci ze svého neúspěšného života. Sml80 

    1. na komentář reaguje Michaela Kudláčková — #27
    superkarma: 0 17.03.2011, 09:20:57
  8. avatar
    [23] mineralka7 [*]

    selinka — #15 Souhlasím, v Bílém kruhu bezpečí by jí poradili, jak dál. Jestli se nemýlím, může tam zavolat i anonymně, nechat si pak rozležet v hlavě co jí řeknou a až sebere odvahu, udělat první opravdový krok.

    superkarma: 0 17.03.2011, 09:17:00
  9. avatar
    [22] phoebe24 [*]

    Altamora — #17 já tomu věřím. Něco podobného se stalo mým čtyřem! spolužákům na vejšce. Tři typický pařmeni plus holka jednoho z nich šli jako obvykle v noci z hospůdky na kolej a dostali pozvání na jakousi soukromou náboženskou akci, kde prozřeli a uviděli zázrak (v tom stavu, ve kterém byli po návštěvě nálevny se nikdo nedivil). Jenže následky byly trvalé: začali chodit na všechny přednášky, přestali chlastat, souložit, nosit rifle, v pátek měli postní den ....Dost toho bylo, aby je nikdo z ročníku nepoznával. Ani jejich poslední čtvrtý kámoš, který měl ten den rande už do party nikdy nezapadnul.  Zanedlouho se ta holčina z té party vdala za svého kluka. Pochopitelně s náboženskými tanečky okolo, které nikdo nechápal a rodiče obou byli doslova zdrcení (viděla jsem to jen na fotkách, ale velmi výmluvně). No, poté co tato čtveřice na ČVUT dostudovala, odjela do Afriky na misii.

    1. na komentář reaguje bubidani — #26
    superkarma: 0 17.03.2011, 08:56:20
  10. [21] German [*]

    To je snad ještě horší než alkoholik - ten má aspoň někdy světlé chvilky....

    superkarma: 0 17.03.2011, 08:48:09
  11. avatar
    [20] Michaela Kudláčková [*]

    Altamora — #17 ..ne za to ručím....měla jsem jen vysvětlit, že spolu byli i před tím...

    Musela bys jí slyšet. Tohle se nedá lhát.Sml23

    1. na komentář reaguje Altamora — #24
    superkarma: 0 17.03.2011, 08:46:11
  12. avatar
    [19] Francaise [*]

    A co na to rodiče z obou stran? Nemohli by zasáhnout?

    superkarma: 0 17.03.2011, 08:46:07
  13. avatar
    [18] Michaela Kudláčková [*]

    Anai — #16 ..no, jak kdy většinou je to jak říkáš...

     A pak jsou prostě lidé psychicky slabí a náchylní k tomu, že je přesvědčíš o kdejaké kravině a vymyješ jim hlavu, úplně do čistoprázdna.

    To je těžký...mezi nimi jsou i lidé hodně vzdělaní, do kterých bys to neřekla. On se musel nějak dostat za hranici vlastního rozumu a napěchovat si hlavu "rozumy" druhých...Taky to cele nechápu.

    1. na komentář reaguje Anai — #37
    superkarma: 0 17.03.2011, 08:45:05
  14. avatar
    [17] Altamora [*]

    Nesedí mi to. Jsou spolu asi osm let, mají holčičky starší deseti let, po jednom večeru se z dokonalého muže stane nemyslící netvor. Jestli ona ta paní tak trochu nefabulovala. Sml80

    1. na komentář reaguje Michaela Kudláčková — #20
    2. na komentář reaguje phoebe24 — #22
    superkarma: 0 17.03.2011, 08:44:11
  15. [16] Anai [*]

    Souhlas se vším zde již napsaným, z článku na mě padá děs a nějak nevěřím, že byl kdysi ten člověk v pořádku a normální vyrovnaná a šťastná osobnost, protože kdyby takový byl, tak by ho nikdo - stejně jako nás, co tady píšeme - nikdo nikdo pro něco tak strašného nepřemluvil! Všichni z nás jsou přece o Jehovistech a dalších sektách informována a dobře ví, jak je to nebezpečné. Zcela jistě šlo o člověka, kterému v životě něco chybělo, proto se nechal přemluvit - lidé vstupem do sekty řeší přece své problémy, ne?

    1. na komentář reaguje Michaela Kudláčková — #18
    superkarma: 0 17.03.2011, 08:36:12
  16. avatar
    [15] selinka [*]

    Michaela Kudláčková — #14 bohužel je to o tom, aby v sobě našla sílu k dalšímu kroku, to za ni nikdo neudělá. Ten Bílý kruh zní jako dobrá možnost.

    1. na komentář reaguje mineralka7 — #23
    superkarma: 1 17.03.2011, 08:25:43
  17. avatar
    [14] Michaela Kudláčková [*]

    bubidani — #10 ..já nevim, jestli bych ho neumlátila sama, ale můžu říct, že poslouchat totálně zlomenou ženu na druhé straně sluchátka a vědět, že každá rada, která by fungovala tak, aby to neohrozilo jí či děti, je, ne drahá , ale není vůbec, je dost tristní.

    Agáty je mi hrozně a líto nejhorší je, že víc prostě člověk nevymyslí.

    1. na komentář reaguje selinka — #15
    2. na komentář reaguje bubidani — #26
    superkarma: 0 17.03.2011, 08:22:52
  18. avatar
    [13] bubidani [*]

    selinka — #11 to co navrhuju je extrém a vůbec to nepovažuju za řešení, jen uvolnit ze sebe to napětí Sml16 ja takhle spalila učebnici němčniny po matuře Sml57 ... ale né doma v obýváku žejo...nevím jak bych tuhle záležitost řešila...zbývá mi jen paní přád hodně síly Sml80

    superkarma: 0 17.03.2011, 08:21:39
  19. avatar
    [12] Pentlička [*]

    Když odhlédneme od náboženského fanatismu, je to prostě psychické i fyzické týrání a na to je paragraf. Takže být paní, jdu na policii, podám trestní oznámení, jdu na soud a podám žalobu o rozvod. A okamžitě prchnu - do azylu, k rodičům, k přítelkyni, kamkoliv. Existuje Bílý kruh bezpečí, tam by jí měli poradit.

    Vím, že se ho bojí, ale to se bojí všechny, které utíkají od tyrana.

    Jenže nic jiného, než se od něj odstřihnout, se udělat nedá. A ať si paní uvědomí, že ten člověk netýrá jen ji, ale i jejich děti. To by jí mělo dát sílu konečně to začít řešit.

    superkarma: 2 17.03.2011, 08:19:12
  20. avatar
    [11] selinka [*]

    bubidani — #10 to by tě ve svém fanatismu asi fakt umlátil Sml22 a děti by mu zůstaly Sml68 takže honem vymysli něco jinýho Sml16

    1. na komentář reaguje bubidani — #13
    superkarma: 1 17.03.2011, 08:12:31
  21. avatar
    [10] bubidani [*]

    ja bych mu asi všechny ty brožury spálila - hezky uprostřed obýváku na koberci... a klidně riskovala požár,nebo že mě umlátí protože ten pocit z toho by byl utěšujicí

    1. na komentář reaguje selinka — #11
    2. na komentář reaguje Michaela Kudláčková — #14
    superkarma: 0 17.03.2011, 08:10:41
  22. [9] German [*]

    Fuj, to je hnus!

    Pekelná mrcha, to je teda dobré...Sml15 Nechápu, jak se může z normálního člověka během skoro jednoho večera stát náboženský maniak!?

    superkarma: 0 17.03.2011, 08:02:02
  23. avatar
    [8] navia [*]

    Není v Praze cosi jako společnost pro studium sekt? Nepomohli by jí tam? aspoň radou? Ale pokud jde např. o Jehovisty, tak ti jsou oficiálně povolení a smolík... Mám v okolí taky případ, že manžel jehovista ženu týral... podařilo se jí z toho vztahu sice utéct, ale klid nemá...pořád ji pronásleduje.

    superkarma: 0 17.03.2011, 07:52:14
  24. avatar
    [7] kareta [*]

    a co Bohnice?Sml80 Zavolala bych mu rychlou a lapiduchySml32

    superkarma: 0 17.03.2011, 07:46:47
  25. avatar
    [6] selinka [*]

    OlgaMarie — #5 jenomže pokud ta církev/sekta je oficiálně registrovaná, co s tím? Každý má právo vyznávat svou víru Sml80 samozřejmě jeindé, co by zabralo, je to týrání - akurát musí být prokazatelné. Proto bych vsadila na psychologa - protože fyzické stopy tam asi nejsou.

    superkarma: 0 17.03.2011, 07:46:02
  26. avatar
    [5] OlgaMarie [*]

    Co je to za víru, která vede k domácímu násilí?Sml80Proč by měla odcházet ona s dětmi? Jít na policii, snad by si s ním poradili, až by na ně dštil oheň pekelný.

    1. na komentář reaguje selinka — #6
    superkarma: 0 17.03.2011, 07:35:51
  27. avatar
    [4] selinka [*]

    Obávám se, že člověk, který takto fanaticky propadne sektě - a o co jiného asi může jít -, se jen s minimální šancí dokáže odtrhnout. Chapadla sekty jsou silná a dlouhá. Už kvůli dětí bych ale šla do rozvodu. Že on s ním souhlasit nebude, není důvod, proč žádost nepodat. Pokud by bylo kam, okamžitě bych se odstěhovala. S ním bych si domluvila, kdy chce být s dětmi, to bych sepsala a dala na sociálku. Čistě proto, aby nepoužil argument, že mu bylo bráněno v kontaktu s dětmi. U úpravy styku bych pak jednoznačně chtěla posudek psychologa. Nicméně, jak říkám, celé to je martyrium a prakticky bez dobrého konce - jednou mu do hlavy zasadili své demagogické názory a tam to bují jako nádor. Takový člověk pak opravdu nemyslí sám, ale tím, co mu kdo našeptává. Paní by musela být opravdu silná, aby do toho rozvodu a odstěhování se šla. Opakuju se ,ale - kvůli dětí bych pohla vším možným, abych zminimalizovala kontakt s ním. Ty tresty a hlavně vymývání mozků se budou jen stupňovat.

    superkarma: 2 17.03.2011, 07:29:08
  28. avatar
    [3] maje [*]

    KF01 — #1 ono rada je to dobrá, ALE. paní se bojí odejít, protože se ( a já myslím, že právem) bojí, že manžel jí nebo dětem ublíží. a já osobně si myslím, že by toho byl schopen (ublížit manželce a děti si převychovat k obrazu svému). a k rodičům by jít neměla už vůbec, protože tam hrozí, že ublíží jí i jejím rodičům. obávám se, že tady je každá rada drahá.Sml80Sml80

    1. na komentář reaguje Vetinari — #45
    superkarma: 0 17.03.2011, 07:15:21
  29. avatar
    [2] Juana [*]

    Občas, když čtu takové případy, si říkám, že kdyby toho magora v sebeobraně zabila, že by to bylo nejlepší řešení. Takový život je horší než kriminál - ve Světlé nad Sázavou to prý tak hrozné není a za pár let by ji pustili.

    Spíš mne děsí, jak se z citlivého milujícího člověka stane šílený tyran - nemáme toho tyrana v sobě někde ukrytého všichni a nečeká jen na nějaký impuls na spuštění? Pravděpodobně ano, protože naši předkové museli být silní a drsní, aby přežili, a my si tu památku neseme v sobě.

    superkarma: 0 17.03.2011, 06:58:08
  30. [1] KF01 [*]

    nabozenska pycha je straslive zlo...nicmene, pokud se pani odstehuje do zahranici, mysli si, ze tam ji dostatecne odhodlany clovek nenajde? navic tam nebude mit o koho se oprit... Sml80je videt, ze uz zacina byt manzelem dost zvalcovana (viz to kleceni)...co jeji rodice, ti ji nemohou pomoci? on je tyran jako kazdy jiny, takze bych doporucila procist si pribehy zen, ktere dokazaly odejit, pak se sbalit, jit do nejakeho azylu (nebo treba k rodicum) a pripadne i rovnou na policii, vyhledat psychologa, ktery ji pomuze dat se psychicky do poradku a treba se i prihlasit do kurzu sebeobrany a podat zadost o rozvod...nebude to jednoduche, ale pokud si chce zachovat zdravy rozum svuj i deti, nic jineho ji nezbyde...s trochou stesti se manzelovi rozsviti, az uvidi, o co prichazi, ale moc bych na to nespolehala...Sml15

    1. na komentář reaguje maje — #3
    superkarma: 0 17.03.2011, 06:28:44

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme